Stránka 1 z 2

ako s automatom

Napsal: 08 črc 2009 22:20
od Acon
toto som objavil pri surfovaní po nete. Možno pre niekoho užitočné rady. Možno niekto nebude súhlasiť..
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=20
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=21
http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347

Re: ako s automatom

Napsal: 11 črc 2009 07:41
od will.26
ten člověk by měl dostat jedničku s hvězdičkou,málo kdy najdete tak dostatečný rozbor problému,automat se mi líbil ale měl jsem z něho strach ale po tomto článku se na to dívám uplně z jiného pohledu :hmm:

Re: ako s automatom

Napsal: 11 črc 2009 11:12
od RudaK
Myslím ,že D III žádnej overdrive nemá :wink: .Jinak vše ostatní je pravdou,taky sem dostal školení,že není dobré vyřazovat na křižovatkách ap. Sem s automatem vohromě spokojenéj :wink: Ale v D1 mám Dexron 5.

Re: ako s automatom

Napsal: 13 črc 2009 09:12
od Acon
RudaK píše:Myslím ,že D III žádnej overdrive nemá :wink: .Jinak vše ostatní je pravdou,taky sem dostal školení,že není dobré vyřazovat na křižovatkách ap. Sem s automatem vohromě spokojenéj :wink: Ale v D1 mám Dexron 5.
Overdrive je uzamykanie meniču a to má myslím každý hydrodynamický automat (DII ho má na 4ke ale aj na 3ojke) Iné je to s mechanickým automatom, resp. s tzv. robotizovanou prevodovkou, ktorá sa za posledné roky dosť rozšírila v osobákoch nižšej a strednej triedy.
will.26 píše:ten člověk by měl dostat jedničku s hvězdičkou,málo kdy najdete tak dostatečný rozbor problému,automat se mi líbil ale měl jsem z něho strach ale po tomto článku se na to dívám uplně z jiného pohledu :hmm:
.
Niektoré doporučenia sa na off nedajú aplikovať. Vydedukoval som, že hovoril predovšetkým o aplikáciách vo veľkoobjemových amerikách s obludným Nm. Napr. že pri ťahaní prívesu radiť max 3. To by som na diaľnici pod 4500ot išiel málokedy. Ale inak sa z toho dalo poučiť. Hlavne už viem, prečo motor z automatom točí vždy viac, ako by som točil s manuálom.

Re: ako s automatom

Napsal: 13 črc 2009 20:40
od Reno...
Acon píše:toto som objavil pri surfovaní po nete. Možno pre niekoho užitočné rady. Možno niekto nebude súhlasiť..
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=20
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=21
http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347
Pěknej článek, o automatech tu skoro nikdo nic neví...

Re: ako s automatom

Napsal: 04 pro 2009 15:25
od tagr
no jo jenže ted už máme 5 rychlostní automaty , sportovní režim i možnost ručního řazení tak co tedy s tím a pokud stojím na světlech 3 minuty tak si nemyslím že nezařadit N je rozumné, protože když to udělaám tak se auto jakoby uklidní. Tak mitedy poradte co s tím :(

Re: ako s automatom

Napsal: 04 pro 2009 17:16
od evo828
ak vies ze budes stat 3 minuty - tak ma zmysel dat N alebo P - menic nebude musiet premienat energiu na teplo a motor bude mat mensiu zataz - preto to ide kludnejsie. Ale vacsinou na krizovatke stojim kratsie, pripadne sa poposuvam a vtedy len D.

Re: ako s automatom

Napsal: 04 pro 2009 17:21
od Acon
všetko závisí od toho, či máš automatizovanú, alebo automatickú prevodovku s hydromeničom. Nech je automat koľkokoľvek rýchlostný, platí, že sa opotrebováva činnosťou, to znamená že radením. A vyššie spomenuté len treba rozumne aplikovať na súčasné automaty. N sa radiť nedoporučuje ak to nie je na dlhšie. Vlastne slúži len na to, aby sa neradilo hneď z 1(2.3....) do R. Ak dlho stojíš, tak P. Inak na páku nemáš prečo siahať.

