Stránka 1 z 1
Teoretické otázky na D2
Napsal: 05 srp 2009 09:57
od evil
Ahoj lidi
Do včerejška jsem byl přesvěčený o tom, že jediná volba pro výběr příštího přibližovadla je RR P38. Náhoda tomu chtěla a měl jsem možnost si prolézt a přeměřit jedno Discovery 2. A ono by to taky šlo, asi by to dokonce byla i "prostorově lepší volba"

...čímž ovšem RR ještě nezatracuji
Měl bych tedy na vás, zkušené uživatele, několik otázek:
- Kolik to realisticky žere (nafta/benzín)? Zajímá mě hlavně režim Praha a dálnice. Nikde jinde prakticky nejezdím.
- Za kolik se dá aktuálně sehnat D2 ve stavu "bez nutných investic"?
- Ta jedna konkrétní D2, co jsem očumoval, byla V8 4i. Za jízdy po dosažení vyšších otáček (cca 2500+) se ozývalo takové "divné plechové šoulání", líp to popsat neumím
něco jako setrvačník v dětských hračkách, ale s pomalejší rotací a větším průměrem. Při stání vozidla ne, při nižších rychlostech/otáčkách taky ne. Co to může být?
- U benzínových D2: je možnost legální přestavby na LPG, aniž by člověk zabil kufr nádrží?
- Jak jsou na tom obecně D2 s korozí?
Přivítám i odkazy na příslušná témata (nejdřív jsem hledal, ale nenašel nic relevantního).
Díky!
Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 05 srp 2009 11:34
od MadTom
Máme D2 TD5 r.v. 2001 a reálná spotřeba při klidné jízdě je 9,5l/100km, z vozíkem to bylo o 1l více, stejně jako na dovolené na Šumavě, kde auto bylo naložené až po střechu a ještě kola na dveřích od kufru a pomalu jsem jezdil jenom někdy a všude to bylo do kopců.
Co se týče pohodlí tak RR je lepší, ale pro mě to má malej kufr. Co se mi u D2 líbí je vzduchové pérování na zadní nápravě - výška auta není závislá na zatížení. Na ježdění po dálnici to moc není, ono to sice těch 130km/h + jede a docela ochotně a stabilně (pomáhá ACE - systém omezení naklánění v zatáčkách), ale all-terrain gumy na tyto rychlosti už nejsou to pravé. Nějaké více silniční nemám, abych mohl porovnat. Co se týče rozměrů ještě jedna drobnost - výška auta. Já jsem to ještě do grráže nezkoušel - mám tam moc jiných věcí, ale podle metru mám k dobru asi 3cm na projetí dveřma, což není moc.
Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 05 srp 2009 17:41
od Acon
pred 1/5 rokom som kúpil DII TD5 2003. Bola drahšia ako sa reálne dá kúpiť, no presvedčil ma stav. Majiteľ s tým nikdy nebol mimo cestu, na karosérii ani škrabanec, interiér bez poškodenia, koberčeky neporušené, čisté, nepošlapané (+ sú k tomu kompletné textilné a gumové koberce + gumová podložka do kufra) ťažné bolo demontované lebo ho nepoužíval, servisná knižka bola doložená kompletnou zložkou faktúr (auto bolo na firmu), od všetkého domontovaného sú doklady (predný rám, záhradka, xenóny). Skrátka auto v bezchybnom stave v max. výbave (model HSE) s letným aj zimným obutím stálo 12 000,- €
Auto som hladal dlhšie a videl som + vozil sa vo viacerých RR a LR Disko, no ani jedno auto nebolo v tak perfektnom stave tak som priplatil. Určite sa dá kúpiť aj lacnejšie, hlavne teraz, keď kríza stlačila ceny dolu a predaj aj tak stojí. Ak by som počkal, možno by som aj ja kúpil lacnejšie, no v tom čase som mal kupca na moju 10r. Lanciu Kappu SW za 4300€ a to sa neodmieta. Hlavne keď teraz takú kúpim za 1000ku.
spotreba s automatom od 8,5 do 10,4l. Tú vyššiu som mal teraz keď som odjazdil cca 900km po slovenských horách čo bol síce nenáročný výlet, ale stále serpentíny, stúpania na 2-3ke, pomalá jazda starými dedinkami na 1-2...
Po dialnici jazdím tak 120 občas 130 no je to off a pri tých rýchlostiach točí skoro 3000ot.
Stabilita v zákrutách je pre mňa prekvapenie. Drží skvele, nenakláňa sa. Teraz jazdím na letných cestných michelinoch 255/60R16, no na jeseň obúvam BF AT 255/75.
Zatial sme s manželkou veľmi spokojný, dokonca som si všimol, že manželka pokukuje po základnom kempovom vybavení a strešnom stane, čo bola doteraz utópia.
Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 05 srp 2009 21:43
od default
Ohledně spotřeby tady někde bylo přímo auditko na spotřebu. Můj "rekord" je 1064km na 87l nafty Shell WPower. Ale já jsem extremista - umím jezdit za málo.
Moje jediná přítelkyně dospěla k názoru, že auto je sice super, ale pohodlí nic moc. Přesto jsme zvládli v pohodě Francii (letos koncem ledna a začátkem února) na letních silničních gumách (Cooper). V pátek začalo sněžit a v sobotu měli smůlu skoro všichni. Bál jsem se víc než auto, ale s určitým pocitem uspokojení jsme předjížděli (cestou z nákupu - takže do kopce) různé Touaregy, AllRoady, X5, V90 a podobně - všichni nasazovali řetězy. Doma jsme se pak dozvěděli, že tam uvízli "tisíce" turistů kvúli sněhové kalamitě. Celková spotřeba po střechu naloženého auta na lyžařský maraton (Ája po dálnici i 160km/h - nikdo jí neřekl že tak rychle to nejede) cca 10,5l.
Ohledně koupě bych se opravdu nebál se podívat na mobile.de - s přihlášením tady jistě někdo poradí a ceny jsou OPRAVDU někde jinde
Upozorňuju že V8 MÁ zvuk

Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 05 srp 2009 22:21
od PavelU
Jak se ti podařilo vyjet 87l nafty, jak velkou máš v autě nádrž?
Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 05 srp 2009 22:52
od Zanzibar
90 ltr. jako každá DII, před 3-mi týdny na cestě do Trogiru, v závěsu za Krytenem, při rychlosti kolem 120km/h, jsem měl spotřebu do 9 ltr/100 km. Poprvé, ale manželka taky umí jezdit ještě úsporněji. Možná proto, že jsem to moje Disco teprve zajel ( 85 tis. km po 6-ti letech )

A hrdza ? Jako všechny LR ....
Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 06 srp 2009 09:08
od zbynek
Spotřeba: DII Td5 r.v. 99 automat město běžně 12 L dálnice plně naloženej, stř.stan, apod. 10,5 L
Taky jsem pořád řešil spotřebu, ale těžko můžeš od 2500 kg čekat nějakou úsporu. Za důležité považuji že se spotřeba nemění. A dojíždět nádrž na doraz (87L) mi nepříjde žádné hrdinství, spíš zbytečné hazardování s čerpadlem, což mi jistě mnozí potvrdí.
Jak pořád pročítám forum, tak jsem trochu vyplašenej z různých závad, ale auto už tři roky skvěle slouží bez zásadních problémů.
Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 06 srp 2009 13:19
od default
PavelU píše:Jak se ti podařilo vyjet 87l nafty, jak velkou máš v autě nádrž?
Nádrž je na 95l a ve skutečnosti se tam dá nalejt 97l, ale to už máš flek na blatníku.
Nejsem hrdina, jen nebyla v dohledu žádná Shellka. Taky mě nebaví stát u pumpy kvůli naftě za 500. Tak to dojedu a dám plnou.,.. Jinak mám stále plný kanystr 5l
Nejraději bych tam dal 130l nádrž. To bych pak k pumpě jezdil tak 1* za měsíc a to už se dá skousnout

Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 06 srp 2009 14:15
od PavelU
Tak to já mám asi nějakou malou nádrž, nebo dno plné bordelu, protože tam nedám víc jak 82l

a to jenom jednou když mi došla nafta. Ne zě bych vyjížděl nádrž do sucha, většinou tankuju do plna tak 70l a míň, ale nejspíš se posunul plovák v nádrži a když se rozsvítila hladová kontrolka tak došla nafta. Nijak zásadně to neřeším, když je ručička na 1/4 tak tam dám plnou a jedu dál.
Spotřebu mám kolem 12l, automat, 32" kola, zvedlé o 3", těžká noha, klima puštěná i v zimě....

Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 06 srp 2009 14:28
od evil
PavelU píše:...když se rozsvítila hladová kontrolka tak došla nafta...
To mi připomíná můj poslední zážitek s informační elektronikou v autě (citroen): kontrolka sjetého brzdového obložení se rozsvítila v okamžiku, kdy za jízdy vypadly zbytečky brzdových destiček z brzdičů...

(Pozn.: bylo to cestou do servisu právě kvůli těm brzdám.)
Děkuji všem za reakce. Nenašel by se i nějaký provozovatel benzínového zázraku V8? ...i kvůli ostatním otázkám...
Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 06 srp 2009 14:32
od PavelU
Zkus kontaktovat Eliotta, má myslím i jednu V8 naprodej.
http://land-rover.eliott.in/
Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 07 srp 2009 09:59
od Hovez
D2 TD5 2´´lift, BFG AT 245/75/16, pevnosťáky, prahy, naviják, světelná rampa a zahrádka na střeše a dovolená v Anglii (80% dálnice cca 120km/h) spotřeba v průměru 12 litrů. Když za sebou táhnu vozík a dva koně, tak po okreskách jedu někdy skoro za 15 litrů.
Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 07 srp 2009 13:50
od pablo.gs
Min. týden jsem přijel z Rumunska (3.200km) za 9,6/100. D2 TD5 2´lift, BFG AT 235/85/16, pevnostňák, naviják, šnorchl, zahrádka se světly, markýzou a střeš. boxem. Km měřeny podle GPS, jinak by to bylo vzhledem ke kolům o 9% víc. Jízda tak 10-110km/h. Spotřeba příjemně překvapila.
Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 07 srp 2009 16:19
od cyril
Zdar Pablo...

kde se my GS Adventuristi ještě nepotkáme....

(jenom tady 3ks - ty, já a Hovez

)Ještě jezdíš?
Jinak k tématu. TD5 2003 Facelift, automat, 2"lift, klima, šnorchl, AT BFG 245/75/16. Spotřeba teď přes výlet do Tater kdy jsme 2 DII najeli asi 1000km 11.8 litrů měřeno GPS. Renda na AT pneumatikách s manuálem jel něco málo přes 10L/100km. Jinak pokud jezdím víc po městě, úplně klidně si to vezme 14l/100km. Musím podotknout, že se rozjíždím normálně, ne na lakomce....
U D1 MT BFG 235/85/16, automat, klima,pevnosťák, naviják a další opičárny jedu pořád za 12l/100km. Samozřejmě pomaleji.
Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 08 srp 2009 17:01
od pablo.gs
Zdar jak Brno! Nojo však je ten LR takovej vhodnej doplněk k Advenčru. Vlastně je to 2 stopý GéeSo. Zamořili jsme to tu solidně, včetně Afrik a Transalpů

Jinak jezdím pořád i když letos je toho míň, co mám DII mám nějak míň času. Ale GS nedám, GS forever

Určitě na nějaký LR akci pokecáme.

Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 08 srp 2009 20:13
od cyril
Jo jo, vypadá to že máme dokonce stejnou barvu D2ky....

Re: Teoretické otázky na D2
Napsal: 08 srp 2009 23:15
od eliott
evil píše:PavelU píše:...když se rozsvítila hladová kontrolka tak došla nafta...
To mi připomíná můj poslední zážitek s informační elektronikou v autě (citroen): kontrolka sjetého brzdového obložení se rozsvítila v okamžiku, kdy za jízdy vypadly zbytečky brzdových destiček z brzdičů...

(Pozn.: bylo to cestou do servisu právě kvůli těm brzdám.)
Děkuji všem za reakce. Nenašel by se i nějaký provozovatel benzínového zázraku V8? ...i kvůli ostatním otázkám...
V pondělí mi zavolej...