Přehřívání Defa 300Tdi
- Not-0-rick
- Příspěvky: 399
- Registrován: 02 říj 2014 21:12
- tel.: 734-756-0 dva dva
- auto: 4xD1, 1xSIII
- Bydliště: kousek od Nymburka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
A čerpadlo neni upravený?
Co nespravíš urvi, co neurveš zkurvi...
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Čerpadlo má 12mm hlavu a boost ring, nicméně EGT se drží na cca. 550°C, takže normální nastavení.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Not-0-rick
- Příspěvky: 399
- Registrován: 02 říj 2014 21:12
- tel.: 734-756-0 dva dva
- auto: 4xD1, 1xSIII
- Bydliště: kousek od Nymburka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Já myslel spíš vačku v čerpadle, mám tam jinou a byl boj seřídit předvstřik. Teď mám 0,5 a už se to nehřeje, když jsem dal 0,9 bylo to pořád moc.
Co nespravíš urvi, co neurveš zkurvi...
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Pokud máš boost-ring tak můžeš základní předvstřik klidně snížit. Doženeš to na tom boost-ringu. Dá se s tím laborovat. Tedy pokud si chceš hrát
- Not-0-rick
- Příspěvky: 399
- Registrován: 02 říj 2014 21:12
- tel.: 734-756-0 dva dva
- auto: 4xD1, 1xSIII
- Bydliště: kousek od Nymburka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Ještě k té exp... Já to měl taky tak, že hadice tvrdé, voda v exp. zvedlá a občas to i vyházelo vodu. Nakonec se ukázalo, že závit na tý epxanzce byl tak sračkovej, že se víčko dokonce protočilo a v kombinaci provozní teplota vody + tlak to neudrželo a napřed jen vyhazovalo vodu a nakonec vyloženě víčko ulítlo. Dal jsem zpět originalní černou a mám klid.
Co nespravíš urvi, co neurveš zkurvi...
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Tome pokud chces mam dve origo expanzky muzess se hrat a zkouset
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Expanzku můžu zkusit, pravda je že když víc zaberu, tak tu zátku protočím taky. Ale myslím, že tím že mám bezvodou chladící kapalinu, tak tam nejsou tlaky vůbec žádné. Kdykoli jsem šáhl na hadice byli měkké.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14978
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
A jsi si jistý, že to ta bezvodá kapalina uchladí? Sice nebude vřít, ale jestli se nepletu, tak má trosku horší chladicí vlastnosti. A podle toho co píšeš tomu nemusí chybět moc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Mám Evans, výrobce píše že se může posunout teplota o 3-7°C, ale to by nemělo být pořád 105°C ale 97°C.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
no, na ich stranke som nasiel, ze "Evans draws more heat from the engine, which may lead to slightly higher coolant gauge temperatures (by 10 to 20 degrees). "
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
A nebude to tím že měřej ve fahrenheitech kde rozdíl o 10°C je 18°F. Ale i tak je to jiná informace než uvádějí na českých stránkách. Tam je 3-7°C.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14978
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Já jsem spíš měl na mysli tepelnou kapacitu - jaký je rozdíl oproti klasické chladicí kapalině. Pokud budu uvažovat stejnou hustotu obou médií a stejnou rychlost proudění, tak kapalina s menší tepelnou kapacitou ve stejném objemu přenese při stejném tepelném spádu méně tepla. Aby se dosáhlo stejného chladicího účinku, musí se buďto zvětšit cirkulace a tedy objem kapaliny která aktivně chladí (tj. výkonnější čerpadlo), nebo je potřeba větší teplotní spád, tedy vyšší teplota kapaliny, aby se do stejně teplého vzduchu přeneslo víc tepla.
Ještě jsem si vzpomněl na jednu věc - zanesený chladič. Už jsem takto jeden u 300ky měnil, zkoušeli jsme ho vypláchnout (napojit na cirkulační čistič u kamaráda topenáře), ale nepodařilo se. Novej chladič, nejlevnější co se tehdy sehnal, problém odstranil.
