Stránka 1 z 2
Příbuzný z druhého kolena - IVECO MASSIF
Napsal: 26 led 2009 09:42
od Hovez
Iveco
Napsal: 27 led 2009 20:59
od Neklan
S tím už jsem jezdil. To, co píšou, je v mnoha věcech blbost. Předně nevychází z Defa, ale ještě ze Series LR. Popravdě se mi na tom autě líbil jenom motor. Když jsem chtěl zařadit redukci, zůstala mi příslušná páka v ruce, překvapilo mě oplastování ve spodní části auta, to by na Defa nikdo nepověsil. A že by Iveco dodávalo auta pro britskou armádu, je také blbost. Teprve se připravují podmínky pro nové výběrové řízení, současné LR XD Wolf budou v GB armádě končit až po roce 2010.
Napsal: 27 led 2009 21:06
od 1960SeriesII
Mám pocit, že Iveco pro britskou armádu dělá obrněná auta Iveco LMV nebo MLV nebo tak nějak. Je to stejný typ, který si teď pořídili naši na adrenalinový greenlaning po Afghánistánu

Napsal: 28 led 2009 08:40
od Karolcom
Iveco skor bude robit auta pre vlastnu armadu.. "campagnola".. kedysi od fiatu..
Napsal: 28 led 2009 21:13
od MOPADŽI
1960SeriesII píše:Mám pocit, že Iveco pro britskou armádu dělá obrněná auta Iveco LMV nebo MLV nebo tak nějak. Je to stejný typ, který si teď pořídili naši na adrenalinový greenlaning po Afghánistánu

Myslíš ty obrněnce Dingo ? Mají je tam a musejí jim vozit speciální "evropskou" naftu, páč na tu Afgánskou, neměli výkon...
To zas byla fraška

Napsal: 07 úno 2009 23:59
od Acon
Santana niekedy veľmi dávno vlastnil fabriku Land Rover. Defender vznikol vlastne zo Santany. Neskôr sa utomobilky zasa rozdelili. IVECO kúpilo Santanu a Masif je vlastne Santana. Keď ho IVECO uvádzalo na trh, ešte som bol zamestnancom IVECOa a zúčastnil som sa v Tatrách veľkej porovnávačky s Defenderom. Reálne sa nedá povedať, že by niektoré z nich bolo lepšie. Napriek histórii je Defender slávneší a známejší, Iveco má dosť dobrý motor so skvelým priebehom Nm čo sa o Defendrovi nedá povedať. Inak veľmi vyrovnané. Rozdiely obhájiteľné iba ak marketingovými kecami.
Civilnejšia verzia pre komerčný predaj prevzala označenie z Fiatu a volá sa Iveco Campagnola. Identické, len interiér menej pracovný.
Napsal: 08 úno 2009 00:36
od michi
Acon píše:Defender vznikol vlastne zo Santany.

Napsal: 08 úno 2009 08:04
od maky
Acon píše:Defender vznikol vlastne zo Santany.

nebolo to nahodou inak? rodokmen -
http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=5066
Napsal: 08 úno 2009 09:16
od Land Jirka
Acon píše:Santana niekedy veľmi dávno vlastnil fabriku Land Rover. Defender vznikol vlastne zo Santany. Neskôr sa utomobilky zasa rozdelili. IVECO kúpilo Santanu a Masif je vlastne Santana. Keď ho IVECO uvádzalo na trh, ešte som bol zamestnancom IVECOa a zúčastnil som sa v Tatrách veľkej porovnávačky s Defenderom. Reálne sa nedá povedať, že by niektoré z nich bolo lepšie. Napriek histórii je Defender slávneší a známejší, Iveco má dosť dobrý motor so skvelým priebehom Nm čo sa o Defendrovi nedá povedať. Inak veľmi vyrovnané. Rozdiely obhájiteľné iba ak marketingovými kecami.
Civilnejšia verzia pre komerčný predaj prevzala označenie z Fiatu a volá sa Iveco Campagnola. Identické, len interiér menej pracovný.
Promiň, ale když o něčem vím prd, tak to raději nikam nepíšu.
Z tvého příspěvku je možné souhlasit snad jen s tím motorem
1) Santána vyráběla licenčně Land Rovery (Rover vlastnil 23% akcií španělské automobilky)
2) Santána nevychází ani z defendra, ale už ze staré SERIES II. defík má už vinuté pružiny a na to tenkrát ve Španělsku neměli.
Napsal: 08 úno 2009 18:18
od Jenda
To ACON,to bylo hodne mimo
Honza
Napsal: 08 úno 2009 19:15
od Maxsel
Santana
Napsal: 08 úno 2009 20:54
od Neklan
Sanatna má jediný pozitivní přínos, ze kterého těžíme i my, majitelé Series LR a to ten, že jako první dali na Santany parabolická pera, která se dnes houfně vyrábí různými aftermarket výrobci pro Series LR. Aspoň Rocky Mountains to píší v přebalovém letáku ke svým parabolikům.
Jinak to co napsal Acon, je tedy pěkná blbost. Trochu mi to připomíná jednoho kluka na vojně, co tvrdil, že Velká Británie je anglickou kolonií v Karibiku

a že v telke dávajů volaký italsko-talianský film...

