Stránka 1 z 2
Baterie Optima
Napsal: 16 bře 2007 12:29
od Miloš II
Tak kluci v SK konkrétně fy.
www.allmetal.sk mají baterky v akci např.
Red Top 4,2L maj za 4792,- bez DPH a u nás např.
http://www.optimabaterie.cz/autobaterie-ceniky/ za 5952,- bez DPH
Už mám objednáno protože mi zrovna klekla

MilošII
Napsal: 16 bře 2007 13:05
od Potapěč
Jakápak asi je výdrš gelovek obecně? Mám f autě dvě, teprva asi tak rok.
Napsal: 16 bře 2007 13:25
od Miloš II
Potapěč píše:Jakápak asi je výdrš gelovek obecně? Mám f autě dvě, teprva asi tak rok.
No

já jsem si ji asi odstřelil navijákováním. Teoreticky by měla vydržet víc, ale přijde na to jak ji asi taky dáváš po uších

Tak já jsem si objednal hned 2kusy. Miloš II
Napsal: 16 bře 2007 13:33
od Potapěč
Mno, taky uš sem ji jednou musel nechat nabít.

Re: Baterie Optima
Napsal: 18 bře 2007 08:27
od petrs
Red Top 4,2L maj za 4792,- bez DPH a u nás např.
http://www.optimabaterie.cz/autobaterie-ceniky/ za 5952,- bez DPH
Už mám objednáno protože mi zrovna klekla

MilošII[/quote]
Koupil jsem gelovou baterku podobných specifikaci za 5200 včetně DPH Fy EXIDE. Ale řeším nyní problém s nabíjení v automobilu ,zde nemůže dojít k nějakému problému při vybití baterie např. v naviláku. a jejím nasledné nabíjení.Všude se píše o kontrolovaném nabíjení. Našel jsem nějaké zařízení ale vůbec tomu nerozumím.
http://www.traxide.com.au/trax1sc40_2.html Nemáte s tím nějaké zkušenosti.
Napsal: 18 bře 2007 13:36
od George
ahoj,
koukám,že to co tam hodil Peters na tom druhým webu je přesně to,co nahání OC k napájení přídavné baterie.Až to uvidí bude mít radost.Jinak toto zařízení slouží k ochraně hlavní baterie ,aby se nevybíjela pod úroveň nutnou k nastartování auta,kddyž máš v autě přídavnou baterii na pohon příslušenství jako třeba právě naviják nebo v případě OC počítač.Navíc to zaručuje přednostní dobití hlavní baterie tak,aby nebyla ohrožena provozuschopnost auta.Takže s gelovkou to nebude mít asi nic společného.
George
Prioritystart
Napsal: 19 bře 2007 14:00
od Miloš II
George píše:ahoj,
koukám,že to co tam hodil Peters na tom druhým webu je přesně to,co nahání OC k napájení přídavné baterie.Až to uvidí bude mít radost.Jinak toto zařízení slouží k ochraně hlavní baterie ,aby se nevybíjela pod úroveň nutnou k nastartování auta,kddyž máš v autě přídavnou baterii na pohon příslušenství jako třeba právě naviják nebo v případě OC počítač.Navíc to zaručuje přednostní dobití hlavní baterie tak,aby nebyla ohrožena provozuschopnost auta.Takže s gelovkou to nebude mít asi nic společného.
George
Nebo tohle
http://www.offroadpoint.cz/baterie.php
a
http://www.prioritystart.com/
Miloš II
Napsal: 19 bře 2007 15:36
od BigTwin Jirka
Optimu už dodává i Paddock, žlutou i červenou za více než dobré ceny.
Napsal: 19 bře 2007 20:17
od George
Čágo,no Priority start dost dobrý,ale naštvalo by mě ,kdybych po každém jeho zásahu musel vždycky znova synchronnizovat klíč.
George
Gelová baterie - Úskalí při nabíjení
Napsal: 19 bře 2007 23:01
od kubes
Gelová baterie má mnoho předností. Bohužel má i jednu velkou nevýhodu. Není jí jedno, na jaké napětí je nabíjena. Nemá totiž možnost odventilování, takže při nabíjení větším napětím u ní dochází k plynování a zvyšování tlaku uvnitř, který zpravidla končí deformací, někdy až poškozením obalu. Nová vozidla, která jsou gelovou baterií vybavena již z výroby mají přesnější regulátory a k plynování baterie nedochází. Pokud hodláte dát gelovou baterii do staršího vozidla, kde předtím byla baterie s elektrolytem, nezapomeňte zkontrolovat napětí vylézající z alternátoru. Pokud bude vyšší než 14,4 V tak tam gelovku nedávejte. Jasně, že neodejde hned, ale škodí jí to a bude mít pravděpodobně nižší životnost.
Paradoxně nutnost celodenního svícení pomáhá tam, kde je nabíjecí napětí větší. Tím, že je odebírán proud pro osvětlení je nižší napětí a gelovka tolik netrpí ani tam, kde je za normálních okolností pro ni již z důvodu vysokého napětí na alternátoru nebezpečno.
Zdraví Kubeš
Propojovač paralerní baterie 12 V
Napsal: 06 dub 2007 10:05
od Miloš II
Napsal: 13 dub 2007 20:50
od OME
Nechci nikomu nic vnucovat,ale podle mých dlouholetých zkušeností kapacitu baterie ničím nenahradíš a tu gelovky nemají nijak zvláštní.Hlavně pro velké množství přídavných zařízení je důležité množství uskladněné energie tj.kapacita.Mimo to ani s životností baterií Optima to není žádná sláva.
Re: Baterie Optima
Napsal: 20 kvě 2015 21:24
od mr-tomas
Co je pravdy na tom, že gelovka žlutá Optima může být provozována v jakékoli poloze? Potřeboval bych je z důvodu jejich nadměrné velikosti položit na bok.
Re: Baterie Optima
Napsal: 20 kvě 2015 21:28
od DanoDEF
... vsetky gelove baterky mozu byt pouzivane v roznych polohach
Re: Baterie Optima
Napsal: 20 kvě 2015 22:03
od desmosedici-rr
čus když jsem kdysi dělal do autohifi, jezdil na soutěže DB drag tak jsem měl tuhle baterku
http://autobaterie.heureka.cz/power-cel ... e/#section a ještě dost taky frčela tahle značka
http://autobaterie.hledejceny.cz/kinetik-khc-2400/ ty Optimy se občas taky oběvily ale neměli takovej proud kterej byl v ten okamžik třeba,baterie může být v jakékoliv poloze
Re: Baterie Optima
Napsal: 20 kvě 2015 22:06
od mr-tomas
Re: Baterie Optima
Napsal: 21 kvě 2015 08:19
od teslo
neukryvaju v sebe tie baterie nejaku zaludnost pre bezne pouzitie v aute (navijakovnie je v nasom ponimani bezne

