Stránka 1 z 1

DI - prevody - uprava

Napsal: 10 bře 2007 21:55
od jezbera ivan
Ahoj, nakolko je to pre mna nejasne, chcem sa opytat, ze co a kde je potrebne urobit ak by som chcel kompenzovat vacsie pneu upravou prevodov, tak aby to auto pri danych otackach jazdilo rovnako rychlo ako seria (nejde mi o spravnost ukazovania tacho ale o to aby sa menej trapil motor a pri redukcii islo auto pomalsie, lebo vacsie pneu - vacsii speed). Este podotykam, ze dozadu a mozno aj predu pojde ARB uzaver. Dakujem. Ivan

Re: DI - prevody - uprava

Napsal: 10 bře 2007 22:10
od DanoDEF
jezbera píše:Ahoj, nakolko je to pre mna nejasne, chcem sa opytat, ze co a kde je potrebne urobit ak by som chcel kompenzovat vacsie pneu upravou prevodov, tak aby to auto pri danych otackach jazdilo rovnako rychlo ako seria (nejde mi o spravnost ukazovania tacho ale o to aby sa menej trapil motor a pri redukcii islo auto pomalsie, lebo vacsie pneu - vacsii speed). Este podotykam, ze dozadu a mozno aj predu pojde ARB uzaver. Dakujem. Ivan

Ide o to co povazujes za väcsie pneu...

Jedna z moznosti je vymena redukcnej prevodovky. Trebars z Defendera 110 popripade az z Defendera 130.

Ja osobne mam vymenenu reducku z Def 130.

Kazdopadne budu trpiet poloosy.

Re: DI - prevody - uprava

Napsal: 10 bře 2007 22:16
od jezbera ivan
DanoDEF píše:
Jedna z moznosti je vymena redukcnej prevodovky.
To viem, ale to je prilis, ja som myslel ci nestaci vymenit nejake koliecka v diferakoch ci co, niekde som o tom nieco cital. Ak ano, kde, ake kam a odkial?

Re: DI - prevody - uprava

Napsal: 10 bře 2007 22:50
od DanoDEF
jezbera píše:
DanoDEF píše:
Jedna z moznosti je vymena redukcnej prevodovky.
To viem, ale to je prilis, ja som myslel ci nestaci vymenit nejake koliecka v diferakoch ci co, niekde som o tom nieco cital. Ak ano, kde, ake kam a odkial?
Tak skus http://www.kamdiffs.com/

Ale lacne to nie je....

Napsal: 11 bře 2007 06:17
od karel
Pokud dáš kola 33" auto to díky dobrým převodům zvládne i s 3,54 v diferenciálech, ale je lepší provést výměnu za 4,11 nebo 4,7.Jde defakto o změnu stálého převodu tj talířového kola a hnacího pastorku.Důležité je udělat to zároveň na obou nápravách a pokud chceš měnit otevřené dify za ARB tak s tím počítat.Změna v difech je větším přínosem než zásah do redukční převodovky-menší namáhání všech součástí pohonu, ale samozřejmě je to dražší.Bližší info třeba
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.html

???

Napsal: 11 bře 2007 21:55
od jezbera ivan
Dik, pozeral som aj to od dana aj to od karla, zial nic mi to nehovori. Skusme este raz. Ak som spravne pochopil, musim vymenit nieco v diferakoch - aby som zmenil prevodovy pomer na oboch napravach naraz. Potialto tomu rozumiem. Ale, ma na to vplyv ci tam mam ARBcko difflock alebo nemam? Co asi stoji taka sranda a za aky prevodovy pomer to mam menit (u disco I V8 automat)? Dakujem za trpezlivost. Ivan

Re: ???

Napsal: 11 bře 2007 22:22
od DanoDEF
jezbera píše:Dik, pozeral som aj to od dana aj to od karla, zial nic mi to nehovori. Skusme este raz. Ak som spravne pochopil, musim vymenit nieco v diferakoch - aby som zmenil prevodovy pomer na oboch napravach naraz. Potialto tomu rozumiem. Ale, ma na to vplyv ci tam mam ARBcko difflock alebo nemam? Co asi stoji taka sranda a za aky prevodovy pomer to mam menit (u disco I V8 automat)? Dakujem za trpezlivost. Ivan
No je to na dlhsie pisanie...vies vlastne ake pneu tam chces obut? Spomenute moznosti nie su najlacnejsie a vyzaduju si urcite zrucnosti...ak ich nemas tak si to musis dat niekomu urobit a to tiez nieco stoji.

Rozhodne ak das väcsie pneu a zmenis prevodovy pomer tak by si mal mat lepsi diff ako original.

Ak zmenis prevodovy pomer a das tam ARB + väcsie kolesa a NEzmenis poloosy tak cela uprava NEMA vyznam!!!

Napsal: 11 bře 2007 22:30
od jezbera ivan
Idu tam 235/85 R 16, uprava vyznam ma, lebo automat bude radit normalne a nebude viac jazdit podkvaltovany ako seria. A tiez auto pri danych otackach nebude jazdit rychlejsie ako seria (cize redukovana jednotka nebude zrychlena oproti serii). Vsetkemu rozumiem, len zatial nie tomu, ze toto kup namontuj (alebo daj namontovat) a si tam kde seria. Tie je to o prachoch, ked to ma byt 30 tis, kaslem na to. Vdaka.

Napsal: 11 bře 2007 22:35
od DanoDEF
jezbera píše:Idu tam 235/85 R 16, uprava vyznam ma, lebo automat bude radit normalne a nebude viac jazdit podkvaltovany ako seria. A tiez auto pri danych otackach nebude jazdit rychlejsie ako seria (cize redukovana jednotka nebude zrychlena oproti serii). Vsetkemu rozumiem, len zatial nie tomu, ze toto kup namontuj (alebo daj namontovat) a si tam kde seria. Tie je to o prachoch, ked to ma byt 30 tis, kaslem na to. Vdaka.
Som myslel, ze tam davas velke kolesa...pre 235/85R16 by som sa netrapil.

Standardny prevod je 3,54...mas moznost uz iba 4,1 alebo 4,7...

Napsal: 12 bře 2007 06:27
od karel
Je to tak výměna převodů 3,54 za 4,1 a výš, má význam pouze při montáži kol 33" a větších a to jen v případech, že chceš jezdit třeba trialy, na ježdění při expedicích by to bylo spíš na optíž. 235/8516 tedy 32" sériové převody zvládnou.A tak jak píše DanoDef, pokud to chceš vzít opravdu z gruntu tojest,lepší se špérou dify ARB nebo Detroit, k tomu změnit převody Kam nebo Ashcroft, pevnější poloosy MaxiDrive a nakonec dát kola"jen" 32" tak ten efekt nedocílíš.

Pokud se přesto rozhodneš pro výměnu převodů musíš v diferáku vyměnit tohle

Napsal: 12 bře 2007 09:16
od teslo
Suhlasim s Danom a Karlom. Pokial tam mas 235/85 R16, tak je zbytocne menit prevody v diferokoch. Nebude to taky efekt, ako by si ocakaval za tolko penazi. Navyse na kolesa bude prenasany vacsi moment a poloosy sa stanu najslabsim miestom( aj ked pri takychto kolach to nebude nic hrozne).
Efektivnejsia by bola redukcna prevodovka zo 110, alebo 130( ako pisal Dano).
Ubytnku vykonu sa nemusis vobec bat. V8 a automat si s tym hravo poradia.

Napsal: 12 bře 2007 12:20
od Admin
Taky bych to řešil výměnou redučky z dieselového modelu Discovery nebo Defíka. Má pomalejší převody.
Navíc i výhoda je v tom, pokud by jsi měnil pneumatiky zase zpět, tak dáš zpět i redučku.

Napsal: 14 bře 2007 14:21
od jezbera ivan
No trochu som sa v tom rypal a zistil som nasledovne:
Rozvodovka z Defendera - high - 15% pomalsi prevod ako D1, low - rovnaky prevod ako D1.
Rozvodovky D1 vsetky maju rovnaky prevod, ci diesel ci benzin.
Mozem pouzit jedine zmenu prevodu v diferakoch co na 4.1 prinesie najakych 15% spomalenia, co je cca to co by sa k 32"kam hodilo, ale je to asi zbytocne, to je svata pravda.

Napsal: 14 bře 2007 14:37
od DanoDEF
jezbera píše:No trochu som sa v tom rypal a zistil som nasledovne:
Rozvodovka z Defendera - high - 15% pomalsi prevod ako D1, low - rovnaky prevod ako D1.
Rozvodovky D1 vsetky maju rovnaky prevod, ci diesel ci benzin.
Mozem pouzit jedine zmenu prevodu v diferakoch co na 4.1 prinesie najakych 15% spomalenia, co je cca to co by sa k 32"kam hodilo, ale je to asi zbytocne, to je svata pravda.
Tak ak lepsie postudujes tak su k dispozicii tri druhy LT 230 a to lisia sa iba rozdielnym prevodom High...a to jest 1,2.. , 1,4.. a 1,6.. . Redukcny prevod Low maju vsetky rovnake.

Napsal: 14 bře 2007 14:45
od Potapěč
235/85/16 jsem jezdil na Disco I a nepatrnej rozdíl je znát na dálnici v táhlých kopcích, v terénu to znát není. :idea:

Napsal: 14 bře 2007 14:50
od jezbera ivan
DanoDEF píše:Redukcny prevod Low maju vsetky rovnake.
No prave, ja vsak mam problem ze redukcia (jednotka a spiatocka) je rychla ale uz prichadzam na to ze to nie je 32"kami ale automatickou prevodovkou.

Napsal: 14 bře 2007 14:57
od Potapěč
Není. Přečti si to, už jsem ti v tvém vlákně o rozdílu automatu a manuálu odpověděl. :wink:

Napsal: 14 bře 2007 15:53
od jezbera ivan
Dik za info. To sa nada nic zasadne robit. I.