Re: ako s automatom

Napsal: 04 pro 2009 18:22
od tagr
jo jo já to tak dělám, po ránu tam nechávám S tak 4-5 km aby se to prohřálo - motor :)
jenže jak zjistím že tam mám, nemám převodovku s hyroměničem, :idea: mám 1 free 2003 disel tak tam asi nebude nebo se pletu ?
no P by jsem tam moc nedával jedině v kopci :? , aletřeba to má být jinak? no já jsem prostě ještě stará škola mechanika, podřazovat při brždění .........:D

Re: ako s automatom

Napsal: 04 pro 2009 21:15
od Acon
prevodovka s hydromeničom radí hladko bez výrazného šklbnutia, typického pri rozpojení spojky. Skrátk aauto ako keby plynule zrýchlovalo. Navyše sa taká prevodovka správa ako keby "šmýkala" spojka. Automatizovaná prevodovka je normálna mechanická prevodovka so suchou spojkou, iba to celé neovláda vodič, ale nejaký elektromagnetický systém. Vodič sa potom cíti ako spolujazdec s volantom. V prípade automatizovanej prevodovky je normálne radiť N vždy, keď by sme tak robili s manuálom.

Ak zaradíš S taksi v špotrovom režime a radí to pri vyšších otáčkach. Nechal by som to v normálnom režime, prevodovka sa zohreje tak či tak.

Re: ako s automatom

Napsal: 05 pro 2009 12:46
od tagr
Děkuju za radu , tak nevím ??? trochu to škubne , ale při přeřazování to jakoby proklouzne , tak asi to bude chtít sehnat přes papíry ,já to tahkle nepoznám :( snad jen když pak jedu dlouhý kopec po dálnici dolů tak dám N a pokud tam hodím zase D tak to je jako s normálním lehce škubne a je tam zase 5 :)
Pokud najíždím třeba na vyšší obrubník , tak tam najede plynule a neškube ani nic ,,nesmrdí " jak to psaly u manuálu :) , ale díky těm lehoučkým škubnutím při řazení to asi bude ten starší typ :(
Jinak jaké máš zkušenosti s tím dodatečním chladičem oleje , asi by jsem do něj šel :D a přemýšlím nad tím že seženu někde starou a pošlu ji na repas do UK za 1000 LB se to myslím vyplatí a tam by jsem i dal i rovnou ten chladič at holka tolik netrpí :) co ty na to ?
Díky za odpověď . jinak si pomalu zvykám na automat, má díky možnosti ručního řazení dost výhod, ale trochu vylepšit ( chladič oleje ,pokud možno s filtrem) by ysi bylo fajn, protože tenhle typ má buhužel fitr oleje uvnitř převodovky a nejde tedy vyčistit a to je chyba tak kdyby byl nějaký přídavný chladič s fitrem bylo by to moc dobře :)

Re: ako s automatom

Napsal: 05 pro 2009 14:47
od OC
tagr píše:... snad jen když pak jedu dlouhý kopec po dálnici dolů tak dám N ...
Tvá převodovka Tě vůbec, ale vůbec nemá ráda.

Re: ako s automatom

Napsal: 06 pro 2009 08:29
od tagr
ach jo toho jsem se tak trochu Bál :( tak at se potvurka když jedu dlouhy kopec dolů vyřadí a je to :D , no tak asi tam ten kvalt budu muset nechávat, ale fakt nevím co jí vadí, ???
na D1 jsou kopce i 2-3 km a brzdit motorem tam tedy nemusím, protože mně dost dobře brzdí 4 x4 samo o sobě :D
ale jak jsem napsal učím se s ní tak poradte dám na vás :D nebojte :D

