Stránka 1 z 3
Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 21 říj 2009 09:09
od Rosi
Zdar.
Řeším rebus, na který zatím bohužel neumím já ani nikdo v okolí přijít
Defík TD5, 1999, najeto přes 200 tkm. Pokud je alespoň +5°C vše je OK, motor jde od studeného startu hladce,
absolutně nekouří, nežere olej, spotřeba do 11 litrů. Fakticky se jedná o bezproblémový "třísezónní provoz"

Jakmile se ochladí = fakticky celá zima, startuje opět perfektně na první nažhavení, ale po studeném nastartování kouří ... resp. spíše docela brutálně zadymuje... (modrý dým - žádné saze) a to několik minut - ekvivalentně k tomu jak velké je zima. V tento moment po přidání plynu kouří ještě vydatněji a motor se "hádá/zakopává" - má nepravidelný chod.
Působí to na mne dojmem, že jede jen na 4 válce a 1 válec (pravděpodobně ten bez žhavení) špatně pálí?

špatná komprese? nezapálí bez žhavičky?
Aby toho nebylo málo, tento "stav" se děje jen po delší odstávce = přes noc. Pokud během dne startuju i vychladlý motor, nikdy nekouří tak fatálně jako "po ránu".
Samozřejmě na diagnostice je vše OK a absolutně bez chyby, včetně histologie.
Eliote, Mešky, Admine?

Kde je zakopanej jezevčík?
Díky všem za fundované reakce.
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 21 říj 2009 12:31
od brudr
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 21 říj 2009 12:44
od Miloš II
Asi bych se kuknul na všechny gumové hadice co jdou od turba. Bývá zborcená vnitřní strana hadic motor má málo vzduchu a kouří. Miloš II
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 21 říj 2009 13:07
od Rosi
Brudře, chtěl jsem fundované odpovědi
Psal jsem že to dělá jen v zimně a kouří to modře i na volnoběžný otáčky (především). To s turbem nesouvisí a nebo su technickej antitalent

Hulí to jak dvoutakt po M2T
Ujedu kilák a je to ten nejekologičtější stroj na světě. Ať tomu pak po zahřátí dávám jakýkoliv volume, nezakouří.
Jo, je to model bez KATu a je vykuchanej EGR ventil.
Dělalo to i před demontáží - popravdě jsem vsázel, že to tím vyřeším...
Jo, a jinak Def jede docela gut, pro rejpaly na tema vydechlej motor

Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 21 říj 2009 14:19
od PavelU
Moc se mi nechce věřit, že ti to něžere olej...

Modrý kouř je spálený olej...

Viděl bych to taky v lepším případě na to turbo, zkontroluj ty hadice jestli nejsou hodně od oleje a intercooler...

Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 21 říj 2009 15:08
od MadTom
Zkontrolovat žhaviče - ono si tyto nové motory přižhavují v zimě i po nastartování - je to hlavně kvůli emisím po startu studeného motoru. To že TD5ka startuje i bez funkčních žhavičů dobře je věc druhá.
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 21 říj 2009 15:14
od PavelU
MadTom píše:Zkontrolovat žhaviče - ono si tyto nové motory přižhavují v zimě i po nastartování - je to hlavně kvůli emisím po startu studeného motoru. To že TD5ka startuje i bez funkčních žhavičů dobře je věc druhá.
Kdyby špatně spalovala naftu (v zimě), tak bude podle mě kouřit bíle, po zahřátí černě...
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 21 říj 2009 18:42
od MadTom
Ono to nemusí být tímm, že by v motoru bylo něco špatně, pouze si myslí, že žhaví a ono ve skutečnosti ne a po chvilce se aspoň trochu ohřejí stěny válců, tak jakože přestane žhavit a i se podle toho chová dál - to je ale jenom teorie, dokud nezjistí, jestly mu ty žhaviče dělají to co mají, tak není o čem dále přemýšlet
PS. mě se o víkendu podařilo jeden žhavič vyndat a nedělá nic, další nešly za studena ani povolit, tak jsem to zatím vzdal.
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 21 říj 2009 19:57
od Acon
takmer na 100% to bude ako povedal PavelU. Ten dym je z oleja. Niekde sa ten stuhnutý olej pretlačí do valca. Otázka je, kde je taký tlak oleja, že si spraví miesto.Zostáva asi len to turbo... no nebol by som prekvapený ak by to boli semeringy na ventiloch.
To, že cez deň to nerobí je normálne. Olej za pár hodín nedokáže tak vychladnúť ako počas noci.
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 22 říj 2009 17:10
od Rosi
Bylo by dobrý říct že jsem relativně tradiční zákazník Land Jirky, dost jsme se nad tím marně nameditovali. To auto doopravdy nežere olej. Octavie je proti tomu "Olejoholik"

Ta barva kouře je +/- modrošedá. Podle mne i nespálená nafta může kouřit takto, ne?
Diagnostika říká vše je OK - podle mne by 100% poznala špatný žhavení (je to snad jen vec odporu, ne?) a jak jsem psal, def startuje na drc i v - 15°C.
Vstřiky nejsou úplně v rovině, ale jsou prostě v "LR normě"

