Stránka 1 z 2

Baterie Optima

Napsal: 16 bře 2007 12:29
od Miloš II
Tak kluci v SK konkrétně fy. www.allmetal.sk mají baterky v akci např.
Red Top 4,2L maj za 4792,- bez DPH a u nás např. http://www.optimabaterie.cz/autobaterie-ceniky/ za 5952,- bez DPH :idea:
Už mám objednáno protože mi zrovna klekla :lol: MilošII

Napsal: 16 bře 2007 13:05
od Potapěč
Jakápak asi je výdrš gelovek obecně? Mám f autě dvě, teprva asi tak rok.

Napsal: 16 bře 2007 13:25
od Miloš II
Potapěč píše:Jakápak asi je výdrš gelovek obecně? Mám f autě dvě, teprva asi tak rok.
No :idea: já jsem si ji asi odstřelil navijákováním. Teoreticky by měla vydržet víc, ale přijde na to jak ji asi taky dáváš po uších :lol: Tak já jsem si objednal hned 2kusy. Miloš II

Napsal: 16 bře 2007 13:33
od Potapěč
Mno, taky uš sem ji jednou musel nechat nabít. :Ja blb:

Re: Baterie Optima

Napsal: 18 bře 2007 08:27
od petrs
Red Top 4,2L maj za 4792,- bez DPH a u nás např. http://www.optimabaterie.cz/autobaterie-ceniky/ za 5952,- bez DPH :idea:
Už mám objednáno protože mi zrovna klekla :lol: MilošII[/quote]
Koupil jsem gelovou baterku podobných specifikaci za 5200 včetně DPH Fy EXIDE. Ale řeším nyní problém s nabíjení v automobilu ,zde nemůže dojít k nějakému problému při vybití baterie např. v naviláku. a jejím nasledné nabíjení.Všude se píše o kontrolovaném nabíjení. Našel jsem nějaké zařízení ale vůbec tomu nerozumím. http://www.traxide.com.au/trax1sc40_2.html Nemáte s tím nějaké zkušenosti.

Napsal: 18 bře 2007 13:36
od George
ahoj,
koukám,že to co tam hodil Peters na tom druhým webu je přesně to,co nahání OC k napájení přídavné baterie.Až to uvidí bude mít radost.Jinak toto zařízení slouží k ochraně hlavní baterie ,aby se nevybíjela pod úroveň nutnou k nastartování auta,kddyž máš v autě přídavnou baterii na pohon příslušenství jako třeba právě naviják nebo v případě OC počítač.Navíc to zaručuje přednostní dobití hlavní baterie tak,aby nebyla ohrožena provozuschopnost auta.Takže s gelovkou to nebude mít asi nic společného.
George

Prioritystart

Napsal: 19 bře 2007 14:00
od Miloš II
George píše:ahoj,
koukám,že to co tam hodil Peters na tom druhým webu je přesně to,co nahání OC k napájení přídavné baterie.Až to uvidí bude mít radost.Jinak toto zařízení slouží k ochraně hlavní baterie ,aby se nevybíjela pod úroveň nutnou k nastartování auta,kddyž máš v autě přídavnou baterii na pohon příslušenství jako třeba právě naviják nebo v případě OC počítač.Navíc to zaručuje přednostní dobití hlavní baterie tak,aby nebyla ohrožena provozuschopnost auta.Takže s gelovkou to nebude mít asi nic společného.
George
Nebo tohle

http://www.offroadpoint.cz/baterie.php
a
http://www.prioritystart.com/

Miloš II

Napsal: 19 bře 2007 15:36
od BigTwin Jirka
Optimu už dodává i Paddock, žlutou i červenou za více než dobré ceny.

