Stránka 1 z 2

Disco 300 Tdi - větrák chlazení s visco vers.el.větrák?

Napsal: 27 úno 2009 10:29
od Piskot
Ahoj,
jezdím nyní se sundanou vrtulí chlazení a moc se mi líbí ten nárůst výkonu motoru. :D
Máte někdo konkrétní zkušenost s předěláním na el.vrtuli, případně jaké to má úskalí? Předem díky za info :wink: . Piskot

Re: Disco 300 Tdi - větrák chlazení s visco vers.el.větrák?

Napsal: 27 úno 2009 17:17
od BSD
Piskot píše:Ahoj,
jezdím nyní se sundanou vrtulí chlazení a moc se mi líbí ten nárůst výkonu motoru. :D
Máte někdo konkrétní zkušenost s předěláním na el.vrtuli, případně jaké to má úskalí? Předem díky za info :wink: . Piskot


Opravdu je tam něco po sundání znát?? :shock:

Napsal: 27 úno 2009 18:07
od Piskot
... opravdu ano :!:
Až mne to překvapilo :wink: . Méně hluku od motoru a méně potřeba řadit. Motor táhne pěkně odspodu.
Také jsem tomu nechtěl věřit, ale znát to je.

Napsal: 27 úno 2009 18:14
od Rover
Taky jezdím u všech třech třístovek co mám bez vrtule..., je to fajn..., celoročně, když jsou v létě jo velký pařáky tak si vozím vrtuli v kufru, nandaná je za minutu. Ale zatím jsem to nepotřeboval. Kryten má udělaný elektrický větrák Kenlowe, ale zatím se mu prý ještě snad nikdy ani nezapnul..., tyhle motory se málo zahřívají a když není zarostlý chladič, tak je ta vrtule v normálních podmínkách zbytečná. Na Saharu bych jí tam ale dal...

Napsal: 27 úno 2009 18:29
od BSD
To sou docela závažné informace :!: určitě to musí mít vliv i na spotřebu.. nepozorovali ste něco? Jen mě to zajímá.. osobně si jí raději nepočítám, protože když se jedu svést tak mu dám napít.. o tom žádná...ale v čistě teoretické rovině tam něco znát být musí...

Napsal: 27 úno 2009 20:01
od Luboš M.
Rover píše:Taky jezdím u všech třech třístovek co mám bez vrtule..., je to fajn..., celoročně, když jsou v létě jo velký pařáky tak si vozím vrtuli v kufru, nandaná je za minutu. Ale zatím jsem to nepotřeboval. Kryten má udělaný elektrický větrák Kenlowe, ale zatím se mu prý ještě snad nikdy ani nezapnul..., tyhle motory se málo zahřívají a když není zarostlý chladič, tak je ta vrtule v normálních podmínkách zbytečná. Na Saharu bych jí tam ale dal...
Šla by vrtule použít i na TD5? Problém bych viděl jen v dobrém čidle které bude saharu spínat. Nemaj jí v dappocku?

Napsal: 27 úno 2009 21:18
od kryten
Piskot píše:... opravdu ano :!:
Až mne to překvapilo :wink: . Méně hluku od motoru a méně potřeba řadit. Motor táhne pěkně odspodu.
Také jsem tomu nechtěl věřit, ale znát to je.
Vidíš,vím co říkám :lol:
Větrák Kenlowe je dobré řešení,čidlo je univerzální montované do hadice chladiče(takže Luboši i na Td5) a regulací sepnutí podle potřeby(vypadá jak knoflík od sporáku :lol: ).Na první pohled to vypadá dost nezvykle ale funguje naprosto bez problémů.
Levnější řešení by bylo koupit univerzální větrák třeba na www.aci.cz
k tomu by bylo ale potřeba vychytat spínací čidlo,které jde u 300Tdi namontovat např.místo zátky nad termostatem.
k.

