Stránka 1 z 2
univerzaly vz. zimne, resp. Free vz D2
Napsal: 30 led 2009 17:08
od keso
No dnes som mal realnu moznost porovnat rozdiel medzi "univerzalnymi" M+S pneumatikami Goodyear WRANGLER HP obutymi na mojej D2 a zimnymi Bridgestone Blizzak obutymi na zeninom Freecku.
Pred domom mam svah, s previsenim cca 1meter na 10-12 metroch, pekne nasnezene, teplota okolo nuly. D2 na M+S bez sance, ani dopredu ani cuvanim, ani s uzavierkou, Free na zimakoch na prvy krat bez problemov, akurat si TC trosku zacvakala.
Napsal: 30 led 2009 17:11
od RudaK
Napsal: 30 led 2009 19:25
od karel
a taky o váze auta

aneb porovnávej Free s Free a D2 s D2, jinak samozřejmě souhlas zimák je zimák

Napsal: 30 led 2009 20:35
od Jenda
karel píše:a taky o váze auta

aneb porovnávej Free s Free a D2 s D2, jinak samozřejmě souhlas zimák je zimák

...zimak je zimak ale poradny MT je poradny MT
Honza
Napsal: 30 led 2009 20:40
od keso
Jenda píše:karel píše:a taky o váze auta

aneb porovnávej Free s Free a D2 s D2, jinak samozřejmě souhlas zimák je zimák

...zimak je zimak ale poradny MT je poradny MT
Honza
Realne skusensoti nemam, ale myslim, ze teraz v zime ked je zamrznuta zem a na nej cca 10 cm snehu, tak su MT cka nepouzitelne, resp ovela horsie ako AT M+S.
Napsal: 30 led 2009 21:03
od Jenda
Jezdim na nich kazdy den do prace.Neni to jako na zimakach ale kdyz jedes rozumne da se to
Honza
Napsal: 30 led 2009 22:24
od motohanz
on je problem hlavne v brzdeni a pripadnym bocnim sesuvu kdy MT a AT jsou dost na pytel...
Napsal: 30 led 2009 23:30
od Land Lover
s většim rozjezdem jsou šance na vyjetí větší, mám taky M+S na DII trochu sjety Micheliny TC mi nefunguje ale mam mezinapravu a vyhrabal jsem se s tim do stráně s max. najezdovym uhlem na sněhu, hned na vrchu stráně je voranice, tak když už sem byl nahoře tak mi přední náprava zapadla do brázdy a zase sem hrabal, no tak sem to vzal s větší dálky a rychlejc a byl sem nahoře. Ale ta stráň byla dlouhá asi 1,5 auta, těžko říct kdyby byla delší. Tím jsem chtěl říct, že když by DII měla pořádný gumy a TC, tak musí vyjet docela hodně (bez dodatečných úprav).
Napsal: 31 led 2009 01:18
od Jenda
...jojo,tady se to jezdi
H.
Napsal: 31 led 2009 07:20
od jantanen

už se to tu jednou řešilo ano na zimních pneu si můžeš dovolit víc , já jezdim celoroč MT Cayman vzorek 11 mm a neměl sem problém ani na horách a to do pořádného stoupání ( ps mám disco 200 TDI takže ani ABS ani TCS ani SDS ani LSD

nejdůležitější je vždi článek mezi volantem a pedály

zima už stejně skoro končí tak nejni důvod plašit
Napsal: 31 led 2009 08:00
od RudaK
No já na zasněžené louce na Kysucách loni sem se moh s těma MT nechat vyfotit. Tímto děkuji Mopadžimu za potáhnutí ( kousek) a Danovi Def za zapůjčení řetězů.

Napsal: 31 led 2009 09:48
od Jenda
Vim,fakta mluvi jasne pro zimaky a kdo jezdi v terajnu jen obcas ,tak neni o cem

Ale kolik z vas co nekam jezdite a mate zimaky ci AT bylo letos tazeno MTeckari

(i pres vsechny uzaverky,trakce apod.) Kdyz budu lestenkovat,zimak ci AT je jasna volba ale kdo nema cas prezouvat a nevi dne ani vecera kdy mu rupne v kouli mi da za pravdu ze MT pri trose stesti jedou.Hawk
Honza
Napsal: 31 led 2009 10:00
od RudaK
Na D1 taky neprezouvám.Moje zkušenost,mít s sebou řetězy a nic tě nezaskočí.( to je extrem )

No možná jó,ale to je další kapitola.Nemá to cenu řešit,asi tak.

