Stránka 1 z 4

off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 07:16
od will.26
může mi někdo fundovaný vysvětlit jaký je rozdíl mezi off roadem a suv? prase aby se v tom vyznalo :hmm: (odpovědi typu LR je nejlepší neberu,chci vědět odborný názor)to ja jenom aby jste se tady neflákali :lol:

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 07:47
od pajam
Fundovaných je tady určitě mnoho, ale odpověď se může vždycky lišit. Já sice za odborníka nepovažuji, ale podal bych to takto:

SUV - je něco čím se dá do lehčího terénu, ale postrádá to spoustu off vybavení. Třeba Tvůj Free, dá se s ním, ale otázka co projedeš a co to auto vydrží.


OFF - většinou tuhé nápravy, uzávěrky všeho (i CD :lol: ), naviják a hlavně rám, který zabezpečí nezkroucení karosérie. Třeba Def, Disco, Patrol, Toyota 80 ....

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 12:10
od Mirko
Tak na toto téma tady bude hodně názoru.
Podle mě se jedná čistě o marketingový vývoj kategorie vozidel.
Off road znamená "jenom" mimo cesty. SUV, nebo-li sport utility vehicle, znamená něco jako sportovní užitkový vůz, něco jako dravá dodávka, nebo transportní prostředek pro sportovní zábavu. Myslím, že původní smysl tohoto slova nejde zjistit, ale zní to mnohem moderněji a název je více zaměřený na určení, která vozidla typu Land Rover, Pajero, Cayenne a buhvico nyní většinou mají: Tahají vleky s motorkou nebo koněm, vleze se do ních kočárek a nákup, můžu si vyjet na pláž nebo louku, kde budu stanovat. Doslova off road- mimo cesty jsou současné vehikly tohoto typu strašně málo. Už jenom, protože je to kolíkrát v konfliktu s legislativou (Což věřím je taky důvod pro nové označení - aby výrobce vozidla nebyl osočen z navádění k překročení zákonů tím, že se jeho vozy prohání po CHKOčkách apd. Věřím, že v USA by byl někdo schopný se soudit s výrobcem, že si myslel, že když má off road, takže je povolený s tím jezdít všude).
Já vím, že spousta lidí rozlišuje mezi offoadem a suvem, ale dle mě vážne jde jen o vývoj názvosloví. To že se samozřejmě vyvíjela i kategorie vozidel s tímto označením je jiná věc a nezávislá na zavedení slova "SUV". Když byla zavedená první Vitara - tak se normálně označila jako off road, protože ten název SUV prostě neexistoval. A to auto nemělo špery ani rám. Nyní je tendence někde napnout linku, kde je na jedné straně SUV a na druhé offroad. Jsem ale přesvědčen, že je nejlepší off roady roztřidit, tak jako Fabia neslouží jako reprezentační vůz, tak ani Vitaru neberu na expedici do Sahary.
Třeba jak píše pajam, že off by měl mít pevný rám nebo tuhé nápravy, v tom případě se těch offů vyrábí už jen několik a takový Ford F 150 by byl víc off road než discovery3, která nemá ani jeden tento atribut. A jak jsem se sám o víkendu přesvědčil, tak bych asi Disco3 v terénu těžko dělal konkurenci s mým Classicem, který má sice rám a tuhé nápravy, ale ve srovnání se současnou elektronikou a zvedajicíma se podvozkama docela bezmocný.
Mělo by být asi na filozofií každého vlastníka, jak si označí svoje auto. A ještě lepší asi bude jezdít než filozofovat :wink:

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 12:40
od PavelU
Mirko píše:.....A jak jsem se sám o víkendu přesvědčil, tak bych asi Disco3 v terénu těžko dělal konkurenci s mým Classicem, který má sice rám a tuhé nápravy, ale ve srovnání se současnou elektronikou a zvedajicíma se podvozkama docela bezmocný. .....
:hmm: Bych si dovolil zásadně nesouhlasit... :!: :mrgreen:

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 12:53
od krestak
taktéž nesouhlasim :hmm:

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 13:17
od Mirko
Semnou za volantem JE docela bezmocný :lol:
Ale vážně: Myslím, že si v sériovém vybavení nebo s odpovídajicim úpravy v terénu moc nezadají. Ne tolik, abych mezi nimi mohl natáhnout čáru a říct: podsud je off road, semka už ne. Ostatně kolikrát čtete, v jazyku anglickém, ze kterého pochází dvě inkriminovaná označení, že právě milovaný Range Rover je považován za zakladatele kategorie SUV (a v USA totéž tvrdí o Jeepu Grand Wagoneerovi), ale označení SUV se zrodilo až mnohem pozdějí. Akorát od vzniku Range Rovera se holt jezdí s offroadem i na nákupy, do cricket clubu nebo do divadla :) Soudě podle dobových reklam
Ale jak bylo řečeno na začátku vlákna, každý tady budu mít svůj názor a můj je jen jeden z ních :wink: Možná by se to měli rozdělit spíš podle řidiče vozidla, v tom případě bych byl SUV jak poleno :)

