Stránka 1 z 1
FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 23 říj 2024 08:47
od Ves178
Zdravím páni,
Smrdí mi v autě spálená nafta s ventilačky, kouknu z pod auta a okolo svodů černo 3 nebo 4 válec, předpokládám těsnění nebo prdlé svody.
Dělal to někdo? Zajímá mě postup práce, je tam přístup pěkně na prd, auto mám trochu rozebrané protože dělám rozvody a žhavičky.
Dík
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 23 říj 2024 11:59
od Ves178
Už vím kde je problém
Jeden s těchto šteftů i s tou trubkou na mě vypadl když jsem shodil spodní kryt motor
Do pr....
Hlava dolů
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 23 říj 2024 12:02
od MadTom
Proč? Co jenom sundat svody a pokusit se vyšroubovat ten zbytek? U TD5ky je to celkem častá věc, a pokud to není vyloženě nepřístupné, tak bych to zkusil. Podle toho co najdeš, buďto navařit něco na zbytek šteftu, nebo odvrtat/vytáhnout vytahovákem.
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 23 říj 2024 12:10
od Luko
S hlavou nespěchej.
Shoď turbo,svod a uvidis kolik zbyva.
Jak pise MadTom.
Jsou to pevnostni štefty,ty jdou vyšroubovat.
Až vše selže,hlava dolu.
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 23 říj 2024 14:58
od Ves178
Přístup tam teda je mizerny, Připravuji se na nejhorší variantu jako obvykle
Myslím že to byl důvod prodeje toho aut, taky jsem na to ukecal celkem slušnou slevu. Auto z italie původní lak všude, na podvozku ani smítko rzi, sem si říkal proč někdo prodává tak pěkné auto.
Borec na technické říká, to je pěkné, takové tuhé, pěkné auto co to stálo
Podle videa jsem pochopil že postup demontáže je seshora, stěna motoru, egr s výměníkem, možná odvětrání motor PCV, možná reil
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 24 říj 2024 07:18
od MadTom
Za mě - nebýt líný a demontovat cokoliv, co zavazí a jenom trošku to demontovat jde, aby si člověk udělal místo na práci. Takové to - tohle sundávat nebudu, takhle už mi to stačí, člověka nakonec naštve, když něco pokazí, nebo když to po dlouhém marném snažení stejně sundává.
Jak vypadá lomová plocha - podle tvaru, povrchu a případné koroze se dá odhadnout, proč to prasklo. Na TD5ce často byla polovina lomové plochy narezlá, jak to praskalo postupně.
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 24 říj 2024 08:12
od Ves178
Přesně tak, co překáží dávám pryč, zdá se to pracnější ale opak je pravdou.
Ten lom je čistý, podle toho jak je to okouřeny si tipnu že nejdřív prdlo těsnění a následně to někdo to urval. Zadní stěna motoru byla taky demontovaná, ta hadra co je na ní pověšená tak to je teda dílo ta se rozpadá při letmém dotyku.
Včera jsem to rozebral po EGR, nemám na to moc čas. Všimnul jsem si že je tam klapka na přívodu spalin do chladiče spalin, podtlaková klapa ze snímačem polohy, vlastně před egrem, co to jako má za význam?
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 24 říj 2024 08:32
od MadTom
EGR - první verze měly jenom ventil mezi výfukem a sáním, který když se otevře, tak část výfukových spalin přepustil do sání. Cíle bylo snížení oxidů dusíku ve výfukových plynech. A protože to nestačilo, tak následně přidali druhý ventil - klapku, které ještě navíc umí přiškrtit sání, aby si to těch výfukových plynů nasálo víc. Jiné kouzlo v tom není.
Některá auta potom klapku v sání používaly i pro zdechání motoru.
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 24 říj 2024 09:14
od Ves178
Já vím jak funguje egr systém, vím jak se chová i jak muže spolupracovat s klapkou v sání, dokonce znám i nízkotlaký egr s klapkou ve výfuku. Cílem je snížit teplotu spalování aby se tvořilo méně nox, i když se zase tvoří více sazí
Ale tady tento vysokotlaký egr systém má tři klapky když půjdu směrem od výfuku. Tak svody, koleno s klapou ovládaná podtlakem, chladič spalin, egr ventil trubka do sání za klapku v sání.
Ale to koleno s klapou u předfaceliftové motory s vířivými klapkami neměli. Jedině mě napadá kdyby chcípnul egr a zustal otevřeny tak to jednotka muže zavřít jinde a auto pořad jede, na to by zase nebyl třeba snímač polohy na té podtlakové doze.
Ta fotka nahoře není s mojeho auta, je tam to koleno vidět, ale já tam mám klapku, v tom potrubí
Vyfotím to
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 24 říj 2024 11:33
od MadTom
Já jsem myslel obecný princip EGR ventilu, nikoliv toto konkrétní auto. Doporučuju servisní manuál, podle mě to tam bude popsáno.
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 25 říj 2024 09:37
od Ves178
Nemám servisní manuál pro facelift 110kw, ve starém to není, ovládá to ventil který řídil vířivé klapky u předfaceliftu
Možná to bude zavírat při regeneracích, ať se nedostává nespaáéna nafta do výměníku
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 28 říj 2024 20:28
od Luko
Ves178 píše: 23 říj 2024 14:58
Přístup tam teda je mizerny, Připravuji se na nejhorší variantu jako obvykle
Myslím že to byl důvod prodeje toho aut, taky jsem na to ukecal celkem slušnou slevu. Auto z italie původní lak všude, na podvozku ani smítko rzi, sem si říkal proč někdo prodává tak pěkné auto.
Borec na technické říká, to je pěkné, takové tuhé, pěkné auto co to stálo
Podle videa jsem pochopil že postup demontáže je seshora, stěna motoru, egr s výměníkem, možná odvětrání motor PCV, možná reil
20241023_144842[1].jpg
Od kud jsi to koupil?
Ten příběh je mi povědomý

