Přehřívání Defa 300Tdi

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Not-0-rick
Příspěvky: 399
Registrován: 02 říj 2014 21:12
tel.: 734-756-0 dva dva
auto: 4xD1, 1xSIII
Bydliště: kousek od Nymburka
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#101 Příspěvek od Not-0-rick » 05 srp 2021 18:19

A čerpadlo neni upravený?

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#102 Příspěvek od mr-tomas » 05 srp 2021 18:32

Čerpadlo má 12mm hlavu a boost ring, nicméně EGT se drží na cca. 550°C, takže normální nastavení.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Not-0-rick
Příspěvky: 399
Registrován: 02 říj 2014 21:12
tel.: 734-756-0 dva dva
auto: 4xD1, 1xSIII
Bydliště: kousek od Nymburka
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#103 Příspěvek od Not-0-rick » 05 srp 2021 19:59

Já myslel spíš vačku v čerpadle, mám tam jinou a byl boj seřídit předvstřik. Teď mám 0,5 a už se to nehřeje, když jsem dal 0,9 bylo to pořád moc.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#104 Příspěvek od mr-tomas » 05 srp 2021 20:08

Vačka sériová.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

vik2
Příspěvky: 229
Registrován: 21 úno 2014 07:56
auto: Def 110 300Tdi

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#105 Příspěvek od vik2 » 06 srp 2021 07:57

Pokud máš boost-ring tak můžeš základní předvstřik klidně snížit. Doženeš to na tom boost-ringu. Dá se s tím laborovat. Tedy pokud si chceš hrát :grin:

Uživatelský avatar
Not-0-rick
Příspěvky: 399
Registrován: 02 říj 2014 21:12
tel.: 734-756-0 dva dva
auto: 4xD1, 1xSIII
Bydliště: kousek od Nymburka
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#106 Příspěvek od Not-0-rick » 06 srp 2021 08:08

Ještě k té exp... Já to měl taky tak, že hadice tvrdé, voda v exp. zvedlá a občas to i vyházelo vodu. Nakonec se ukázalo, že závit na tý epxanzce byl tak sračkovej, že se víčko dokonce protočilo a v kombinaci provozní teplota vody + tlak to neudrželo a napřed jen vyhazovalo vodu a nakonec vyloženě víčko ulítlo. Dal jsem zpět originalní černou a mám klid.

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#107 Příspěvek od matooo » 06 srp 2021 08:31

Tome pokud chces mam dve origo expanzky muzess se hrat a zkouset :yes

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#108 Příspěvek od mr-tomas » 06 srp 2021 09:06

Expanzku můžu zkusit, pravda je že když víc zaberu, tak tu zátku protočím taky. Ale myslím, že tím že mám bezvodou chladící kapalinu, tak tam nejsou tlaky vůbec žádné. Kdykoli jsem šáhl na hadice byli měkké.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#109 Příspěvek od MadTom » 06 srp 2021 09:49

A jsi si jistý, že to ta bezvodá kapalina uchladí? Sice nebude vřít, ale jestli se nepletu, tak má trosku horší chladicí vlastnosti. A podle toho co píšeš tomu nemusí chybět moc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#110 Příspěvek od mr-tomas » 06 srp 2021 10:07

Mám Evans, výrobce píše že se může posunout teplota o 3-7°C, ale to by nemělo být pořád 105°C ale 97°C.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
milan.ke
Příspěvky: 139
Registrován: 06 říj 2010 16:18
auto: aktualne bez
Bydliště: daleky vychod

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#111 Příspěvek od milan.ke » 06 srp 2021 13:34

no, na ich stranke som nasiel, ze "Evans draws more heat from the engine, which may lead to slightly higher coolant gauge temperatures (by 10 to 20 degrees). "

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#112 Příspěvek od mr-tomas » 06 srp 2021 14:16

A nebude to tím že měřej ve fahrenheitech kde rozdíl o 10°C je 18°F. Ale i tak je to jiná informace než uvádějí na českých stránkách. Tam je 3-7°C.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#113 Příspěvek od MadTom » 06 srp 2021 15:21

