Stránka 1 z 2

Řazení 300Tdi automat

Napsal: 21 led 2009 18:45
od kubasaki
Prosím o radu. Dnes ráno jsem nastartoval, normálně se rozjel, ale potom už auto nechtělo přeřadit na vyšší rychlost tak jsem po městě jel na jedničku a teprv po chvíli to přeřadilo ale se silným cuknutím a potom to zase nechtělo podřadit. Docukal jsem do práce zkontroloval stav oleje který je ok. Auto se rozjelo i couvalo uplně normálně jen to řazení nešlo.
Večer jsem jel z práce a fungovalo to úplně normálně. Olej v převodovce má najeto asi 30 000 km a doteď jsem s řazením neměl problém, ani teď v těch mrazech. Preventivně vyměním olej a filtr v převodovce a prosím o rady čím to může být. Díky Kuba.

Napsal: 21 led 2009 20:54
od motohanz
chtelo by to kontrolu nekoho kdo dela automaty, tohle se po netu moc resit neda...

Napsal: 21 led 2009 21:24
od yorkin
když už je tu takový thread, tak bych měl taky dotaz: když nastartuju, prvních pár metrů je hrozný problém se rozjet, stačí malý kopec a ať už dopředu nebo dozadu to jede asi jako s pěti koňmi pod kapotou. Jak ujedu nějakých 50 metrů, je už všechno v pohodě. Ovšem třeba pokud parkuju z kopce a někdo to píchne 10 cm před přední nárazník, musím couvat na redukci, jinak bych se vůbec nerozjel. To mi nepřijde jako úplně standardní postup...

Napsal: 21 led 2009 21:27
od Frana
ten filtr je jen sitka, asi bude stacit ji vycistit, pokud bude vubec nejak spinava...

Napsal: 21 led 2009 23:23
od motohanz
yorkin píše:když už je tu takový thread, tak bych měl taky dotaz: když nastartuju, prvních pár metrů je hrozný problém se rozjet, stačí malý kopec a ať už dopředu nebo dozadu to jede asi jako s pěti koňmi pod kapotou. Jak ujedu nějakých 50 metrů, je už všechno v pohodě. Ovšem třeba pokud parkuju z kopce a někdo to píchne 10 cm před přední nárazník, musím couvat na redukci, jinak bych se vůbec nerozjel. To mi nepřijde jako úplně standardní postup...
to bude neco spatne kdyz jsem ji mel jak tak tohle nedelala.....jestli to bude mit spolecnyho vubec neco s prevodovkou...

Napsal: 21 led 2009 23:39
od Miky_CZ
yorkin: mam ten samy problem s manualem, kdyz nastartuji a couvam nebo jedu okamzite do kopce tak to strasne musim trapit pres spojku. po 50m vsechno v poradku nebo kdyz to necham minutu bezet na volnobeh take v pohode vyjedu

Napsal: 21 led 2009 23:43
od cyril
Každej mi řadí trochu jinak.
Ve velkým mrazu (-15°C) jsem musel s černou 300 ujet asi 3km, než začala normálně řadit. Je to ztuhlým olejem. Byl po výměně, na měrce stav vždycky víc, než by mělo být...prej to tak je standard.... :shock: Víc oleje - delší doba než se zahřeje. Druhá 300 zase při přeřazování za studena trochu škubala, Jirka vyměnil olej a jede normálně. Je ale pravda, že jsem s ní jel již za vyšší venkovní teploty..(asi -4°C). U Td5 to za mrazu řadilo zpočátku ve vyšších otáčkách, po mírném zahřátí (asi 1km) normál. Jen pro informaci...Nitro 2008 vytáčí motor za studena před přeřazením taky trochu víc než normálně, ale tam si můžu zařadit i ručně - a hlídá to elektronika.
S malým výkonem za studena jak píše Yorkin jsem měl problém pouze s automatem u Oldsmobile Delta 88 z roku 1983, kterej už někdy nebyl schopen vyjet větší kopec ani v létě. Po demontáži se potom myslím zjistilo, že byl polámán větší počet lopatek v turbíně unašeče-hydrospojky. Je to už dlouho, moc si to nepamatuju. Ale jestli pracujuje automat stejně tady jako u Oldsmobile si nejsem jist. No a ty píšeš, že jenom prvních pár metrů. Není tam třeba problém s malým množstvím oleje?

Napsal: 22 led 2009 06:32
od Land Jirka
Studená 300 s automatem je pár minut líná jako prase. To je normální.
Studený automat má problém přejet středový práh zvedáku (5cm).
Dělají to všechny.
I motor s manuálem má problém ihned po nastartování vyjet prudkej kopec.
Kdo se pokouší o nějaké výkony u nezahřátého auta je vrah motoru.
Nechte to minutku, nebo dvě nastartované, než vyrazíte. :wink:

Napsal: 22 led 2009 08:12
od yorkin
Takže můžu potvrdit, že to asi fakt nic není, když nastartuju dálkou z domu, než ujdu těch 200m k autu, nasednu, zapnu rádio... motor se asi trochu ohřeje, takže pak jedu normálně. Pro klid v duši, až budu mít příště cestu do Budějovic, nechám eliotta preventivně vyměnit olej v převodovce.

