Stránka 1 z 2
Údržba Defendra TD5 110 r.v.2003
Napsal: 13 úno 2009 16:29
od medvěd
Nemá prosím někdo pokud možno kompletní přehled údržby Defendra TD5 110 r.v. 2003 ? Potřeboval bych vědět, co se dělá po kolika km respektive měsících, případně jaké se dávají náplně. Díky.
Napsal: 17 úno 2009 08:49
od Rosi
Čau. Jen to téma chci pošťouchnout aby nezapadlo
Každopádně, pravděpodobně něco takového existuje, ale v případě LR je to spíš o nekonečné sérii generálních oprav, které na sebe nepřetržitě navazují po celou dobu provozování stroje

Dělat něco "na termín" nemá smysl a si se ti to ani nepovede, prostě se to pokazí dřív, než vyprší lhůta
Jinak oleje se mění v motoru po 10-15 tkm i s filtrem (bohopitelně), převodovky a diferáky bys teoreticky měl dělat cca po 30tkm, v ten moment bych řešil i naftovej, ale je to spíš o tom jak olej vypadá a hlavně jestli tam vůbec je

Není odvěci při každé příležitosti namazat kardan vazelínou a v podstatě nalejt a natlačit mazivo kam se vejde, dřív než to zatuhne nebo shnije

Napsal: 17 úno 2009 13:05
od Frana
Neprehanej .... Myslim, ze kdyz se udrzba dela poradne, tak to zase tak desny neni - problem je, ze vetsina lidi koupi to auto jako jety a kazdej prodavajici, kdyz vi, ze to da pryc na vsechno kasle, nez aby se staral. Mne auto, ktery bylo podle prodavajiciho "ready" k jezdeni stalo cca 60.000,-Kc nez se dostalo do stavu, kdy z nej neleje olej, voda a nafta proudem, brzdi jak ma a ja se s nim nebojim jet dal od baraku. A to jeste neni uplne vsechno hotovy... Ceka mne jeste zprovozneni klimy, vymena prevodky rizeni a nova rejdova koule s homokinetakem. Taky jsem zjistil, ze ne vsechny levny dily z UK jsou kvalitni, to v te vydrzi taky asi hraje dost velkou roli.
Napsal: 17 úno 2009 13:09
od brudr
Ja jsem ho koupil v slusnym stavu z hodne novejma vjecma a doplnkama

EON se jich potrebova zbavit asi rychle.

