Stránka 1 z 1

Disko ztraci vykon

Napsal: 13 led 2009 08:33
od malda (maldama)
Potreboval bych poradit....
Dnes rano (v 6h a -10stupnu) jsem normalne nastartoval, nechal chvilku bezet jako vzdy a odjel... JENZE asi po kilometru se mi ztratil vykon a to tak, ze uplne. Auto jelo sotva 20kmh a zpomalovalo... Tak jsem zastavil, nechal bezet motor a cekal... asi po 10min jsem normalne odjel a vse bylo OK. Nemate nekdo tuseni co to melo byt? je to tou zimou, nebo ja nevim...

Dekuju za napady...

Napsal: 13 led 2009 09:05
od MIROFF
Mám podobnú skúsenosť. Pri veľkých mrazoch sa vyzráža parafín v nafte a upchá palivový filter (pri jazde sa náporom vzduchu ešte teplota znižuje). Je dobré aspoň pred zimou meniť pal. filter, alebo pri veľkých mrazoch pridať niečo do nafty (viď iné vlákno). Ja osobne som vždy len dotankoval čerstvú naftu a vždy to pomohlo. Píšeš ,že bolo -10 to nie je až taký veľký mráz ( mne to robilo pri cca -18 ), videl by som to na ten "zasratý" filter. Toľko moja skúsenosť.

Napsal: 13 led 2009 09:07
od low
zrosolovatej sajrajt v naftovym filtru??? nebo kdekoliv po ceste??? pridej par litru benzinu do nafty treba to prejde

Napsal: 13 led 2009 13:32
od malda (maldama)
low píše:zrosolovatej sajrajt v naftovym filtru??? nebo kdekoliv po ceste??? pridej par litru benzinu do nafty treba to prejde
no, zrovna benzin tam cpat nechci...
Ale dik, asi vymenim filtr a uvidim...

Napsal: 13 led 2009 13:46
od Land Jirka
Je to ten parafín. :wink:
Vysráží se v naftě a ta pak neproleze přez filtr.
Vyměnit ho někdy nepomůže (ráno se to může opakovat), to spíš natankovat zimní naftu.
Místo benzínu bych tam nalil petrolej ten maže a některé automobilky ho přímo doporučují (Ford), když není zimní nafta.

Napsal: 13 led 2009 15:44
od Rover
přesně místo benzínu raději petrolej...

Napsal: 13 led 2009 15:49
od malda (maldama)
dobra, tedy petrolej a mnozstvi?

Napsal: 13 led 2009 15:57
od Land Jirka
maldama píše:dobra, tedy petrolej a mnozstvi?
Nebál bych se 1:10
Nebo toto:
valvoline diesel fuel treatment Při ochlazování nafty jsou charakteristické dva teplotní stavy: bod zakalení (vločkování) a bod tuhnutí. Bod zakalení je teplota, při které se tvoří velmi malé krystalky parafínu. Polymerické naftové anti-gely jako je Valvoline Diesel Fuel Treatment nesnižují bod zákalu. Ředidla jako petrolej, alkohol, olej atd. snižuje tento bod, ale také znehodnocují palivo snížením bodu vzplanutí, viskozity, mazací schopnosti a energetické hodnoty. Valvoline Diesel Fuel Treatment udržuje parafin ve formě malých krystalků, aby se nespojily v gel. Bod tuhnutí je teplota při které se parafínové krystalky shlukují (spojují dohromady) a tím se vytvoří gel. Tato masa ztuhne v potrubí a čerpadlo ji není schopno čerpat. Valvoline Diesel Fuel Treatment snižuje bod tuhnutí tím, že zabraňuje shluknutí parafinů v palivu až do dosažení snížené teploty. Palivo musí být ošetřeno dříve, než dosáhne bodu tuhnutí. Poté co zgeluje musí být nejprve ohřáto nebo rozpuštěno.