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 13:48
od PavelU
Zamýšlet se nad tím, jaký je rozdíl mezi SUV a Offroadem a hlavně co všechno je ještě SUV a co ne, nechávám novinářům. Ono je to v podstatě jedno. :wink:

Já jsem reagoval na ten tvůj výrok, že RRC je v terénu BEZMOCNÝ a TĚŽKO by dělal D3 konkurenci. No a jestli je to otázka řidiče, tak ten RRC za to přeci nemůže. Jak říká Ruda, s D3 je to v terénu nuda a proto si koupil D1, aby toho mohl víc projet. :mrgreen: :mrgreen:

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 14:42
od Mirko
Ono je to v podstatě jedno.
to jsem tím dlouhým článkem chtěl říct :-)
A zrovna Rudova D3 přede mnou mě nechala nabýt dojmu, že tomu mému classicovi do off-roadu něco chybí. Asi hlavně gumy. Ale projel vše potřebné.

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 15:31
od will.26
takže po celkovem součtu vašich odpovědí si myslím že free spadá do kategorie SUV,nebo ne?

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 15:46
od will.26
ještě jedna otázka? možná tady budu za nevzdělané hovado ale co jsou to ty špery?(berte mě s rezervou mám jenom free) :D

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 16:19
od PavelU
Špéra je slangový výraz pro uzávěrku diferenciálu. :wink:

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 16:22
od will.26
ooo děkuji (fčil aspoň vím o čem je řeč) :ty jeden...:

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 18:27
od pajam
Mirko píše:Tak na toto téma tady bude hodně názoru.
.....byl víc off road než discovery3, která nemá ani jeden tento atribut. A jak jsem se sám o víkendu přesvědčil, tak bych asi Disco3 v terénu těžko dělal konkurenci s mým Classicem, který má sice rám a tuhé nápravy, ale ve srovnání se současnou elektronikou a zvedajicíma se podvozkama docela bezmocný.
Mělo by být asi na filozofií každého vlastníka, jak si označí svoje auto. A ještě lepší asi bude jezdít než filozofovat :wink:
Pokud si pamatuji na svojí Vitarku s plátěnou střechou rv.1991 tak měla velice tuhý nosný rám (to nebyl dobrý příklad) :mrgreen:
D3 má krásný tuhý rám. O nápravách jsem psal že většinou (Hummer 1 také nemá tuhé). D3 je opravdu v terénu dobrá, ale vždy je otázka jak dlouho ta nová technika vydrží (myslím např. pneu pérování). Jinak máš pravdu je to hlavně věc marketingu.

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 18:51
od Mirko
:shock: Vitara má rám??? Tak tos mě dostal. Já jsem dodneška žil v přesvědčení, že to je zvedlý swift :lol:
Budu muset znovu prostudovat starý off-road magazíny než tady zase z dlouhé chvíle budu mudrovat :wink:

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 19:02
od pajam
jj je to tak i zadní tuhou nápravu :wink:

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 19:18
od Miloš II
will.26 píše:takže po celkovem součtu vašich odpovědí si myslím že free spadá do kategorie SUV,nebo ne?

NO jsou i nabroušená free :ty jeden...: MIloš II
http://carsguide.news.com.au/site/galle ... 336/45659/

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 19:58
od will.26
tož to je masíčko :D

Re: off-suv ????

Napsal: 20 čer 2009 23:33
od jendarover
will.26 píše:takže po celkovem součtu vašich odpovědí si myslím že free spadá do kategorie SUV,nebo ne?
já jsem si pro sebe rozdělil SUV na teréní a silniční a free je rozhodně teréní SUV no a ty silniční jsou všichni ti ostatní co si na to jen hrajou KIA atd.

Re: off-suv ????

Napsal: 21 čer 2009 08:05
od will.26
a já si to rozdělil na LR a ostatní :D když to vezmu kolem a kolem tak je mi (zatím) jedno zda mám suv nebo of,stále mě free dělá radost,ovšem mít D3 tak bych s ní asi ani nevylezl :lol:

Re: off-suv ????

Napsal: 21 čer 2009 08:19
od RudaK
PavelU píše:Zamýšlet se nad tím, jaký je rozdíl mezi SUV a Offroadem a hlavně co všechno je ještě SUV a co ne, nechávám novinářům. Ono je to v podstatě jedno. :wink:

Já jsem reagoval na ten tvůj výrok, že RRC je v terénu BEZMOCNÝ a TĚŽKO by dělal D3 konkurenci. No a jestli je to otázka řidiče, tak ten RRC za to přeci nemůže. Jak říká Ruda, s D3 je to v terénu nuda a proto si koupil D1, aby toho mohl víc projet. :mrgreen: :mrgreen:


Uvedu na správnou míru toto :lol:
1.Je mi líto D III huntovat v terénu :cry:
2.Nějak se mi líp jezdí mezi větvemi a šípky s D1 :D
3.RRC Classic je potřeba do terénu dovybavit a tím to už nebude na silnici a do divadla ( supermarkety ) :P to si myslím,že všechny auta
Berte to jen jako úvahu od neskušeného :Sorry:


sem si vzpoměl na toto : slabý jen ten co stratil v sobě sílu :hmm: