Stránka 1 z 6

Free 1 - měnit visko?

Napsal: 07 lis 2009 21:36
od Obkr.
Mám Frílandra asi 2 měsíce, jezdí jako čert.Chci se ale zeptat jestli měnit visko, při plném rejdu přibržďuje, ale nic neškube.Při rychlosti asi mezi 80 až 85 km, když vypnu rádio a ventilátor slyším jemné hučení.Je to rok 98, takže stařík.Měl by mět najeto podle servisky 80 000 km,měl ho jeden majitel, pravidelný servis.Oleje v dif. a rid. jako med.Myslel jsem si na ty ložiska u visko spojky.Jinak velká spokojenost.

Re: měnit visko?

Napsal: 07 lis 2009 22:30
od Ravl
Ahoj, chci se přidat k dotazu i když někdo může namítnout, že to vše už tu bylo diskutováno.Přečetl jsem snad všechny příspěvky, ale odpověď jak poznat(jednoznačně) zda to chce vyměnit visk.spojku jsem nenašel.Teď jí mám vymontovanou, tak se chci zeptat, jestli je někdo v Čechách schopen na základě měření odborně posoudit zda je v pořádku nebo né. Tenhle problém nastane, když si koupíte auto a neznáte historii oprav a výměn.
Já mám Fríčko 2 DI r.v.2000 asi 3 měsíce, při plným rejdu mi přibržďuje tak středně, při rychlejším couvání a plným rejdu je to brždění výraznější -někdy, ale na druhé straně spotřeba pod 8l/100km.Mám dojem, že by se zatuhlá visko měla projevit i na větší spotřebě.A úplně poslední poznatek, když vemu 2 hasáky a pořádně zaberu, tak jí kousek protočím. A teď babo raď......
Předem dík za vaše rady a poznatky.
Rozhoduju se zda jí poslat p.Balážovi na repasi, váhám, protože se názory na repasi liší.Někdo repasi chválí, někdo ne.

Re: měnit visko?

Napsal: 07 lis 2009 22:35
od Ravl
Ještě mě napadlo, já bych to moc neřešil, auto jezdilo celkem v poho, ale všichni tu straší, že když se jezdí s vadnou visko spojkou, odejde pomocná převodovka IRD, popřípadě taky diferák a to mě teda straší, protože to už jsou pálky.....

Re: měnit visko?

Napsal: 08 lis 2009 09:05
od xedos
Mám po výměně visko asi 14 dní. /Repas p. Baláž./ Takže při plným lehce přibržďuje, na zpátečku o trošku víc, ale v žádném případě to není tak jak před repasí, kdy mi to motor nechtěl pomalu už ani utáhnout.Dal jsem rovnou i nové ložiska na kardan. Jezdil jsem půl roku bez karadnu a po nasazení se auto chová úplně jinak. Jízdní vlastnosti jsou prostě sto a jedna. Jízda bez je jen nouzové řešení při výměně. Pokud si toto auto někdo koupí a není doložena opravdu výměna visko a počet najetých km asi bych neváhal s výměnou visko nebo s repasem.

Re: měnit visko?

Napsal: 09 lis 2009 08:00
od pepinplzen
Ahoj souhlasím s Xedosem, mám 2001 a repasoval jsem u Baláže před 2 měsíci. Bez kardanu je to co do jízdních vlastností normální osobák, po nahození visco zpět je tuhnutí při zatáčení znát, ale to je normální (viz článek myslím asi od Fousáče).
Repasi jsem měl zprostředkovanou Jaromírem, kterému jsem ji zaslal a on jí při cestě pro materiál u Baláže vyhodil a odpoledne zase vyzvedl(díky mu za to). S Balážem jsem mluvil telefonicky a divil se jak jsem mohlo s tímto jezdit (totální zatuhlost), repasi nebo výměnu doporučuji - měl jsem najeto 135 000 km. Jinak pokud máte auto nově, tak se v tomto počasí obrňte trpělivostí s odmlžováním , smiřte se s tím, že to nikdy úplně neuděláte. Ahoj

Re: měnit visko?

Napsal: 09 lis 2009 08:40
od Safraporte
pepinplzen píše:... Jinak pokud máte auto nově, tak se v tomto počasí obrňte trpělivostí s odmlžováním , smiřte se s tím, že to nikdy úplně neuděláte. Ahoj
mám také repas od p.Baláže a řekl bych že je to v poho, při plném rejdu mi to motor nemohl vůbec utáhnout a teď cítím jen mírné přibrždění a to hlavně při couvání. Zadek mi občas prohrábne když v plném rejdu zatáčím na štěrku a to asi také má být.
Jak zkusit visko? No osobně bych radil tohle (bylo mi porazeno a funguje to): postavit auto na rovnou asfaltovou plochu (někde u nák.centra), stočit kola do plného rejdu a auto (odbržděné s neutrálem :wink: ) musí jít lehce popotlačit rukou. To mi se starou visco nešlo - s autem jsem ani nehnul a s repaskou mi to funguje ...
Jinak co se zamlžování týká - mám přídavný bufík na předehřev motoru a když ještě zapnu klima, tam mám po cca 2 kilometrech suché odmlžené přední sklo - a to ho mívám po odpolední směně komplet orosené zevnitř a jemně zamrzlé z venku.

Re: měnit visko?

Napsal: 09 lis 2009 09:32
od EagleSK
Ja som viskoznu spojku sledoval, ked som bol minuly tyzden na STK. Technik mi neveril, ze sa na Freelanderi nedaju merat brzdy a dal predne kolesa na valce. Tam bolo potom pekne vidiet, ako kolesa zabrali a ked sa prekrutili zhruba o stvrtinu, zapol sa zadok a zadne kolesa zacali na mieste presmykovat.

Re: měnit visko?

Napsal: 10 lis 2009 09:02
od Dusan K
a proto na stk na válce nejezdím .Jinak určitě bych viskospojku vyměnil i na těch 80 tisících je to fakt lepší

Re: měnit visko?

Napsal: 22 lis 2009 15:52
od Obkr.
Tak jsem tu visko obědnal, vyměním a uvidím.

Re: měnit visko?

Napsal: 03 bře 2010 23:27
od Daniel
Jo jo, taky mě čeká vyměna visko. Přece jen 150tis km je už dost. Musím zase podotknout, že funguje pořád dobře.

Re: měnit visko?

Napsal: 04 bře 2010 07:18
od will.26
a až budete měnit ložiska na viskospojce tak nešetřete a kupte originaly ,měnil jsem je v prosinci a jsou po dvou měsicích uplně v pr..li (britpart) teď si připadám jako v trolejbusu ...uplně identické zvuky :(

Re: měnit visko?

Napsal: 04 bře 2010 07:42
od Safraporte
safra, a já si říkám co mi to dole pořád hučí jak trolejbus, když už mám opravený diferák :hmm:
ale kupovat opět ložiska (měněná v říjnu) a zjistit, že to není tím - to se mi zrovna nechce
dá se to nějak jednoduše poznat?
nezkoušel někdo jen koupit SKF ložiska a vyměnit to v gumách?

Re: měnit visko?

Napsal: 04 bře 2010 08:03
od bajo433
inac orig.je tam skf

Re: měnit visko?

Napsal: 04 bře 2010 09:01
od cesta
Safraporte:Tady na tom odkazu http://www.thesysadmin.co.uk/hippo/fixes/index.html "VCU bearing" ho má venku, ale moc tam k tomu nepíše, ale asi to jde.

Re: měnit visko?

Napsal: 04 bře 2010 09:36
od Safraporte
dík, tohle http://www.thesysadmin.co.uk/hippo/fixe ... aring3.jpg mi stačí
mám doma dvě starý, tak na to juknu hned jak bude čas

Re: měnit visko?

Napsal: 04 bře 2010 10:18
od Hunter
will.26 píše:a až budete měnit ložiska na viskospojce tak nešetřete a kupte originaly ,měnil jsem je v prosinci a jsou po dvou měsicích uplně v pr..li (britpart) teď si připadám jako v trolejbusu ...uplně identické zvuky :(
jo tak to jsme na tom asi podobne, presne - v prosinc menene a ted to zacalo hucet, porad jsem nevedel, k cemu to prirovnat, ale ten trolejbus, to je presne ono :wink: je to slyset pod podlahou, presne z mist, kde je visko. Ad kvalita Britpart - jiz se tu o tom nekde psalo, ze je to BIDA! Kupoval jsi ta loziska v ISLAND4x4? Tam maji prave vse tak levne, ale ta kvalita asi bude dost uboha.. To si pak covek rika, zda ta visko od nich neco vydrzi :?

Re: měnit visko?

Napsal: 04 bře 2010 10:27
od Allan
Já je kupoval zde a žádnéj problémhttp://www.land-rover-dily.cz/index.php

Re: měnit visko?

Napsal: 04 bře 2010 10:31
od Hunter
Ale podle fotek a cisla dilu to je to same, co prodava ISLAND4x4. Rozdil je krasne videt na jednom miste u Admina - http://www.roverland.cz/pohon-kol-2/ .

Re: měnit visko?

Napsal: 04 bře 2010 11:06
od Hunter
Jeste tedy k tem loziskum. Na Paddocku maji dva typy a to bud TOQ000040G nebo TOQ000060 s tim, ze se lisi dle RV (to 1A999999 nebo from 2A000001), ale tady v CZ jsem vsude objevil pouze TOQ000040G, pripadne TOQ000040 (levnejsi nahradu). Takze bych rad vedel, zda ke skutecne potreba pro novejsi Free pouzivat jina loziska.

Re: měnit visko?

Napsal: 05 bře 2010 22:35
od Hunter
Hunter píše:Jeste tedy k tem loziskum. Na Paddocku maji dva typy a to bud TOQ000040G nebo TOQ000060 s tim, ze se lisi dle RV (to 1A999999 nebo from 2A000001), ale tady v CZ jsem vsude objevil pouze TOQ000040G, pripadne TOQ000040 (levnejsi nahradu). Takze bych rad vedel, zda ke skutecne potreba pro novejsi Free pouzivat jina loziska.
:arrow: