Stránka 1 z 5
Přídavná světla
Napsal: 27 lis 2008 21:47
od -buri-
Chlapi hledal jsem, ale je zde jen par zminek o pridavnych svetlech nebo svetelnych rampach.
Jaky pouzivate svetla nahoru na rampu? Vyrobci, zkusenosti, dalkovy, nebo kombinovany? Mate to zapojeny zvlast, nebo s dalkovyma dohromady.
Jak jistite svetla proti zlodejum?
Napsal: 27 lis 2008 21:53
od RudaK
Přídavný jsou dálkový,spřažený s dálkovýma standart,ale možnost vypnutí vypínačem.Výrobce Hella.Zapojeno přes spínací relé.

Teda na D III,ale na DI to bude podobně.

Napsal: 27 lis 2008 22:30
od cyril
To je právě věc, kterou taky řeším. Nerad bych ty veliký, který hned někde urvu....mám "novou" zahrádku...(na fotce ještě na původním autě) tak jsem zvažoval tyhle:
http://www.hansair.cz/index.php?option= ... &Itemid=32
na ultralehký letadýlka. Parametry super, cena jako prase...Ale do zahrádky by se mi hodila....

Napsal: 27 lis 2008 22:36
od cyril
odkaz moc nejde tak takhle..Letecký 9 LED reflektor
Dosvit 200m, velmi intenzivní bílé světlo, účinnost větší jako dva 4LED reflektory
Použitelný do UL letadel nebo jako náhrada za klasická světla od GE ( Cessna, Robinson, atd.) tvarově a instalačně shodný s továrním originálem
Úplná odolnost proti vibracím a UV záření
Životnost 100 000 hodin
Provozní napětí: 14VDC nebo 28VDC
Odběr proudu: 1,7 A
Provozni teplota: -25 až +85stC
Váha: 160g
Rozměry: průměr 110mm x tl. 40mm
Materiál: dural + sklo
Cena : 3590 CZK bez DPH
Napsal: 27 lis 2008 22:37
od cyril
Letecký dálkový LED reflektor nové generace.
Speciální konstrukce pro UL letadla
Dosvit 100m - výkonové LED s optikou.
K zástavbě do přídě, náběžné hrany křídla, koncového oblouku křídla, nastavení sklonu a úhlu svitu.
Úplná odolnost vůči vibracím, vlhkosti a UV záření
Nízká spotřeba 0,7A - zapojení 2 vodiči.
Provozní napětí 10,5-14VDC
Životnost 100 000 hodin
Tepelná odolnost venkovního prostředí -25stC a úplná odolnost vůči teplotě uvnitř motorového prostoru.
Váha 205g - materiál pevnostní sklo - dural.
Rozměry: průměr 70mm - délka 32mm.
Cena: 2990 CZK bez DPH
Napsal: 27 lis 2008 22:49
od -buri-
Spise zvazuju klasiku nez diody, Hella jsou hodne znamy a asi i kvalitni, cemuz odpovidaji i ceny.
Ovsem Hella ma mraky typu, hodte sem co pouzivate, pokud teda jeste vite co jste koupili. Ja typ u vseho vetsinou zapomenu

Napsal: 28 lis 2008 05:44
od RudaK
Hella typ dálový přídavný Comet Line : Comet FF 300 2ks + Comet FF 100 2ks
link :
http://www.hella.cz/index.php?link=kata ... tegorie=66
Jinak kombinací je mnoho a světel taky,tak jen si vybrat.