Napsal: 17 úno 2009 13:16
od low
Frana: rekneme si to po dvou letech pouzivani jo???? :_)))
Napsal: 17 úno 2009 13:20
od Frana
Myslis az budu jezdit v Gecku, nebo v Toyote...? :-D
Napsal: 17 úno 2009 13:26
od MOPADŽI
Napsal: 17 úno 2009 13:37
od Frana
To je zase o udrzbe - pokud to auto nekdo pouziva k extremnim vecem v terenu, musi mu taky dat extremni peci v dilne a pocitat s tim, ze se dily extremne rychle unavi, opotrebuji a neco pak zakonite musi odejit... S tim souvisi pouziti super naplni, jejich castejsi vymena, atd.
Ja jsem se treba nechtel smirit s tim, ze moje Disko bude proste olejnicka, jako ostatni - navic jsem s tim prudil tatika, kterymu jsem poblil parkrat olejem zamkovou dlazbu pred barakem po pul dni parkovani, tak se vymenilo par gufer, par hadic, spousta veci se dotahla a najednou z toho nic netece (a neni to tim, ze tam neni olej)...
Napsal: 17 úno 2009 13:43
od MOPADŽI
Frana píše:Neprehanej .... Myslim, ze kdyz se udrzba dela poradne, tak to zase tak desny neni - problem je, ze vetsina lidi koupi to auto jako jety a kazdej prodavajici, kdyz vi, ze to da pryc na vsechno kasle, nez aby se staral. Mne auto, ktery bylo podle prodavajiciho "ready" k jezdeni stalo cca 60.000,-Kc nez se dostalo do stavu, kdy z nej neleje olej, voda a nafta proudem, brzdi jak ma a ja se s nim nebojim jet dal od baraku. A to jeste neni uplne vsechno hotovy... Ceka mne jeste zprovozneni klimy, vymena prevodky rizeni a nova rejdova koule s homokinetakem. Taky jsem zjistil, ze ne vsechny levny dily z UK jsou kvalitni, to v te vydrzi taky asi hraje dost velkou roli.
S tím souhlasím. Záleží po jakém "zvířeti" auto je, a jestli mělo pravidelný servis. Na druhou stranu, jestli se s ním jezdí a "kraví" v terénu a podnikají nějaké ty dlouhé výlety, je třeba nehledět na termíny a vyměnit ty oleje dříve. Autu to jen prospěje. Já jsem ho koupil tuším se 150tis. dnes mám cca 220tis. Motorově a další mechanika šlape jako hodinky (diferáky, převodovky), a ikdyž jsem si minulý týden myslel, že je něco podstatného "pryč" byl to "jen" křízek na kardanu. Závady typu, že ti nebude foukat větrák, nepůjde odemknou zámek od některých dveří, nebo "padání" okenního skla, nepovažuji u tohoto auta za závady. Protože, těch ran a otřesů co to schytá, je obdivuhodné. To beru jako běžné provozní kraviny, které sice naštvou, ale na funkci auta, a na to, že tě doveze do cíle, to nemá vliv...
Napsal: 17 úno 2009 13:54
od brudr
Ja olej v motouru a difech nechavam menit po roce,autodoktor rikal ze to dostava fest zabrat kdyz tomu davam cocku a kare f terajnu,vzduchovej filtr taky po roce,promazavani krizu f kardanech a napravy pokazdy kdys sem f servisu z necim co se polame,ale rok po koupi se nic nepolamalo as tet je toho docela dost,ale zatim je to cenove unosne.
Napsal: 17 úno 2009 15:50
od DanoDEF
... tak pridam aj ja svoj nazor.
... auto kupene v 2004 ako upne nove - upravene na zakazku
... dnesny stav najazdene 200tis km
... pravidelny servis "maly" kazdych 20tis km
... pravidelny servis "velky" kazdych 40tis km
... niekolko trhlych poloos
... kardane a kardanove krize povodne az na jeden zadny kriz
... vymeneny kabelovy zväzok k vstrekovacom
... vymeneny regulator tlaku paliva
... vymenene capy na spojovacke 2x
... vymenene brzdy komplet
... a auto zatial slape takze si myslim, ze v celku slusne
Napsal: 17 úno 2009 15:58
od Rosi
Frana píše: Ja jsem se treba nechtel smirit s tim, ze moje Disko bude proste olejnicka, jako ostatni - navic jsem s tim prudil tatika, kterymu jsem poblil parkrat olejem zamkovou dlazbu pred barakem po pul dni parkovani, tak se vymenilo par gufer, par hadic, spousta veci se dotahla a najednou z toho nic netece (a neni to tim, ze tam neni olej)...
Kdy ses naposledy díval ...
Myslím, že je to prostě vlastnost každéhoé stroje, že vyžaduje nějakou údržbu. Jsou prostě ale stroje které jí potřebují o něco víc

Na základě pošťouchnutí od Ivoše ještě dodávám, že jsem spokojenej uživatel. Nudilo by mě nic neřešit a jenom jezdit

Napsal: 17 úno 2009 19:32
od low
Rosi: hlavne vole musis zminit, ze si predtim jezdil nakym silenym oplem nebo cim, tak to chapu, ze po tom je LR jak prochazka ruzovym sadem.
BTW kontorlujte utazeni strechy ke sloupkum, PP pred casem uplne vypadlej a levej prostredni uplne povolenej (dnes)
Napsal: 19 úno 2009 08:48
od Rosi
low píše:Rosi: hlavne vole musis zminit, ze si predtim jezdil nakym silenym oplem nebo cim, tak to chapu, ze po tom je LR jak prochazka ruzovym sadem.
BTW kontorlujte utazeni strechy ke sloupkum, PP pred casem uplne vypadlej a levej prostredni uplne povolenej (dnes)
Milý voe

Zapoměls, že jsem, potom taky jezdil bílým etalonem spolehlivosti made in Japan?