Napsal: 27 úno 2009 22:49
od Piskot
kryten píše:
Piskot píše:... opravdu ano :!:
Až mne to překvapilo :wink: . Méně hluku od motoru a méně potřeba řadit. Motor táhne pěkně odspodu.
Také jsem tomu nechtěl věřit, ale znát to je.
Vidíš,vím co říkám :lol:
Větrák Kenlowe je dobré řešení,čidlo je univerzální montované do hadice chladiče(takže Luboši i na Td5) a regulací sepnutí podle potřeby(vypadá jak knoflík od sporáku :lol: ).Na první pohled to vypadá dost nezvykle ale funguje naprosto bez problémů.
Levnější řešení by bylo koupit univerzální větrák třeba na www.aci.cz
k tomu by bylo ale potřeba vychytat spínací čidlo,které jde u 300Tdi namontovat např.místo zátky nad termostatem.
k.
...jednoznačně Ti dávám za pravdu :wink: , jede to fakt pěkně a spotřeba bude určitě také nižší :)
Není co řešit, jdu do toho, bude tam Kenlowe.
Díky!!! P.

Napsal: 28 úno 2009 12:20
od discover
Mám DII td5 a už dva roky mám el. ventilátor Kenlowe. Původní visco vrtule slouží Milošovi II. Všechny klady jsem zaznamenal: ztišení motoru, menší odpor a proto nižší spotřeba, teď v zimě se mnohem dříve zahřeje (protože nechladí a el.vůbec nespíná bo není potřeba), větší tah trochu asi také, ale moc jsem si to nepřipouštěl abych nepřeháněl a hned jsem si zvykl. Jinak jak píše Rover žádné problémy. Montáž naprosto jednoduchá dle návodu. :lol: :lol: :lol:

Napsal: 28 úno 2009 15:12
od Land Jirka
Vrtuli jsem na podzim taky demontoval.
Moje poznatky jsou:
Trošku méně hluku od motoru "možná"
spotřebu neměřím, takže nevím :?
trošku lepší ohřev chladiče
nárust výkonu jsem nezaznamenal

Napsal: 28 úno 2009 16:23
od harvy
Zdarec
Mám strach co na to bude řikat olej jestli se nebude přehřejvat a tím pádem do kopru do vrtule nechladí jen vodu! :?:

Napsal: 28 úno 2009 17:10
od Land Jirka
Vrtule chladí jen vodu, ale ta voda chladí olej.
Takže když nevaří voda, tak olej taky ne. Motorový olej snese víc než 100°.
Nejsem žádný zastánce takovýchto úprav (demontáž vrtule)
Takže moje doporučení zní,:
Když chce někdo sundat vrtuli, kvůli výše popsaným výhodám, tak bych ji určitě nahradil el. s čidlem na spouštění.
100% se to týká těch co jezdí do terénu pomalá rychlost v terénu=malé náporové chlazení.

Napsal: 28 úno 2009 22:02
od discoverydejf
Ahoj.Víte někdo kolik asi stojí ta Kenlowe a kde se dá sehnat.Dejf

Napsal: 01 bře 2009 07:59
od Land Jirka
Žeby v Anglii. :wink:
Stojí víc než 4500 Kč
http://www.kenlowe.co.uk/fans/consumers/index.html

Napsal: 01 bře 2009 09:05
od discover
Hotový kit:
www.paddockspares.com , 17 inch Kenlowe electric fan kit suitable for Discovery 2
Pošlou ti šupem. :lol: :lol: :lol:

Napsal: 01 bře 2009 17:26
od kubasaki
[quote="kryten"]
Levnější řešení by bylo koupit univerzální větrák třeba na www.aci.cz
k tomu by bylo ale potřeba vychytat spínací čidlo,které jde u 300Tdi namontovat např.místo zátky nad termostatem.
k.
Krytene, při jaké teplotě by mělo čidlo spínat?
Dík Kuba

Napsal: 01 bře 2009 19:44
od Land Jirka
Čidlo vem z nějakýho nafťáka s el vrtulí na vrakáči a máš to za hubana.
Můžeš tam vzít i ty větráky.

Napsal: 02 bře 2009 09:01
od OME
Jen doplněk.Vrtule chladí taky vzduch z turba do motoru. :!:

Napsal: 02 bře 2009 13:25
od Piskot
OME píše:Jen doplněk.Vrtule chladí taky vzduch z turba do motoru. :!:
....to je pravda, ale myslím si, že to nevadí, protože intercooler se stejně asi nejvíce chladí náporově.

Napsal: 05 bře 2009 16:37
od JenaN
A chlapi při jaké teplotě by to teda mělo sepnót?