to je primo otazka typu byt, ci nebyt
v evrope je serie temer vzdycky vyrazne drazsi, ale za to temer vzdycky LHD
v Anglii se da sehnat auto s pojistenim a MOT uz kolem 600 liber, ale vetsinou je na nem jeste moooc prace a spolehni se na to, ze ho nekdo bastlil po anglicku, sam tuhle situaci dost dobre nechapu, kdyz maj ty dily primo pod frnakem a za pro ne srandovni ceny, ale to co se na fotkach jevi, jako vystavni kousek ma po blizsim ohledani celkem dost much, takze nakonec stejne zjistis, ze kdyz chces peknyho dedka, na kteryho neni potreba extra sahat, nebudme detailisti, nejaky oderky a nedostatky samozrejme neresit, tak ses tam stejne kolem 2-4000 liber za slusnou S3 nebo 2A a hezka S1 zacina kolem tech 5000. Pochopitelne sou i vyjimky. Zajimavy sou treba ruzny rozpracovany projekty, na ktery uz lidi nemaj cas nebo prachy, nebo auta, kterym propadla MOT nebo pojistka a uz to nechtej dal obnovovat. Kdyz mas vozejk a cim to odtahnout, tak se daj dotahnout krasny raritni kousky, co nekde stojej na venkove ve stodole za uplnou hubicku.
Dalsi oblibenou lokalitou bylo Svycarsko. No opravdu byvalo. Ty tam sou doby, kdy Jarda Ubl vozil S1 jak embecka a S2 se tam povalovali po pastvinach. Kdyz mas tajny zdroje, tak se jeste nekde neco vystourne, ale koukal sem na ceny a S2 tam chodily k 6000 ecek a nejaky vraky uz moc na netu nebyly. Sem tam nejaka S3 od posty apod. Obdobna situace panuje v Nemecku. Obcas se na ebay nebo mobile objevi neco peknyho, ale ceny se pohybujou od 3000 ecek za pojizdny stroje a dost casto maj v nemecku prestavby na mergl motory a podobny nesmysly.
No a potom je tu jeste zeme LR zaslibena a za tu povazuju Holandsko. Kdyz vis, kde hledat, tak je opravdu z ceho vybirat. Nejvetsi vyber je teda na EX-military auta, hlavne S3 109 a S3 Lightweighty. Tech je tam diky objednavce pro armadu opravdu mraky a ceny zacinaj za pojizdny auta na 2500 a splhaj az k 8000. Ale kdyz sem tam pravidelne jezdival, tak mi znami nabizeli vseruzne S3 SWB se safari strechama mezi 3500-4500 euro, takze nejen armadnich je tam na vyber. Plus se tam povaluje obcas i S2A LW, nejaka ta 101 FC ambulance, pak i minervy nebo LR pro Belgii a Dansko, coz sou hodne raritni kousky. Tusim, ze Danskej LW se prodaval pred lety za 8500 ecek a prodal se.
A z toho pro me vyplyva pravidlo, ze co usetris na cene auta v anglii, tak to temer vzdy projedes na opravach. Muj LW a S3 sou toho zarnym prikladem, prehazene svickove kabely na 101, radeji nezminuju. LW sice vysel na dnesni kurz pres 6000 ecek, ale nebejt jednoho sikovneho stoury, ktery mi otocil pri banalni oprave osu vstrikovaciho cerpadla, takze mi to blbe palilo a ulomky odporovych dratku zhavicich svicek rozklepaly ventilovy sedla, ale to je jina historie..., tak sem na nej krom beznejch veci jako oleje, hydraulicky casti, tlumice, pojistky..., nemusel de facto sahnout a rok sem se vozil. Zatimco v S3 uradoval nejaky britsky kutil, takze je sice kupodivu nezrezla a v peknym stavu, ale odnesla to treba nova spojka, kterou blbe utahnul a podobne prasecinky, o generalce motoru nemluve.
No a k cene si vzdycky pripocti 5-10 t. za dopravu po Evrope a 10-20 z Anglie, kdyz si nevezes rizky z domova a treba prespis v hotelu a das si vecer teply pivo