OFFU zdar

Ruda
Napsal: 02 úno 2009 11:36
od Oldman
Mám univerzální gumy a včera jsem se vrátil z hor. Prudké cesty, kde si lidi dávali na ledu na držku, jsem bez větších problémů vyjel. Když jsem nasadil na předek řetězy (když už jsem si je koupil a když jsem se vyznal v tom, jak se ta motanina nasazuje), jelo to naprosto dokonale

Napsal: 02 úno 2009 12:39
od Reverend
Ja na zimakach absolvoval JIHLAVU a OKRUH PRAHY a bez problemu... MATADOR

pneu
Napsal: 02 úno 2009 15:23
od Neklan
Kdo jezdí hodně po silnici v zimě, jednoznačně zimní. Vůbec to není o tom vyjet zasněženou stráň, ale hlavně dobrzdit před pravoúhlou zatáčkou na namrzlé silnici, třeba jenom s popraškem sněhu, kdy kola nejsou v záběru a s pohonem 4x4 se v tu chvíli můžete tak leda vyfotit. Naopak vstupuje do hry nevýhoda velké váhy a tím také větší setrvačnosti LR. Pro tuhle situaci snad neexistují horší gumy než MT.
U Discovery jsem vždycky na zimu přezouval na skvělé Cooper Discoverer M+S a od jara do podzimu jsem jezdil na ostřejších AT Cooper Discoverer S/T, které sice na silnici trochu hučely, ale zase v terénu byly perfektní, řek bych že o dost lepší než běžné AT.
Re: pneu
Napsal: 02 úno 2009 16:31
od OC
Neklan píše:...kdy kola nejsou v záběru a s pohonem 4x4 se v tu chvíli můžete tak leda vyfotit...
No, pořád to brzdí
malinko lépe než 2WD pokud brzdíš motorem (což na klouzavém svinstvu vůbec není od věci). Ona 4x4 rozděluje to brzdění přesně stejně, jako normálně dělí záběr...
Ale není ten rozdíl zas tak zásadní, a v ostatním máš naprostou pravdu (taky zimní mám na všech autech).
Akorát tedy že u mne to
je o vyjetí zasněžené stráně, protože mám hodně prudký výjezd z carportu u baráku, a jsem líný z něj sníh odmetat

Re: pneu
Napsal: 02 úno 2009 16:56
od Kangaroo
Neklan píše:Kdo jezdí hodně po silnici v zimě, jednoznačně zimní. Vůbec to není o tom vyjet zasněženou stráň, ale hlavně dobrzdit před pravoúhlou zatáčkou na namrzlé silnici, třeba jenom s popraškem sněhu, kdy kola nejsou v záběru a s pohonem 4x4 se v tu chvíli můžete tak leda vyfotit. Naopak vstupuje do hry nevýhoda velké váhy a tím také větší setrvačnosti LR. Pro tuhle situaci snad neexistují horší gumy než MT.
U Discovery jsem vždycky na zimu přezouval na skvělé Cooper Discoverer M+S a od jara do podzimu jsem jezdil na ostřejších AT Cooper Discoverer S/T, které sice na silnici trochu hučely, ale zase v terénu byly perfektní, řek bych že o dost lepší než běžné AT.
Přesně tak, myslím si a mé zkušenosti potvrzují to samé.
Re: pneu
Napsal: 02 úno 2009 18:22
od motohanz
Neklan píše:Kdo jezdí hodně po silnici v zimě, jednoznačně zimní. Vůbec to není o tom vyjet zasněženou stráň, ale hlavně dobrzdit před pravoúhlou zatáčkou na namrzlé silnici, třeba jenom s popraškem sněhu, kdy kola nejsou v záběru a s pohonem 4x4 se v tu chvíli můžete tak leda vyfotit. Naopak vstupuje do hry nevýhoda velké váhy a tím také větší setrvačnosti LR. Pro tuhle situaci snad neexistují horší gumy než MT.
U Discovery jsem vždycky na zimu přezouval na skvělé Cooper Discoverer M+S a od jara do podzimu jsem jezdil na ostřejších AT Cooper Discoverer S/T, které sice na silnici trochu hučely, ale zase v terénu byly perfektní, řek bych že o dost lepší než běžné AT.
jojo naprostej souhlas....a navic nekdy pri sjezdu z kopce na snehu s 4x4 (nepocitam brzdeni motorem) ma tendeci oproti dvoukolce zadek predbihat auto pri pokusu o brzdeni
zima
Napsal: 02 úno 2009 22:55
od Neklan
Oprášil jsem starou dovednost brždění levou nohou při současném mírném přidávání plynu a funguje to bezvadně, pak totiž ten pohon 4x4 i při brždění má nějaký přínos.