Napsal: 22 led 2009 08:57
od Honzan
je to starej diesel, nemuzes po tom chtit okamzitej vykon, ja taky nastartuju a chvilku zahrivam... podle me je to normalni a v poradku. Novy motory sice umi jet od zacatku naplno ale myslim ze tolik km jak tyhle stary poctivaky nenakrouti...

Napsal: 22 led 2009 09:42
od Colonel
Jak to je prosimte s tim startovanim dalkou? S tim jsem se u DIsco jeste nesetkal.. To je nejaka dodelavana ficura, nebo snad vymozenost automatu?
yorkin píše:Takže můžu potvrdit, že to asi fakt nic není, když nastartuju dálkou z domu, než ujdu těch 200m k autu, nasednu, zapnu rádio... motor se asi trochu ohřeje, takže pak jedu normálně. Pro klid v duši, až budu mít příště cestu do Budějovic, nechám eliotta preventivně vyměnit olej v převodovce.

Napsal: 22 led 2009 09:51
od yorkin
jj, je to dodělávka, dělal to ještě motohanz společně s centrálem (a bestiálním alarmem, který se spouští, kdykoli projede v okruhu 1km kolem zaparkovaného auta dětský kočárek ;-) a i v klidu je za týden schopný totálně vybít baterku, ale s ním už jsem si nějak poradil...). Tenhle je Köppel, častá značka je i Magicar (ten má myslím low) a další. Jediná výhoda automatu je v tom, že ani normálně nenastartuje jinak než na P nebo N, takže nehrozí jako u manuálu, že nastartuješ a auto sebou škubne o kus dál :lol:

Napsal: 22 led 2009 10:06
od Colonel
Aha. No je to zajimava vychytavka, ale jak se znam, nastartoval bych a zapomnel, ze jsem to udelal. Podobne jako kdyz si dam prihrat polivku na plotne a zasednu k pocitaci :D

Napsal: 22 led 2009 10:12
od yorkin
To nehrozí, ono se to asi po 5min samo zase vypne, když nestrčím klíč do zapalování a neotočím s ním.

Napsal: 22 led 2009 10:13
od Frana
Jenze tuhle dodelavku jde jednoduse udelat jen u auta, ktery nema ridici jednotku s imobilizerem, ne? Nebo se imobilizer obejde a na hulvata se proste sepne startovaci rele? O tom Magicaru uvazuju jednak kvuli topeni a kdyz bude umet i na dalku startovat, tak tim lip.

Jinak k tematu - u automatu v Disku je napln pres 9 litru, takze chvili v zime trva, nez se ta kapalina ohreje a zacne proudit tak, jak ma.... Je to normalni. Honda treba dela ctyrkolku Rincon, ktera nema variator, ale olejovej automat a v minus dvaceti je potreba ji nechat aspon 10-15 mnut vrcet, aby se vubec rozjela. To samy stavebni stroje, ktery maji hydrauliku a pohon kol hydromotorem - kdyz nenechas olej ohrat a hned na to dupes, tak ti popraskaji hadice - kdo tu ma zkusenosti treba s bagrem v zime asi potvrdi.

Proste studenej olej moc netece... Smile

Napsal: 22 led 2009 10:16
od yorkin
dodává se s tím nějaký bypass na imobilizér, takže s ním by problém být neměl. na topení je to ideální, jsou tam i nějaké další výstupy, takže se s tím dá ovládat cokoli. A funguje to i jako dálkový teploměr :-).

Napsal: 22 led 2009 10:22
od low
alarm viz telefon

Napsal: 22 led 2009 11:31
od kubasaki
Tak dneska ráno auto při stejných podmínkách normálně řadí, tak že teplotou a prohřátím oleje to asi není. Fungovalo to normálně i včera cestou z práce. Nevíte někdo kudy je převodovka odvětraná jestli přes měrku a nebo má solo odvětrání třeba jako přídavná př. trubičkou?

Napsal: 22 led 2009 15:37
od motohanz
yorkin píše:jj, je to dodělávka, dělal to ještě motohanz společně s centrálem (a bestiálním alarmem, který se spouští, kdykoli projede v okruhu 1km kolem zaparkovaného auta dětský kočárek ;-) a i v klidu je za týden schopný totálně vybít baterku, ale s ním už jsem si nějak poradil...). Tenhle je Köppel, častá značka je i Magicar (ten má myslím low) a další. Jediná výhoda automatu je v tom, že ani normálně nenastartuje jinak než na P nebo N, takže nehrozí jako u manuálu, že nastartuješ a auto sebou škubne o kus dál :lol:

hele tam pod volantem je nastavovani citlivosti toho otresovyho cidla....... :wink:

Napsal: 22 led 2009 19:03
od Frana
Na 99 procent jen merkou, protoze pri nalejvani musis naplnit trubku merky az na doraz a nikde jinde nic nevytece.

-neni to tak - viz Karluv nasledujici prispevek... :-)