F1 Servisní interval Freelander 1.8 16V do MY02
Moderátor: Safraporte
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
F1 Servisní interval Freelander 1.8 16V do MY02
Motorový olej měnit po 20.000km spolu s filtrem.
10W-40 (10W-30)
ACEA A2 (nebo A3), ACEA A1 5W-30 může být použit
4.5 litrů
Převodový olej Manuál vyměnit po 40.000km
Texaco MTF94 - 2,0 litr
Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
Texaco ATF N402 nebo ATF JF 403E
4 litry
Přídavná převodovka IRD kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Originál STC9175
1 Litr
Olej v zadní diferenciál kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
75W-90
Castrol SAF-XO
1,5l
Filtr vzduchu vyměnit po 20.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 120.000km
Zapalovací svíčky vyměnit po 120.000 km
Plochý řemen příslušenství kontrolovat po 20.000 a vyměnit 160.000km pokud není potřeba dříve.
Rozvodový řemen výměna po 120.000 km
Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Olej servořízení: Dexron III
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
Baterie dálkového ovládání vyměnit každých 40.000km nebo po dvou letech
Vyměňte brzdovou kapalinu po 60.000km nebo po dvou letech
Vyměňte nemrznoucí kapalinu po každých 60.000km
10W-40 (10W-30)
ACEA A2 (nebo A3), ACEA A1 5W-30 může být použit
4.5 litrů
Převodový olej Manuál vyměnit po 40.000km
Texaco MTF94 - 2,0 litr
Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
Texaco ATF N402 nebo ATF JF 403E
4 litry
Přídavná převodovka IRD kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Originál STC9175
1 Litr
Olej v zadní diferenciál kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
75W-90
Castrol SAF-XO
1,5l
Filtr vzduchu vyměnit po 20.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 120.000km
Zapalovací svíčky vyměnit po 120.000 km
Plochý řemen příslušenství kontrolovat po 20.000 a vyměnit 160.000km pokud není potřeba dříve.
Rozvodový řemen výměna po 120.000 km
Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Olej servořízení: Dexron III
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
Baterie dálkového ovládání vyměnit každých 40.000km nebo po dvou letech
Vyměňte brzdovou kapalinu po 60.000km nebo po dvou letech
Vyměňte nemrznoucí kapalinu po každých 60.000km
Naposledy upravil(a) Admin dne 03 bře 2008 08:36, celkem upraveno 2 x.
Re: Servisní interval Freelander 1.8 16V
Admin píše:Motorový olej měnit po 20.000km spolu s filtrem.
10W-40 (10W-30)
ACEA A2 (nebo A3), ACEA A1 5W-30 může být použit
4.5 litrů
Převodový olej Manuál vyměnit po 40.000km
Texaco MTF94 - 2,0 litr
Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
Texaco ATF N402 nebo ATF JF 403E
4 litry
Přídavná převodovka IRD kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Originál STC9175
1 Litr
Olej v zadní diferenciál kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
75W-90
Castrol SAF-XO
0,9l
Filtr vzduchu vyměnit po 20.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 120.000km
Zapalovací svíčky vyměnit po 120.000 km
Plochý řemen příslušenství kontrolovat po 20.000 a vyměnit 160.000km pokud není potřeba dříve.
Rozvodový řemen výměna po 120.000 km
Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Olej servořízení: Dexron III
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
Baterie dálkového ovládání vyměnit každých 40.000km nebo po dvou letech
Vyměňte brzdovou kapalinu po 60.000km nebo po dvou letech
Vyměňte nemrznoucí kapalinu po každých 60.000km
To byl Admine velký počin!!! Děkuji za sebe i Freelandyho a slibuji,že dostane pravidelně co mu nálěží. ALF
Naplne DI
Udaje co zde umistil Admin.muzes az na male odchylky pouzit i u DI.Co se tyce motoru doporucuji ti jen 10W-40.Ja pouzivam jen Castrol a to vsechny naplne.Do motoru POWERTEC.Jinak ti doporucuji dukladnou kontrolu rozvodoveho remene uz v 70000km a dobre posouzeni zda nechat ci vymenit.Diesel ma daleko vetsi razy nez benzin tak bacha na to.Jo jeste k vymene oleje v motoru ja jej menim 10000km AZ 11000km.Pokud to auto mas na delsi dobu tak se ti to v dobrem vrati!Brzdovou kapalinu bych ti opet doporucil castrol DOT 5.Uz tak slabe brzdy na free aspon kapku posilis.Palivovy filtr bych ti doporucil nejpozdeji po 30000km jinak jak pise Admin.