Abych to uved na pravou míru, LR je samozrejme super auto, který sem vzdycky chtelm stejne jako moto jsem chtel Afriku. Mam ted oboje a chrochtám blahem. Už nemám žádný další cíle. Ještě že je potřeba na Defikovi občas něco vytunit, jinak bych umřel nudou
BTW střechu budu řešit, až mi začne dovnitř foukat

Myslim, že je "srostla" resp srezavěla dokupy, čili nebezpečí vznikne až při pokusu najit něco k utažení

Napsal: 19 úno 2009 11:19
od Frana
To je ten Japonskej etalon spolehlivosti ze kteryho chcal volej po litrech a nikdo to nechtel ani vzit do servisu, aby to resil, nebo jak se u toho Zuzce kouslo predni kolo a sla ze silnice???
Kdyz rikas, jak jsi Defendra vzdycky chtel, nemuzu si nevzpomenout, jak jsi mi poletoval kolem postele, obdivoval dumyslny mechanismus napinaku moji provrtany nohy a rikal, ze LR si nikdy nekoupis...

)))))))
A taky ze benzinovy Terrano 2.4i jezdi desne levne, ze neni duvod to menit....
Ze to jeste na offroadforu nekde najdu....?

))))
Napsal: 19 úno 2009 11:34
od low
Frikuline ty myslis tohle???? :_))))
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... 52#p350752
cece a to si chtel ted kupovat Patrola a asi omylem teda skoncil u defika

Napsal: 19 úno 2009 11:40
od Frana
No ja si taky chtel koupit puvodne jen na zimu Jimmyho, ale splet jsem si ho s Discoverou... :-D A ted jsem zjistil, ze napriklad spotreba je skoro stejna.
Svet je zkazenej a lidi zly...
Napsal: 23 úno 2009 17:42
od Rosi
Frana píše:To je ten Japonskej etalon spolehlivosti ze kteryho chcal volej po litrech a nikdo to nechtel ani vzit do servisu, aby to resil, nebo jak se u toho Zuzce kouslo predni kolo a sla ze silnice???
Kdyz rikas, jak jsi Defendra vzdycky chtel, nemuzu si nevzpomenout, jak jsi mi poletoval kolem postele, obdivoval dumyslny mechanismus napinaku moji provrtany nohy a rikal, ze LR si nikdy nekoupis...

)))))))
A taky ze benzinovy Terrano 2.4i jezdi desne levne, ze neni duvod to menit....
A na tos přišel kde? Oproti drtive vetšině LR, ktery prostě jsou olejničky, mi přijde 2 dcl oleje do převodovky na 4 tkm jako docela v pohodě (bez

), obvtlášť, když se to dalo vyřešit dotažením volnejch šroubů na přírubě, který prostě nikdo nikdy před tím neřešil...
A ta spotřeba? Myslím, že jezdit s benzínovým 2,4i za 10-11 l/100km s cestovníma 130 km/h je docela gut. Z Defikem jezdim za 11 kilem, co je lepší?
Terrano jsem vymenil jen a pouze kvuli mistu a predevsim odolnosti podvozku. Je fakt, ze zde ma svoje limity. Porad si myslim, ze je to velmi povedeny auto...
Napsal: 23 úno 2009 18:54
od Honzan
takovou cocku si rosi nezaslouzi, "kamaradi"
musim rict ze terano zvladlo to co diskoteky a obcas i vic - treba ten samosvor vzadu asi neni uplnej zazrak ale mozna by se mi i v lr obcas hodil... viz treba jihlava, to co jsme si dali s rosim na vanoce atd...
no a kdo nekdy patrola nechtel - ja musim rict ze nez jsem se neco dozvedel o lr tak sem ho taky povazoval za jedno z nej aut do terenu... a von asi vydrzi i vic nez lr

ale holt mu chybi dustojnost a charisma anglicana

Napsal: 23 úno 2009 19:04
od RudaK
a co uhlák ? ten je prej nej do terénu.