Auto může stát 5 hodin, což jistě v zimě stačí na dokonalé vychladnutí a kouření je v pohodě.
Turbo by přece nehulilo na volnoběh a jenom za studena?! Objektivně se to děje jen když je teplota v noci pod 5°C.
Z motoru nejsou slyšet žádný parazitní zvuky a konkrétně turbo se chová podle mne OK (mám zkušenost s turbem před smrtí... bohužel). Auto jede spíš líp, táhne a když jsem jej koupil, chvilu jsem měl pocit, že jede až moc dobře = jestli není chipnutý.
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 22 říj 2009 17:57
od PavelU
A voda ti neubývá
Turbo by přece nehulilo na volnoběh a jenom za studena?! Objektivně se to děje jen když je teplota v noci pod 5°C.
Turbo je mazané pořád, na volnoběh i v otáčkách....za studena hulí (olej) protože potřebuje daleko větší teplotu na spálení než nafta, jakmile se motor zahřeje spaluje se i olej důkladněji a hulí, ale málo takže to nevidíš. Pokud bys nestíhal spalovat naftu, dávalo to moc nafty hulilo by to podle mě i za tepla a to černě...

Zkus zkontrolovat ty hadice a intercooler...
Jenom nápad, špatně se to od počítače opravuje...

Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 22 říj 2009 19:11
od Land Jirka
Kdyby to spalovalo olej, tak ubejvá a Rosi říká, že nic nedolejvá
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 22 říj 2009 19:20
od Land Jirka
Naposled jsem to měl na EKG někdy v létě
Možná by to chtělo nechat u mě a já bych to napích ráno a mrknul co říkají ty vstřiky za studena, když to hulí.
Ten motor jinak šlape pěkně a celé léto je klid a přijdou mrazy a po ránu hulí.
Dělal to tak už i minulej rok.
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 22 říj 2009 20:20
od MadTom
Mám takovej dojem, že žhaviče to nepozná, aspoň u D2 TD5 jsem nic takového, kromě možnosti to na diagnostice zapnout, aby se dalo vůbec vysledovat jestli to žhaví nenašel. A navíc jsou to nějaký ty dvoustupňové - rychložhavící - při testu se mají nejdřív rozžhavit na špičce a potom na konci kolíčku - to asi pro to dožhavování.
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 23 říj 2009 12:50
od Rosi
Land Jirka píše:Kdyby to spalovalo olej, tak ubejvá a Rosi říká, že nic nedolejvá
Jestli si vzpomeneš, jednou sem si myslel, že je už určitě třeba dolejt a jen nebyl steklej. Pak jsme to jak blbouni odpouštěli...

Ani to nijak nemlátí... ani za studena. To v "uvozovkách" dělalo (řek bych normální LR

) a po demontáží EGR se motor hooodně sklidnil a začal i subj. trošku víc brát od spodu...
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 23 říj 2009 14:54
od Luboš M.
Natankuj ještě jinou naftu, myslím od jiné benzínky a dej do motoru nový olej. Mě nový defík kouřil i za tepla a po výměně oleje OK.

Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 24 říj 2009 14:10
od Jindra
Jen pro zajímavost, do -5 vůbec nežhavím, a okamžitě! chytá, okamžitě!!. V lednu odešly dva žhaviče, jelikož bylo nad ránem nějákých -12, tak jsem nažhavil, a přesto točil dýl než normálně (tím jsem to i poznal) a celkem ze začátku zakouřil a chytil- během dne jsem už nemusel žhavit, , dal jsem nový žhaviče, takže třetí den ráno z novýma žhavičema a zkusil jsem pro zajímavost bez žhavení a okamžitě! chytil, přesto že bylo pořád nějákých -10. Takže když máš nový žhaviče, tak i ta pul vteřina stačí na dostatečný nažhavení, jinak kontrolka zhasíná po 2-3 vteřinkách?? Ale jak říkám do nějákých mínus pěti nežhavím a rozdíl necítím...
Jindra
Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 24 říj 2009 14:57
od MadTom
Žhaviče v TD5 jsou "dvojité" - nejdříve se nažhaví špička a až potom konec toho žhavícího kolíčku. Aspoň to tak píšou v RAVE v popisu, jak se to má testovat. Osobně jsem to ještě neměl možnost vyzkoušet, protože to co jsem vyšrouboval bylo vadné.

Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 24 říj 2009 21:37
od eliott
TD5 má žhavení jen na čtyřech válcích, takže v kombinaci se špatným vstřikem na pátém válci je dým na světě

Re: Kouření TD5 za studena - HELP
Napsal: 03 lis 2009 08:29
od Rosi
MadTom píše:Žhaviče v TD5 jsou "dvojité" - nejdříve se nažhaví špička a až potom konec toho žhavícího kolíčku. Aspoň to tak píšou v RAVE v popisu, jak se to má testovat. Osobně jsem to ještě neměl možnost vyzkoušet, protože to co jsem vyšrouboval bylo vadné.

Kolik vlastně koštuje žhavička na Td5 a jakej je k nim přístup?
Teď se mi při cca 0°C stalo že hůř chytal = asi to bude jádro pudla. Navíc to žhaví (dle kontrolky) docela dlouho...
Diagnostika fakt nepozná defektní žhavičku (Jirko, Eliote)?