Napsal: 19 bře 2007 20:17
od George
Čágo,no Priority start dost dobrý,ale naštvalo by mě ,kdybych po každém jeho zásahu musel vždycky znova synchronnizovat klíč.
George

Gelová baterie - Úskalí při nabíjení

Napsal: 19 bře 2007 23:01
od kubes
Gelová baterie má mnoho předností. Bohužel má i jednu velkou nevýhodu. Není jí jedno, na jaké napětí je nabíjena. Nemá totiž možnost odventilování, takže při nabíjení větším napětím u ní dochází k plynování a zvyšování tlaku uvnitř, který zpravidla končí deformací, někdy až poškozením obalu. Nová vozidla, která jsou gelovou baterií vybavena již z výroby mají přesnější regulátory a k plynování baterie nedochází. Pokud hodláte dát gelovou baterii do staršího vozidla, kde předtím byla baterie s elektrolytem, nezapomeňte zkontrolovat napětí vylézající z alternátoru. Pokud bude vyšší než 14,4 V tak tam gelovku nedávejte. Jasně, že neodejde hned, ale škodí jí to a bude mít pravděpodobně nižší životnost.
Paradoxně nutnost celodenního svícení pomáhá tam, kde je nabíjecí napětí větší. Tím, že je odebírán proud pro osvětlení je nižší napětí a gelovka tolik netrpí ani tam, kde je za normálních okolností pro ni již z důvodu vysokého napětí na alternátoru nebezpečno.
Zdraví Kubeš

Propojovač paralerní baterie 12 V

Napsal: 06 dub 2007 10:05
od Miloš II
Myslím, že by to mohlo pořešit tohle MIloš II

http://shop.svarov.cz/index.php?main_pa ... cts_id=117

Napsal: 13 dub 2007 20:50
od OME
Nechci nikomu nic vnucovat,ale podle mých dlouholetých zkušeností kapacitu baterie ničím nenahradíš a tu gelovky nemají nijak zvláštní.Hlavně pro velké množství přídavných zařízení je důležité množství uskladněné energie tj.kapacita.Mimo to ani s životností baterií Optima to není žádná sláva.

Re: Baterie Optima

Napsal: 20 kvě 2015 21:24
od mr-tomas
Co je pravdy na tom, že gelovka žlutá Optima může být provozována v jakékoli poloze? Potřeboval bych je z důvodu jejich nadměrné velikosti položit na bok.

Re: Baterie Optima

Napsal: 20 kvě 2015 21:28
od DanoDEF
... vsetky gelove baterky mozu byt pouzivane v roznych polohach

Re: Baterie Optima

Napsal: 20 kvě 2015 22:03
od desmosedici-rr
čus když jsem kdysi dělal do autohifi, jezdil na soutěže DB drag tak jsem měl tuhle baterku http://autobaterie.heureka.cz/power-cel ... e/#section a ještě dost taky frčela tahle značka http://autobaterie.hledejceny.cz/kinetik-khc-2400/ ty Optimy se občas taky oběvily ale neměli takovej proud kterej byl v ten okamžik třeba,baterie může být v jakékoliv poloze

Re: Baterie Optima

Napsal: 20 kvě 2015 22:06
od mr-tomas
Tak to je super. :dance :dance :dance

Re: Baterie Optima

Napsal: 21 kvě 2015 08:19
od teslo
neukryvaju v sebe tie baterie nejaku zaludnost pre bezne pouzitie v aute (navijakovnie je v nasom ponimani bezne :lol: )? (specialne nabijanie, teplotny rozsah, vibracie a pod...)
Parametrovo su to velmi zaujimave kusky.

