Stránka 1 z 1
Nabíjení baterky
Napsal: 26 pro 2008 17:48
od Hovez
Musí se při nabíjení baterka odpojovat?
Dneska se mi ji totiž asi podařilo vyšťavit(montoval jsem CBčko a topil jsem si Webastem

) a už jsem pak nenastartoval...
Hodil jsem teda nabíječku pěkně plus na plus a auto začalo někde zespod motoru drnčet, jako kdyby dole spínalo nějaký veliký relé...
No tak jsem baterku na nabíjení teda odpojil, ale podle mne je to nějaký divný, vždyť to by pak muselo drnčet furt, ne?
Napsal: 26 pro 2008 17:59
od Colonel
Taky prave dobijim vystavenou baterku

V navodu jsem si precet, ze se baterka nema dobijet v aute, tak jsem ji vyndal (no, jednak bych stejne v aute ani nabijet nemoh), hodil to na nejakou modelarskou nabijecku, ktera do toho uz 24 hodin stoucha nejaky ampery

Jsem zvedavej, jestli ta baterka co tam mam jeste neco vydrzi, vypada to na original. Landrover spare parts STC 4757 Type 072.
Napsal: 26 pro 2008 18:19
od RudaK
No já v D III dobíjel baterku normálně neodpojenou ( já ji prozměnu v létě vybil rádiem ) a fungovalo to.

Napsal: 26 pro 2008 18:37
od Hovez
Colonel píše:Taky prave dobijim vystavenou baterku

V navodu jsem si precet, ze se baterka nema dobijet v aute, tak jsem ji vyndal (no, jednak bych stejne v aute ani nabijet nemoh), hodil to na nejakou modelarskou nabijecku, ktera do toho uz 24 hodin stoucha nejaky ampery

Jsem zvedavej, jestli ta baterka co tam mam jeste neco vydrzi, vypada to na original. Landrover spare parts STC 4757 Type 072.
No tahle je taky origo, tak je akorat doba, kdy baterky vetsinou po 5ti letech chcípnou

Tchánovi zrovna dneska kiksla baterka ve stejně starým ML270, tak to máme stereo-průser

Já navíc doma nemám origo nabíječku na autobaterie, ale jen nabíječku na trakční baterky k lodnímu elektromotoru... no tak buď to přežije, nebo koupím po novým roce funglovku.
Jen otázka mimo soutěž - to že mi při starování nezhasly kontrolky na palubní desce je známka vybité baterie, nebo jsem něco dojebal s elektrikou při montáži vysílačky?
No a je mi jasný, že si v lednu k narozeninám koupím startovací kabely

páč mám doma jen jako příslušenství k motorce a ty by mi asi při startování dieselu ukáply...

Napsal: 26 pro 2008 21:02
od Hovez
Tak baterka je zresuscitována, ale vzhledem k tomu, že byla nabitá za 3hodiny už asi nemá tu správnou kapacitu...
Náhradu od VARTY už jsem našel, tak zjistím po novém roce cenu.
Nevíte někdo, na kolik přijde nová origo? Ta co je tu v e-shopu (Banner) má jen 100Ah, kdežto origo má 110Ah stejně jako ta VARTA)
Napsal: 26 pro 2008 22:10
od zdenek666
Kup si ju v UK.
Napsal: 26 pro 2008 22:16
od Piskot
..... hlavně si nezapomeň vybrat ten typ, aby měla + pol na správné straně

(já to loni popletl a musel jsem ji měnit

).
řešilo se
Napsal: 07 led 2009 08:08
od BeerRudolf
Tento problém se tu už řešil ale u Free. Ale to je asi jedno. Tady je link
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... highlight=
Re: Nabíjení baterky
Napsal: 07 led 2009 19:16
od motohanz
Hovez píše:Musí se při nabíjení baterka odpojovat?
Dneska se mi ji totiž asi podařilo vyšťavit(montoval jsem CBčko a topil jsem si Webastem

) a už jsem pak nenastartoval...
Hodil jsem teda nabíječku pěkně plus na plus a auto začalo někde zespod motoru drnčet, jako kdyby dole spínalo nějaký veliký relé...
No tak jsem baterku na nabíjení teda odpojil, ale podle mne je to nějaký divný, vždyť to by pak muselo drnčet furt, ne?
hele ja nevim jak ale ja jednou nastartoval Range pres kabely a pak nabijel baterku a odesly mi zamky v prednich dverich....
Napsal: 10 led 2009 12:03
od MarianKo
Mne sa stalo,že mi jedna vybuchla pri nabíjaní,keď na ňu prskla iskra z rozbrusovačky.Kamarátovi zas pri nabíjaní,keď ju mal položenú na stole v garáži.Asi preto by sa mala vyberať.Obaja máme originál kupované nabíjačky.
Napsal: 10 led 2009 19:17
od motohanz
no proto se maj u nich ty zatky oddelavat...

Napsal: 10 led 2009 19:44
od MarianKo
motohanz píše:no proto se maj u nich ty zatky oddelavat...

Samozrejmme že boli oddělané
Napsal: 10 led 2009 19:48
od Land Jirka
MarianKo píše:motohanz píše:no proto se maj u nich ty zatky oddelavat...

Samozrejmme že boli oddělané
Při nabíjení se uvolňuje výbušný vodík a to potom stačí i zajiskřit svorkou a ....BUM
Napsal: 10 led 2009 20:01
od motohanz
MarianKo píše:motohanz píše:no proto se maj u nich ty zatky oddelavat...

Samozrejmme že boli oddělané
no a pak u toho nesmis brousit...

Napsal: 10 led 2009 21:43
od Land Lover
a taky větrat
Příručka Discovery II varuje:
Nenabíjejte akumulátor, pokud je připojen ve voze - došlo by k vážnému poškození elektrického systému vozu.
Nepokoušejte se nabít akumulátor, pokud je indikátor stavu nabití čirý nebo světle žlutý.
Nenabíjejte akumulátor, pokud je zamrzlý.
Po nabití nechte akumulátor hodinu v klidu - výbušné plyny se rozptýlí a minimalizuje se tak nebezpečí požáru nebo výbuchu.
Akumulátor generuje výbušné plyny - k motorovému prostoru se nepřibližujte se zdroji jisker a otevřeným ohněm.
atd....
Napsal: 11 led 2009 10:37
od RudaK
Dobíjel jsem namontovanou baterii i startoval přes nabíječku a nepoškodilo se nic.

Tak podle toho jsem měl štěstí ( D III ).A to říkaj,že je to elektrárna na kolech.
