Stránka 1 z 2

barva...

Napsal: 22 led 2007 13:33
od OC
Ahoj vespolek,

potkal jsem kamínek, mám díru na leštěnce :(

Poradíte někdo, kde a jak

(a) zjistím nějakou konkrétní identifikaci laku, který tam mám ("černý P38 z roku 1996" asi nestačí? A nálepku na hraně dveří řidiče, kde takové věci pokud vím obvykle bývají, nemám);
(b) kde dostanu vhodný lak? Mělo by se to teoreticky asi koupit přímo v AMT, ale s nimi je to bída bídná :( Jen malá lahvička se štětečkem na malé opravy...

Díky,

Napsal: 22 led 2007 14:55
od Rover
Mám pod kapotou štítek s jménem (Aspen silver) a kódem. Zašel jsem k lakýrovi a ten si to našel v tabulce a namíchal... Ty tam ale asi žádný štítek s barvou nemáš... co?

Napsal: 22 led 2007 14:57
od martin
pozor - laky časem a na uv mění odstín. Tozn. že černá na P38 z r. 96 je dnes jiná než byla na novém voze. Myslím, že nejlepší je navštívit autolakýrníka a vybrat ze vzorníku přímo u auta..

Napsal: 22 led 2007 15:04
od Rover
Pokud si člověk bude opravovat štětečkem jen drobné "jizvy" tak to nevadí. Nicméně pokud se budu koukat na vzorník, který je vytištěný ofsetem na papíře, tak výsledná barva, kterou si vyberu, bude potom ve skutečnosti stejně úplně jiná...

Napsal: 22 led 2007 16:12
od OC
Pod kapotou hledal jsem... a vida! Vedle miliónu rad typu "přečtěte si návod před zavíráním kapoty (pro anonymy, tj. "přečtěte si návod" je vyádřeno obrázkem knížečky) ;) je tam cedulička, na níž je napsáno cosi, co jsem původně přehlédl:

"PAINT 574, TRIM F" (tady je to celé).

Dokáže to někdo nějak dekódovat?

Ačkoli chápu, že nejlepší je to ještě zkombinovat s faktickým kouknutím se na ten lak :)

Díky!

Napsal: 22 led 2007 16:21
od Rover
Podle mých údajů by to měla být:

Color:LVD, Metallic Grey: Niagara 2ct, Year: 93-00, Code: LRC.574

Je taková skoro až do černa bych řekl (podle vzorníku)... souhlasí?

Je Ti to k něčemu?

Napsal: 22 led 2007 16:29
od OC
Díky!

Jestli mi to je k něčemu, to uvidím, podle toho, zda (a) tu barvu seženu, (b) bude-li se podobat tomu, co na autě mám :) (ano, zhruba to odpovídá, je to taková jakási perlově černá, nebo jak bych to popsal.)

Nicméně podstatné je, že aspoň vím kde začít :) Ještě jednou díky moc,

Napsal: 22 led 2007 16:33
od Rover
Myslím, že by jí měl dobrý lakýra mít normálně v katalogu pod Land Roverem, míchají nám takhle barvy i na přes 40 let staré LR, nevím proč by nezvládli takhle mladou leštěnku... :lol:

Napsal: 23 led 2007 16:03
od Admin
Opravná tužka STC1449VT
Spray STC1449VA

Lakýrnici sice mají katalogy i s receturou, ale záleží kdo je jak šikovný. Většinou je dobrý nechat tam i vzor a podle něj si domíchají i rozdíl mezi lakem auta a nově namýchaným. Jenže je stím práce :wink:

Napsal: 15 bře 2009 21:30
od bobes
Měl bych dotaz. Potřeboval bych číslo RAL na barvu Bronze green a Limestone.

...

Napsal: 15 bře 2009 21:39
od David S.
OC, zajeď např. do PB, autolaky Pešice - tam mi namíchali sprej dle kódu ze štítku za cca 160Kč. Nebo udělají jen lahvičku se štětěčkem.. :wink: Ale v podstatě jakákoliv lakýrnická firma (dobrá - PPG, Standox atd..) Ti to najde dle tabulek jak píše Rover. Možná i v Mníšku bude nějaký autoservis, kde dělají laky (myslím, že je něco vidět i z dálnice..?). D.

Napsal: 15 bře 2009 21:49
od bobes
Musím lakovat celé auto. Namíchá mi to kamarád, ale potřebuji číslo RAL.
A ještě jeden dotaz. Jak tlustý pí..a plech se používá na opravy spodků dveří a pod. Případně na vrchní nášlapné plechy na přední blatníky?

