Stránka 1 z 2

EAS

Napsal: 07 říj 2009 14:54
od Kopec77
Ahoj, jsem novým majitelem RR 4,6HSE. Při jízdě slyším kompresor, jak dofukuje. Chtěl bych vědět zda je to normální. Můžete mi někdo napsat jak vám pracuje kompresor? Myslím tím intervaly jak dlouho běží a paj jak dlouho je v nečinnosti.

Re: EAS

Napsal: 07 říj 2009 21:31
od eliott
Je to normální, dofukuje vzduchojem.

Re: EAS

Napsal: 08 říj 2009 06:43
od Kopec77
Dík. Dále jsem se dočetl že řídící jednotka EAS by měla při parkování hlídat polohu a při ucházení jednoho měchu by měla upouštět ostatní měchy aby bylo auto stále ve vodorovné poloze. Ale já mám každé ráno padlý levý zadní měch. Při parkování u domu je totiž nerovný terén a tento měch je nejvíce zatížen. Pokud je auto zaparkované na rovině je ráno sice LZ měch padlý jen trošičku, ale stejně je vidět že je auto nakloněno. Po nastartování se vyrovná téměř okamžitě. Jinak vše funguje normalně.

Re: EAS

Napsal: 08 říj 2009 13:15
od Mešky
Nejsem si jistej, jak to přesně funguje, ale mě se vyrovnává vyška třeba při zavření dveří nebo zaddního víka. Pokud se s autem nic neděje tak se výška nevyrovnává.

Re: EAS

Napsal: 08 říj 2009 13:43
od eliott
Kopec77 píše:Dík. Dále jsem se dočetl že řídící jednotka EAS by měla při parkování hlídat polohu a při ucházení jednoho měchu by měla upouštět ostatní měchy aby bylo auto stále ve vodorovné poloze. Ale já mám každé ráno padlý levý zadní měch. Při parkování u domu je totiž nerovný terén a tento měch je nejvíce zatížen. Pokud je auto zaparkované na rovině je ráno sice LZ měch padlý jen trošičku, ale stejně je vidět že je auto nakloněno. Po nastartování se vyrovná téměř okamžitě. Jinak vše funguje normalně.
Každopádně to není podstatné, podstatné je, že je asi špatný měch, a pokud je špatný jeden, bývají těsně před smrtí i ostatní (pokud už někdo nějaký neměnil). Doporučuji vyměnit všechny co nejsou evidentně nedavno měněné, jinak odejde při prvních mrazících kompresor.

Re: EAS

Napsal: 08 říj 2009 15:21
od petr_p
Mne to taky za jizdy dofukovalo jak o zivot a po odstaveni si to taky vzdycky sedlo na zadek nakrivo a rano nez se to nafouklo tak to trvalo veky. Takze ted me ceka novy kompresor a vsechny mechy. Jak pise Elliot radsi nove mechy nez pak i kompresor jako u me :cry: Cau

Re: EAS

Napsal: 08 říj 2009 19:44
od FRANKIE
Patrik ma pravdu ide zima a tam sa môze stat,ze to uz ani nenafuka :Pohoda:

Re: EAS

Napsal: 21 říj 2009 10:01
od Kopec77
Auto jsem koupil manželce, najezdí minimum. Děti do školky a občas do supermarketu. Takže máme naježděno cca 800km a auto dnes hlásí EAS fault a něco o tom že se smí ject jen 55km/hod. Svítí všechny kontrolky polohy EAS. Sice jsem si zde o závádách EAS přečetl dost, ale takto brzo jsem ji nečekal. Nadšení z auta vystřídalo velké zklamání. Můžete mi někdo prosím odhadnout nejpravděpodobnější závadu, a cenovou relaci opravy. Kompresor občas zabzučí a je slyšet i cvakání.
Je tu ještě možnost že to je nějaká drobnost (konektor, čidlo)?
Jak dlouho se může na nouzový režim EAS jezdit? Jde mi o to zda doby než zjistím co a jak a zakolik, bude moci manželka alespoň jezdit do školky (3km po rovné silnici).

Předem díky za odpověďi.

Re: EAS

Napsal: 21 říj 2009 10:57
od Kopec77
Podle tohoto návodu http://www.rswsolutions.com/index.php?o ... &Itemid=67
jsem zkoušel netěsnost a proměřil čidla, vše se zdá být OK. Tentokrát jsem sledoval co se děje. A kompresor vrčí, po chvíli se začne zvedat zadek, ale cca po minutě kompresor vypne a je slyšet jen cvakání a zadek opět padne dolu.
Ještě mě napadá že jsem včera tchánovi ukazoval jak EAS funguje a vůbec poprvé jsem spustil auto do nejnižší polohy. To jsem tedy asi neměl dělat. Dokud bylo auto ve středové poloze vše fungovalo (krom ráno sedlého zadku). Třeba by to vydrželo alespon přes vánoce... Takto před vánoci mě bude bolet každá koruna za opravu, po vykrvácení při koupi.

Re: EAS

Napsal: 21 říj 2009 15:03
od FRANKIE
podla toho co pises, tak asi mas derave vzduchove vankuse (mechy), ono to pusta, tak ze to nepocujes len padne po urcitej dobe auto

Re: EAS

Napsal: 21 říj 2009 15:35
od Kopec77
Když jsou děravé měchy, tak to jen padá a za jízdy více dofukuje, nebo to také hlásí chybu EAS fault?

Edit: Ještě jsem zapoměl napsat že auto před tím než jsem ho koupil cca 1,5 až 2 roky stálo. Jestli to tedy může mít vliv.

Re: EAS

Napsal: 21 říj 2009 19:26
od eliott
eliott píše: pokud je špatný jeden, bývají těsně před smrtí i ostatní (pokud už někdo nějaký neměnil). Doporučuji vyměnit všechny co nejsou evidentně nedavno měněné, jinak odejde při prvních mrazících kompresor.

A pak začne hlásit chybu EAS fault :idea:

Re: EAS

Napsal: 21 říj 2009 19:45
od Kopec77
Tak snad to bude ono. Řídící jednotka je zabalená, zítra ti jí posílám. Do mailu ti ještě popíšu co to dělalo a kontakt na mě. Zatím díky.

Re: EAS

Napsal: 05 lis 2009 20:57
od Kopec77
Tak jednotka je zpět i s čidlama, nový ventil do ventilového bloku a v sobotu bych se chtěl pustit do výměny.
Náhodou o nějakém návodu, postupu na netu někdo nevíte? Nechci s každou prkotinou otravovat Eliota po telefonu.
Největší hrůzu mám z vyndání vetilového bloku. Předběžně jsem to prohlížel a zřejmě musím nejdřív vyndat všechny trubky. Je na to nějaká fičura, nerad bych to zku*vil.

Re: EAS

Napsal: 05 lis 2009 21:46
od George
Ahoj,
pokud je to některý z horních solenoidů tak to zvládneš i bez demontáže trubek.Každopádně musí ven kompresor,aby jsi k tomu měl dobrý přístup.Trubky jdou vcelku dobře demontovat tím, že stlačíš plastový kroužek kolem trubky směrem ke kovovému nátrubku do kterého je zasunuta.Po stlačení ji vytáhneš,musíš za ni trochu vzít silou,ale když to bude pod tlakem tak ti vyběhne sama.Zpátky ji pak jenom zastrčíš kam až půjde.Drží to tam taková kleština,která je pružná a zajistí se protitlakem vzduchu až se to natlakuje.Největší zábava je ale výměna té dutinky ve svorkovnici je to docela piplačka, ale jde to.Solenoid vyměníš docela snadno, drží ho jen dva šroubky po stranách, povolíš stáhneš ho z jádra a nasuneš nový,utáhneš,hotovo.Ty horní uděláš snadno, kvůli dolním musíš vymontovat celý ventilový blok.Nejdřív odpojit všechny hadice(trubky),zboku filtr odfuku atd.Už si to přesně nepamatuju, ale trvalo mi to zhruba hodinu komplet včetně zpětné montáže.Nevím jestli ti to pomůže,ale kolegové když tak doplní pokud jsem na něco zapoměl.
George

Re: EAS

Napsal: 05 lis 2009 22:03
od eliott
Děkuji Georgi, už mi docházejí síly psát...

Re: EAS

Napsal: 05 lis 2009 22:16
od Marťas
Ten servisní manuál by mě taky docela zajímal :idea: ...nevíte někdo nějakém, třeba ke stažení na internetu :?: :hmm:

Re: EAS

Napsal: 05 lis 2009 23:34
od Kopec77
George píše:Ahoj,
pokud je to některý z horních solenoidů tak to zvládneš i bez demontáže trubek.Každopádně musí ven kompresor,aby jsi k tomu měl dobrý přístup.Trubky jdou vcelku dobře demontovat tím, že stlačíš plastový kroužek kolem trubky směrem ke kovovému nátrubku ...
Díkec, to by mi mělo stačit. Dám vědět jak jsem dopadl.

Re: EAS

Napsal: 06 lis 2009 00:38
od Kopec77
Marťas píše:Ten servisní manuál by mě taky docela zajímal :idea: ...nevíte někdo nějakém, třeba ke stažení na internetu :?: :hmm:
Také hledám. zatím jsem našel toto: http://www.akroforum.cz/ftp/Range%20Rover%20files.zip

Předběžně jsem to prolítl a nic o EAS nenašel. Zítra to projdu důkladněji.

edit: jo ted jsem si všiml že je to pro rok výroby 1987

Re: EAS

Napsal: 06 lis 2009 07:01
od Kopec77
Tak jsem sehnal další, ale pro rok výroby 2002.
http://www.akroforum.cz/ftp/WorkshopManualRRL322.pdf
Snad najdu i pro ten můj.
Dávám to na svůj web a bude to tam ke stažení nepřetržitě, tak snad se to někomu hodí.