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 29 říj 2024 07:28
od Ves178
Koupil jsem to od bazaristy v Ostravě, in cars nebo tak nějak, co o tom víš. Beru to tak že každé auto má svoje mouchy a LR není zrovna ethalon spolehlivost, neříká se náhodou že LR musíš mít dva, jedním jezdíš a druhý je v servisu
Trochu jsem pokročil, zalomený šteft se mi podařilo vytáhnout, byl to porod práce přes zrcátko, uhlová vrtačka a hromada trpělivosti

- 20241028_141229.jpg (85.42 KiB) Zobrazeno 11067 x
tohle jsem s toho vytáh není těch těsnění trochu moc?

- 20241027_193845.jpg (74.78 KiB) Zobrazeno 11067 x
porovnám svody, používám co je doma na frezku se mi to na jedno upnutí nevleze tak to opižlam na nastrojovce, pomalu to taky půjde, asi se utočím

- 20241028_193259.jpg (61.4 KiB) Zobrazeno 11067 x
jo, ten kotouč je odlehčený aby bral tak 15mm
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 29 říj 2024 09:30
od Luko
Já jsem po koupi přetěsňoval,opravaval,až jsem skončil u vyměny motoru
ALe ten původní už pomalu skládám a bude záložní
Jinak super že jsis s tím vyhrál a daří se

Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 01 lis 2024 06:27
od Ves178
Jo jo, motor se vždycky sejde
Jak mi cvak EGR
https://www.youtube.com/shorts/1_D4nIpAmxU
Svody srovnané, cca 0,6 ubráno
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 04 lis 2024 14:18
od Ves178
Svody hotové, už jen namontovat. V Lendroveru chtějí za jeden svorník 340
ještě to chtělo porovnát plochy na společných přírubách
A takhle nějak mi klapká klapka
https://www.youtube.com/shorts/--tqki7mLCQ
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 04 lis 2024 14:28
od MadTom
Na TD5ku LR originál štefty nevydržely, lepší od Wurtha nebyly skladem, tak jsem vzal pevnostní šrouby s pevností 12.9 a uříznul jim flexou hlavy. Cena přijatelná.
Re: FL2 td4 2013, tesnění vyfukových svodů vyměna
Napsal: 04 lis 2024 15:19
od Ves178
Asi to tak taky udělám, ty staré se mi tam vracet nechce. Koupil jsem si takovéto štefty
https://www.kovonastroje.cz/zavrtny-sro ... amf-81273/
ale taky se mi to nelíbí mají krátký zavit který jde do hlavy, ještě ty původní mají ten závit na konci odlehčený aby se opřeli o dno díry.
šrouby 12.9 mám v práci tak to nakonec spáchám z nich