Stránka 1 z 4

Disco 300TDi - podivný zvuk v motoru

Napsal: 07 úno 2009 15:17
od Piskot
Ahoj, začal se mi projevovat pravidelný syčivý zvuk v motoru. Je to slyšet jen na volnoběh. Napadlo mne, že by to mohl být podpálený ventil, ale nedávno byl měněn řemen a ventilová vůle byla OK. A taky motor běží pravidelně. Máte prosím někdo nějakou zkušenost co by to mohlo být? Je mi jasné, že bez osobního poslechu je těžko radit, ale nemůže to dělat třeba vývěva? Předem díky. Piskot

Napsal: 07 úno 2009 15:25
od witoldo
nemyslim si zeby podpaleny ventil mohl sycet :)
spis bych to videl na netesnost v sacim, ci vyfuk potrubi, ktera neni pri vyzsich otackach slyset.
Muze to byt i netesnost vika motory kdyz jsi delal remen.

Napsal: 07 úno 2009 16:57
od Land Jirka
Identifikovat závadu přes fórum je ještě horší, než když mi dávají lidi telefon k motoru jakože to "klepání" uslyším. :lol:
Netěsnost víka motoru je podle mě nesmysl.
Výfuk většinou prdí ale nesyčí, ledaže by byl rozpadlej kat a syčelo to přes drátěnku.
Sání je slyšet spíš ve vyších otáčkách.
Ta vývěva by mohla trochu syčet. Sundej z ní hadici a uvidíš.
Chce to ale slyšet naživo.

Napsal: 07 úno 2009 17:27
od Piskot
..... děkuju za reakce. Ono to práve nesyčí, ale jako jen krátce "usykává" (pardon za ten amaterský popis :oops:), prostě jakoby jeden válec při kompresi ufouknul. Zase je to ale slyšet poměrně jasně, takže kdyby byl podpaleny ventil, tak by funěl do kanálů a to by snad nebylo tolik slyšet. A že by foukalo mezi hlavou a blokem, to by muselo jít snad i do vody, ale ten problém nemám. Zkusím to zítra za světla ještě jednou projít a podívám se na tu vývěvu. P.

Napsal: 07 úno 2009 17:30
od brudr
To spis bude nejaky lozisko na tech vecech co pohani plochej remen,vodni pumpa,napinaci kladka,tydle dve us mam vymeneny a zas to zaclo delat,takze pokracuju ve vymene dal,jeste tam sou tusim dve nebo tri. :lol: :lol: :lol: ,na volnobeh to slyset je,trosku pridam plyn tak ne.

Napsal: 07 úno 2009 17:45
od Richard B
Piskot píše:..... děkuju za reakce. Ono to práve nesyčí, ale jako jen krátce "usykává" (pardon za ten amaterský popis :oops:), prostě jakoby jeden válec při kompresi ufouknul. Zase je to ale slyšet poměrně jasně, takže kdyby byl podpaleny ventil, tak by funěl do kanálů a to by snad nebylo tolik slyšet. A že by foukalo mezi hlavou a blokem, to by muselo jít snad i do vody, ale ten problém nemám. Zkusím to zítra za světla ještě jednou projít a podívám se na tu vývěvu. P.
Tento problém som mal a ja na mojom 300TDI. Podla toho čo vravíš je to prepálené tesnenie pod hlavou na 4 valci pri karosérii. To syčanie je odfukujúci tlak z valca. Z vodou a olejom to nemá nič spoločné lebo tam nieje žiadny kanál. Pri vyšších otáčkach sa ten zvuk stráca. Keď som to rozobral tesnenie bolo vadné vypadané zvetralé., po výmene auto jazdí bez problémov ďalej

Napsal: 07 úno 2009 18:14
od Piskot
Tento problém som mal a ja na mojom 300TDI. Podla toho čo vravíš je to prepálené tesnenie pod hlavou na 4 valci pri karosérii. To syčanie je odfukujúci tlak z valca. Z vodou a olejom to nemá nič spoločné lebo tam nieje žiadny kanál. Pri vyšších otáčkach sa ten zvuk stráca. Keď som to rozobral tesnenie bolo vadné vypadané zvetralé., po výmene auto jazdí bez problémov ďalej[/quote]

.... to by mohlo být ono, ten zvuk jde skutečně odněkud zezadu.
Děkuju za tip, prověřím to.

Napsal: 07 úno 2009 18:19
od Richard B
Piskot píše:Tento problém som mal a ja na mojom 300TDI. Podla toho čo vravíš je to prepálené tesnenie pod hlavou na 4 valci pri karosérii. To syčanie je odfukujúci tlak z valca. Z vodou a olejom to nemá nič spoločné lebo tam nieje žiadny kanál. Pri vyšších otáčkach sa ten zvuk stráca. Keď som to rozobral tesnenie bolo vadné vypadané zvetralé., po výmene auto jazdí bez problémov ďalej
.... to by mohlo být ono, ten zvuk jde skutečně odněkud zezadu.
Děkuju za tip, prověřím to.[/quote]

Strašne sa to zle diagnostikuje lebo tam nieje vôbec prístup asi 1cm. Pri pichaní tam prsta dávaj pozor aby si si ho nepopálil ide odtial horúci vzduch.Výmena nieje problém, tým že je to OHV tak super robota. Tak vidím že niesom jediný.

Napsal: 07 úno 2009 18:37
od Piskot
.... a vyměnil jsi jen to těsnění nebo bylo potřeba srovnat hlavu?

