Zdravím,
momentálně mám kombík Volvo V70 r.v. 2015 s VEA dieselem, ale jelikož jezdíme téměř každý víkend na hory, tak bychom rádi pořídili nějaké 4x4. JLR se mi vždycky líbili.
U Volva jsem si vyměnil EGR a spotřeba oleje je v normě (asi 0,5l na 10 000 km). Auto je fajn, ale v zimě je to celkem peklo. Sněhové řetězy jsou můj kamarád.
Chtěl jsem se zeptat na dvě věci.
1. Všude píšou a hrůzách Ingenium dieselů. Jestli jsem to dobře rozklíčoval, tak je to hlavně o servisních intervalech a krátkých trasách. Předpokládám, že pokud se s autem jezdí jako s dieselem a mění se olej co 15 000 km nebo méně, tak to funguje. Logicky mám strach koupit ojetinu, kde nevím, co se dělo předtím. Je to opravdu taková hrůza?
Pokud budu chtít ojeté Ingenium, tak ideálně s vyměněnými rozvody (do roku 2020) a alespoň diagnostikou změřit tlaky ve válcích, jestli nejsou vydřené naředěným olejem. Nevím, jestli turba pískají. Viděl jsem zadřené turba se zlomenou osou. To je pak samozřejmě totálně průser s nasátím úlomků do motoru a oleje to DPF. Dá se tomu předejít?
2. Existuje někdo v Čechách, kdo se specializuje na opravu Ingenium motorů, kdyby došlo na katastrofu? (honování válců atd.) V Polsku na olx nabízejí přestavěné motory.
Popravdě reálně zvažuji Discovery 5 s TDV6. Ale s Ingenium je větší výběr a V6 nepotřebuji. Auto jezdí prakticky pouze o víkendech ve třech lidech na hory asi 50 km a zpět a dovolené. Volvo najede asi 12 až 15 tisíc km ročně. Nevadilo by mi ani koupit benzín, ale tam je výběr ještě menší. Velikostně nám stačí v podstatě cokoliv od JLR - Discovery (Sport), RR Evoque, RR Velar, Jaguar E-Pace a F-Pace.
Díky,
Radovan
Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 15 lis 2020 19:26
- tel.: 720766247
- auto: Volvo V70 D2
- Bydliště: u Hradce Králové
Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
- Dědek
- Příspěvky: 97
- Registrován: 06 úno 2020 06:12
- tel.: 775dvacet9591
- auto: Disco 5 D300
- Bydliště: kousek od Benešova
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
- Dědek
- Příspěvky: 97
- Registrován: 06 úno 2020 06:12
- tel.: 775dvacet9591
- auto: Disco 5 D300
- Bydliště: kousek od Benešova
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Nenapsal si kolik na to máš + - peněz.
Klidně zavolej, mam teď Disco 5 a předtím jsem měl Discovery sport, Tomáš.
Klidně zavolej, mam teď Disco 5 a předtím jsem měl Discovery sport, Tomáš.
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 15 lis 2020 19:26
- tel.: 720766247
- auto: Volvo V70 D2
- Bydliště: u Hradce Králové
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Děkuji za nabídku. Ozvu se.
S penězi osciluji mezi 400 až 600 tisíci Kč. Zítra jedeme na běžky, tak uvidíme, jestli zase vytáhnu sněhové řetězy.
Tady jsou nějaký tipy.
https://www.tipcars.com/jaguar-f-pace/s ... 47096.html
- má vyměněné rozvody, ale zanedbaný servis i 40 tisíc km mezi výměnami oleje. Na to nemám odvahu.
https://bazar.dekomsystem.cz/land-rover ... auto-awd-5
- to je fajn, jenom je takové tuctové.
https://www.albioncars.cz/ojety-vuz-lan ... e-49549844
- varianta s benzínovým motorem. Ročně najedeme asi 14 000 km takže za mě ok.
Řešíme další věci a 4x4 není tak úplně priorita. Ceny Ingenium dieselů jsou lákavé.
S penězi osciluji mezi 400 až 600 tisíci Kč. Zítra jedeme na běžky, tak uvidíme, jestli zase vytáhnu sněhové řetězy.
Tady jsou nějaký tipy.
https://www.tipcars.com/jaguar-f-pace/s ... 47096.html
- má vyměněné rozvody, ale zanedbaný servis i 40 tisíc km mezi výměnami oleje. Na to nemám odvahu.
https://bazar.dekomsystem.cz/land-rover ... auto-awd-5
- to je fajn, jenom je takové tuctové.
https://www.albioncars.cz/ojety-vuz-lan ... e-49549844
- varianta s benzínovým motorem. Ročně najedeme asi 14 000 km takže za mě ok.
Řešíme další věci a 4x4 není tak úplně priorita. Ceny Ingenium dieselů jsou lákavé.
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Pripojím sa sem, uvažujeme nad kúpou Evoque r.v. 2019 s 2.0d ingenium. Prečítal som anglické aj nemecké fóra, píše sa o tom kopec, je plno ľudí ktorým kľakol motor aj pri 100 000km a menej, ale aj takých čo majú 250 000km + na origo rozvodoch. Najčastejší problém čo vidím je KO turbo alebo rozvody. Sem tam sa nájde niekto s klepotom na 1. valci, predpokladám ojničné ložisko?
Nájde sa tu nejaký mechanik čo s týmto motorom má reálne skúsenosti? Prípadne aj majiteľ ktorý v aute mení olej po 10 000km a nejazdí s ním krátke trasy. Viem že tam je absolútne nezmyselný interval výmeny oleja 37000km/2 roky. Je hlavným problém týchto motorov že ľudia jazdia na tento nezmyselný interval výmeny oleja + krátke trasy po meste kde sa DPF nedokáže zregenerovať?
Ide mi o to či pri dlhých jazdách (robím denne 60km do práce a 60km nazad, z toho 15km diaľnica) a pravidelných výmenách oleja po 10 000km (+ samozrejme nové rozvody po kúpe) je tento motor spoľahlivý? Alebo je konštrukčne zlý a aj pri takejto prevádzke a servise je to len čakanie kým motor umrie a treba dať od toho ruky preč.
Nájde sa tu nejaký mechanik čo s týmto motorom má reálne skúsenosti? Prípadne aj majiteľ ktorý v aute mení olej po 10 000km a nejazdí s ním krátke trasy. Viem že tam je absolútne nezmyselný interval výmeny oleja 37000km/2 roky. Je hlavným problém týchto motorov že ľudia jazdia na tento nezmyselný interval výmeny oleja + krátke trasy po meste kde sa DPF nedokáže zregenerovať?
Ide mi o to či pri dlhých jazdách (robím denne 60km do práce a 60km nazad, z toho 15km diaľnica) a pravidelných výmenách oleja po 10 000km (+ samozrejme nové rozvody po kúpe) je tento motor spoľahlivý? Alebo je konštrukčne zlý a aj pri takejto prevádzke a servise je to len čakanie kým motor umrie a treba dať od toho ruky preč.