Stránka 1 z 3

Uchycení navijáku

Napsal: 17 říj 2008 15:19
od syncro
Poté, co se mi podařilo zapadnout o víkendu v bažince, začal jsem vážně uvažovat nad navijákem. Přece jen, ne vždy je po ruce "vejtřaska" 8-)

Chtěl bych se vyhnout permanentní montáži navijáku na předek vozidla, nechce se mi kupovat nárazník, tahat ssebou pořád 100kg váhy, atd.

Napadlo mne, umístit naviják externě, na plechovou vaničku s průvlakem a rolnami. Připravit si na autě zásuvku a naviják brát do kufru jenom když jedu na vyjížďku. V případě potřeby jej připojit k elektrice, vaničku chytit dvěma lany (nebo tyčemi) k tažným okům auta (vepředu či vzadu), vytáhnout se a zase jej sbalit do kufru. Aby to bylo pochopitelnější, pokusil jsem se to dole namalovat.

Máte s tím někdo zkušenost? Zabývali jste se podobným nápadem?

Děkuji.

Napsal: 17 říj 2008 15:39
od low
patrik to ma v nabidce, docela pekne udelany www.hunter-cz.eu je u nej dohodla 5procent sleva. PS ne vsude je nejakej stromek za kterej se da prinavinovat

Napsal: 17 říj 2008 15:51
od syncro
low: Díky. Takže úplný nesmysl to tedy asi není. Teď jen, jestli s tím má někdo praktickou zkušenost?

PS: Se stromkem máš samozřejmě pravdu 8-) Ale tam zrovna byl... Nebyl ten naviják 8-)

Napsal: 17 říj 2008 16:21
od low
zkusenost ohledne ceho?

Napsal: 17 říj 2008 16:43
od syncro
zkusenost s tim, jestli se sanky nezarazi o terenni nerovnosti, je to pouzitelne v bahne, atd. Zkratka vyhody a nevyhody. Dik moc.

Napsal: 17 říj 2008 17:11
od low
to tam nandas az kdyz potrebujes. Ma to takovej ctyrhran se zavlackou

Napsal: 17 říj 2008 17:40
od teslo
asi rozpravete kazdy o niecom inom...
LOW ma na mysli system ukotvenia navijaku do narazniku na predpripraveny mechanizmus...( v narzniku je stvorhranna zosilnena diera, do ktorej sa ukotvi mechaniznus s navijakom)

Syncro, mne sa napad sanok nezda prave stastny. Podla mna to moze byt aj poriadne nebezpecne, uchytavat navijak na nieco co nieje pevne spojene s autom.
Systemy na demontovatelnu montaz existuju a su vyskusane. Isiel by som radsej tou cestou.( I ked ja som zastancom myslienky montaze navijakov "napevno").

Napsal: 17 říj 2008 19:47
od syncro
low, teslo: Děkuji, pánové. Ano, skutečně mluvíme každý o něčem jiném. Ten systém na čtyřhran už jsem na síti našel, ale byla tam montáž do přípravy v krycím plechu řízení dole pod nárazníkem. Já to myslel tak, jak jsem to namaloval, tedy úplně nezávislé, jenom s připravenou el. zástrčkou. Chtěl bych tím vyřešit to, abych mohl tahat dopředu i dozadu a hlavně, abych mohl případně tahat i jiné auto než svoje (tedy půjčit takový naviják LR kamarádům).

V čem je hlavní úskalí toho, že naviják není napevno spojen s autem (v čem je to nebezpečné)? A jaké jsou jiné možnosti demontovatelných navijáků kromě toho čtyřhranu?

Omlouvám se za neznalost, ale je to pro mne nové téma a odpověď jsem ani po pečlivém hledání nenašel. Díky za trpělivost.

Napsal: 17 říj 2008 20:10
od DanoDEF
teslo píše: ...Syncro, mne sa napad sanok nezda prave stastny. Podla mna to moze byt aj poriadne nebezpecne, uchytavat navijak na nieco co nieje pevne spojene s autom.
... ano Erik priklanam sa k tvojmu nazoru. Je to vtakovina.

... pevne uchytenie je nutnost. Vytvori to paku, ktora nedovoli aby sa navijak pretacal.

... kludne sa ti moze satat, ze sa ti "vanicka" pretoci a navinie sa ti lano medzi vanickou a autom

... doporucujem neobjavovat teplu vodu... tu uz objavil niekto iny.

... jednoznacne pouzit prenosnu montaz do "stvorhranu"

... riesenie sa vola Multi-Mount

Napsal: 18 říj 2008 20:05
od syncro
DanoDef: Díky, koukám tedy na Multi-Mount.

Napsal: 18 říj 2008 21:51
od marcel
Taký multi mont máme na jednom firemnon aute.Skúšal som ho nasadiť v garáži čo sú v podstate laboratórne podmienky a mal som čo robiť.Neviem si dobre predstaviť nahadzovať ho v hlbokom blate.Suma sumárum navijak je hodený pod ponkom,lebo v kufri zavadzia.Ten multimont je origo warn a určite bol drahší ako čínsky nyvijak.Je k tomu aj adaptér,ktorý sa dáva na ťažné zariadenie.

Napsal: 19 říj 2008 08:08
od Land Jirka
Vypadá to takto a nasadit to na auto v bahně je práce pro dva chlapy. Výhoda je, že se můžeš tahat i dozadu a pokud máš víc aut můžeš mít jen jeden naviják.

Napsal: 19 říj 2008 09:55
od Kuťas
Ten systém máme v práci na L200. Ve předu je ten jäkl na pevno. Vzadu je adaptér na kouli tažného a je na volno. Naviják je při práci ve vzduchu. Když přestane táhnout, tak jedna strana zůstane viset na kouli a druhá strana s průvlakem a lanem spadne na zem.

Napsal: 20 říj 2008 08:37
od Stavros
Ja bych se na takovej blbej system vykaslal, Come Up vazi se syn. lanem cca 23 kg, na predku to ani nepoznas, podivej se jak, to maj kluci s defikama udelany. Urcite se ti nebude libit vozit v kufru takovou neforemnou, tezkou vec. Hod to normalne na predek.

Napsal: 20 říj 2008 10:42
od karel
Stavros píše:Ja bych se na takovej blbej system vykaslal, Come Up vazi se syn. lanem cca 23 kg, na predku to ani nepoznas, podivej se jak, to maj kluci s defikama udelany. Urcite se ti nebude libit vozit v kufru takovou neforemnou, tezkou vec. Hod to normalne na predek.
A nejde jen o to to nějak vozit, ale musíš mít takovou váhu dobře uloženou, protože jinak ti v prvním bočním náklonu totálně změní těžiště, nebo rozmlátí auto :wink:

Napsal: 20 říj 2008 10:48
od Stavros
Presne tak. Je to blbost. na defiku to vypada navic pekne.

Napsal: 20 říj 2008 13:10
od RudaK
Taky jsem za montáž napevno ( nastálo ).A i u jiných vozů to vypadá pěkně a když funguje tak super. :D Todle se mimo zpevněné cesty hodí vždycky. :!: A pro pomoc bližním svým to nemá chybu. :idea:

uchycení navijáku

Napsal: 20 říj 2008 15:31
od Neklan
Určitě, také si nedovedu představit, že člověk zapadne po dveře do bahna, následně do něho vleze, z kufru začne tahat těžké "śáňky" s ještě daleko těžším navijákem a nakonec, pokud mu tedy nerupne v zádech, se potopí do toho bahna a začne hledat čtverhrannou díru, do které ten těžký krám zasune. Přiznám se, že to bych raději šlapal pro traktor, pokud by byla aspoň trochu šance ho někde sehnat. Pokud se ty sáňky s navijákem nasadí před akcí, je to celé výrazně před nárazníkem, přední nápravu to zatěžuje daleko víc, než pevná instalace a navíc to hodně zmenšuje nájezdový, či odjezdový úhel, podle toho, zda to máme pověšené na předním nárazníku nebo zadním corssmemberu.
Kdepak, naviják napevno je vždy připraven a na Vsetíně jsem si opět uvědomil, jak je prima, když je čím tomu bližnímu pomoci...

Napsal: 20 říj 2008 16:22
od erik
V US sttoji Warn M 6000- asi vhodna dozadu 750 dol tj cca 13 tis a Warn 8274 1500 dol tj cca 25 tis...Tuto kombinaci povazuju za tu nadstandartni. ..

Napsal: 20 říj 2008 17:23
od karel
erik píše:V US sttoji Warn M 6000- asi vhodna dozadu 750 dol tj cca 13 tis a Warn 8274 1500 dol tj cca 25 tis...Tuto kombinaci povazuju za tu nadstandartni. ..
To by bylo jistě elegantní řešení Eriku, ale jak to za rozumnou cenu dostat ze Států sem :?: