Stránka 1 z 1

Technická

Napsal: 12 úno 2009 21:23
od default
Traktor se jel podívat na technickou a panu kontrolorovi se výrazně nelíbila přídavná světla. Podle jakéhosi výpočtu (nikoli měření) je tam moc luxů (nebo na co to počítaj). Auto propustil do běžného provozu až po mém ujištění že "ten rám stejně půjde celý dolů, já ho tam nechci" a opravdu - počítám s tím že až se mi ho podaří zbavit tak nasadím ARB. Jen nevím co na to řekne potom...

Napsal: 12 úno 2009 22:27
od MOPADŽI
Tak to znám. Ty luxy s brožurou v ruce, mně počítal dopravák, někde u Valmezu, když jsem jel k erikovi na chalupu. Stálo mně to pětikilo :twisted:
I přes ujištění, že jsou to světla, pouze pracovní...

Napsal: 12 úno 2009 23:22
od low
luxy jsou nesmysl, maximalne candely na metr ctverecni, ale vyhlaska nerika, kolik jasu muzou mit svetla, jen kde a jak a za jakych podminek muzou byt svetla a ze musej byt v paru, tusim, ze vyhlaska ani nerika kolik maximalne muzes mit svetel na aute

Napsal: 13 úno 2009 08:21
od RudaK
MOPADŽI píše:Tak to znám. Ty luxy s brožurou v ruce, mně počítal dopravák, někde u Valmezu, když jsem jel k erikovi na chalupu. Stálo mně to pětikilo :twisted:
I přes ujištění, že jsou to světla, pouze pracovní...



Kua to by bylo piv. :D Vono když ti někdo chce něco dát ( třeba pokutu ) tak se málo kdy ubráníš :lol: .Na takovýmhle autě,plným homologovaných doplňků si vždycky něco najde. :wink: Třeba se mu nebudou líbit čepičky na ventilku.

Napsal: 13 úno 2009 12:43
od Jindra
Ahoj,
poslední dobou je to nejaka moda měřit svítivost, na kombiku mam kvuli nocním jízdám dve prídavny ( 100W + normalní dalkový 100W) a taky pocitali...
Jindra

Napsal: 13 úno 2009 12:54
od PavelU
Jindra píše:Ahoj,
poslední dobou je to nejaka moda měřit svítivost, na kombiku mam kvuli nocním jízdám dve prídavny ( 100W + normalní dalkový 100W) a taky pocitali...
Jindra
A nemají být dálkové maximálně 60W. Homologované přídavné dálkové mám taky 60W, nehomologované bez "E" mám 130W a ty jsem musel sundat na technickou.

Napsal: 13 úno 2009 14:11
od Acon
stretávačky mám tzv. zástavbové xenóny. Na STK pri prepise bol problém v nastavení, ale po naštartovaní sa dofúkol zadok a svietilo to OK. Technik len poznamenal - svieti to síce viac, ale svieti to tam kam má, tak je to v poriadku. Prídavné diaľkové som zakryl takým koženkovým obalom na svetlá a tak ich neriešil vôbec.

Napsal: 13 úno 2009 14:25
od PavelU
Acon píše:stretávačky mám tzv. zástavbové xenóny. Na STK pri prepise bol problém v nastavení, ale po naštartovaní sa dofúkol zadok a svietilo to OK. Technik len poznamenal - svieti to síce viac, ale svieti to tam kam má, tak je to v poriadku. Prídavné diaľkové som zakryl takým koženkovým obalom na svetlá a tak ich neriešil vôbec.
To mě je technik (hlavní světla) seřídil sám, aby svítily kam mají.