Napsal: 07 úno 2009 18:42
od Richard B
Piskot píše:.... a vyměnil jsi jen to těsnění nebo bylo potřeba srovnat hlavu?
Hlavu nebolo treba zrovnávať, ale keby si musel tak musíš kúpiť hrubšie tesnenie. To by si musel stým jazdiť dlho aby si vypálil ryhu do hlavy alebo bloku. Zaujímavé je že pri tejto poruche tam nieje cítiť úbytok výkonu aj keď tam uteká kompresia

Napsal: 07 úno 2009 18:44
od Land Jirka
Někdy používám jarovou vodu s rozprašovačem.
Kde to uchází, tam to dělá bubliny :idea:
Chtělo by to ale jenom na startér, protože jestli uchází kompresní tlak, tak to bude asi foukat moc a bubliby to neudělá.

Napsal: 07 úno 2009 23:46
od zacharda
Piškote, nevím jestli je to relevantní poznámka, ale u mojeho nebožtíka překulence I. tohle syčení vycházelo z redukční převodovky... Takže kdyby nefungovaly všechny ostatní rady, tak je to jedna z mnoha možností. :wink:
Ještě že ty anglický šmejdy máme tak rádi... Že jo? :shock:

Napsal: 08 úno 2009 00:12
od Piskot
zacharda píše:Piškote, nevím jestli je to relevantní poznámka, ale u mojeho nebožtíka překulence I. tohle syčení vycházelo z redukční převodovky... Takže kdyby nefungovaly všechny ostatní rady, tak je to jedna z mnoha možností. :wink:
Ještě že ty anglický šmejdy máme tak rádi... Že jo? :shock:
..... :D , ale jo, ja tu svou discosku mam porad rad, akorat se divim, ze kdyz ji tak rozmazluju novyma dilama, ze na mne zkousi porad nove zavady :D .
Jinak diky za tip, ale je to skutecne z motoru a fuci to zezadu hlavy, proste na tom nejmene pristupnem miste. Takze musi hlava dolu a uvidi se.

Napsal: 08 úno 2009 00:33
od zacharda
Hlava dolů, a klobouk asi taky :wink: Hlavně že se nenudíme...

Napsal: 08 úno 2009 14:18
od kryten
Mám na své DI 200tdi podobný zvuk jak popisujete,myslel jsem si původně,že je to zkorodovaným a zčásti odpadlým výfukem.Minulý týden jsme namontovali nový komplet výfuk a zvuk stále zůstává.
Za studena to není skoro slyšet ale když se ohřeje,dělá to docela dost.
Jinak ale jezdí naprosto bez problémů,ani za jízdy to není slyšet dovnitř.
Neubývá žádná kapalina.
Takže mám taky obavy že to bude těsnění pod hlavou.
k.

Napsal: 08 úno 2009 14:34
od Land Jirka
kryten píše:Mám na své DI 200tdi podobný zvuk jak popisujete,myslel jsem si původně,že je to zkorodovaným a zčásti odpadlým výfukem.Minulý týden jsme namontovali nový komplet výfuk a zvuk stále zůstává.
Za studena to není skoro slyšet ale když se ohřeje,dělá to docela dost.
Jinak ale jezdí naprosto bez problémů,ani za jízdy to není slyšet dovnitř.
Neubývá žádná kapalina.
Takže mám taky obavy že to bude těsnění pod hlavou.
k.
Kovářova kobyla.... to znám :)

Napsal: 08 úno 2009 22:19
od kryten
Ještě že mám další auta který zatím fungujou... :mrgreen:
k.

Napsal: 14 úno 2009 11:20
od Forsttimber
Pani nejdem zakladat nove vlakno. Mne to prerusovane piska v prednej casti okolo plocheho remena. Ked prsi tak to nepocut(pocas jazdy). Skusal som na plochy remen naliat tekute mydlo. trosku to pomohlo ale len na kratko. Viac sa mi osvecil saponat. Zatial to nepiska a uz to su asi 4 dni. Neviete poradit ako to odstranit natrvalo?

Re: Disco 300TDi - podivný zvuk v motoru

Napsal: 18 čer 2010 15:21
od Colonel
Jde mi z motoru takove divne klepani, docela dost slysitelne, muj mechanik to poslouchal a pripadalo mu to, ze to dela rolna na napinaci kladce klinoveho remene. Kdyz sundal klinak, ta rolna ma trochu vakl do strany i dopredu, je mozne, ze to dela ono?
Druha otazka, je mozne koupit tu samotnou rolnu novou, nebo jen jako celek s napinaci kladkou?

Re: Disco 300TDi - podivný zvuk v motoru

Napsal: 21 čer 2010 13:10
od Milan Disco Rover
Colonel píše:Jde mi z motoru takove divne klepani, docela dost slysitelne, muj mechanik to poslouchal a pripadalo mu to, ze to dela rolna na napinaci kladce klinoveho remene. Kdyz sundal klinak, ta rolna ma trochu vakl do strany i dopredu, je mozne, ze to dela ono?
Druha otazka, je mozne koupit tu samotnou rolnu novou, nebo jen jako celek s napinaci kladkou?
Nechá se koupit samotné ložisko, které vyměníš a je to, sám to mám už rok a vše je OK. Jenom jim řekni, že je to na vodicí kladku do auta, tyto ložiska mají větší výrobní vůli- mylím, že ozn. "C". Sám jsem se divil, ale po zahřátí motoru na provozní teplotu ta vůle skoro zmizí..... M. :Pohoda: