Stránka 1 z 4
Tipy na zapojení navíjáku Defík?
Napsal: 30 led 2009 12:06
od Rosi
Zdarec.
V dohledné době hodlám konečně namontovat naviják, co mi leží už pár měsíců v obyváku...
Nejsem si uplně jistej, jak nejlíp připojit silový kabely. Co vím určitě, nechce se mi s nimi jít až na baterku.
Že to zapojím přes odpojovač je jistota, ale kam nejlépe a nejméně komplikovaně?
Prozatím mám představu že (+) pujde na startér a (-) na centrální kostru k ukostření motoru nebo někam k ukostření aku na rám.
Je to OK a nebo blbina
Ovládání neřeším, to nějak vymyslím... krom standardu přes kábl a dálkový.
Jo, jedná se o 15000lbs číňana od Winche.
Napsal: 30 led 2009 12:16
od low
idealni to neni, ale lze to
odpojovac je to, co jste mne ozraly zapinali s mokrym (nahore na blatniku ve vetraci mrizce.
Napsal: 30 led 2009 13:36
od karel
Šel bych jednoznačně až na baterku + i - a samozřejmě + přes odpojovač.Zase ber to tak, až budeš dávat zadní naviják budeš to mít pod sedačku blíž než do motorového prostoru
Napsal: 30 led 2009 13:41
od teslo
Urcite by som tahal silove kable az k baterii. A to z dovodu, ze ku starteru urcite nevedu dostatocne hrube kable.
Aby bolo jasno, fungovat Ti to mozno bude aj ked to napojis na motorcek stieracov. Problem nastane ked motor zatazis. Prudovy odber moze ist az na stovky amper. Pokial odber dosiahne moznosti kabla, tak ho prehreje, roztopi izolaciu a poziar je na svete.
Dalsia vec je minimalizovat cestu k motoru, tzn. co najktratsie a co najmenej spojov.
Napsal: 30 led 2009 13:41
od OC
Hlavně pokud to dáš někam dál, důkladně si zkontroluj kudy a kolik toho poteče, aby na to stačily dráty.
Ale je fakt, že u dýzlu teče do startéru ampérů hodně, takže tam by s tím být problém nemusel...
Napsal: 30 led 2009 14:06
od Rosi
Baterka je pod sedadlem a k navijaku je to kilometr

Navic mam uz ted na (+) obsazeny dva silové výstupy = není to fakticky jak připojit...
Kabel ke startéru má v základu větší průřez než origo kabely k navijáku, proto o tom vůbec přemýšlím.
Je problém připojit mínus ke kastli na (-) ukostření od baterky?
Dovedu si představit, že bych natáhnul větší kábl i ke startéru i na kostru.
Spíš nevím co bludné proudy, aby to neodpálilo jednotku?
Dozadu naviják dávat nechci, nejhůř se vylaním přes hi-lift...
Napsal: 31 led 2009 18:50
od Vévoda Aleš
Zdar
Můžeš to tak mět nic to dělat nebude.Mám to taky tak zapojené u defa TD5
tahám se s fůrou dřeva i 30 min a vpoho.

Napsal: 31 led 2009 19:00
od DanoDEF
teslo píše:
Dalsia vec je minimalizovat cestu k motoru, tzn. co najktratsie a co najmenej spojov.
... toto je zasadna myslienka - cim menej spojov tym lepsie
... samozrejmä bude to fungovat aj cez starter... ak sa nedostavas do hranicnych situacii tak je to v pohode - problem nastava az ides na doraz vykonu navijaku a baterky
Napsal: 31 led 2009 19:12
od Vévoda Aleš
Na doraz se tahám pořad, ono 4 tuny a někdy i více proti kopci mezi stromy
tak si myslím,že je to dost na doraz.

Napsal: 02 úno 2009 11:01
od Rosi
Vévoda Aleš píše:Na doraz se tahám pořad, ono 4 tuny a někdy i více proti kopci mezi stromy
tak si myslím,že je to dost na doraz.

Co máš za naviják?
Napsal: 02 úno 2009 11:17
od low
Vévoda Aleš píše:Na doraz se tahám pořad, ono 4 tuny a někdy i více proti kopci mezi stromy
tak si myslím,že je to dost na doraz.

na doraz je, kdyz jsem po dvere prilepenej v jilovym bahne

Napsal: 02 úno 2009 21:24
od Vévoda Aleš
Noell E-6804 kg a zatím spokojen,službu udělá a nesklamal. Mám ho 4 leta a
nic jsem sním nedělal

Napsal: 03 úno 2009 09:00
od jezbera ivan
Vévoda Aleš píše:Na doraz se tahám pořad, ono 4 tuny a někdy i více proti kopci mezi stromy
tak si myslím,že je to dost na doraz.