Napsal: 16 bře 2009 07:13
od Land Jirka
bobes píše:Musím lakovat celé auto. Namíchá mi to kamarád, ale potřebuji číslo RAL.
A ještě jeden dotaz. Jak tlustý pí..a plech se používá na opravy spodků dveří a pod. Případně na vrchní nášlapné plechy na přední blatníky?
Lakýrníci a to i prodavači obchodech s barvy laky mají vzorník RAL na takových kartičkách. Stačí přinést kousek plechu s původní barvou a podle toho ten odstín zjistíš.
Taky se může stát že ta původní LR barva žádnému odstínu v RAL odpovídat 100% nebude. Autolakýrník by to namíchal.
Slzičkový (pi.a) plech používám 1,8 nebo 2mm podle toho, kde ho koupím.
Na vrch kapoty a blatníků silnější 2,5 mm

Napsal: 16 bře 2009 10:15
od Acon
väčšina automobiliek má vlastné kódovanie a k nemu býva obtiažne získať prevodník na RAL. Niektoré odtiene vôbec v RAL nie sú. Ak ide o drobné opravy, to by som extra neriešil a išiel by som k lakovníkovi nech to porovná so vzorkovníkom. Ak ide o lakovanie väčšej plochy, je dôležité, aby bola dodržaná receptúra originálneho kódu, pretože aj keď to bude po nalakovaní OK neskôr hrozí, že to dozrie do úplne iného odtieňu. Každý odtieň sa dá namiešať rôznou kombináciou farieb a každá kombinácia inak reaguje na UV...

Napsal: 16 bře 2009 18:20
od PavelU
Land Jirka píše:Slzičkový (pi.a) plech používám 1,8 nebo 2mm podle toho, kde ho koupím.
Na vrch kapoty a blatníků silnější 2,5 mm
Jirko kde ten plech nakupuješ. Hledal jsem na internetu a nabízejí od 3mm a silnější.

Blíží se jaro a auto tak pěkně kvete, tak mu to chci zarazit....

Napsal: 16 bře 2009 18:54
od harvy
Zdar mužu se zeptat čím opravujete odfoukliny hliníkových dílů myslím oloupanou barvu a pod ím vybubřelý hliník. Je vhodné použít nějaký speciální tmel a barvu :?: třeba s hlinkovým prachem :?:

Napsal: 16 bře 2009 20:14
od Land Jirka
PavelU píše:
Land Jirka píše:Slzičkový (pi.a) plech používám 1,8 nebo 2mm podle toho, kde ho koupím.
Na vrch kapoty a blatníků silnější 2,5 mm
Jirko kde ten plech nakupuješ. Hledal jsem na internetu a nabízejí od 3mm a silnější.

Blíží se jaro a auto tak pěkně kvete, tak mu to chci zarazit....
Tady ho mají: http://www.keramet.cz/vyrobky.php?IDVyrobku=11
Nějaké kousky a pásky koupíš i v OBI a podobně.

Napsal: 16 bře 2009 21:02
od Land Jirka
harvy píše:Zdar mužu se zeptat čím opravujete odfoukliny hliníkových dílů myslím oloupanou barvu a pod ím vybubřelý hliník. Je vhodné použít nějaký speciální tmel a barvu :?: třeba s hlinkovým prachem :?:
Už se to tady řešilo několikrát.
Tmel třeba tento: http://www.auto-pilot.cz/Catalog.aspx?product=1951480
Základovku na lehké kovy.

Napsal: 16 bře 2009 22:04
od Steve
PavelU píše:
Land Jirka píše:Slzičkový (pi.a) plech používám 1,8 nebo 2mm podle toho, kde ho koupím.
Na vrch kapoty a blatníků silnější 2,5 mm
Jirko kde ten plech nakupuješ. Hledal jsem na internetu a nabízejí od 3mm a silnější.

Blíží se jaro a auto tak pěkně kvete, tak mu to chci zarazit....
Mám pocit, že jsem ho viděl v pásech v Baumálu v Malenovicích. Obi máš ale blíž a výběr je větší, tak snad... :wink:

Napsal: 17 bře 2009 09:21
od PavelU
Díky pánové za tipy, já do těchto obchodů moc nechodím, tak mě to vůbec nenapadlo :idea: :wink: