Stránka 1 z 2
Rána při plném rejdu
Napsal: 18 lis 2009 16:10
od MartinMM
Rád bych pozdravil všechny Diskoveráře a jelikož se náš vozový park rozrostl o disko kterou jsme zakoupili v anglii tak bych vás tímto požádal o radu. Koupil jsem diskoveru 2.5 tdi 94 rok a při plném rejdu nebo zařazení zpátečky a otáčení se a následné jízdě vpřed se ozve rána někde u řízení jakoby do toho někdo praštil palicí. Při prohlídce na silnici jsem nic nenašel. Budu rád za každou radu. M
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 18 lis 2009 16:22
od erik
MartinMM píše:Rád bych pozdravil všechny Diskoveráře a jelikož se náš vozový park rozrostl o disko kterou jsme zakoupili v anglii tak bych vás tímto požádal o radu. Koupil jsem diskoveru 2.5 tdi 94 rok a při plném rejdu nebo zařazení zpátečky a otáčení se a následné jízdě vpřed se ozve rána někde u řízení jakoby do toho někdo praštil palicí. Při prohlídce na silnici jsem nic nenašel. Budu rád za každou radu. M
1. Ja jsem mel rozsypanou LT 230 a presne to , jak pises.
2. Ja jsem mel rozsypanou hrusku a talir na zadnim difu a presne to , jak pises.
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 20 lis 2009 14:33
od MOPADŽI
Jestli ti to dělá při rejdu, jak píšeš, může to být "načnutý" homokineťák na přední nápravě. Zravidla ten, který je při rejdu na vnitřní straně zatáčky. Dám plnej rejd do leva a rozjedu se - křupne, je to levej a naopak..........
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 20 lis 2009 15:10
od erik
MOPADŽI píše:Jestli ti to dělá při rejdu, jak píšeš, může to být "načnutý" homokineťák na přední nápravě. Zravidla ten, který je při rejdu na vnitřní straně zatáčky. Dám plnej rejd do leva a rozjedu se - křupne, je to levej a naopak..........
Jo. To jsem si tez myslel. Tak jsem vymenil homoinetak... a byla to zavada c. 1 / tak mam nadhradni a dobry homokinetak... a to se vyplati
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 20 lis 2009 15:21
od PavelU
Eriku a nejen to, máš zkontrolovaný náboj, novou vazelinu a to se vyplatí...

A to nepíšu o tom, že takový trénink výměny kloubu taky není špatný...

Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 20 lis 2009 20:36
od eliott
MartinMM píše:Rád bych pozdravil všechny Diskoveráře a jelikož se náš vozový park rozrostl o disko kterou jsme zakoupili v anglii tak bych vás tímto požádal o radu. Koupil jsem diskoveru 2.5 tdi 94 rok a při plném rejdu nebo zařazení zpátečky a otáčení se a následné jízdě vpřed se ozve rána někde u řízení jakoby do toho někdo praštil palicí. Při prohlídce na silnici jsem nic nenašel. Budu rád za každou radu. M
Homokloub by nevydával takové rány, jen cvaká, pokud je to silná kovová rána, hledal bych jinde, každopádně je třeba lépe identifikovat odkud to vychází.
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 20 lis 2009 21:32
od Sláma Karel
Erik má naprostou pravdu. Zkušenosti nenahradíš.
Bude to vysypaný mezinápravový diff a ta rozemletý kolečka jsou tam zaseklý a při velkém zatížení to povolí a vydá hroznou kovovou ránu. Už jsem to zažil několikrát.
Zkus si zvednout jedno kolo vyřaď rychlost a zkus s ním zatočit. Samozřejmě nezapomeň mít vyřazenou i uzávěrku.
Uvidíš, že ti to nepůjde, ale mělo by.
No a jestli to půjde tak je to něco jiného
K
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 20 lis 2009 21:38
od eliott
To co popisuje Karel mám zrovna v práci na stole, ale možná to půjde zachránit
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 21 lis 2009 17:36
od MartinMM
eliott píše:MartinMM píše:Rád bych pozdravil všechny Diskoveráře a jelikož se náš vozový park rozrostl o disko kterou jsme zakoupili v anglii tak bych vás tímto požádal o radu. Koupil jsem diskoveru 2.5 tdi 94 rok a při plném rejdu nebo zařazení zpátečky a otáčení se a následné jízdě vpřed se ozve rána někde u řízení jakoby do toho někdo praštil palicí. Při prohlídce na silnici jsem nic nenašel. Budu rád za každou radu. M
Homokloub by nevydával takové rány, jen cvaká, pokud je to silná kovová rána, hledal bych jinde, každopádně je třeba lépe identifikovat odkud to vychází.
Tak je to homokloub oba dva a vysypané ložiska vtom domečku nebo jak se to jmenuje a v pondělí musíme jet do anglie pro koně

Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 21 lis 2009 18:26
od Sláma Karel
A ten můj návod jsi vyzkoušel. Ty klouby můžou být jen důsledek. K
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 21 lis 2009 20:08
od eliott
MartinMM píše:
Tak je to homokloub oba dva a vysypané ložiska vtom domečku nebo jak se to jmenuje a v pondělí musíme jet do anglie pro koně