Re: Naplne DI
ČaOFF,můžete mi poradit,jestli IRD převodovka se týká mého Landyho 1.8? V návodu jsem žádnou zmíňku nenašel. ALF
výměna motorového oleje
ahoj, když chci vyměnit motorový olej u 1.8, rv 98, musím sundavat kryt pod motorem? Jsou v něm nějaké dvě díry a dva šrouby, ty jsou výpustné? Díky za radu. Jsem sice amatér, ale olej jsem si vždycky měnil sám
Re: výměna motorového oleje
Minulý týden jsem ho měnil také a kryt jsem vyndal,jde to lehce 8šroubu a pak se dostaneš i na filtr.Oldman píše:ahoj, když chci vyměnit motorový olej u 1.8, rv 98, musím sundavat kryt pod motorem? Jsou v něm nějaké dvě díry a dva šrouby, ty jsou výpustné? Díky za radu. Jsem sice amatér, ale olej jsem si vždycky měnil sám
- macejky1
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Jedna technická.
Nikde nemuzu sehnat olej do diferáku Castrol SAF-X0 75W-90 API GL5 v mensím balení nez 25 L. Po litrech se to snad vubec neprodává. Nevíte nekdo jestli se místo nej dá pouzít Castrol syntrax universál 75W-90 ? Ten se dá koupit normálne a podle výrobce byl taky vyvinut pro prevodovky a diferenciály vozu Land Rover. Jenom tam není uveden prímo Freelander a není tam uvedeno zda je vhodný i pro diferenciály bez samosvoru.
Jestli nekdo víte kde se dá koupit SAF-X0 v litrové flasce nebo jestli nekdo víte zda se dá pouzít ten syntrax universál tak sem s tím. Je to urcite hodnotná informace.
Ostatní oleje ( do prevodovky a IRD ) se dají bez problému objednat tady v e-shopu.
Nikde nemuzu sehnat olej do diferáku Castrol SAF-X0 75W-90 API GL5 v mensím balení nez 25 L. Po litrech se to snad vubec neprodává. Nevíte nekdo jestli se místo nej dá pouzít Castrol syntrax universál 75W-90 ? Ten se dá koupit normálne a podle výrobce byl taky vyvinut pro prevodovky a diferenciály vozu Land Rover. Jenom tam není uveden prímo Freelander a není tam uvedeno zda je vhodný i pro diferenciály bez samosvoru.
Jestli nekdo víte kde se dá koupit SAF-X0 v litrové flasce nebo jestli nekdo víte zda se dá pouzít ten syntrax universál tak sem s tím. Je to urcite hodnotná informace.
