Stránka 1 z 2
Disco 300 Tdi - větrák chlazení s visco vers.el.větrák?
Napsal: 27 úno 2009 10:29
od Piskot
Ahoj,
jezdím nyní se sundanou vrtulí chlazení a moc se mi líbí ten nárůst výkonu motoru.
Máte někdo konkrétní zkušenost s předěláním na el.vrtuli, případně jaké to má úskalí? Předem díky za info

. Piskot
Re: Disco 300 Tdi - větrák chlazení s visco vers.el.větrák?
Napsal: 27 úno 2009 17:17
od BSD
Piskot píše:Ahoj,
jezdím nyní se sundanou vrtulí chlazení a moc se mi líbí ten nárůst výkonu motoru.
Máte někdo konkrétní zkušenost s předěláním na el.vrtuli, případně jaké to má úskalí? Předem díky za info

. Piskot
Opravdu je tam něco po sundání znát??

Napsal: 27 úno 2009 18:07
od Piskot
... opravdu ano
Až mne to překvapilo

. Méně hluku od motoru a méně potřeba řadit. Motor táhne pěkně odspodu.
Také jsem tomu nechtěl věřit, ale znát to je.
Napsal: 27 úno 2009 18:14
od Rover
Taky jezdím u všech třech třístovek co mám bez vrtule..., je to fajn..., celoročně, když jsou v létě jo velký pařáky tak si vozím vrtuli v kufru, nandaná je za minutu. Ale zatím jsem to nepotřeboval. Kryten má udělaný elektrický větrák Kenlowe, ale zatím se mu prý ještě snad nikdy ani nezapnul..., tyhle motory se málo zahřívají a když není zarostlý chladič, tak je ta vrtule v normálních podmínkách zbytečná. Na Saharu bych jí tam ale dal...
Napsal: 27 úno 2009 18:29
od BSD
To sou docela závažné informace

určitě to musí mít vliv i na spotřebu.. nepozorovali ste něco? Jen mě to zajímá.. osobně si jí raději nepočítám, protože když se jedu svést tak mu dám napít.. o tom žádná...ale v čistě teoretické rovině tam něco znát být musí...
Napsal: 27 úno 2009 20:01
od Luboš M.
Rover píše:Taky jezdím u všech třech třístovek co mám bez vrtule..., je to fajn..., celoročně, když jsou v létě jo velký pařáky tak si vozím vrtuli v kufru, nandaná je za minutu. Ale zatím jsem to nepotřeboval. Kryten má udělaný elektrický větrák Kenlowe, ale zatím se mu prý ještě snad nikdy ani nezapnul..., tyhle motory se málo zahřívají a když není zarostlý chladič, tak je ta vrtule v normálních podmínkách zbytečná. Na Saharu bych jí tam ale dal...
Šla by vrtule použít i na TD5? Problém bych viděl jen v dobrém čidle které bude saharu spínat. Nemaj jí v dappocku?
Napsal: 27 úno 2009 21:18
od kryten
Piskot píše:... opravdu ano
Až mne to překvapilo

. Méně hluku od motoru a méně potřeba řadit. Motor táhne pěkně odspodu.
Také jsem tomu nechtěl věřit, ale znát to je.
Vidíš,vím co říkám
Větrák Kenlowe je dobré řešení,čidlo je univerzální montované do hadice chladiče(takže Luboši i na Td5) a regulací sepnutí podle potřeby(vypadá jak knoflík od sporáku

).Na první pohled to vypadá dost nezvykle ale funguje naprosto bez problémů.
Levnější řešení by bylo koupit univerzální větrák třeba na
www.aci.cz
k tomu by bylo ale potřeba vychytat spínací čidlo,které jde u 300Tdi namontovat např.místo zátky nad termostatem.
k.
Napsal: 27 úno 2009 22:49
od Piskot
kryten píše:Piskot píše:... opravdu ano
Až mne to překvapilo

. Méně hluku od motoru a méně potřeba řadit. Motor táhne pěkně odspodu.
Také jsem tomu nechtěl věřit, ale znát to je.
Vidíš,vím co říkám
Větrák Kenlowe je dobré řešení,čidlo je univerzální montované do hadice chladiče(takže Luboši i na Td5) a regulací sepnutí podle potřeby(vypadá jak knoflík od sporáku

).Na první pohled to vypadá dost nezvykle ale funguje naprosto bez problémů.
Levnější řešení by bylo koupit univerzální větrák třeba na
www.aci.cz
k tomu by bylo ale potřeba vychytat spínací čidlo,které jde u 300Tdi namontovat např.místo zátky nad termostatem.
k.
...jednoznačně Ti dávám za pravdu

, jede to fakt pěkně a spotřeba bude určitě také nižší
Není co řešit, jdu do toho, bude tam Kenlowe.
Díky!!! P.
Napsal: 28 úno 2009 12:20
od discover
Napsal: 28 úno 2009 15:12
od Land Jirka
Vrtuli jsem na podzim taky demontoval.
Moje poznatky jsou:
Trošku méně hluku od motoru "možná"
spotřebu neměřím, takže nevím
trošku lepší ohřev chladiče
nárust výkonu jsem nezaznamenal
Napsal: 28 úno 2009 16:23
od harvy
Zdarec
Mám strach co na to bude řikat olej jestli se nebude přehřejvat a tím pádem do kopru do vrtule nechladí jen vodu!

Napsal: 28 úno 2009 17:10
od Land Jirka
Vrtule chladí jen vodu, ale ta voda chladí olej.
Takže když nevaří voda, tak olej taky ne. Motorový olej snese víc než 100°.
Nejsem žádný zastánce takovýchto úprav (demontáž vrtule)
Takže moje doporučení zní,:
Když chce někdo sundat vrtuli, kvůli výše popsaným výhodám, tak bych ji určitě nahradil el. s čidlem na spouštění.
100% se to týká těch co jezdí do terénu pomalá rychlost v terénu=malé náporové chlazení.
Napsal: 28 úno 2009 22:02
od discoverydejf
Ahoj.Víte někdo kolik asi stojí ta Kenlowe a kde se dá sehnat.Dejf
Napsal: 01 bře 2009 07:59
od Land Jirka
Napsal: 01 bře 2009 09:05
od discover
Hotový kit:
www.paddockspares.com , 17 inch Kenlowe electric fan kit suitable for Discovery 2
Pošlou ti šupem.

Napsal: 01 bře 2009 17:26
od kubasaki
[quote="kryten"]
Levnější řešení by bylo koupit univerzální větrák třeba na
www.aci.cz
k tomu by bylo ale potřeba vychytat spínací čidlo,které jde u 300Tdi namontovat např.místo zátky nad termostatem.
k.
Krytene, při jaké teplotě by mělo čidlo spínat?
Dík Kuba
Napsal: 01 bře 2009 19:44
od Land Jirka
Čidlo vem z nějakýho nafťáka s el vrtulí na vrakáči a máš to za hubana.
Můžeš tam vzít i ty větráky.
Napsal: 02 bře 2009 09:01
od OME
Jen doplněk.Vrtule chladí taky vzduch z turba do motoru.

Napsal: 02 bře 2009 13:25
od Piskot
OME píše:Jen doplněk.Vrtule chladí taky vzduch z turba do motoru.

....to je pravda, ale myslím si, že to nevadí, protože intercooler se stejně asi nejvíce chladí náporově.
Napsal: 05 bře 2009 16:37
od JenaN
A chlapi při jaké teplotě by to teda mělo sepnót?