Já jsem spíš měl na mysli tepelnou kapacitu - jaký je rozdíl oproti klasické chladicí kapalině. Pokud budu uvažovat stejnou hustotu obou médií a stejnou rychlost proudění, tak kapalina s menší tepelnou kapacitou ve stejném objemu přenese při stejném tepelném spádu méně tepla. Aby se dosáhlo stejného chladicího účinku, musí se buďto zvětšit cirkulace a tedy objem kapaliny která aktivně chladí (tj. výkonnější čerpadlo), nebo je potřeba větší teplotní spád, tedy vyšší teplota kapaliny, aby se do stejně teplého vzduchu přeneslo víc tepla.
Ještě jsem si vzpomněl na jednu věc - zanesený chladič. Už jsem takto jeden u 300ky měnil, zkoušeli jsme ho vypláchnout (napojit na cirkulační čistič u kamaráda topenáře), ale nepodařilo se. Novej chladič, nejlevnější co se tehdy sehnal, problém odstranil.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hitman
Příspěvky: 112
Registrován: 14 čer 2007 08:58
tel.: 732950592
auto: def 2,8btdi
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#114 Příspěvek od Hitman » 06 srp 2021 15:41

tou chladící kapalinou to nebude já mam obyčejnou g11 s vodou a taky se mi to přehřívá,měnil jsem vše od vodní pumpy přes chladič,přidával ventilátory upravoval termostat ale problém přetrvává,podle mě to spíše bude kvůli té úpravě na 2.8l,slabší stěna válce a tím větší přenos tepla do chladící kapaliny, mě problémy začali po úpravě, ale je pravda že mam do toho ještě vodou chlazená turba
mobil: 732950592

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#115 Příspěvek od pojir » 06 srp 2021 15:44

Podle me se tam hlavne snazi rict, ze prechod motor -> tahle kapalina ma mensi tepelny odpor nez prechod motor -> voda, takze pri stejne teplote motoru je teplota kapaliny (a tedy teplota na budiku) vyssi.
Ze se bude lisit i tepelna kapacita je ale urcite taky pravda.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#116 Příspěvek od mr-tomas » 06 srp 2021 15:58

300tdi má vrtání 90,47mm a 2.8 má 93mm. Že by ubrání stěny o necelejch 1,3mm mělo na chlazení takovej vliv?
Nicméně mám připravenou novou expanzku s výčkem, novou vodní pumpu a jiné vstřiky, během víkendu vyměním a dám vědět. A jestli to už nebude nic z toho tak jdu schánět Toyotu. :mrgreen:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#117 Příspěvek od mildo123 » 06 srp 2021 16:40

...ja si myslím že si sa už vyhral dosť, vráť ten motor do série bars aj s 2,8 a jazdí a užívaj :Pohoda:
Defender 110 Tdi 1998

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#118 Příspěvek od MadTom » 06 srp 2021 17:52

Bych tam dal vodu místo té superkapaliny. Třeba by se to tím vyřešilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#119 Příspěvek od Mirko » 06 srp 2021 18:13

Mě popis úprav toho motoru trochu připadá jako: "Pane veliteli po dobu mé služby se nestalo nic zvláštního, akorát jsme zlomili násadu od lopaty." :mrk
Nemůžu teda mluvit za Diesely, ale u úprav motoru jsem vždycky musel dělat kompromisy a hledat další cesty, aby to nedělalo něco, co nechci, ať už to bylo teplo, mazání, volnoběh. Nebyla to vždy situace win-win. Prostě už to není tak, jak to ve fabrice vymysleli, ale koníček. Myslím, že pokud takto hrábneš do Toyoty, že to taky nebude bez následků...

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#120 Příspěvek od mr-tomas » 10 srp 2021 10:43

Taže dal jsem novou vodní pumpu, novou expanzku s výčkem, nové vstřiky a Motor pořád hřeje :evil: :evil: :evil:
V každém táhlém kopci to letí k 105°, v delším k 110° a olej 120-130°C.
Ještě zkusím zaškrtit Bypass jak mi radil Hubert, ale pak jsem vyčerpal všechny možnosti. Nějaké další nápady? Nebo už jenom nějakej VERY BIG chladič?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Odpovědět