Ostatní oleje ( do prevodovky a IRD ) se dají bez problému objednat tady v e-shopu.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní interval Freelander 1.8 16V do MY02
Toto jsem nasel na webu ( http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... &view=next ):
Olej Castrol SAX-XO ti prodají v BMW zastoupení a nebo hledej náhradu (vydolováno z TISu)
pro nesamosvor/viscosvor:
Castrol SAF-XO
AGIP HLX
Aral Getriebeöl BS
Dearon BHS
Fina Pontonic MS
Fina Pontonic MX
Veedol SAF 66
Mobil Gearlube VS600
BP Energear SHX
Valvoline HL Plus
Tranself BM 75W-90
Shell Getriebeöl OLS-BMW
Westfalen Fugo BMO
Motul Hypo Synt
Avia Hypoid 75W-90 EP
Esso Getriebeöl NLS 75W-90
Fuchs Titan Gear H 75W-90
Wintershall Getriebefluid BOS
Olej Castrol SAX-XO ti prodají v BMW zastoupení a nebo hledej náhradu (vydolováno z TISu)
pro nesamosvor/viscosvor:
Castrol SAF-XO
AGIP HLX
Aral Getriebeöl BS
Dearon BHS
Fina Pontonic MS
Fina Pontonic MX
Veedol SAF 66
Mobil Gearlube VS600
BP Energear SHX
Valvoline HL Plus
Tranself BM 75W-90
Shell Getriebeöl OLS-BMW
Westfalen Fugo BMO
Motul Hypo Synt
Avia Hypoid 75W-90 EP
Esso Getriebeöl NLS 75W-90
Fuchs Titan Gear H 75W-90
Wintershall Getriebefluid BOS
Free Td4 2004 HSE automat
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní interval Freelander 1.8 16V do MY02
díky tak takovéhle tabulky by měli být na jednom místě a pak by jsme byli opravdu v pohodě
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 31 srp 2010 12:22
- tel.: 0944968526
- auto: freelander 1.8 3.dv.
- Bydliště: NR-ZV
Re: Servisní interval Freelander 1.8 16V do MY02
nazdar....potrebujem poradit aku nemrznucu zmes mi doporucujete?freedo 1.8i dakujem
Re: Servisní interval Freelander 1.8 16V do MY02
Pardon no ako dovolim sa opytat,
ze naco menit olej v IRD a manual prevod.
ved ked netece tak netreba do toho sprtat zevraj, vravia
ale ked chyba doliat samozrejme napr. pri radeni nadol citit odpor na pake (manual. prevod) najma nizsie prevodove stupne
IRD zacne taky blby zvuk obcas vydavat - najvyssi cas
ale ked sa to nedeje naco sprtat do toho ked ide.
a bere sa ohlad ze ci po terene alebo len cesta?
ja som nepozeral 100.000km najazdene na IRD a prevodovke Getrag, jazdim vacsinou cesta ale raz zacas poriadny teren neraz zapadnuty.
Ale samozrejme sa mozem mylit, ci? 2.0 Diesel 12-1999,
IRD-LIQUI MOLY 75w-90
prev. TEXACO MTF 94
mi kazali nalievat, nic ine
ze naco menit olej v IRD a manual prevod.
ved ked netece tak netreba do toho sprtat zevraj, vravia
ale ked chyba doliat samozrejme napr. pri radeni nadol citit odpor na pake (manual. prevod) najma nizsie prevodove stupne
IRD zacne taky blby zvuk obcas vydavat - najvyssi cas
ale ked sa to nedeje naco sprtat do toho ked ide.
a bere sa ohlad ze ci po terene alebo len cesta?
ja som nepozeral 100.000km najazdene na IRD a prevodovke Getrag, jazdim vacsinou cesta ale raz zacas poriadny teren neraz zapadnuty.
Ale samozrejme sa mozem mylit, ci? 2.0 Diesel 12-1999,
IRD-LIQUI MOLY 75w-90
prev. TEXACO MTF 94
mi kazali nalievat, nic ine
Re: Servisní interval Freelander 1.8 16V do MY02
No pretoze:
ad. 1) pri pravidelnom vypusteni a skontrolovani oleju z IRD alebo zadneho DIFU mas sancu odsledovat stav lozisk ktore tam casto odchadzaju (mozno prave z dovodu starych olejov), nasledne si uz sebou beru aj tie prevody.
ad. 2) na kazdom SUV s nahonom 4x4 su definovane pravidelne servisne intervaly vsetkych olejovych naplni. O dovodoch, preco vyrobcovia v tych uzivatelskych priruckach poukazuju hlavne na vymeny mot. oleja, tu asi nemusime diskutovat.