Ještě jsem si vzpomněl na jednu věc - zanesený chladič. Už jsem takto jeden u 300ky měnil, zkoušeli jsme ho vypláchnout (napojit na cirkulační čistič u kamaráda topenáře), ale nepodařilo se. Novej chladič, nejlevnější co se tehdy sehnal, problém odstranil.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hitman
- Příspěvky: 112
- Registrován: 14 čer 2007 08:58
- tel.: 732950592
- auto: def 2,8btdi
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
tou chladící kapalinou to nebude já mam obyčejnou g11 s vodou a taky se mi to přehřívá,měnil jsem vše od vodní pumpy přes chladič,přidával ventilátory upravoval termostat ale problém přetrvává,podle mě to spíše bude kvůli té úpravě na 2.8l,slabší stěna válce a tím větší přenos tepla do chladící kapaliny, mě problémy začali po úpravě, ale je pravda že mam do toho ještě vodou chlazená turba
mobil: 732950592
- pojir
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Podle me se tam hlavne snazi rict, ze prechod motor -> tahle kapalina ma mensi tepelny odpor nez prechod motor -> voda, takze pri stejne teplote motoru je teplota kapaliny (a tedy teplota na budiku) vyssi.
Ze se bude lisit i tepelna kapacita je ale urcite taky pravda.
Ze se bude lisit i tepelna kapacita je ale urcite taky pravda.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
300tdi má vrtání 90,47mm a 2.8 má 93mm. Že by ubrání stěny o necelejch 1,3mm mělo na chlazení takovej vliv?
Nicméně mám připravenou novou expanzku s výčkem, novou vodní pumpu a jiné vstřiky, během víkendu vyměním a dám vědět. A jestli to už nebude nic z toho tak jdu schánět Toyotu.
Nicméně mám připravenou novou expanzku s výčkem, novou vodní pumpu a jiné vstřiky, během víkendu vyměním a dám vědět. A jestli to už nebude nic z toho tak jdu schánět Toyotu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
...ja si myslím že si sa už vyhral dosť, vráť ten motor do série bars aj s 2,8 a jazdí a užívaj
Defender 110 Tdi 1998
-
- Příspěvky: 14978
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Bych tam dal vodu místo té superkapaliny. Třeba by se to tím vyřešilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Mě popis úprav toho motoru trochu připadá jako: "Pane veliteli po dobu mé služby se nestalo nic zvláštního, akorát jsme zlomili násadu od lopaty."
Nemůžu teda mluvit za Diesely, ale u úprav motoru jsem vždycky musel dělat kompromisy a hledat další cesty, aby to nedělalo něco, co nechci, ať už to bylo teplo, mazání, volnoběh. Nebyla to vždy situace win-win. Prostě už to není tak, jak to ve fabrice vymysleli, ale koníček. Myslím, že pokud takto hrábneš do Toyoty, že to taky nebude bez následků...
Nemůžu teda mluvit za Diesely, ale u úprav motoru jsem vždycky musel dělat kompromisy a hledat další cesty, aby to nedělalo něco, co nechci, ať už to bylo teplo, mazání, volnoběh. Nebyla to vždy situace win-win. Prostě už to není tak, jak to ve fabrice vymysleli, ale koníček. Myslím, že pokud takto hrábneš do Toyoty, že to taky nebude bez následků...
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Taže dal jsem novou vodní pumpu, novou expanzku s výčkem, nové vstřiky a Motor pořád hřeje
V každém táhlém kopci to letí k 105°, v delším k 110° a olej 120-130°C.
Ještě zkusím zaškrtit Bypass jak mi radil Hubert, ale pak jsem vyčerpal všechny možnosti. Nějaké další nápady? Nebo už jenom nějakej VERY BIG chladič?
V každém táhlém kopci to letí k 105°, v delším k 110° a olej 120-130°C.
Ještě zkusím zaškrtit Bypass jak mi radil Hubert, ale pak jsem vyčerpal všechny možnosti. Nějaké další nápady? Nebo už jenom nějakej VERY BIG chladič?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.