Napsal: 28 lis 2008 07:58
od Land Jirka
Neříkám, že jsou nejlepší, ale k Land Roverům patří
Wipac
K dostání třeba tady:
http://www.devon4x4.com/products_b/c39/ ... ights.html
světla
Napsal: 28 lis 2008 20:09
od Neklan
Myslím, že WIPAC je opravdu docela dobrá volba, protože jsou to světla poměrně levná a přitom vůbec nejsou špatná, navíc, jak píše Land Jirka, je to tradiční volba mnoha příznivců Green Oval.
Na Discoveře mám Hella Luminator Compact a jsem s nimi spokojen, ale faktem je, že ačkoli je to základní model řady, je poměrně drahý (cca 6.500,-Kč za obě, jestli si dobře vzpomínám a to bez halogenek H1 55W, relé a montáže). Je to poctivé kovové, klasické dálkové světlo, neteče do něj a dobře svítí.
Na RRC jsem si koupil klasická, mírně historizující (chromová, s profilovaným sklem) CIBIE dálková kulatá
https://www.europaspares.com/LIGHTING/H ... _2897.html a pod nárazník oválné mlhovky
https://www.europaspares.com/LIGHTING/H ... _4399.html .
Jinak skvělá světla dělá také PIAA, WARN nebo IPF
http://www.frogsisland4x4.com/index.php ... &Itemid=99 , včetně speciálních offroadových, vodotěsných, prachotěsných ve všech typech - DRIVING (klasická dálková), SPOT (užší paprsek, delší dosah), FOG (mlhovky), FLOOD (hodně široký paprsek, kratší než potkávačky) nebo dokonce kombinovaná. Každopádně bych volil mezi klasickými světly, LED-ky si na Land Roveru nedokážu vůbec představit. Na střešní rampu bych kombinoval buď 2x driving, 2x spot nebo 2x spot, 2x flood a spoty bych volil se 130W žárovkou (tedy kdybych měl Defa...

)
Napsal: 28 lis 2008 21:35
od -buri-
Tak jsem si myslel ze vyberu jen znacku a bude vyreseno...
Ted uz vim ze rozsah a dosah je ruzny, takze to bude jeste humor vybrat dobrou kombinaci.
Asi bych volil Spot a Driving jak pises prvni moznost. Takze uvidim dal nez dalkovy Flood a defacto posilim dalkovy Driving. Ve tme se moc v hustem terenu neprodiram, takze asi by to melo byt OK.
Napsal: 29 lis 2008 00:13
od KRANG
Já mám na zahradě namontovaný 4x Maxtel JF107 130W, jsou kov a sklo, měly by to být driving lights ale přijde mi, že dělaj spíš paprsek. Maj v sobě taky 5W obrysovky. Když jsou ale dobře nastavený, tak se s nima jezdí jak ve dne. Trochu mi svítěj na rezervu ale ne nijak zásadně. Možná je přelepim anebo pořídim kšilt nad okno. Tady je obrázek z vejletu na Ještěd. Kurevská mlha a vítr ale těch 520W zahřeje

Napsal: 29 lis 2008 11:51
od cyril
Je to samozřejmě můj subjektivní názor, ale:
Pokrok se bohužel nedá ničím zastavit a pokud nechci dávat další přídavný baterie a podobný vyfikundace a přesto pořádně vidět protože jsem už slepej jako patrona..., jsou LED letecký lampy a bixenony to nejlepší co můžu chtít. Mám xenony 4300K i na diskošce (příkon 35W) a když se vedle mě postavili na zkoušku kluci s H4, vypadalo to hodně legračně. Kuželový světlo přistávacího LED otřesuvzdorného reflektoru s dosvitem 200m a minimální spotřebou asi taky zvítězí. Jde mi o svítivost, spolehlivost a energetickou nenáročnost. Co vydrží xenon asi již všichni víme, kdo ne ať mrkne tady
http://www.youtube.com/watch?v=MlP0QRZdQu0´
Je mi jasný, že pokud budu mít Series nebo jinýho dědka-klasika, dám tam určitě ty archaický koule s baňkama...

