Stránka 1 z 2
Preklopené "ball joints" stabilizátora ???
Napsal: 20 bře 2007 21:04
od jezbera ivan
Ahoj, od kedy som zdvihol zadok na D1 o 6 cm, tak po každom slušnejšom kríženi ostane stabilizátor takto - viď obr. Tie krátke "guľove spojky" sú normálne dodola, ale u mňa sa po prvom slušnejšom zkrížení preklopia dohora (celkom slušná rana) a už tak zostanú, čo spôsobí, že celý stabilizátor začne tlačiť do gúm stabilizárora na ráme, ktoré ide "vyvaliť", lebo celá váha zadku tlačí do tých uchytov lebo stabilizátor je vzopretý medzi úchytom na ráme a zadnou pružinou. Ked auto zdvihnem, odvisne náprava a ručne preklopím tie guľové spojky dodola, tak tam zostanú až po prvé lepšie zkríženie. Čítal som veľa o tom, čo 2" lift prináša, ale o tomto nikde nič. Tým, že sa liftom náprava vzdialila od rámu je stabilizáror zrejme krátky, čím pri krížení dôjde k narovnaniu guľových spojok do priamky so stabilzátorom a následne k ich preklopeniu dohora namiesto dodola. Obávam sa, že stabilizátor je nejaký pružinový materiál, kt. sa nedá predlžovať. A čo teraz (okrem toho, že možem stabilizátor vyhodiť)?
Dik za cenné rady.
Re: Preklopené "ball joints" stabilizátora ???
Napsal: 20 bře 2007 21:09
od DanoDEF
jezbera píše:
... Čítal som veľa o tom, čo 2" lift prináša, ale o tomto nikde nič.
... A čo teraz (okrem toho, že sa možem stabilizátor vyhodiť)?
Dik za cenné rady.
No nedocital si sa o tom asi preto, ze nikto neuvazuje o tom, ze by tam ten stabilizator mal byt...
Jednoznacne ma ist prec. Mozes si ho nechat iba na neupravenom podvozku ak jazdis iba cestu.
Napsal: 20 bře 2007 21:14
od kudrnac
u nás to kluci vyřešili navařením nějakého profilu, mají to na disco I verze Camel
Re: Preklopené "ball joints" stabilizátora ???
Napsal: 20 bře 2007 21:20
od jezbera ivan
DanoDEF píše:jezbera píše:
... Čítal som veľa o tom, čo 2" lift prináša, ale o tomto nikde nič.
... A čo teraz (okrem toho, že sa možem stabilizátor vyhodiť)?
Dik za cenné rady.
nikto neuvazuje o tom, ze by tam ten stabilizator mal byt...
Jednoznacne ma ist prec. Mozes si ho nechat iba na neupravenom podvozku ak jazdis iba cestu.
Tak o tomto som sa prezmenu docital a su uplne rovnake dva nazory, jeden nechat a druhy nie. Oba maju velmi vela privrzencov, ja ho tam nechat chcem a preto riesim to co riesim.
Tiez som sa docital o mojom probleme na discoweb, kde sa ludia i s 3" liftom cuduju, ze co to je, za oni tam stabilizator maju a nerobi im "upsidedown".
Napsal: 20 bře 2007 21:23
od kudrnac
Do boha čo je to za bydlisko ? Pokud bydlíš někde blízko Břeclavi tak přijed domluvím ti exkurzi.
Napsal: 20 bře 2007 22:57
od teslo
Posun ten uchyt co mas na rame nizsie a mas vybaveno...( to je asi ten navareny profil, co spomina Kudrnac)
To bude asi najjednoduchsie riesenie. Ale elegantnejsi by bol odpojovac stabilizatora

Mozno na LR aj niekto ponuka uz vymyslene...

Napsal: 21 bře 2007 06:38
od karel
Vzadu bych stabilizátor rozhodně vyhodil, osobně nemám ani jeden a to nejen proto, že jsem koupil auto již bez stabíků.
Napsal: 21 bře 2007 07:57
od Stavros
Napsal: 21 bře 2007 08:44
od karel
Tohle je sice Disco II a přední náprava, ale jako typ dobrý a navíc ta závlačka vypadá jednoduše.Přijedeš do terénu vyhodíš ji a můžeš křížit o 106.
Napsal: 21 bře 2007 09:29
od Kocur
karel píše:Vzadu bych stabilizátor rozhodně vyhodil, osobně nemám ani jeden a to nejen proto, že jsem koupil auto již bez stabíků.
pockeej

ty tam nemas ani ten zadni Watuv triangl bo jak se ten bazmek menuje?? To musi na silnici plavat jako blazenen, nebo ne??
Napsal: 21 bře 2007 11:51
od karel
Nemám protože je zde řeč o DI, která má zadní nápravu horem chycenou Áčkovým rameneem a dole podélná ramena, wattův přímovod je na DII.
Napsal: 21 bře 2007 11:55
od Kocur
A jak moc se ti to naklání bez stabiků,rychleji riznuta zatacka... to je jak na lodi ne

Napsal: 21 bře 2007 12:58
od Potapěč
Napsal: 21 bře 2007 13:55
od jezbera ivan
Uz som ho vyhodil a hned zasiel za dom vyskusat, krizi to viac, az tak, ze mam volnu zadnu pruzinu (tu odvisnutu), pojdem to vyskusat tak, ze koleso bude v lufte a som zvedavi ci nevyskoci a nebudem riesit disloc. cones pre zmenu. Co na ceste bude to este neviem.
Napsal: 21 bře 2007 18:36
od jezbera ivan
No takze som to bol vyskusat, samozrejme, ze mi vyskakuju zadne pruziny, pri plnom krizeni chyba pruzine do svojho sedla dobrych 5 cm, takze to vyriesia jedine dislokacne konusy. Bud tam dam tie, alebo vyriesim ten stabilizator.
Napsal: 21 bře 2007 21:14
od Potapěč
Každopádně tam dej konusy, bude klid.

Napsal: 22 bře 2007 06:22
od karel
Kocur píše:A jak moc se ti to naklání bez stabiků,rychleji riznuta zatacka... to je jak na lodi ne

Ani ne, jen zrcátka mám trochu ohoblovaný od asfaltu a věčně zalehlé v uších od toho jak spolujezdci řvou, že chtějí okamžitě vystoupit!
PS - Potápko promiň,je to tvoje formulace z jiného fóra, ale je dokonalá tak jsem ji použil, jinak autorská práva neporušuji.
Napsal: 22 bře 2007 10:01
od Potapěč
Jezdíš Discoverou - budiš ti odpuštěno.

Není nad yachtózní styl jízdy.

Napsal: 16 kvě 2008 10:27
od low
he, delalo mne to uplne to same, tak jsem stabilizator vyhodil a nepozoroval jsem zmenu tedy krom toho, ze uz ten stabik nemlati

Napsal: 18 kvě 2008 20:48
od erik DISCOVERY ES
Delalo mi to to same, staci delsi srouby a 6cm jekl

Mam zvedle disco o 6cm a stab. sem nechal a v pohode.