Stránka 1 z 2

discovery3 manual vs automat

Napsal: 29 říj 2008 18:44
od ak
Po dlouhé době, jsem se konečně rozhoupal a začínám si plnit dětský sen a tím je vlastnictví LR.
Během pár testovacích jízd a stavu svého konta jsem dospěl k tomu, že asi nejvhodnějším LR pro mě bude Discovery3 s motorem 2,7 v HSE výbavě + nějaký ten paket.
Prodejce je plně přesvědčen o tom, že do terénu a na mest. komunikace je nejvhodnější automatická převodovka.
Pro mě však byla při testovacích jízdách peklo, jelikož jsme jezdili pouze po asfaltkách a v lehčím terénu, neměl jsem možnost otestovat to proč si LR chci hlavně koupit :(
Teď tedy řeším problém zda jít do automatické a nebo do manuální převodovky...
Rád uvítám jakoukoliv pomoc s výběrem, praktické srovnání komfortu a účelnosti při jízdě v terénu a na cestách.

Díky moc!

Napsal: 29 říj 2008 18:57
od erik
Mam automat a nejsem typ cloveka, ktery chvali jen to, co ma. Automat je skvela volba a brzy na nej privyknes. Ja jsem mel taky takove cukani s manualem a pak jsem si rekl, ze se da automat i radit rucne... no pouzil jsem to asi 5x za 3 roky.Jen tak na okraj. Zavidim vsem tem, co slysi v D3 motor a podle zvuku radi manualne...

Jine rady jsou dulezitejsi. Dal bych prednost vzduchovemu perovani a stim spojenou zadni uzaverku , automatu a pak az vybave HSE...

Napsal: 29 říj 2008 19:00
od Jan Kucera
po najezdeni asi 600.000 km. s kvaltama radim automat,ted uz jsou vychytany, ne jako v 80-90 letech a to bezstarostný ježdění převyšuje všechny jejich zápory.

Napsal: 29 říj 2008 19:03
od alap
Sice D3 nemám, ale RR ale určitě bych volil automat. Je lepší jak na silnici tak v terénu. Já osobně jsem si před pár lety zkusil automat a už měnit nebudu. A co se týče Land Roveru tak jejich automaty jsou fakt dobrý, není se čeho bát. Pokud si vybavuju tak tady na foru nikdo s žádným automatem problémy neměl, což se nedá říct o manuálech. :D

Napsal: 29 říj 2008 19:54
od RudaK
Hoši jedině automat a tím je řečeno vše. Je chytřejší jak Mi všichni dohromady a v terénu jsem nejel s lepším.Myslím,když jedeš v těžším terénu ( nebo ve městě ),tak přeci nemusíš přemýšlet jakej kvalt.Ta aut. převodovka si poradí sama a ty máš čas se věnovat ostatnímu.Jak psal Erik terain response a zadní uzávěrka je lepší než kdejaký paket.I když proti výbavě nejsem - každýmu se líbí něco jiného.Taky tam mám něco navěšený. :wink: Ahoj Ruda

Napsal: 29 říj 2008 20:12
od motohanz
AUTOMAT

Napsal: 29 říj 2008 21:29
od vizos
ja mam v aute manual ... ale po jedne jizde s automatem by se mi taky libil vic :roll: tomu autu proste automat sedi :P

Napsal: 30 říj 2008 18:18
od ak
takze si holt budu muset zvyknout na automat :D
2Erik: vzduchy s terrain response jsou v zakladu v hse vybave zaverku zadniho diferencialu jsem mel zasktrnutou hned jako prvni vec :D

diky za postrehy

Napsal: 31 říj 2008 07:02
od RudaK
ak píše:takze si holt budu muset zvyknout na automat :D
2Erik: vzduchy s terrain response jsou v zakladu v hse vybave zaverku zadniho diferencialu jsem mel zasktrnutou hned jako prvni vec :D

diky za postrehy



Vono prý ze začátku byla možnost klasického pérování a když jsi chtěl ty pružiny,tak to došlo na vzduchu s tím,že si to dostal levnějc ( pružiny jsou levnější ) a oni se spletly :D Asi tak.No a na automat si zvykat nemusíš.Mě to taky přišlo hned normální,že neřadíš kverdlačkou,ale to jede skoro samo. :wink: Hodně příjemných a ničím nerušených Km. :!:

Napsal: 31 říj 2008 16:03
od ak
diky :D snad to hned prvni den nehodim na strechu :P

Napsal: 31 říj 2008 16:26
od RudaK
ak píše:diky :D snad to hned prvni den nehodim na strechu :P



Ta elektronika ti to nedovolí :lol: :lol: :lol:

re

Napsal: 31 říj 2008 22:59
od Petr Disco
mám zkušenosti s oběma, ale jednoznačně vede automat, je to fakt super svezení, ale akorát to má jednu nevýhodu a tou je spotřeba, mě to žere kolem 13 / 14 l ... !

Napsal: 01 lis 2008 07:04
od RudaK
Petře , dobrá spotřeba.Konečně si mě dorovnal.Já to samé.Doufám,že mluvíš o jízdě po městě s krátkými vzdálenostmi.Mimo to jede za míň. :wink:

re

Napsal: 01 lis 2008 08:32
od Petr Disco
no Rudo, po městě není problém se dostat na 15 :cry:

Napsal: 02 lis 2008 06:59
od jezbera ivan
V D3 jedine automat, na cestu a najma do terenu! Spotrebu mam 11l a to ho nesetrim. Kamarat ma 10l. Merane tankovanim, nie pocitacom! Dalsi ma tiez 11l a jazdi tiez svizne. Vzdy ma udivovali spravy o 13l a ciac. Ale verim, asi sa to da. Mozno pneu?

Napsal: 02 lis 2008 07:34
od RudaK
Ivane po městě v poho 12 - 13 l. ( cca 650 km ). :wink: A když jsme jeli letos do Rumunska,tak vzhledem k tomu,že s náma jela i D I ,tak kolem 9 litrů bo jsme jeli kolem 100 km/hod :roll: :P .Ale jen cestou tam bo to bylo z kopce ( teda ukazoval počítač :D )

Napsal: 02 lis 2008 07:43
od jezbera ivan
No ja jazdim svizne ci v meste alebo mimo. Nie som z tych, ktori riesia spotrebu, ale ja a x dalsich znamych maju 10-11.

Napsal: 02 lis 2008 07:57
od RudaK
Já spotřebu taky neřeším,já jen natankuju když pípne rezerva :P :P ( když tak se stavím na školení jak jezdit :lol: :lol: :lol: )

Napsal: 02 lis 2008 09:44
od ak
spotrebu neresim (teda pokud to nebude 25 na 100 :D) i kdyz 4,8 jako v me prvni octavii by bylo moc prima :D

mozna by me jeste trosku zajimala +- cena pravidelnych servisu a jejich intervaly :D

re

Napsal: 02 lis 2008 13:32
od Petr Disco
těch 15 l žere na grabrech a je to měření plná - plná, počítač mi ukazuje 10,9 l ... tomu se nedá věřit