Mas 6.8t navijak, cize nadoraz je zatazeny tak okolo 6,5t a viac a vtedy donho tecie najviac prudu. To je jasne, teraz trochu zakladnej teorie.
Ak tahas supravu 5 ton po kolesach do 30stup kopca v blatovych podmienkach, sem-tam skala, koren, tak skutocne
zatazenie tvojho navijaku je: cca 4t. (podotykam, ze v zlych blatovych podmienkach, skaly, korene, do 30 stup kopca!) Vypocitane podla jednoduchych poctov zakladnej teorie o navijakovani, vid napr. Landrover Experience knihy z pred 15tych rokov. Inymi slovami, tvoj 6.8t navijak
ide na 58% svojej taznej sily, cize niekde 42% pod svojim maximom.
Toto je ale teoreticky vypocet, lebo v reale
v lese za 2t autom tahat 3t dreva ja sice mozne, ale nie dlho, ide o to kto to ma ako v horoskope napisane.
A to, ze ti to dobre funguje je svata pravda, lebo svoj navijak pouzivas niekde v strede jeho schopnosti, co je dobre tak pre zivotnost, tak pre bezpecnost.
Tak ako napisal teslo, treba dodrzat zaklady fyziky na to aby ti to fungovalo ked to pojde naozaj do hranicnej situacie a nie ked lezis v jarku na kolesach a staci ti 1t hup-cuk na vytiahnutie. Dat plus na starter sa mozno da, I ked ja by som to nerobil, kde bude odpojovac? Prilis vela spojov.... alebo nechas to pod prudom? To chce mat dobry hasicak hned pri ruke, najlepsie odisteny!
Napsal: 03 úno 2009 12:28
od Rosi
[quote="jezbera ivanDat plus na starter sa mozno da, I ked ja by som to nerobil, kde bude odpojovac? Prilis vela spojov.... alebo nechas to pod prudom? To chce mat dobry hasicak hned pri ruke, najlepsie odisteny![/quote]
Jak jsem psal, kabel ke starteru má větší průřez než kabel k navijáku a souběžná fce obojího nenastane. Odpojovač bude buď směrem od (+) na startéru k navijáku (vylezu s tím někam na dobře přístupné místo zvenčí) a nebo (lépe) hned za AKU v kabině na kastlíku, čímž vyřeším totální OFF systému
Naviják hodlám ovládat spíš přes kabelové "joistick" ovládání, které v extrému dosáhne až do kabiny...
Souhlasím se vším cos napsal, ale nedovedu vymyslet lepší řešení s menším počtem spojů ve vazbě na prostor kolem baterek. Mít z AK 3x silový vývod je podle mě taky na levačku (dva zž tam jsou defaultně).
Napsal: 03 úno 2009 21:21
od Vévoda Aleš
Takže ty výpočty sedí tak akorát na vlek.Kde jsou 2t auto + 1,2t vněm.
A nepsal jsem co stim ještě vytahuji nebo stavím spátky na kola.
Vyvážečky,nákladní auta na dřevo,lesní traktor a tak bych mohl pokračovat.

Zapojení mám ze startéru na odpojovač (u spolujezdce,je tam otvor a pasoval)a dál na naviják.Spokojený teda jsem.

Napsal: 03 úno 2009 21:29
od jezbera ivan
Vévoda Aleš píše:Takže ty výpočty sedí tak akorát na vlek.Kde jsou 2t auto + 1,2t vněm.
A nepsal jsem co stim ještě vytahuji nebo stavím spátky na kola.
Vyvážečky,nákladní auta na dřevo,lesní traktor a tak bych mohl pokračovat.

Zapojení mám ze startéru na odpojovač (u spolujezdce,je tam otvor a pasoval)a dál na naviják.Spokojený teda jsem.

Vypocet je na 5 ton.
Napsal: 09 úno 2009 15:57
od walter
Teď jsem řešil úplně stejný naviják jako první popsaný - Xwinch 12 000lb
Je zapojen na startér a to sice pro, že mi to montil kamoš, který má odtahovku. Trochu jsem se tomu napojení divil, neboť jsem očekával rovnou na baterku, ale po té co mi ukázal zapojení svého navijáku jsem zmlknul. Má tentýž naviják napojený na startér, tahá s ním tak 10 aut denně. Není to sice v terénu, ale i tak je to záhul a zapojení bez problému.
Měl bych spíše dotaz na ten odpojovač. To má sloužit k čemu? Že když mi začne hořet kabel že to odpojím? Už to někdo stihnul? díky za radu.
Napsal: 09 úno 2009 16:01
od RudaK
walter píše:Teď jsem řešil úplně stejný naviják jako první popsaný - Xwinch 12 000lb
Je zapojen na startér a to sice pro, že mi to montil kamoš, který má odtahovku. Trochu jsem se tomu napojení divil, neboť jsem očekával rovnou na baterku, ale po té co mi ukázal zapojení svého navijáku jsem zmlknul. Má tentýž naviják napojený na startér, tahá s ním tak 10 aut denně. Není to sice v terénu, ale i tak je to záhul a zapojení bez problému.
Měl bych spíše dotaz na ten odpojovač. To má sloužit k čemu? Že když mi začne hořet kabel že to odpojím? Už to někdo stihnul? díky za radu.
Tak tak,když zůstane seplý kontakt ( selenoid ),tak aby se to dalo odpojit od proudu.Proto by měl být lehce přístupný.Mě se to zatím nestalo,ale někomu určitě jo.
Napsal: 09 úno 2009 16:46
od Land Jirka
Mně se to už stalo a málem chytlo celé auto a od té doby bych to bez odpojovače nenamontoval.
Napsal: 09 úno 2009 17:59
od RudaK
Land Jirka píše:Mně se to už stalo a málem chytlo celé auto a od té doby bych to bez odpojovače nenamontoval.
Na D1 to budu muset taky namontit.Ten " číňan " má sílu ukrutnou.
