Stránka 1 z 1
Olej ?
Napsal: 02 bře 2009 20:47
od Marapis
Čau, čeká mě výměna oleje a tak jsem zvědavej co tam dáváte mám RR P38 2.5 DSE ? Jo a ještě jeden dotaz bych měl olejovej filtr by mohl nebo nemohl být originál BMW ?
Napsal: 02 bře 2009 20:56
od Acon
tiež mám otázku. Idem na výmenu náplní. Mám dobrý zdroj na kvalitný olej 5W30 s prímesou na mazanie rozvodovej reťaze a technik my povedal, že TD5ka nemá rada fullsyntetiku ale lepšia je polosyntetika. Nie je to nejaká blbosť?
olej
Napsal: 06 bře 2009 08:15
od MartinMM
Acon píše:tiež mám otázku. Idem na výmenu náplní. Mám dobrý zdroj na kvalitný olej 5W30 s prímesou na mazanie rozvodovej reťaze a technik my povedal, že TD5ka nemá rada fullsyntetiku ale lepšia je polosyntetika. Nie je to nejaká blbosť?
Technik má prvdu do motoru bmw kterej neni novej je asi blbost dat plnou sin. Znamej to udelal nebo spíš mu to vyměnili u bmw a nepodívali se že tam měl před tím polo a zadřel motor . Me u audi která měla skoro 200 tis nalítáno doporučil technik at začnu dávat polo že je huzčí motor bude tišší atd. Filtr si kup jakejkoliv stojí cca 300 kč a určitě nemusíš kupovat or.bmw skoč ke štanglovi nebo bodobnej opičákům a něco ti určitě dodaj.
Napsal: 06 bře 2009 08:17
od MartinMM
Acon píše:tiež mám otázku. Idem na výmenu náplní. Mám dobrý zdroj na kvalitný olej 5W30 s prímesou na mazanie rozvodovej reťaze a technik my povedal, že TD5ka nemá rada fullsyntetiku ale lepšia je polosyntetika. Nie je to nejaká blbosť?
sory sem koukal na pevní dotaz ptal jsi se na jinej motor ale myslí si že to bude podobné jak u jiných aut, Nové do určitých km plnou později polo
Re: olej
Napsal: 06 bře 2009 08:53
od Acon
MartinMM píše: Technik má prvdu do motoru bmw kterej neni novej je asi blbost dat plnou sin. Znamej to udelal nebo spíš mu to vyměnili u bmw a nepodívali se že tam měl před tím polo a zadřel motor .
Tento problém poznám. Zádrhel je v tom, že minerálne oleje nerozpúšťajú karbón a ten sa usádza. Ak do takého motora naleješ fullsyn tak sa karbónové usadeniny začnú nerovnomerne rozpúšťať a uvolňovať vo väčších kusoch, ktoré potom upchajú kanáliky alebo filter a je to v prdeli. Či sú v motore usadeniny sa dá zistiť jednoducho, stačí dať dolu veko ventilov. Ak je na stenách a vačke nános takej čiernej mazlavej hmoty, tak syntetike sa treba vyhnúť. Pri polosyntetike tento problém nie je a ani nevidím dôvod, prečo by prechod z polo na full mar robiť problém. Dvôvod, prečo v nejakom motore nepoužívať fullsyn môže byť ten, že kanáliky majú väčší priemer a čerpadlo nie je dimenzované na tak riedky olej a nedokáže dosiahnuť potrebný tlak, čo pri hustejšej polosyn môže byť OK. Nič iné ma momentálne nenapadá.
Napsal: 11 bře 2009 18:47
od Dušan Dreisig
ja som nedávno menil olej na P38 ale benzín 4,6. bola tam pôvodne plnosyntetika a aj som pri nej ostal. Ked som vyberal olej tak som čítal čo doporučujú výrobcovia. Niektoré aleje sú vhodné tak na benzínové ako aj naftové, s turbom či bez a aj dvoj a viacventilovú techniku. Na všeto jeden olen 5W 40.... a ak si tam mal polosysntetiku tak pri nej ostaň. Inak ja som objednával olej na tejto stránke
http://olejposta.sk/s_5.html a hneď som si objednal podľa typu auta aj filter a vyšiel ma 250 Skk !!! na P38 4,6 r.v. 2000. aj olej bol za výbornú cenu. Toľko môj názor.
Napsal: 11 bře 2009 23:45
od eliott
Acon píše:tiež mám otázku. Idem na výmenu náplní. Mám dobrý zdroj na kvalitný olej 5W30 s prímesou na mazanie rozvodovej reťaze a technik my povedal, že TD5ka nemá rada fullsyntetiku ale lepšia je polosyntetika. Nie je to nejaká blbosť?
Nevím, jaké má tvůj servisák zkušenosti, ale TD5 je stavěný na plnou syntetiku

Napsal: 12 bře 2009 13:19
od Acon
servisákovi som dôveroval. Špecializujú sa na LR a ja naopak s LR nemám žiadne skúsenosti. Napriek tomu ma info o nevhodnosti plnej syntetiky dosť prekvapila. Najbližšie mením za plnú syntetiku.
1. a zatiaľ posledný servis mi robili tu
http://www.land-rover-parts.eu/servis-land-rover
Až na tú polosyntetiku nemám výhrady, no je fakt, že okrem bežnej výmeny náplní a filtrov mi nič nerobili.
Ja už dlhodobo používam olej od Fiatu s dlhou životnosťou. Samozrejme za inú cenu ako je uvedená. Má prímes na mazanie reťaze a videl som protokol z rozboru v štátnej skúšobni po najazdení 80 000km. Zachované všetky potrebné vlastnosti. Olej samozrejme nevyrába Fiat, len predáva. Aj keď ja s tou značkou problém nemám

práve naopak.
http://olejposta.sk/r_1472.html
Napsal: 12 bře 2009 13:31
od PavelU
A jak je to třeba s filtrama, taky jsou na 80000km

Napsal: 12 bře 2009 13:55
od Acon
PavelU píše:A jak je to třeba s filtrama, taky jsou na 80000km

U Daily 2,3 a 3,0 je predpísaný interval 40 000km vrátane filtrov. Tých 80 000 bol len taký test, čo to spraví.
Tento ide do veľkých motorov na 10l objemu a tie majú v IVECOu interval výmeny 150 000km vrátane filtrov. No tu už sú jemnejšie filtre.
Napsal: 16 bře 2009 14:47
od KULAN Peter
Velmi dobre reference jsme meli na motorove oleje S.W.E.P.C.O.
www.swepco.com, nemaji dle API, v EU moc ekvivalentu, cena skvela!!
olej?
Napsal: 24 bře 2009 19:33
od Libor.S
dle mího mázoru je to takto.....u nových vozů který maj majeto do sta tis.km..je dobré dávat plnou sin...tedy 0w-40..a to zdůvodu..že motor je festový..a je potřeba dát tedy řitčí olej.....a po těch sto tis km..má motor už lehké vůle ..na klice..či ojnicích...i ve válci...a proto určitě polosin..10w-40...vůkle se vymezí a motor nepatrně stichne...
Napsal: 02 dub 2009 14:30
od Jan Procházka
Zdar pánové, chtěl bych vyměnit olej u TD5, je to ale dovoz bez jakéhokoliv štítku s minulou výměnou, proto se celkem bojím dát tam plnou syntetiku, aby se někde něco neuvolnilo a neucpalo...mylíte že bych mohl použít Valvoline 10W_40? Díky Honza