ad. 3) kazdy dobry automechanik ktory sa venuje aj opravam prevodoviek a to tak ze ich skutocne aj rozobera a sklada, velmi dobre vie, ze sa obcas naozaj oplati vymenit olej v skoro kazdej manualnej prevodovke, napriek vyrobcom deklarovanej dozivotnosti. A co je to vlastne ta dozivotnost? Je to vobec niekde definovan? 100.000 km, 200.000 km, 500.000km alebo milion? Je to proste nezmyselny pojem, ziadny dozivotny olej v skutocnosti neexistuje. Ale v meritku zapadnej civilizacie, kde si skoro kazdy smrtelnik za dve vyplaty kupuje nove auto, najazdi na nom do 100t km a potom ho zas vymeni za novsie, je mozne na niektorych komponentoch deklarovat akusi pomyselnu bezudrzbovost.
ad. 4) u kazdeho auta je vymena napr. prevodoveho oleja po 100t km smiesny naklad v porovnani s ostatnymi neustalymi prevadzkovymi nakladmi. U znacky LR to plati mozno az trojnasobne... Tak preco to nespravit.
ad. 5) atd, atd, atd...
Dalo by sa to rozvadzat donekonecna, takisto sa da o tom donekonecna aj polemizovat. Ale fakt je, ze auta triedy SUV si od nova kupuju vacsinou majetnejsi ludia ktory ale potom casto paradoxne prave setria na udrzbe. Kupili drahe auto na to aby im teraz sluzilo, nie na to aby don tlacili este dake dalsie prachy. Nie je to celkom z mojej hlavy, ale vyjadril sa o tom v jednom prispevku aj nemenovany sefredaktor ktory hodne testuje a recenzuje terenne vozidla. Ja mu to aj celkom verim pretoze sam poznam zopar zazobancov ktory sa navonok obklopuju noblesnymi vecami, ale inak setria kazdy cent na kazdom kroku. Cest patri vynimkam. Potom si od takeho zazobaneho setrila kupi bezny clovek ojazdne, sice zvonku pekne vyzerajuce aj zvnutra zachovale kravatove auto, a nasledne tam riesi kadeake nezmyselne opravy akychsi visco spojok, haldexov, rozvodoviek, lozisk v diferakoch, a podchvilou mu tam skrtaju rychlosti pri radeni koli zodranym synchronom, a pod. Inak, mnohy ludia dnes uz nekontroluju pomaly ani hladinu oleja v motore. To si fakt nerobim pr...l. Staci sa obcas pobavit na pive s automechanikom ktory servisuje starsie auta.
Nechcel som tymto prispevkom nikoho urazit. Ak sa tak stalo, tak mi to prepacte. Alebo ho rovno zmazte
Inak autor prveho prispevku uviedol skutocne servisne intervaly vymeny olejov definovane v servisplanoch LandRoveru. Ja by som dokonca v IRD a v zadnom dife uz menil sucasne, jednak do oboch ide vlastne ten isty olej, ird obsahuje taktiez predny diferencial, a neni tu fakt na com setrit.
A este by som si dovolil doplnit jeden opomenuty interval 100.000 km na vymenu VISCO spojky, bez ohladu na pocet km jazdenych v terene alebo po ceste!
R.
ad. 1) pri pravidelnom vypusteni a skontrolovani oleju z IRD alebo zadneho DIFU mas sancu odsledovat stav lozisk ktore tam casto odchadzaju (mozno prave z dovodu starych olejov), nasledne si uz sebou beru aj tie prevody.
ad. 2) na kazdom SUV s nahonom 4x4 su definovane pravidelne servisne intervaly vsetkych olejovych naplni. O dovodoch, preco vyrobcovia v tych uzivatelskych priruckach poukazuju hlavne na vymeny mot. oleja, tu asi nemusime diskutovat.