Napsal: 08 úno 2009 21:42
od Acon
priznávam bez mučenia, že tie prvé dve vety som trochu poplietol. LandRover sa so Santanou spojil v 1956. V akom pomere neviem.
Tých 23% mal LR v Santane a v 90tom roku ich predal. Tiež neviem komu.
Roky si nepamätám, ale zmena vlastníctva LR bola v LR od 1990 do 2000 dosť pestrá. Najpr BMW kúpilo komplet Rover Group od British Aerospace a neskôr zasa skončil kompletne v majetku Fordu. Môžete to spochybniť, no dá sa to vygoogliť. Nenatlačili to do mňa v Ivecu, natrafil som na to pri surfovaní po nete v posledných dňoch čo je pre mňa LR aktuálny.
Za porovnaním Defendera a Masifa si však stojím. Rozdiely sú viac o zanietení pre konkrétnu značku. No je pravda, že v extrémnom teréne som s tým nejazdil.
LR
Napsal: 08 úno 2009 22:42
od Neklan
Vlastnictví Land Roveru, potažmo koncernu Rover mělo opravdu pestrou historii, až skončil v rukou indického táty. Mimochodem celý koncern Jaguar / Land Rover je momentálně v pěkném srabu díky krizi. Dokonce se organizuje petice za poskytnutí vládní půjčky ve výši miliardy liber na překlenutí tohoto srabu. Tata Motors slíbil také něco vrazit do sanace svých dětí, které naštěstí měly velmi úspěšný minulý rok, ale letos je to bída, protože trh s premiovými značkami se téměř zhroutil. Asi je to ještě štěstí, že je Ford loni prodal, protože jak to tak vypadá, Indové na tom budou přece jenom lépe než Ford. Celá detroitská velká trojka (GM, Chrysler, Ford) je totiž na pokraji krachu. Můžeme si říct, že když LR přežil 70 roky jako součást British Leyland, přežije všechno, ale současná krize je rozhodně větší než ta v 70-tých letech. Uvidíme.
Jinak porovnávat Defender a Massif je trochu mimo mísu, protože konstrukčně to jsou úplně jiná auta. Massif má pohon na zadní nápravu, předek se připojuje, zatímco Def je trvalá čtyřkolka, Massif má paraboliky a Def vinuté pružiny atd. Ten motor jde v Massifu opravdu pěkně, ale to bude asi ta jediná výhoda.
Napsal: 09 úno 2009 19:31
od Pama
Jinak porovnávat Defender a Massif je trochu mimo mísu, protože konstrukčně to jsou úplně jiná auta. Massif má pohon na zadní nápravu, předek se připojuje, zatímco Def je trvalá čtyřkolka, Massif má paraboliky a Def vinuté pružiny atd. Ten motor jde v Massifu opravdu pěkně, ale to bude asi ta jediná výhoda.
Myslím, že Santana "převlečená" za Iveco má opravdu jen výhodu
v atmosferickém motoru, ale to je dáno asi tou historickou
koncepcí převzanou od předchůdců Defa.
Když jsem chtěl kupovat Defika a pokukoval i po jiných značkách,
díval jsem se i po Santaně, ale po třetím inzerátu s poznámkou,
že přední diferák je v "nepořádku" jsem to koketování se Santanou
vzdal.....
Navíc si myslím, že nevýhodou není jen "nestálý 4x4"(což jsem dříve
bral za výhodu, po zkušenostech s Defem tvrdím opak), ale za nevýhodu
beru i FeC plech na kastli místo klasického Al na Lendoších (i když je to též diskutabilní záležitost).

Co ale považuju za největší nevýhodu Iveca
- Lendoš to nikdy nebude

Napsal: 09 úno 2009 19:51
od Acon
Ja osobne nemám skúsnosti s offroadom v ťažkom teréne a tak nedokážem posúdiť výhody parabolických a vinutých pružín. Viem len to, že vinuté sú pohodlnejšie. Vypínateľný pohon naopak považujem za výhodu. Na spevnených komunikáciách je 4x4 zbytočné. Vypínateľný pohon mám na ARE aj parabolické pružiny a napr. NIVA, ktorá má vinuté je na tom s dostupnosťou o dosť horšie. A to ARO nemá ani uzávierku. Aspoň jak, ak sa chcem dostať čo najďalej, sadnem radšej do ARA. Ale nechám sa poučiť a samozrejme nejdem porovnávať civilnú Nivu a ARO s ozajstným offroadom.
Napsal: 09 úno 2009 20:06
od Pama
Právě na silnici je vypínatelný předek na h.... Když jsme jeli před pár měsíci na Žlutavu - místy byl sníh a místy nesníh - s Defem jsem neměl
problém, kdežto brácha v Micině Sport nevěděl, co kde zařadit.....
Po jeho pár pěkných driftech jsem si vzpoměl na mé zkušenosti s mou
bývalkou (Frontera Sport) a musím ocenit konstruktérskou genialitu
Land Roveru a Lady Nivy
(je jasný, že se dá zapnout náhon na 4x4 na celou trasu, ale pak rozvody na suchu bez mezidiferáku dostávají za uši).
Napsal: 09 úno 2009 20:32
od Acon
ale veď aj ARO a aj Santana/Masif majú medzinápravový diferák. Vlastne som si vždy myslel, že 4x4 bez medzinápravového dif ani nemôže existovať
Napsal: 09 úno 2009 20:46
od Land Jirka
Většina aut s trvale hnanou zadní nápravou žádnej mezinápravovej diferenciál nemá.
Předek se přiřazuje natvrdo a proto se nesmí používat na tvrdém podkladu.

Takto to má 95 % konstukčně starších ofroadů včetně Santany (Iveca), ARA, UAZ, Nisan Patrol, atd.
Napsal: 09 úno 2009 20:56
od Acon
zasa som o niečo múdrejší. Síce som u ARA medzinápravák nevidel, no myslel som, že je nejako integrovaný v prevodovke. Na druhej strane máš o jeden diferák menej, ktorý sa môže pos..ť
