Stránka 1 z 3
Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 30 lis 2009 20:59
od Mattyfu
Ahoj
Jsem zde na fóru nováček, nicméně vlastním nějaký ten pátek Renče jedničku s italským VM-kem, auto jsem koupil za hubičku od pana otce, který ho měl cca 12 let, po celou dobu to auto jezdilo jen na naftu a výměny olejů, až do okamžiku než ho tatík uhřál, pro obraz zkázy, hlavy byly nakynuté jak těsto na koláče a destrukci dokonala voda ve válcích, ono to auto po této nehodě asi rok a půl stálo ve stodole. Pak jsem ho odkoupil a začal s opravama, po téměř půl roce kolotoče mezi prácí a renčem jsem vyjel, jezdil jsem až do teraz, nicméně, už nikdy to nebylo ono, motor se ve stoupáních hřeje, už dvakrát se mi fouklo těsnění pod hlavou a kupodivu z něj teče olej, ale v množství nedůstojném i pro land rovera. Komprese je také nic moc, čož přikládám vyrezlé trojce a pístním kroužkům. Studený motor rovná se dýmovnice všech možných barev od černé přez bílou a pak modrou, po zahřátí ani obláček i ve stoupání. A teď se dostávám k avizované výměně, můj známý který se zaláskoval do LR získal dva RR clasiky, u jednoho ho potkalo podobné neštěstí co mě a tak vyměnil motor právě za 300 TDi. Jelikož jsem tu 2,4 skládal dohromady tak mám přehled jak funguje, zato o 300 nevím vůbec nic, a jelikož má i autoservis, tak mi nabídl, respektive mému otci (Renč je náš společný mazel) že mi za velmi zajímavou částku motr vymění cena odpovídá kompet motoru a práce = opravě podfouklého těsnění pod hlavou s prací. O VM-kách jsem už mnoho slyšel,ale málo kdy něco dobrého, myslím si že motor ikdyž umírá, tak se brání zuby nechty, i s vytrhlými závity štefty vahadel ventilů jsem se dokázal vrátit přez 300 km domů a to na trochu silikónu. Mám nové turbo (KKK)a čerpadlo jdou použít do třístovky??? Jake jsou rozvody??? VM- OHV, klika, vačka soustava ozubených kol, mám i repasovaný altík, zkrákta skoro vše jen né motor. Poraďte mi prosím ať neudělám nějakou kravinu na kterou bych přišel až bude pozdě, jo a nebude problém s přepsáním v TP,ale to předpokládám že pakliže dovozce jednou povolil tak povolí i u mě. Děkuji všem
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 30 lis 2009 22:09
od eliott
Z VM nepoužiješ nic (čerpadlo se točí u VM doleva) ale výměna za 300 tdi je nejlepší volba, právě jednoho předěláváme také. TP bych neřešil vůbec, akorát bych ''sesouhlasil'' typ motoru

Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 30 lis 2009 23:38
od Sláma Karel
Super volba jak píše Eliott. Už mám dva takhle předělané za sebou. Dovozce výměnu povolí. Otázka je jak dlouho, protože AMT je v likvidaci, takže těžko říct jak dlouho bude ten pán, co to dělá teď, tu pravomoc to povolovat mít. K
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 30 lis 2009 23:48
od PavelU
Jo předělávejte, bude víc náhradních dílů...

Se to teď blbě shání (ty vyndané motory

pro MadToma), nevím kam je budu za chvilku dávat.

Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 30 lis 2009 23:57
od Sláma Karel
Jo u mě máš dva. Jestli si je neodvezeš včas, tak ti je hodím do kufru toho krasavce RRC co ti přivezu. I když je benzínovej.

K
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 01 pro 2009 00:12
od PavelU
Máš to u mě...
A nezasí...me tu to vlákno, nebo se vedoucí bude zlobit...

Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 01 pro 2009 00:52
od Sláma Karel
Však mu radíme ať to hodí k tobě do šrotu to VM a dá tam 300tdi. Až to zkusíš i ty, tak nevím kam ty VM budeme vyhazovat. K
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 01 pro 2009 07:30
od Mattyfu
Aha, no tak to jsem rád, že nepáchám sebevraždu, respetktive další vraždu na Brumlovi, jen jsem se chtěl něco dovědět o té třístovce, eventuelně jestli na ní není někde manuál jako jsem si vytisknul na VM-ko, jaké je tam turbo, čerpadlo, rozvody, náplně a další maičkosti, nadále se v tom budu hrabat sám, tak ať alespoň vím co mi tam dělá kadle kadle, ale už teď děkuju,
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 01 pro 2009 08:41
od PavelU
Stáhni si tento manuál, je to sice Defender, ale motor 300Tdi a tam najdeš odpovědi na tvé otázky...
http://www.cannell.co.uk/Range_Rover_Ma ... er1996.pdf
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 01 pro 2009 09:44
od PavelU
A
TADY jeden RRC manuál, má to sice přes 20MB, ale když to potřebuješ, tak...

Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 01 pro 2009 19:33
od skritekcrx
ponevadz jsem toto take ted udelal jak a kde mam prehlasit ten typ motoru diky
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 01 pro 2009 21:12
od Mattyfu
skritekcrx píše:ponevadz jsem toto take ted udelal jak a kde mam prehlasit ten typ motoru diky
Ahoj,, když jsi to právě dodělal, tak by jsi mi mohl dát nějaké tipy na co dát pozor, co si vyžaduje přímé úpravy a co jde jak po másle. A také mám obavu jak mi sedne nový motor na převodovku, mám totiž vojenskou verzi a tam mi neseděli ani stěrače o převodovce nemluvím, když jsem je měnil, takže se bojím a zjišťuju info, páč to tak asi dopadně že u té výměny raději budu a klukům doufám pomohu.
Jinak všem moc děkuji za materiály, večer už bud před usnutím číst.
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 01 pro 2009 21:17
od eliott
Vojenskou verzi čeho ?
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 01 pro 2009 21:49
od Mattyfu
Mám na zakázku stavěného renče, původně pro velitele letecké italské základny, před tím vlastnil sérii tři,ale přeci jen chtěl trochu pohodlí nicméně stejnou průjezdnost terénem a jednoduchost, takže si nechal postatvit v land roveru tohodle Renče, má upravenou převodovku,vystužený rám, jiný mechanismus stěračů

a daší věci. No a ital tak co si tam mohl dát jiného než motor z Alfy Romeo.

Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 01 pro 2009 22:16
od eliott
Hm, to by tam mohla být převodovka LT85, ta je asi nejrobustnější, je pravda, že s VM jsem ji nikdy neviděl, ale auto na zakázku je auto na zakázku

. Motor VM není motor z Alfy, ale dával se do ní. Motory VM jsou stavebnicové motory používané i v bagrech atd.
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 02 pro 2009 18:25
od skritekcrx
Mattyfu píše:skritekcrx píše:ponevadz jsem toto take ted udelal jak a kde mam prehlasit ten typ motoru diky
Ahoj,, když jsi to právě dodělal, tak by jsi mi mohl dát nějaké tipy na co dát pozor, co si vyžaduje přímé úpravy a co jde jak po másle. A také mám obavu jak mi sedne nový motor na převodovku, mám totiž vojenskou verzi a tam mi neseděli ani stěrače o převodovce nemluvím, když jsem je měnil, takže se bojím a zjišťuju info, páč to tak asi dopadně že u té výměny raději budu a klukům doufám pomohu.
Jinak všem moc děkuji za materiály, večer už bud před usnutím číst.
No ja tedy daval 200 a rovnou i s prevodovkou misto VM a ted budu davat 300 s automatem pro nekoho. Musel jsem prevarit drzaky silendbloku co drzi motor drzak prevodovky jsem dal z 200 a na ram pasoval. Elektrika byli jen 4 draty pouzil jsem el z 200 a pripojil ji na origo z RRC jen starter byl jinak RRC ho mel ve svazku k prevodovce. palivo vcetne filtru na druhe strane a i spojka.Pokud pouzijes RRC chladic tak tam byl intercooler vpravo a 200 ho ma v levo takze tam jsem mel trosku problemy musel jsem to cele predelat. Tot vse ale 200 ani 300 na prevodovku z VM nesedi a jestli jde prehodit zvon nevim.
tady je par fotek
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 9&start=20
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 02 pro 2009 18:26
od skritekcrx
eliott píše:Hm, to by tam mohla být převodovka LT85, ta je asi nejrobustnější, je pravda, že s VM jsem ji nikdy neviděl, ale auto na zakázku je auto na zakázku

. Motor VM není motor z Alfy, ale dával se do ní. Motory VM jsou stavebnicové motory používané i v bagrech atd.
no nevim ale je tam znak Alfy jako krava tak bych taky videl vyrobce Alfu

Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 02 pro 2009 18:27
od skritekcrx
skritekcrx píše:ponevadz jsem toto take ted udelal jak a kde mam prehlasit ten typ motoru diky
tak kdeeeeeee prosim
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 02 pro 2009 20:22
od eliott
Před vývěvou směrem k rozvodům je na vodorovné ploše číslo. Je na hulváta vyražené do odlitku, žádná frézovaná ploška, jak by člověk čekal...
Znak je tam proto, že vyráběli motor 2.4 jen pro Alfu a asi těch vík udělali víc

, motor 2.5, který už byl v kde čem, znak neměl...
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 02 pro 2009 20:27
od PavelU
eliott píše:Znak je tam proto, že vyráběli motor 2.4 jen pro Alfu a asi těch vík udělali víc
A nebo tam už nebyl originál motor, nebo části...
