Stránka 1 z 3
dotaz na motor TD5
Napsal: 22 zář 2009 19:25
od Mirek70
prosím radu s tímto motorem , kamarádovi se stalo toto - viz popis
tak prosímtě nastartoval jsem všechno O.K jen se mi na pár vteřin rozsvítila kontrolka mazání. Po ujetí cca 10 km jsem na semaforu zastavil a začal motor trochu přerývavě jít. Jako by běžel na čtyři válce. Po dalších cca 10 km začal při zátěži nad 2000 ot. motor klapat, bylo to hlasité klepání. Po vymačknutí spojky to přestalo. Motor stále na čtyři válce a nekouřil. Po dalších 6 km motor přestal táhnout a klapal i na volnoběh. Při jízdě do servisu při sundání nohy z plynu šel modrý dým z výfuku. Olej na minimu. Motor netáhnul, max. rychlost 40 km. Klapání, kouřivost, všechno v prdeli
dal auto do AMT tam mu chteli za 5000.- sundat hlavu s podezřením na propálený píst.
vzali jsme to ke mě, po sundání hlavy - písty a vše ostatní nahoře bez zjevných závad!!!!
jen jsem zjistil že je zakouslé turbo- že by hnalo olej do válců viz úbytek oleje, netlačilo -viz motor bez tahu atd.
je možné sundat vanu na moru na autě???????? připadá mi že je nějak moc propojená s frémou převodovky.
olej i voda na svích místech.!!!!!
dík za rady, Mirek
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 22 zář 2009 19:34
od low
odpoj vejfuk (pred katalyzatorem a odzkousej) (tedy pokud netahne turbo)
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 22 zář 2009 20:16
od Mirek70
low píše:odpoj vejfuk (pred katalyzatorem a odzkousej) (tedy pokud netahne turbo)
Petře mám sundanou makovici a mám pocit že tady kat ani neni,ale možná jsem si nevšiml.
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 22 zář 2009 22:06
od Land Jirka
Možná je jen špatné to turbo
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 22 zář 2009 22:13
od Land Jirka
Mirek70 píše:
Po ujetí cca 10 km jsem na semaforu zastavil a začal motor trochu přerývavě jít. Jako by běžel na čtyři válce. Po dalších cca 10 km začal při zátěži nad 2000 ot. motor klapat, bylo to hlasité klepání. Po vymačknutí spojky to přestalo.
Pokud klapot z motoru reaguje na sešlápnutí spojky bývá prasklá klika.
Vypusť olej a mrkni jestli jsou v něm špóny
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 22 zář 2009 22:22
od eliott
Vana jde sundat dobře, to turbo bude příčina všeho, jen asi ne toho klepání.
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 22 zář 2009 23:02
od Mirek70
to klepání myslím že když motor nasaje do sání olej tak jsou to pěkné rány, jednou mi teklo gufero na vstřik.čerpadle do oleje a když se skřín naplnila tolik naftou že to už nasál oddech do sání to byl mazec.
zítra sundám vanu a uvidím.
kluci díky za rady , budu vás informovat.
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 22 zář 2009 23:07
od Land Jirka
eliott píše:Vana jde sundat dobře, to turbo bude příčina všeho, jen asi ne toho klepání.
Může se přes mezichladič nasát částečka z rozpadlého turba pod ventil a motor potom pěkně klepe,
nebo nasátý olej ve válci, nebo horší varianta turbo odejde a vysaje olej z motoru a motor bez oleje se zadře, většinou na klice.
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 22 zář 2009 23:20
od Mirek70
Land Jirka píše:eliott píše:Vana jde sundat dobře, to turbo bude příčina všeho, jen asi ne toho klepání.
Může se přes mezichladič nasát částečka z rozpadlého turba pod ventil a motor potom pěkně klepe,
nebo nasátý olej ve válci, nebo horší varianta turbo odejde a vysaje olej z motoru a motor bez oleje se zadře, většinou na klice.
no právě kam by ten olej jinak zmizel, kdyby motor málo mazal tak olej nezmizí a nikdy olej nebral.
to turbo by se max.zadřelo a olej by dál ním protejkal.
ještě si majitel stěžoval nějaký čas před tím že mu píská řemen v otáčkách ,ale po jeho výměně se to nezlepšilo.
tak mohlo být turbo načaté. pokud na spodku nic nenajdu bude to asi ono.
nemáte někdo nákres na posazení rozvodů?
díky
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 23 zář 2009 21:30
od pešlik
Tu vanu určitě sundej podle všeho ti uletělo kolečko olejového čerpadla a poté se zadřelo ložisko na ojnicici a dál turbo.Dvakrát jsem řešil ten samý problém.
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 23 zář 2009 21:54
od Miloš II
Asi to souvisí s tímhle problemem. Chci si dát do D2 snímač tlaku oleje?
Kde ho dát aby to mělo nějakej význam? Miloš II
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 23 zář 2009 22:01
od DanoDEF
Miloš II píše:Asi to souvisí s tímhle problemem. Chci si dát do D2 snímač tlaku oleje?
Kde ho dát aby to mělo nějakej význam? Miloš II
... Milosu ty myslis snimac tlaku + merak tlaku oleja.
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 23 zář 2009 22:04
od Miloš II
DanoDEF píše:Miloš II píše:Asi to souvisí s tímhle problemem. Chci si dát do D2 snímač tlaku oleje?
Kde ho dát aby to mělo nějakej význam? Miloš II
... Milosu ty myslis snimac tlaku + merak tlaku oleja.
Jo přesně to. Miloš II
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 23 zář 2009 22:16
od Mirek70
dej rozdvojku pod baroskop a trubičkou do kabiny , je to asi nejspolehlivější ,ale kam přiděláš v DII. budík teda nevím.
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 23 zář 2009 22:18
od Mirek70
pešlik píše:Tu vanu určitě sundej podle všeho ti uletělo kolečko olejového čerpadla a poté se zadřelo ložisko na ojnicici a dál turbo.Dvakrát jsem řešil ten samý problém.
dík za radu , snad se mi to zítra podaří. čerpadlo je do vany nebo je v prsou pod rozvodovým kolečkem na klice?
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 24 zář 2009 07:54
od Land Jirka
Ve vaně hnané samostatně řetězem od kliky
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 24 zář 2009 18:24
od Mirek70
Land Jirka píše:Ve vaně hnané samostatně řetězem od kliky
díky Jirko , dnes jsem se k tomu nedostal, tak až po neděli.manuál někdo nemáte?
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 24 zář 2009 18:32
od eliott
Máme, ale in english
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 24 zář 2009 18:35
od Land Jirka
já mám i německej pdf
Re: dotaz na motor TD5
Napsal: 24 zář 2009 19:06
od Mirek70
to je jedno, stačí mi obrázky

a hodnoty taky vyluštím když to nebude čínský nebo arabsky
pokud můžu poprosit na mail
416810226@iol.cz díky