To aby jsi ani nešel spát

. díly mám

Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 24 lis 2009 06:39
od MartinMM
Sláma Karel píše:Erik má naprostou pravdu. Zkušenosti nenahradíš.
Bude to vysypaný mezinápravový diff a ta rozemletý kolečka jsou tam zaseklý a při velkém zatížení to povolí a vydá hroznou kovovou ránu. Už jsem to zažil několikrát.
Zkus si zvednout jedno kolo vyřaď rychlost a zkus s ním zatočit. Samozřejmě nezapomeň mít vyřazenou i uzávěrku.
Uvidíš, že ti to nepůjde, ale mělo by.
No a jestli to půjde tak je to něco jiného
K
TAk závada je hlavně tady jak píšeš , homoklouby byli jako bonus. Včera na to koukal mechanik a tvrdí že je stále zamčenej mez. dif ale nešlo mu ho odjistit takže dnes jedem do servisu na to mrknout. Problém je že tady díli stojej balík a nevím zda by to dojelo do anglie je to od nás cca 3000 km .Na rovince je vše vpoho jen při velkém rejdu se to tak sere. Jinak oprava toho mez. dif obnáší přesně co?? Dík
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 24 lis 2009 06:53
od zbynek
Znamená tedy že když mam zavřený mezinápravový differenciál, bude to při velkém rejdu takto zlobyt ???????? Ty rány se ti ozívaly vždy při tom rejdu nebo jen někdy ???????? Udělal jsem si ovládání uzávěry, tak nevím co mohu očekávat.
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 24 lis 2009 08:41
od eliott
Když vyndáš přední kardan, můžeš jet a doufat, že se to nerozsype.
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 24 lis 2009 19:06
od Land Jirka
Já bych s tím raději moc nejezdil....rozláme se i něco dalšího.
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 24 lis 2009 19:07
od Land Jirka
zbynek píše:Znamená tedy že když mam zavřený mezinápravový differenciál, bude to při velkém rejdu takto zlobyt ???????? Ty rány se ti ozívaly vždy při tom rejdu nebo jen někdy ???????? Udělal jsem si ovládání uzávěry, tak nevím co mohu očekávat.
Když budeš používat uzávěrku, tak jak se má (jen v terénu a hlavně ne na suché silnici)
tak můžeš očekávat jen tisíce šťastných kilometrů.

Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 24 lis 2009 19:20
od zbynek
Land Jirka píše:zbynek píše:Znamená tedy že když mam zavřený mezinápravový differenciál, bude to při velkém rejdu takto zlobyt ???????? Ty rány se ti ozívaly vždy při tom rejdu nebo jen někdy ???????? Udělal jsem si ovládání uzávěry, tak nevím co mohu očekávat.
Když budeš používat uzávěrku, tak jak se má (jen v terénu a hlavně ne na suché silnici)
tak můžeš očekávat jen tisíce šťastných kilometrů.

to: Land Jirka Právě jak jsem motoval to ovládání, tak mi to asi zůstalo zavřené a když jsem vycouvával ze dvora ozval se nepříjemný kovový zvuk, potom už né, tak doufám že jsem nestihl něco zničit.
Je možné že by to hned prasklo ???? Jsem trochu vystrašenej
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 24 lis 2009 20:16
od Land Jirka
zase tak háklivé by to být nemělo. asi byla špatně dořazená a jen vyskočila
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 24 lis 2009 21:13
od zbynek
Bylo to právě v momentě kdy nesvítila indikace, prostě jsem to ještě ladil. Potom se to už neozvalo.
Jak vlastně mohu zjistit že uzávěra funguje ?? Mam představu, když zvednu jedno přední a jedno zadní, tak by se měli obě točit, nebo jsem vedle jak ta jedle ??
Re: Rána při plném rejdu
Napsal: 25 lis 2009 10:13
od erik
MartinMM píše:Sláma Karel píše:Erik má naprostou pravdu. Zkušenosti nenahradíš.
Bude to vysypaný mezinápravový diff a ta rozemletý kolečka jsou tam zaseklý a při velkém zatížení to povolí a vydá hroznou kovovou ránu. Už jsem to zažil několikrát.
Zkus si zvednout jedno kolo vyřaď rychlost a zkus s ním zatočit. Samozřejmě nezapomeň mít vyřazenou i uzávěrku.
Uvidíš, že ti to nepůjde, ale mělo by.
No a jestli to půjde tak je to něco jiného
K
TAk závada je hlavně tady jak píšeš , homoklouby byli jako bonus. Včera na to koukal mechanik a tvrdí že je stále zamčenej mez. dif ale nešlo mu ho odjistit takže dnes jedem do servisu na to mrknout. Problém je že tady díli stojej balík a nevím zda by to dojelo do anglie je to od nás cca 3000 km .Na rovince je vše vpoho jen při velkém rejdu se to tak sere. Jinak oprava toho mez. dif obnáší přesně co?? Dík
...popisujes cestu, kterou jsem prosel... Land Jirka mi vymenil LT 230- ze stare zbyl jenom obal, bo odlomeny kosek zeleza prosel prevody a etc...
ty rany bych charakterizoval , jako kdyz bochnes kilovym kladivem na pravou stranu narazniku. Jo a pri zataceni to znacne samo brzdilo... neslo to potlacit.