Re: ako s automatom

Napsal: 06 pro 2009 15:23
od Acon
No, to je pre prevodovku dosť likvidačný spôsob. N sa počas jazdy nikdy neradí. Ak ideš naozaj dlhým klesaním, môžeš odomknúť menič. Jednoducho pridaj až na podlahu cez kick down, prevodovka odomkne menič, potom už len stačí ubrať a ideš ako keby na voľnobeh. No nikdy to nebude ako na 4x2, pretože stále je treba prekonať odpor 3diferákov a 2 prevodoviek takže to bude trochu brzdiť. Zo začiatku som to riešil, ale už na to kašlem. Z kopca, kde by to šlo aj samé, to aj na rýchlosti ide skoro za 0, prípadne okolo 1-2l takže ma to nezabije.

Re: ako s automatom

Napsal: 06 pro 2009 16:16
od tagr
Aha tak konečně vím jak na to protože mně to někdy otáčky shodilo a někdy ne :D tak opravdu moc děkuju :) a jinak je vše jasné je to trvalý 4x4 a má valivý odpor větší tak se s tím počítá :)
MOC DĚKUJU ZA RADY :ty jeden...:

Ještě se Tě chci zeptat zda nevíš jak je to s tím přídavným chladičem na olej a jestli se nedělá, nebo nedá přidat ještě fitr. Tady je jak mně řekli vestavěný ve vnitř a to se musí rozpulit na výměnu převodovka a to je teda za pár tisíc, takhle by to bylo snačí a fitr vevnitř by asi měl vydržet o dost déle ne ?

Re: ako s automatom

Napsal: 04 bře 2011 14:50
od Kubrtos
No, poučnej článek. Řadím špatně. Prostě tam švihnu D a jedu - vždy a všude. :Ja blb: Konečně vím na co tam ten zbytek je a co s tím.

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 11:15
od zbynek
Vždyť i u klasické převodovky (kvrdlačky) je nesmysl z kopce vyhazovat kvalt. Spotřeba se tím naopak mění k horšímu, stačí se podívat na počítač. Když jedu z kopce s kvaltem tak je spotřeba nulová, když vyhodím rychlost, tak se ukazuje spotřeba sice minimální, ale ŘJ aby udržela motor v chodu musí dávkovat.......
Vlastně vůbec nechápu proč to někdo dělá, vždyť je to úplně k ničemu, a to nemluvím o tom jak trpí brzdy.....

Když s automatem jedu z kopce tak naopak někdy rád zařadím nižší rychlost, abych nemusel tolik brzdit. Samozřejmě s přihlédnutím k otáčkám motoru......

Proto mam automat, abych nemusel pořád kvrdlat pákou, jako pako.

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 11:28
od MadTom
Vyřazování mělo smysl u aut s karburátorem nebo s klasickým vstřikovacím čerpadlem - ty neuměly úplně zastavit dodávku paliva, takže i z kopce auto žralo a občas víc než na volnoběh. Nová auta se vstřikováním umí palivo odstavit úplně a tam je potom lepší nevyřazovat, protože pokud se brzdí motorem, tak to žere míň než na volnoběh.
Experty co zhasínají motor komentovat nebudu, já bych bez posilovačů brzd a řízení jezdit nechtěl.

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 11:42
od zbynek
:yes
MadTom píše:.
Experty co zhasínají motor komentovat nebudu, já bych bez posilovačů brzd a řízení jezdit nechtěl.
To snad už nikdo ani nedělá.......ikdyž vlastně nikdy nepřestávám pochybovat, bláznů je na světě dost....

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 11:51
od powl
evo828 píše:ak vies ze budes stat 3 minuty - tak ma zmysel dat N alebo P - menic nebude musiet premienat energiu na teplo a motor bude mat mensiu zataz
Zalezi co je ti milejsi, jestli zaplatit trochu toho benzinu navic nebo lamely v prevodovce ktere se opotrebovavaji razenim....