Re: Baterie Optima

Napsal: 21 kvě 2015 09:29
od MadTom
Jsem na ty dva odkazy lehce kouknul a startovacní proudy 7000A a 2400A mě uvedly lehce v úžas. Né že by to nebylo teoreticky možné, ale be uvedení metodiky, podle které to bylo změřené, je to takovej nicneříkající údaj. I u běžněji se vyskytujících baterií jsou rozdíly damé dvěma standardy pro měření startovacího proudu. Ve výsledku je to tak, že u stejné baterie to je podle jednoho systému měření cca 500A a podle druhého cca 700A. A to se potom docela těžko srovnává.
Ještě jsem kouknul na jede z eshopů, na který to odkazuje a tak u baterie není uveden startovací proud 7000A ale nejspíš zkratový proud. To je ale úplně něco jiného.
Slušný dodavatel k baterii dodá trošku víc než 5 řádků údajů - většinou nějaký katalogový list, kde je uvedeno, podle jakých norem byly uvedené hodnoty zjištěny. Bez těchto údajů je to trošku srovnávání jablek s hruškama. A uvádění těch co nejhezčích čísel, které ale prakticky nemají žádný význam, kromě případu zkratovaných kabelů.

Re: Baterie Optima

Napsal: 21 kvě 2015 09:43
od astero
Nerád by som kazil nadšenie z hitech vytuneného aku ale nedá mi to, napr:
http://autobaterie.heureka.cz/power-cel ... e/#section smrdí podvodom - klamlivá reklama, bo 7000A štartovací prúd nedá, asi nedá ani 700A, teda možno neopakovateľne a do skratu. Ako gelovka je určená na zálohovanie a občasné cucnutie málo prúdu. Naviják jej nesvedčí, na to je nevhodná. To už radšej obyč.štartovacie olovo, alebo experiment s LiFePO4.
Optimabaterie, to tiež vypadá na naleštený prd pochybných vlastností, bacha na nich.
"OPTIMA RedTop: již samotný pohled přináší vzrušení.." To je dobré tak pre uhrovitého puberťáka, ktorý vezme tatíkovy oktávutedeíívoe, natuní mu symphony kapacitorom s modrým displejom a ešte mu ostane na jednu podobnú plčovinu.
Tá baterka má vlastnosti priemerné, ale aby sa to predalo tak sa potuní, je červená - ohhh , spiracell technology :lol:
Celý ich leták http://www.optimabaterie.cz/optima-baterie-prumysl.pdf je pochybný, chváliť sa tým že olovená baterka má elektrody z olova???, že separátory sú sklené vlákna, veď to už dobrých 30rokov používa asi aj filson z tesca. Samotěsnící
pojistné ventily - to znamená, že voda sa vyparí von, ale dnu už ju nedostanete. Obnažené olovo sa rozpadá.
Fuj, hnus, nebrať :hmm:
EDIT:MadTom bol rýchlejší :oops:

Re: Baterie Optima

Napsal: 21 kvě 2015 10:29
od MadTom
Jenom k Optima bateriím - oni ty elektrody mají doopravdy smotané a deklarovaným parametrům bych docela věřil. Když jsem si do D2 a později do Defa kupoval baterky, tak jsem Optimu nezvolil z jednoho důvodu - malá kapacita. Protože jsem baterky chtěl i k něčemu jinému, než je jenom startování - k napájení bufíku nebo ledničky, a tam to není o schopnosti dodat proud, ale i o kapacitě. Nakonec jsem skončil u AGM baterií od Banneru.
AGM = elektrolyt nasáklý ve skleněném rounu - netečou, nevytečou, teroteticky se dají i obrátit. Optima je to samé, ale navíc ještě smotané.
Gelová = elektrolyt je ve formě gelu
Nejsou to baterie stjené kontrukce.
Obecně - pokud baterie nemá originál šroubovací zátky, ale je hermeticky uzavřená, tak je třeba ji nabíjet tak, aby neplynovala, tj. nabíječkou s omezením maximálního napětí. Pokud se totiž plynovací napětí překročí, tak uvnitř baterie vzroste tlak od kyslíku a vodíku, co se v ní vyvíjí rozkladem vody. Aby nepraskla, tak má vždy nějaký pojistný ventil, dos často je to membrána která se prostě prostrhne, a dojde k nevratné ztrátě vody. To samé se může stát při poškození alternátoru, který dá moc velké napětí.