ad. 3) kazdy dobry automechanik ktory sa venuje aj opravam prevodoviek a to tak ze ich skutocne aj rozobera a sklada, velmi dobre vie, ze sa obcas naozaj oplati vymenit olej v skoro kazdej manualnej prevodovke, napriek vyrobcom deklarovanej dozivotnosti. A co je to vlastne ta dozivotnost? Je to vobec niekde definovan? 100.000 km, 200.000 km, 500.000km alebo milion? Je to proste nezmyselny pojem, ziadny dozivotny olej v skutocnosti neexistuje. Ale v meritku zapadnej civilizacie, kde si skoro kazdy smrtelnik za dve vyplaty kupuje nove auto, najazdi na nom do 100t km a potom ho zas vymeni za novsie, je mozne na niektorych komponentoch deklarovat akusi pomyselnu bezudrzbovost.
ad. 4) u kazdeho auta je vymena napr. prevodoveho oleja po 100t km smiesny naklad v porovnani s ostatnymi neustalymi prevadzkovymi nakladmi. U znacky LR to plati mozno az trojnasobne... Tak preco to nespravit.
ad. 5) atd, atd, atd...
Dalo by sa to rozvadzat donekonecna, takisto sa da o tom donekonecna aj polemizovat. Ale fakt je, ze auta triedy SUV si od nova kupuju vacsinou majetnejsi ludia ktory ale potom casto paradoxne prave setria na udrzbe. Kupili drahe auto na to aby im teraz sluzilo, nie na to aby don tlacili este dake dalsie prachy. Nie je to celkom z mojej hlavy, ale vyjadril sa o tom v jednom prispevku aj nemenovany sefredaktor ktory hodne testuje a recenzuje terenne vozidla. Ja mu to aj celkom verim pretoze sam poznam zopar zazobancov ktory sa navonok obklopuju noblesnymi vecami, ale inak setria kazdy cent na kazdom kroku. Cest patri vynimkam. Potom si od takeho zazobaneho setrila kupi bezny clovek ojazdne, sice zvonku pekne vyzerajuce aj zvnutra zachovale kravatove auto, a nasledne tam riesi kadeake nezmyselne opravy akychsi visco spojok, haldexov, rozvodoviek, lozisk v diferakoch, a podchvilou mu tam skrtaju rychlosti pri radeni koli zodranym synchronom, a pod. Inak, mnohy ludia dnes uz nekontroluju pomaly ani hladinu oleja v motore. To si fakt nerobim pr...l. Staci sa obcas pobavit na pive s automechanikom ktory servisuje starsie auta.
Nechcel som tymto prispevkom nikoho urazit. Ak sa tak stalo, tak mi to prepacte. Alebo ho rovno zmazte
Inak autor prveho prispevku uviedol skutocne servisne intervaly vymeny olejov definovane v servisplanoch LandRoveru. Ja by som dokonca v IRD a v zadnom dife uz menil sucasne, jednak do oboch ide vlastne ten isty olej, ird obsahuje taktiez predny diferencial, a neni tu fakt na com setrit.
A este by som si dovolil doplnit jeden opomenuty interval 100.000 km na vymenu VISCO spojky, bez ohladu na pocet km jazdenych v terene alebo po ceste!
R.
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní interval Freelander 1.8 16V do MY02
Protože olej ztrácí své schopnosti mazaní ( degradace oleje )nairam píše:Pardon no ako dovolim sa opytat,
ze naco menit olej v IRD a manual prevod.
- stářím
- rozdílům teplot ( ohřívání a chladnutí )
- převodovky nejsou hermeticky uzavřené, dochází ke kondenzaci vody, oxidaci složek oleje
... atd.
Proto se obecně doporučuje výměna jednou za 2roky nebo po 60.000km v závislosti co nastane dřív, pokud výrobce neudává jinak.
Pokud se dostaneš k těmto olejům, doporučuji je používat.nairam píše:Ale samozrejme sa mozem mylit, ci? 2.0 Diesel 12-1999,
IRD-LIQUI MOLY 75w-90
prev. TEXACO MTF 94
mi kazali nalievat, nic ine
Re: Servisní interval Freelander 1.8 16V do MY02
Ja sem sa chcel opýtať.robím s traktorom a viem sa dostať po olej čo nalievame do koncových prevodov.volá sa john deere extreme gard 75w -90. Myslíte že by som ho mohol naliať do diffu a do ird?? Diki