Stránka 1 z 3
Houstone tady Discovery, máme problém.
Napsal: 24 led 2007 13:05
od Potapěč
Disco Td5 v automatu r.v.2000 najeto 116000km - po fčerejším prvním celodením mrazu kamošova Disco nastartuje na první votočení, ale nejde víc než na volnoběh. Na palubce se rozsvítila kontrolka motoru + obě kontrolky převodovky (ozubená kolečka). Nechali jsem ji vrčet asi půl hodiny a žádná změna. Motor neklepe, nekucká, nekouří, plynulý chod jen nereaguje na přidání plynu. Můj názor je špatná nafta (voda), starej filtr nepropustí dostatek nafty a starší nebo málo oleje v převodovce. Další možnost problém s el. reostatem plynového pedálu-čerpadla. Co vy na to?
Napsal: 26 led 2007 12:03
od Potapěč
Nigdo neporadí, ani Admin?

Napsal: 26 led 2007 12:14
od discover
Jen se dotknu, tady nikdy nevíš. Špatnou naftu bych vyloučil, to by se aspoň
snažil chytit a hned by se dusil. Určitě jdi po pedálu: nemá něco, co je po cestě, pojistku? Mrkni se na pojistkovou skříň. táhla jsou ok? Já to typuju.
Ahoj, Standa
Napsal: 26 led 2007 12:15
od Miloš II
Potapěč píše:Nigdo neporadí, ani Admin?

No já mám taky rok 00 v ruce ale tohle se mi ještě nestalo. Skus změřit analog vstup co dedo řídící jednotky 0-5V očíslování patic posílal kudrnáč do fora. Mohl by to být ten reostat nebo špatný kontakt,přerušený reostat. Nic jinýho mě nenapadá

Miloš II
Napsal: 26 led 2007 13:08
od Potapěč
Kluci dík, zejtra se na to mrknem.
Napsal: 26 led 2007 18:31
od DanoDEF
tu je prepojenie plynoveho pedalu a riadiacej jednotky u TD5 (sice z Defika ale malo by to byt rovnake)
popis konektora 658 (cierny) na riadiacej jednotke
pin 12 analog 0-5V
pin 36 analog 5-0V
pin 26 kostra
pin 20 volny
pin 14 5V
Napsal: 26 led 2007 19:21
od Admin
Potapěč píše:Nigdo neporadí, ani Admin?

Nějak jsem poslední dva dny nestihal v praci ani doma.
Zkusím něco vysondovat.
Napsal: 26 led 2007 21:37
od Potapěč
Ještě jednou díky.

Napsal: 21 úno 2007 10:07
od Potapěč
Napsal: 23 dub 2007 18:50
od Potapěč
Nemá něgdo záložní termostat na D II r.v.2000?
Kolega má na své DII problém s teplotou motoru a nevíme zda je závada ve vodním čerpadle nebo termostatu, případně viskospojce vrtule chlazení. Při pomalejší jízdě = pod 2500 ot/min stoupne teplota na třičtvrtě ukazatele a po nějaké době je nutno dolít chladící kapalinu, něgdy stačí jen litr, jindy musí dolít tři. Při tomto stavu řídící jednotka omezý chod motoru do 2000ot/min. Vadný plastový odvzdušňovací šroub na hadici výstupu z chladiče jsme již nahradili vsazením nerezové trubky s vevařeným domečkem na závit mosazného odvzdušňovacího šroubu. Při dnešním bádání jsme zjistili, že se chladič nerovnoměrně zahřívá.
Napsal: 24 dub 2007 06:28
od RudaK
Jak to tady čtu,tak mě čeká krásné údobí,až skončí záruka a začne se ta elektronika sr.. .
Se máme na co,jako radioamatéři těšit.A to sem si myslel,že mě to nepotká.Ach jo.

Napsal: 24 dub 2007 07:42
od Miloš II
[quote="Potapěč"]Nemá něgdo záložní termostat na D II r.v.2000?
Kolega má na své DII problém s teplotou motoru a nevíme zda je závada ve vodním čerpadle nebo termostatu, případně viskospojce vrtule chlazení. Při pomalejší jízdě = pod 2500 ot/min stoupne teplota na třičtvrtě ukazatele a po nějaké době je nutno dolít chladící kapalinu, něgdy stačí jen litr, jindy musí dolít tři. Při tomto stavu řídící jednotka omezý chod motoru do 2000ot/min.
Skus ten termostat proklemovat (pokud to je chlazením) ale ta stráta kapaliny to je něký divný to by ten motor musel vařit a ještě tolik

Nerovnoměrná teplota chladiče může být zavzdušněním nebo jsou ucpané kapiláry v chladiči. Mě se strácela taky kapalina ale bylo to špatnou sponkou na výměníku topení v prostoru motoru Miloš II
Napsal: 24 dub 2007 09:25
od Potapěč
Kolegovi mizí voda přepadem z expanzní nádoby a teplota na budíku nigdy nešla do červeného vždy jen lehce nad třičtvrtě a to ještě nepravidelně, tzn. ne při každé jízdě. Odvzdušňoval jsem to snad stokrát. Termostat je dole na hadicích, mezi chladičem a motorovým prostorem, vývody ve tvaru Y, takže poklemování není jednodoché, asi budu muset svařit z nerezových trubek nějakou náhražku. Nejvíc mne zaráží, že to nedělá pod plným plynem, ale vždy až po zpomalení.
Admin si asi něgde válí kulky, zkušenosti servizu by přišly vhod.

Napsal: 24 dub 2007 10:01
od Miloš II
Potapěč píše:Kolegovi mizí voda přepadem z expanzní nádoby a teplota na budíku nigdy nešla do červeného vždy jen lehce nad třičtvrtě a to ještě nepravidelně, tzn. ne při každé jízdě. Odvzdušňoval jsem to snad stokrát. Termostat je dole na hadicích, mezi chladičem a motorovým prostorem, vývody ve tvaru Y, takže poklemování není jednodoché, asi budu muset svařit z nerezových trubek nějakou náhražku. Nejvíc mne zaráží, že to nedělá pod plným plynem, ale vždy až po zpomalení.
Admin si asi něgde válí kulky, zkušenosti servizu by přišly vhod.

Hele ještě mě napadlo už jsem se stím setkal že byl špatnej uzávěr na expan. funguje taky jak pojšťovák, prostě už povoloval při menším tlaku, pokud máš možnost tak ho prohoď. Proklemování jsem myslel to el. čidlo aby fukar běžel pořád jestli ten motor vrtule uchladí Miloš II
Napsal: 24 dub 2007 16:37
od Potapěč
Vrtule je mechanická viz. viskospojka.
Ten uzávěr expanzky mne taky napadl, ale zdá se OK, nemáme tady v okolí žádnou Td5 jen Atolovu 300Tdi, tak to zkusíme.
Admine, co vaše zkušenosti?
Napsal: 25 dub 2007 14:24
od Potapěč
Admin to tady asi vůbec nečte.

Napsal: 25 dub 2007 15:46
od Sam
Asi nestíhá a nevyznává Zátopkovo heslo: Když nemůžeš, tak přidej

Napsal: 25 dub 2007 16:45
od Potapěč
Napsal: 26 dub 2007 09:25
od discover
Napsal: 26 dub 2007 20:20
od Potapěč
Kéž by.