Tam je jasný, že tam nic jinýho být nemůže...
Napsal: 29 lis 2008 15:37
od motohanz
cyril píše:Letecký dálkový LED reflektor nové generace.
Speciální konstrukce pro UL letadla
Dosvit 100m - výkonové LED s optikou.
K zástavbě do přídě, náběžné hrany křídla, koncového oblouku křídla, nastavení sklonu a úhlu svitu.
Úplná odolnost vůči vibracím, vlhkosti a UV záření
Nízká spotřeba 0,7A - zapojení 2 vodiči.
Provozní napětí 10,5-14VDC
Životnost 100 000 hodin
Tepelná odolnost venkovního prostředí -25stC a úplná odolnost vůči teplotě uvnitř motorového prostoru.
Váha 205g - materiál pevnostní sklo - dural.
Rozměry: průměr 70mm - délka 32mm.
Cena: 2990 CZK bez DPH
fakt by me zajimalo jak to sviti.....
Napsal: 29 lis 2008 18:26
od KRANG
To mě taky. Ale na defíka bych to nejspíš nedával už tak jsem dost zvažoval čirou optiku. Taky pochybuju, že to má homologaci pro provoz na pozemních komunikacích. Ta se sice u teréňáků moc neřeší ale dokážu si představit, že by v tom "někdo" mohl vidět problém.
Napsal: 29 lis 2008 19:34
od Tommy77
asi offtopic, ale nedokazu si predstavit led diody na offroadu, ty diody muzou svitiit vyborne a setrit energii, ale normalni paraboly prumeru dvacet, tricet cm, nemaji konkurenci...proste to k offroadu parti, ledky bych asi zatim neresil.....ale je to na kazdem co si tam da....jenom muj nazor.... :rolllk, ja ted ledky poresil domu na schodiste......

, jen aby bylo videt...
Hella
Napsal: 30 lis 2008 15:17
od Kangaroo
Stejně jako Ruda: Přídavný jsou dálkový,spřažený s dálkovýma standart,ale možnost vypnutí vypínačem.Výrobce Hella.Zapojeno přes spínací relé. Cena páru 2400 Kč. Svítí supr. Řekl bych že vidím tak 2x líp než ze standardníma dálkama.
Napsal: 30 lis 2008 19:34
od low
kangaroo: presne tyto mam jako pridavny na motorce

hella ff50
na defikoic mam wesemy 18cm 4ks a 4ks15cm, docela to sviti sprazeno pres vypinace s dalkovejma
Napsal: 30 lis 2008 21:23
od RudaK
Ondro světla super a je to nějak podezřele vyleštěný.

Napsal: 30 lis 2008 21:53
od Gobey
Trochu OT:
HID (xenon) vs LED je věčné téma také při potápění, kde podmínky na svítivost a hlavně prostupnost jsou mnohem náročnější než na silnici. Takové Slapy nebo Orlík to je paráda

Mám na potápěčském světle HID 35 W a zatím to nic nepřekonalo.
LED mají neskonale nižší spotřebu energie, ale ani při srovnatelném výkonu nemají takovou prostupnost jako HID. LED mají sice jasné světlo, ale ostrost vidění po pár metrech prudce klesá. Myslím, že podobné to bude i na silnici. To světlo se prostě nějak tak rozplizne.
Napsal: 30 lis 2008 23:08
od cyril
KRANG píše:To mě taky. Ale na defíka bych to nejspíš nedával už tak jsem dost zvažoval čirou optiku. Taky pochybuju, že to má homologaci pro provoz na pozemních komunikacích. Ta se sice u teréňáků moc neřeší ale dokážu si představit, že by v tom "někdo" mohl vidět problém.
Svítí to dobře, bílý světlo 4300-max.5000K je dobrá volba, protože čím je číslo vyšší, tím to jde víc do modra a lidské oko přestává rozlišovat barvy. No a modrý světlo je docela....no na blinkání..

Nejčastěji je to vidět na 120škodovkách a autech v ceně asi 1505,- Kč

Homologaci neřeším. Pokud si uvědomím, co všechno je na tom autě neschválený nebo dokonce proti předpisům. (Nárazníky, zahrádky, navijáky, jiný kola a gumy a td.) Světlo je jenom malina. Nehledě na to, že přehodit to na H4 mi zabere někde na silnici asi 15 minut. Původní kabeláž se nemění, je do toho jenom připojenej paralelní svazek. Pokud mi Jirka dodělá včas auto

, můžeme porovnat svítivost třeba v Jihlavě.
Ohledně těch ledek na zahrádku nevím, neviděl jsem to ještě na vlastní oči, ale když s tím může přistávat letadlo, asi to úplně k prdu nebude. Na to, jak to bude nebo nebude estetický kašlu, chci hlavně vidět....