Stránka 1 z 2
Závady nebo běžný stav Disco I ??!
Napsal: 17 led 2009 14:55
od Petr M.
Servus chlapi, chtěl jsem se optat. Dnes jsem se byl koukat u Prahy na Disco I TDI r.v. 95 dovezené z Itošky. Zkoušel jsem si to trošku, auto vypadá pěkně, bez rzi, technicky mi přišlobýt v pořádku ale.... Nikdy jsem terňáka neměl a nevím, jestli jsem měl zaplé 4x4 stále, nebo jestli jsem jel jen jako na jednu nápravu ale na 4 a 5 rychlostní stupeň, když jsem sundal nohu z plynu, bylo slyšet z převodovky hluk, takové ševelení, když jsem sešlápnul spojku, stichlo to - myslíte, že je to normální, nebo je to známka toho, že tam co nevidět něco odejde? Dál nefunguje otáčkoměr a neukazuje teplotu motoru, má někdo návod na odstranění takové závady, myslím jestli to náhodou není obviklá závada? Auto nemá z výroby vůbec ABS a navíc i když se jedná o 7mi místnou verzi, má vzadu péra a né měchy, nevím, jestli je to standard, nebo jestli je to speciální sociální verze. Jinak jsem se ještě chtěl optat v kolika km se u těchhle motorů dělají rozvody. Auto nemá tažné, což mně na jednu potěšilo, že s tím nikdo nic netahal. Děkuji moc všem tereňákům a netrpělivě čekám na odpovědi a názory z praxe. Zatím čus.
Napsal: 17 led 2009 15:04
od Jan Kucera
Ahoj, pár lajckých postřehů. Co já vim tak DI měchy neměli-to že neukazuje otáčkoměr je problém v alternátoru nebo v kabelech od něj jdoucím,teploměr bohužel nevim, měl jsem DI 3 a u všech ševelila převodovka.Ze to nemá TZ je dobrý-nebude načatá spojka a vůbec to asi nepoznalo pořádnou námahu.4x4 se vypínat u těhle aut nedá, jen redukce a zamčení centrálního diffu.Kilometry na rozvody bohužel nevim, treba admin bo elliott by asi věděli....
Napsal: 17 led 2009 15:11
od Petr M.
Jan Kucera píše:Ahoj, pár lajckých postřehů. Co já vim tak DI měchy neměli-to že neukazuje otáčkoměr je problém v alternátoru nebo v kabelech od něj jdoucím,teploměr bohužel nevim, měl jsem DI 3 a u všech ševelila převodovka.Ze to nemá TZ je dobrý-nebude načatá spojka a vůbec to asi nepoznalo pořádnou námahu.4x4 se vypínat u těhle aut nedá, jen redukce a zamčení centrálního diffu.Kilometry na rozvody bohužel nevim, treba admin bo elliott by asi věděli....
Vím, že jsem v tomhle směru jitrnice. Kam se má řadit ta malá páčka když chci aby to vyjelo zasněžený kopec? U toho prodávajícího jsme nemohli vyjet ani z garáže, protáčelo se na obou nápravách jedno kolo ( přišlo mi, že v zadním diferáku něco málo pocvakávalo. Myslíš, že i to je normální? )
Napsal: 17 led 2009 15:31
od RudaK
Standartně se točí jedno kolo.Při zařazení mezinápravového difu ( pákou redučky doleva a dopředu redukce s uzávěrkou nebo dozadu normal s uzávěrkou mezinápravy) se točí na každé nápravě jedno kolo.

Napsal: 17 led 2009 16:15
od Jan Kucera
no vzadu by nic cvakat nemělo, je to tu popsany už milionkrát,ale defuckto máš u tý malý převodovky písmeno H-oba dva horní rohy jsou redukce pravej bez zavřený mezinápravový špéry vlevo se zavřenou špérou /mělo by se rosvítit žlutá kontrolka/ dolní rohy jsou bez redukce /jako zajíc u 815/ a vlevo se zavřenou špérou a vpravo bez-většina provozu tak ta páka stráví dole vpravo.Jinak na nejhard terén vlevo nahoře
Napsal: 17 led 2009 16:20
od RudaK
No já myslím opačně.Dole( teda dopředu ve směru jízdy ) redukce - želva a nahoře ( teda dozadu ve směru jízdy) silnice-zajíc.
Napsal: 17 led 2009 16:30
od Petr M.
Hmm, jsme měli tu malou páčku jakoby vpravo a vepředu nebo vzadu. Jestli to správně chápu, pokud bych si chtěl zapínat nějaký terén, musel bych ji mít vlevo dopředu nebo dozádu? Víte ještě, při kolika km se mění rozvody u TDI?
Napsal: 17 led 2009 16:36
od RudaK
Vlevo dopředu by měla být redukovaná uzávěrka a vlevo dozadu uzávěrka bez redukce ( silniční ) .
p.s. uzávěrka mezinápravy
Napsal: 17 led 2009 16:38
od Petr M.
Díky, díky, co ty rozvody prosím? Je tam cedulka od rozvodů 130 tis. km, teď najeto 175 tis. km.
Napsal: 17 led 2009 16:40
od RudaK
To nevím,ale já je měním automaticky,když je to z druhé ruky ( pro sychr,pokud to neměnil známý)
Napsal: 17 led 2009 16:44
od Petr M.
Já vím, udělal bych rozvody také, nechtěl jsem jen vše hned od začátku.
Napsal: 17 led 2009 17:19
od Colonel
S tim otackomerem, resil jsem podobny problem, mrkni sem do fora nekdy koncem prosince, byl to jen vypadly konektor z alternatoru, oprava na par sekund, snad to bude i Tvuj problem, s trochou stesti.
Napsal: 17 led 2009 17:19
od Rover
Petr M. píše:Díky, díky, co ty rozvody prosím? Je tam cedulka od rozvodů 130 tis. km, teď najeto 175 tis. km.
Rozvody udělat jako první věc a NIKDY nikomu nevěřit, že jsou nedávno dělané!!! Tímhle přístupem už se podařilo zachránit pár motorů...
Napsal: 17 led 2009 17:23
od RudaK
má pravdu předsedo...
Napsal: 17 led 2009 17:26
od Colonel
Rudo, za Tebe odpovida nejaky bot, ne?

Napsal: 17 led 2009 17:35
od Jan Kucera
RudaK píše:No já myslím opačně.Dole( teda dopředu ve směru jízdy ) redukce - želva a nahoře ( teda dozadu ve směru jízdy) silnice-zajíc.
jest možno...mam to u DII takhle, a uz si to presne nepamatuju
Napsal: 17 led 2009 17:36
od RudaK
Colonel píše:Rudo, za Tebe odpovida nejaky bot, ne?

bot

neznám,ale nějaká plzeň jóó..

Napsal: 17 led 2009 18:07
od Petr M.
Chlapi je obvyklé u Diska TDI r. 95, že nemá ABS? Bylo vyrobeno pro itálii.
Napsal: 17 led 2009 19:06
od Rover
Ano, je to obvyklé..., ABS neměly všechny
Napsal: 17 led 2009 19:13
od Petr M.
Jó, to se nedá svítit. Ještě mi prodávající nebyl schopen říct přesně rok výroby, dá se to určit podle VIN? SALLJGMF8MA119381