Technické vysvětlení rušení dálkového ovládání k autům je relativne jednoduché:
1. používá se sdílené pásmo 433MHz (většinou) = může tam být i někdo jiný
2. používaný výkon je malinký cca. 0,01W, aby to nežralo baterky = malej dosah
3. anténa v dálkovém ovladači je malinká = ještě menší dosah
4. anténa v přijímači v autě je někde u plechu a schovaná = ještě o kus menší dosah = vůbec se divím, že to funguje
5. přijímač je taková maličká kostička a aby byla levná, tak ušetřili na součástkách, které nejsou nutné pro jeho funkci, z toho potom vzniká problém, že se přijímač zahltí jiným silným signálem a citlivost na signál žádaný mu dále klesne = a teď už to doopravdy nefunguje.
Pokud to chce někdo více technicky, mohu.
Bohužel se to nedá rozumně předpovědět, kde to fungovat nebude. Před několika lety jsem řešil problém s nefungujícím dálkovým ovládáním v okolí velkého dealera aut, jinde fungovaly. Po hodině hlednání jsme našli zablokované tlačítko na bezdrátovém domovním zvonku na brace domu vzdáleného asi 300m - zvonek vysílal furt a spolehlivě si pásmo obsadil pro sebe. Měl o kousek větší výkon, anténu která se anténě aspoň trochu podobala a tudíž i fungovala a nebyl zavřenej uvnitř auta - to celé způsobilo že jeho dosah byl asi 1km a na 300m zrušil funkci DO u aut.
Pro srovnání, na kmitočtu 432MHz (čili hned vedle, DO to většinou nerozliší), používáme pro radioamatérské vysílání výkon kolem 1000W a s pořádnou anténou na obou koncích je dosah běžně 400km a občas i kolem 1000km.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo