No bóže, dvě matky chybí
Plný počet matic na kole je zbytečný luxus
O tom jsem se přesvědčil na vlastní kůži. V bývalé práci jsme s kolegyní dostali na zájezd tehdy nového Focuse II. Jezdili jsme s ním několik týdnů do práce a mezitím i jiní kolegové na služebky. Na autě od začátku sem tam něco skříplo-chrouplo, hlavně na železničních přejezdech. Až jednoho rána, po výjezdu z domova, skřípání neustávalo a tak jsem vylezl ven a poklusem kolem auta se snažil zjistit odkud vrzání jde. Levé zadní kolo nějak divně házelo, ale naštěstí se ukázalo, že je to jen špatně nasazená plastová puklice. Ale když jsem se jí snažil nasadit a ani na třetí pokus to nešlo, tak koukám pořádně na kolo a ejhle. Drželo jen na jedné matce! Z pěti. Jako opařený jsem sundal puklice i z ostatních kol a co by jste řekli. No, neměli jsme je tam. Na předních kolech byly matky po dvou, vzadu po jedné. Z dvaceti matek jezdilo auto na šesti! A jak se to stalo? Inu lidská blbost je bezmezná, mechanik v servisu prý neměl dost matek na auto na dílně a tak si půjčil pár „rezervních“ z vystaveného vozidla na salónu. No a to se pak dostalo k nám. Od té doby má Ford Focus mojí neochvějnou důvěru