)? (specialne nabijanie, teplotny rozsah, vibracie a pod...)
Parametrovo su to velmi zaujimave kusky.
Re: Baterie Optima
Napsal: 21 kvě 2015 09:29
od MadTom
Jsem na ty dva odkazy lehce kouknul a startovacní proudy 7000A a 2400A mě uvedly lehce v úžas. Né že by to nebylo teoreticky možné, ale be uvedení metodiky, podle které to bylo změřené, je to takovej nicneříkající údaj. I u běžněji se vyskytujících baterií jsou rozdíly damé dvěma standardy pro měření startovacího proudu. Ve výsledku je to tak, že u stejné baterie to je podle jednoho systému měření cca 500A a podle druhého cca 700A. A to se potom docela těžko srovnává.
Ještě jsem kouknul na jede z eshopů, na který to odkazuje a tak u baterie není uveden startovací proud 7000A ale nejspíš zkratový proud. To je ale úplně něco jiného.
Slušný dodavatel k baterii dodá trošku víc než 5 řádků údajů - většinou nějaký katalogový list, kde je uvedeno, podle jakých norem byly uvedené hodnoty zjištěny. Bez těchto údajů je to trošku srovnávání jablek s hruškama. A uvádění těch co nejhezčích čísel, které ale prakticky nemají žádný význam, kromě případu zkratovaných kabelů.
Re: Baterie Optima
Napsal: 21 kvě 2015 09:43
od astero
Nerád by som kazil nadšenie z hitech vytuneného aku ale nedá mi to, napr:
http://autobaterie.heureka.cz/power-cel ... e/#section smrdí podvodom - klamlivá reklama, bo 7000A štartovací prúd nedá, asi nedá ani 700A, teda možno neopakovateľne a do skratu. Ako gelovka je určená na zálohovanie a občasné cucnutie málo prúdu. Naviják jej nesvedčí, na to je nevhodná. To už radšej obyč.štartovacie olovo, alebo experiment s LiFePO4.
Optimabaterie, to tiež vypadá na naleštený prd pochybných vlastností, bacha na nich.
"OPTIMA RedTop: již samotný pohled přináší vzrušení.." To je dobré tak pre uhrovitého puberťáka, ktorý vezme tatíkovy oktávutedeíívoe, natuní mu symphony kapacitorom s modrým displejom a ešte mu ostane na jednu podobnú plčovinu.
Tá baterka má vlastnosti priemerné, ale aby sa to predalo tak sa potuní, je červená - ohhh , spiracell technology
Celý ich leták
http://www.optimabaterie.cz/optima-baterie-prumysl.pdf je pochybný, chváliť sa tým že olovená baterka má elektrody z olova???, že separátory sú sklené vlákna, veď to už dobrých 30rokov používa asi aj filson z tesca. Samotěsnící
pojistné ventily - to znamená, že voda sa vyparí von, ale dnu už ju nedostanete. Obnažené olovo sa rozpadá.
Fuj, hnus, nebrať

EDIT:MadTom bol rýchlejší

Re: Baterie Optima
Napsal: 21 kvě 2015 10:29
od MadTom
Jenom k Optima bateriím - oni ty elektrody mají doopravdy smotané a deklarovaným parametrům bych docela věřil. Když jsem si do D2 a později do Defa kupoval baterky, tak jsem Optimu nezvolil z jednoho důvodu - malá kapacita. Protože jsem baterky chtěl i k něčemu jinému, než je jenom startování - k napájení bufíku nebo ledničky, a tam to není o schopnosti dodat proud, ale i o kapacitě. Nakonec jsem skončil u AGM baterií od Banneru.
AGM = elektrolyt nasáklý ve skleněném rounu - netečou, nevytečou, teroteticky se dají i obrátit. Optima je to samé, ale navíc ještě smotané.
Gelová = elektrolyt je ve formě gelu
Nejsou to baterie stjené kontrukce.
Obecně - pokud baterie nemá originál šroubovací zátky, ale je hermeticky uzavřená, tak je třeba ji nabíjet tak, aby neplynovala, tj. nabíječkou s omezením maximálního napětí. Pokud se totiž plynovací napětí překročí, tak uvnitř baterie vzroste tlak od kyslíku a vodíku, co se v ní vyvíjí rozkladem vody. Aby nepraskla, tak má vždy nějaký pojistný ventil, dos často je to membrána která se prostě prostrhne, a dojde k nevratné ztrátě vody. To samé se může stát při poškození alternátoru, který dá moc velké napětí.