Napsal: 13 úno 2009 15:10
od discover
Na každém skle reflektoru je písmeno E v kroužku a u něho číslice. Reflektory musí být v páru a součet čísel může být maximálně 70 (nebo 74?). Světla "navíc" musí dolu nebo zaslepit, příp. překrýt obalem. Zkušenost z TK :lol: :lol: :lol:

Napsal: 13 úno 2009 15:14
od RudaK
discover píše:Na každém skle reflektoru je písmeno E v kroužku a u něho číslice. Reflektory musí být v páru a součet čísel může být maximálně 70 (nebo 74?). Světla "navíc" musí dolu nebo zaslepit, příp. překrýt obalem. Zkušenost z TK :lol: :lol: :lol:


Ten obal se mi líbí ( na cesty,aby byl klid ).
S STK nemám problém,bo technikovi dám na svářecký brýle. :lol:

Napsal: 13 úno 2009 15:35
od KRANG
low píše:luxy jsou nesmysl, maximalne candely na metr ctverecni, ale vyhlaska nerika, kolik jasu muzou mit svetla, jen kde a jak a za jakych podminek muzou byt svetla a ze musej byt v paru, tusim, ze vyhlaska ani nerika kolik maximalne muzes mit svetel na aute
"Za závažnou závadu je považováno pokud je součet hodnot číselných kódů (svítivost) větší než 75 (225 000 cd)"
Tady je výčet všech závad možných při TK:
http://www.stknepomucka.cz/zavady.php

A další relevantní moudra k TK a ME:

Vyhl. č. 341/2002 Sb. o schvalování technické působilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích:

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/751DB6C ... v34102.rtf

Vyhl. č. 302/2001 Sb. o technických prohlídkách a měření emisí vozidel:

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/498D119 ... v30201.rtf

Napsal: 13 úno 2009 15:41
od low
pejkny, byl sem linej to hledat, nicmene stale jsou to svetla pracovni :-)


BTW http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=4983

Napsal: 13 úno 2009 15:48
od PavelU
A když budu chtít STK projít, stačí "pracovní" světla zakrýt, nebo musí dolů?

Napsal: 13 úno 2009 15:58
od KRANG
low píše:pejkny, byl sem linej to hledat, nicmene stale jsou to svetla pracovni :-)


BTW http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=4983
Jo vim, že se to tady už řešilo jinde..
To PavelU: Zakrytá světla nejsou světla, a nesmí proto vadit :wink:

Jsem jel se zebrou v lednu na STK a pak jsem to byl oslavit v terénu. Když jsem z koule bahna dělal zpět auto, tak jsem omylem smyl ty samolepky z RZ :roll:
Nějak jsem to dal dohromady izolepou ale vypadá to teď dost samo domo.. Jinak by je měli v případě ztráty vydat na tom STK ale byl jsem línej tam zajet.
..alespoň mi je nikdo neukradne :twisted:

Napsal: 13 úno 2009 17:08
od OC
Proč je zakrývat? Stačí přece, když je na silnici nerozsvítím.

(Já vím, hledat logiku a zdravý rozum ve vyhláškách a v zákonech je značně zpozdilé..... :evil: :evil: :evil: :evil: )

Napsal: 13 úno 2009 17:13
od PavelU
Mě bylo doporučeno světla před TK sundat, ale je to opruz - světla dolů, kola dolů atd. a pak z toho dělat zase auto.

Napsal: 17 úno 2009 09:35
od Jindra
[/quote]A nemají být dálkové maximálně 60W. Homologované přídavné dálkové mám taky 60W, nehomologované bez "E" mám 130W a ty jsem musel sundat na technickou.[/quote]

no mají, ale žárovku nikdo nekontroluje... a na přídavných lampach mám E....

Napsal: 18 bře 2009 23:43
od Steve
OC píše:Proč je zakrývat? Stačí přece, když je na silnici nerozsvítím.

(Já vím, hledat logiku a zdravý rozum ve vyhláškách a v zákonech je značně zpozdilé..... :evil: :evil: :evil: :evil: )
Na STK mi kdysi vytýkali, že když jsou namontována světla, musí být funkční. No a co je funkční, to se kontroluje.
Měl jsem tam odpojené mlhovky (nebo uhnilé kabely, už nevím, prostě jsem neprocpal elektrony od vypínače ke světlům :wink: ) a musel jsem je zprovoznit. Tak jsem je demontoval a byl klid :lol: