Stránka 1 z 3

výměna převodovky

Napsal: 25 říj 2008 15:17
od ATOL
jelikož mám s automatem věčně nějaký problémy (r.v.97), tak jsem se rozhodnul pro výměnu za manuál....
zrovna teď po výměně filtru a kapaliny v automatu to jeden den jelo v pohodě a druhej den to nechtělo přeřadit...až někde u 3.000 ot., když jsem zapřáhnul vlek a jel do kopce, tak z něj někde začala téct kapalina a chlejstat na vejfuk....a nemůžeme najít odkud to jde....když jsem se podíval na měrku, tak kapalina byla dost hnědá, jakoby přepálená....
chci se zeptat zda to obnáší nějaký vychytávky?....např. v elektrice je u automatu blokace startování pokud není zařazený P nebo N a podobný věci....
a ještě bych potřeboval vědět, co ohledně STK, když mám v techničáku napsaný automat...jestli se musí hlásit přestavba?....

Napsal: 25 říj 2008 17:22
od low
nezapomenout na pripojeni snimace otacek, bo jinak to pak nejede, Robik to ma ted za sebou - ve ctvrtek to Max dodelal :-)

Re: výměna převodovky

Napsal: 25 říj 2008 18:31
od karel
ATOL píše:jelikož mám s automatem věčně nějaký problémy (r.v.97), tak jsem se rozhodnul pro výměnu za manuál....
zrovna teď po výměně filtru a kapaliny v automatu to jeden den jelo v pohodě a druhej den to nechtělo přeřadit...až někde u 3.000 ot., když jsem zapřáhnul vlek a jel do kopce, tak z něj někde začala téct kapalina a chlejstat na vejfuk....a nemůžeme najít odkud to jde....když jsem se podíval na měrku, tak kapalina byla dost hnědá, jakoby přepálená....
chci se zeptat zda to obnáší nějaký vychytávky?....např. v elektrice je u automatu blokace startování pokud není zařazený P nebo N a podobný věci....
a ještě bych potřeboval vědět, co ohledně STK, když mám v techničáku napsaný automat...jestli se musí hlásit přestavba?....
A to mě v Sosnové Karel Sláma s Meškym nalomili na automat :evil:

Napsal: 25 říj 2008 18:37
od BSD
Tak tahle otázka by mě také velice zajímala.. a jaká je finanční náročnost?

Napsal: 25 říj 2008 20:22
od karel
BSD píše:Tak tahle otázka by mě také velice zajímala.. a jaká je finanční náročnost?
Myslíš z manuálu na automat, nebo naopak :?:

Napsal: 26 říj 2008 11:36
od cyril
No to teda čumím.... :shock: na manuál? Zpátky na stromy...!! :lol: Je pravda, že pokud ti to Atole nefunguje jak má, je to opruz a nebaví to. Škoda. Nejdříve bych ale doporučoval svézt se s manuálem, ať se neunáhlíš. Za ten komfort v terénu bych asi obětoval investice do opravy. Jinak mám pořád tvůj návod...nezapoměl sem. Jak bude příležitost, s díky vrátím...

Napsal: 26 říj 2008 15:34
od BSD
karel píše:
BSD píše:Tak tahle otázka by mě také velice zajímala.. a jaká je finanční náročnost?
Myslíš z manuálu na automat, nebo naopak :?:

Z automatu na manuál... Zajímá mě to do budoucna, kdyby se objevil nejaký problém a třeba by to finančně bylo lepší řešení....

Napsal: 26 říj 2008 17:29
od karel
BSD píše:
karel píše: Myslíš z manuálu na automat, nebo naopak :?:

Z automatu na manuál... Zajímá mě to do budoucna, kdyby se objevil nejaký problém a třeba by to finančně bylo lepší řešení....
Tak tuhle možnost jsme neprobírali, takže ti neřeknu, ale z manuálu do automatu by to neměl být problém a vycházelo by to na docela solidní peníze :!:

Napsal: 26 říj 2008 18:03
od BSD
karel píše:
BSD píše:
Z automatu na manuál... Zajímá mě to do budoucna, kdyby se objevil nejaký problém a třeba by to finančně bylo lepší řešení....
Tak tuhle možnost jsme neprobírali, takže ti neřeknu, ale z manuálu do automatu by to neměl být problém a vycházelo by to na docela solidní peníze :!:

Jasně... když ste rozebírali výhody a nevýhody, jaké jsou u automatu servisní nároky, výměna oleje je jasná, ale např u manuálu se musí měnit spojka, má automat nějakou součást která se musí měnit ? Díval sem se do servisní příručky a nic takového jsem tam nenašel...Pokud to chápu správně tak to celé funguje na hydraulice...

Napsal: 26 říj 2008 20:23
od low
jak sem psal vyse, neni nic jednodussiho nez se zeptat maxe, kterej to prave dodelal

Napsal: 28 říj 2008 18:38
od Max
Pánové pánové, řeknu Vám není to prdel, vymětit automat za manual. to není jen o tom vyměnit převodovky nezapomeňte že motory s aut. převodovkou jsou řízené el. vstřikováním a tudíž má potenciometr plynu a né žádné lanko. Musí se vyměnit pedály - celé protože je tam držák motorku plynu a nedá se dam dodělat pedál spojky. musí se jinam umístit snímač otáček který je u aut. na setrvačníku a u manualu se tam dát nedá. Jediné místo je do předu na kliku motoru. a to jde jen v případě že vozidlo nemá klimatizaci. a ještě se musí vyměnit el. vedení k autom. převodovce za manual. Cena na výměnu je do 40 000 kč. vč. dílů.

A opačná výměna je to sané na ruby. A určitě to nebude jednodušší, protože z manualu na automat potřebuješ snímač otáček a ten z manualu nevicucáš. :lol:

Napsal: 28 říj 2008 19:00
od cyril
jojo tak nějak...bude to náročný, dívali jsme se na to, když jsme uvažovali o dovozu manuálu, kterých je venku v nabídce docela dost a následném předělání na automat... pro kamaráda...nakonec jsem se na to vykašlal a dovezl dražší automat s klimou...(už zase scháníme pro dalšího pacienta další disco.... :lol: ) Jinak u modelu s mechanickým čerpadlem (automat s klimou rok 1995) to bude malinko jednodušší...protože mám plynové lanko, ne poťák. Ale pokud se do toho ustíš, bude to stejně strašnej opruz... :x

Napsal: 28 říj 2008 21:34
od eliott
Max píše: musí se jinam umístit snímač otáček který je u aut. na setrvačníku a u manualu se tam dát nedá. Jediné místo je do předu na kliku motoru. a to jde jen v případě že vozidlo nemá
Maxi, pokud začneš řešit snímač když to máš ještě rozhozené :wink: , tak to není problém, vyvrtají se dvě díry do příruby co je na motoru (jedna na snímač, druhá na šroubek co ho drží) a do setrvačníku se vyfrézují drážky po 90° (jedna už tam je), akorát se musí setrvačník znova vyvážit. Dělaly se i manuály s elektronickým čerpadlem...

Re: výměna převodovky

Napsal: 28 říj 2008 21:40
od eliott
ATOL píše:jelikož mám s automatem věčně nějaký problémy (r.v.97), tak jsem se rozhodnul pro výměnu za manuál....
zrovna teď po výměně filtru a kapaliny v automatu to jeden den jelo v pohodě a druhej den to nechtělo přeřadit...až někde u 3.000 ot., když jsem zapřáhnul vlek a jel do kopce, tak z něj někde začala téct kapalina a chlejstat na vejfuk....a nemůžeme najít odkud to jde....když jsem se podíval na měrku, tak kapalina byla dost hnědá, jakoby přepálená....
chci se zeptat zda to obnáší nějaký vychytávky?....např. v elektrice je u automatu blokace startování pokud není zařazený P nebo N a podobný věci....
a ještě bych potřeboval vědět, co ohledně STK, když mám v techničáku napsaný automat...jestli se musí hlásit přestavba?....
Jsi jeden z mála, kdo má problém s automatem. Automaty jsou obecně mnohem spolehlivější než manuály, které opravuji pořád. Pokud se přece jen rozhodneš přestavovat, aby bylo vše v dokladech v pořádku, bude třeba zažádat AMT o posudek a nechat to v TP změnit. To jsou další prachy...

Napsal: 28 říj 2008 21:41
od Max
Maxi, pokud začneš řešit snímač když to máš ještě rozhozené :wink: , tak to není problém, vyvrtají se dvě díry do příruby co je na motoru (jedna na snímač, druhá na šroubek co ho drží) a do setrvačníku se vyfrézují drážky po 90° (jedna už tam je), akorát se musí setrvačník znova vyvážit. Dělaly se i manuály s elektronickým čerpadlem...[/quote]

To sice ano ale snímač nebude snímat drážky ale musí tam být kolíky ze kterých snímá. a ta drážka co tam je, je na aretování kliky při výměně rozvodů. Dál ty kolíky musí být v místě horní úvratě jakéhokoli válce a to jde změřit dost těžko aniž by jsi rozebral hlavu motoru. Pokd to neuděláž tak se sekneš o n třeba 10 stupňů a motor ti pojede v nouzáku.

Napsal: 28 říj 2008 21:45
od eliott
Kolíky jsou na věnci u automatu, pokud si dobře pamatuju, tak u manuálu je setrvák tak široký, že tam na kolíky není místo a vyřešily to těma drážkama. Výchozí je ta na nastavení rozvodů a od ní se ostatní udělají po 90°, na děličce to je brnkačka.

Napsal: 28 říj 2008 21:45
od Max
Eliot má pravdu po takovém zásahu se musí AMT žádat o povolení k přestavbě. Ale kdo to bude kdy řešit. V malém techničáku to napsané není. Tak ti bude akorát jednou za dva roky někdo ze známých zajišťovat STK

Napsal: 28 říj 2008 21:48
od Max
eliott píše:Kolíky jsou na věnci u automatu, pokud si dobře pamatuju, tak u manuálu je setrvák tak široký, že tam na kolíky není místo a vyřešily to těma drážkama. Výchozí je ta na nastavení rozvodů a od ní se ostatní udělají po 90°, na děličce to je brnkačka.
Ano ale to mluvíš o vozidlech které s tímto motorem v manualu jezdily pouze v jedné zeni a tou je Švýcarsko. musel by jsi toto objednat tam. tady je to holej nesmysl toto sehnat. Nebo to snad umíš?

Napsal: 28 říj 2008 21:51
od eliott
Co shánět?? snímač použiješ původní a do klasického setrvačníku uděláš drážky , vyvážíš, a hotovo. Největší problém je to vyvážení...

Napsal: 28 říj 2008 21:52
od eliott
Max píše:Eliot má pravdu po takovém zásahu se musí AMT žádat o povolení k přestavbě. Ale kdo to bude kdy řešit. V malém techničáku to napsané není. Tak ti bude akorát jednou za dva roky někdo ze známých zajišťovat STK
V novém malém techničáku to napsané je ... bohužel :evil: