Stránka 1 z 2
Žluté Optimy
Napsal: 16 říj 2008 22:22
od Zdeněk
Tak jsem si po dvouch vybitích baterky pořídil dvě žluté 75 Ah Optimy, je zajímavé, že přes internet byly dražší než v prodejně, a to bez rizika poškození POŠTOU a poplatky.Teď přijde na řadu autoelektrikář. Poté WEBASTO vzduch.

Napsal: 16 říj 2008 23:23
od low
muzu mit dotazek? mozna trosku offtopic, ale co je na tech optimach tak strasne vyjimecneho, kdom ceny, ze je vsichni musej mit???
Napsal: 16 říj 2008 23:50
od Jarys
možná země původu, a prý trochu víc snesou při OFF zacházení, ovšem model pro DII nemají
Napsal: 17 říj 2008 06:14
od Jenda
low píše:muzu mit dotazek? mozna trosku offtopic, ale co je na tech optimach tak strasne vyjimecneho, kdom ceny, ze je vsichni musej mit???
Asi bych si mel takove taky poridit.Kvuli jizdam mimo silnice myslim
Nebo si radeji za ty prachy koupim navijak a budu halt barerie menit jednou za 4 roky
Honza
Napsal: 17 říj 2008 06:31
od RudaK
Jarys píše:možná země původu, a prý trochu víc snesou při OFF zacházení, ovšem model pro DII nemají
to Jarys

Že se tam Milošovi II vešly obě

.Celkem slušnej oddíl.
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 05&start=0 A upravovat a upravovat.

Napsal: 17 říj 2008 06:37
od karel
a už má koupenou i třetí co vím

Napsal: 17 říj 2008 06:39
od RudaK
karel píše:a už má koupenou i třetí co vím

Nekupoval,ale mu vyzbyla po reklamaci jedné ze dvou prvních.

Angláni to prý neřeší ( tu reklamaci ) ale posílaj druhou.Baterek není nikdy dost.

Napsal: 17 říj 2008 09:11
od OME
Dvě obyčejné 100Ah baterky udělají minimálně stejnou práci za pětkrát menší cenu.Životnost je stejná.
Napsal: 17 říj 2008 09:16
od low
OME to je presne to co si myslim, a proto se ptam v cem je zakopan pes, esliva je to nakej zazrak, nebo tp jen proste frci pod kremlem
Napsal: 17 říj 2008 09:21
od OME
Mám s Optimou osobní zkušenosti,nebudu to rozvádět,ale nic moc.Je to modní záležitost.Hlavně je přecitlivělá na zvýšené napětí při dobíjení.Červená zase nesnese hluboké vybití.
Napsal: 17 říj 2008 09:58
od erik
OME píše:Dvě obyčejné 100Ah baterky udělají minimálně stejnou práci za pětkrát menší cenu.Životnost je stejná.
Panove. Neberte to osobne,ale s tema baterkama to vidim jako zbytecny zavod s vetrnyma mlynama.
Som zastancom trvaleho napatia z jednej silnej baterie

...ne starsi 3 az 5 let a startovacich kablu.
To, ze vybiju baterii se mi stane nejpravdepodobneji na expedici, kde nejsem sam. A pri nejhorsim mit jednu ,pro vsechny auta, v rezerve.
Odpadne spousta starosti, jestli to dobiji, jestli se neco nepo... lo. A vsimnite si vsichni, ze ti, co maji 2 baterie jaksi bezvyznamne mrhaji energii aby oduvodnili smysl teto hracky
Jine je to na puusti . Tam jedou mrazaky...

Napsal: 17 říj 2008 10:00
od low
ja jezdim na vylety sam, tak proto. nepotrebuju si nic zduvodnovat. a to ani na sahare nepustim mrazak, dokonce ani lednicku

Napsal: 17 říj 2008 10:13
od low
upresnuji, nejezdim vetsinou sam, ale s janickou

ale ta moc jako zdroj el energie pro nouzove nastartovani nefunguje, muzu sice zkusit trit svoji tyc jejim ohonem, ale nejspis to nebude to prave orechove

Napsal: 17 říj 2008 11:26
od MOPADŽI
low píše:ja jezdim na vylety sam, tak proto. nepotrebuju si nic zduvodnovat. a to ani na sahare nepustim mrazak, dokonce ani lednicku

Já jsem na nanuky, takže mrazák používám a proto mám dvě baterky a k tomu ještě optimy

Napsal: 17 říj 2008 11:41
od MOPADŽI
Nemohu u optim zatím posoudit životnost, ale dal jsem na doporučení, když jsem poptával "úplně bezúdržbový a nezproblémový" baterky, bylo mě toto doporučeno. Zatím tedy hodnotím kladně a jejich koupě nelituji. Tyto baterky fungují i při průrazech (nebo průstřelech), jak mě bylo řečeno. Jak dlouho a s jak velkým poškozením vydrží tedy fungovat, to už nevím

Jelikož je na autě naviják, měnič a zatím jedno topení, mám takovou jistotu, že ráno, až se někde probudím v lese nastartuji. to platí i pro případ, že jedna baterka "náhle odejde do večných lovišť", druhou v pohodě nastartuji a nemusí to bejt jenom na delších a dlouhých cestách, ale i na náměstí kde zrovna nikoho neznám. Jinak mám baterky pod sedadlem, které mám napevno, takže se k nim dostávám omezemě a trochu komplikovaně, páč musím sedadlo demontovat. To ale nepotřebuji, bo za rok a půl, co je tam mám, sem je ještě neviděl a to je to proč, jsem je chtěl. Ještě to přííští týden, bude vše rozděleno dual systémem s indikatorem stavu každé jednotlivé baterky na palubce. Takže tak

Napsal: 17 říj 2008 12:24
od DanoDEF
MOPADŽI píše:
... mám takovou jistotu, že ráno, až se někde probudím v lese nastartuji.
.......

Napsal: 17 říj 2008 12:31
od DanoDEF
low píše:
.. a proto se ptam v cem je zakopan pes...
...v tom, ze 95% ludi tu baterky vybije malokedy takze ich opodstatnenost je diskutabilna
...a su fakt pekne.
...na tunajsie pomery v pohode stacia obycajne
...tvoje pouzitie dvoch je opodstatnene
...pri narocnych zavodoch kedy dochadza k nedmernemu pouzivaniu navijaku je ich opodstatnenost ( obycajne baterky rychlo vru teda elektrolyt a smrad v aute je naramny kedze Defik ich ma pod sedadlom )
Napsal: 17 říj 2008 13:13
od low
to co tvrdi dano dava smysl, takze je to vesmes frajerskost a je to moderni, takze za to cechacci zbytecne vyhazujou love jen aby mohli rikat, ze maj optimy

ja jen abych vedel. .....Low se dvema obycejnejma yuasama 105ah kus za 2800 fcetne deepeehaa. (zatim sem jen dvakrat spalil navijak a baterky nevarila-nesmrdely

Napsal: 17 říj 2008 13:22
od teslo
low píše: (zatim sem jen dvakrat spalil navijak a baterky nevarila-nesmrdely

BTW: spaleny motor navijaku moze byt dosledok slabej baterie, resp. poklesu napatia pri jej pretazeni. To je prave argument, ktory hovori pre Optimu( resp. ine trakcne baterie). Ich konstrukcia totiz zvlada kratkodobo vacsie prudy a aj sa z vybitia lepsie spamatavaju.
Napsal: 17 říj 2008 13:55
od low
oprava. Jednou spalenej, jednou zadrenej. A ani jednou to imho nebylo tim, ze by bylo malo proudu, ale spise tim, ze jsem curak a mela se pouzit kladka, nebo spise vyprostovaci tank, bo to nebylo jen takove male klouznuti na travicce. (podruhe me nemohly vyskubnout ani dve d3 naraz). Samozrejme dalsi problem je, ze mam navijak slabej. Tedy dal u mne pretrvava podezreni,0ze optimi jsou jen predrazene frajerstvi pro vetsinu zdejsich uzivatelu. Navic podporene tim, jak se mezi sebou placaj po zadech a tvrdej jak jsou to uzasny baterky a novackum nedoporucujou nic jinyho, nebot optima je to jedine co musej mit, pricemz se ani u klasicke puvodni baterie ani nepriblizili k hranici jejich moznosti, krome te vekove. Ale proste je to in.. Snad to dava smysl pisu pri poposkakovani v kolone cestou na sosnovou.