Stránka 1 z 1

Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 28 zář 2009 11:39
od Steve
Včera jsem zjistil, že když se svou D.I jedu víc než cca 95 km/h, začne vibrovat volant. Dá se jet i víc bez vibrací, ale po hladké cestě, pak stačí malá nerovnost (běžné na našich cestách), nic velkého, a rozvibruje se to dost. Když se mi roztřáslo při stovce celé auto, dost jsem se lekl. Do rychlosti 90 km/h to nedělá....
Hledal jsem hledal a našel jen toto:
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... it=vibrace
Nevím, jestli je to stejný problém, ale D.I mám půl roku a (údajně) byl tlumič řízení vyměněn, já jsem s tím moc nenajezdil.
Poradí někdo?

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 28 zář 2009 12:16
od low

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 28 zář 2009 12:52
od Forsttimber
ja som dal novy tlmic riadenia Britpart a uz netrasie ziadna nerovnost ani v 130

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 28 zář 2009 15:10
od Steve
Ten odkaz jsem prohlížel, netuším, jestli je to ono.
Tlumič vypadá zánovní a prý byl vyměněn.
Při zpomalení pod 90 km/h vibrace přestanou, tedy ne až do zastavení, jak se ve vláknu uvádí...
Začalo to najednou, do té doby nic, i když přiznávám, že stovkou moc nejezdím.

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 28 zář 2009 18:48
od Honza_offroad
kola jsi vazil? Pokud to zacalo najednou, tak ti mohlo ulitnout zavazi.

H.

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 28 zář 2009 19:42
od Miky_CZ
ja kdyz sem prekrocil 95km/h tak vibrace a od 120km/h nahoru uz to jelo v pohode a byly to uvolnene loziska v prednich kolech

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 28 zář 2009 20:25
od Kubas38
Zkusil bych nejdřív vyvážit kola

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 28 zář 2009 22:26
od Steve
Mrknu na to závaží, kola jsem vyvažoval, je to sotva pár set kiláků.
Jak zjistím, jestli je uvolněné ložisko?

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 29 zář 2009 06:30
od RudaK
Steve píše:Mrknu na to závaží, kola jsem vyvažoval, je to sotva pár set kiláků.
Jak zjistím, jestli je uvolněné ložisko?

Zvedni kolo a skus s ním zahýbat :wink:

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 29 zář 2009 15:25
od PavelU
Kola to podle mě nebudou, házelo by to pořád a ty píšeš, že na pěkné cestě je klid... :idea:

Zkontroluj ty ložiska a prolez všechny silenbloky na přední nápravě(ramena, panhardku), potom zkontroluj všechny čepy.

Vibruje ti to na rovince (kola rovně), nebo to začne vibrovat v zatáčce :?:

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 29 zář 2009 16:39
od Steve
Vibruje to obojí, když překročím devadesátku. Jel jsem Lipník-Hranice-Nový Jičín-Příbor, tam se dá jet rychle a jsou to táhlé zatáčky i rovinky, nic prudkého. Nebylo to moc poznat, jen občas, ale pak stačila malá nerovnost a už to vibrovalo. Třeba mi to roztřáslo celé auto, až jsem se lekl. Ale stačilo ubrat a zas byl klid.
Kámoš mi radí prohodit zadní a přední kola a uvidí se, jestli to bylo vyvážením. Spíš než to prohazovat tam hodím zimní, vyjde to nastejno.
Mimochodem, Panhardka je která? :oops:

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 29 zář 2009 17:04
od PavelU
Steve píše:Mimochodem, Panhardka je která? :oops:
Taková ta pokroucená před difem... :wink:

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 29 zář 2009 17:09
od PavelU
Vůle v čepech a na přední nápravě nejlépe zjistíš, když nastartuješ auto někoho posadíš za volant ať točí rázovitě doprava a doleva, ty si vlezeš pod auto a sleduješ co je všechno volné. Potom ještě zkontroluj uložení ramen v rámu, jestli tam není vůle.

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 29 zář 2009 20:55
od Steve
Díky, vyzkouším. :wink:

Re: Vibrace volantu při vyšší rychlosti

Napsal: 01 říj 2009 20:19
od marek sk,lm
mal som podobny problem.menil som capi,dotiahol som loziska,a s prilezitosti som vymenil aj tlmic riadenia-ten za lacika-britpart :lol: menil som aj gumi-dal som bf KM2 235/70 R16.na obrovske pocudovanie mi auto islo o dost lahsie,sice hucalo a mal som strasny problem ho udrzat uz v 60km na ceste :!: sfukol som gumi s povodne fuknutych v pneuservise na 4 atm :coze: :coze: :coze: na 1,8 a 2,3 a pohoda.sedi super a ani na krivej ceste a kolajach v 140km rychlosti nesklbe.tuksie som nesiel ,no pocitujem rapidny ubytok vykonu :cry: :cry: a narast spotreby.mal som cestaky.-dotiahol som aj prevodku riadenia no myslim ,ze tam sa moc nezmenilo.tlmic oproti staremu ide asi o 100 percent tuhsie.hodne pomohlo sfuknutie tych gum,inak plava to aj tak dost slusne...asi chodim tuho :lol: ten tlmic asi funguje lebo citim na dilatacnych sparach ,ze sklbne napravou ale ihned sa zrovna :wink: