Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#1 Příspěvek od MadTom » 16 led 2010 19:55

Od minulého týdne mám malý problém - auto nechce pořádně jet, do cca 2200otáček se klepe a diagnostika vypsala: Injector 2 - peak charge long a Injector 2 - open circuit.

Aby to nebylo tak jednoduché, dokud se auto pořádně neohřeje, tak se motor neklepe a auto jede. Jinak auto jede, ale maximálně 120km/h (cca 2800ot na pětku) a na pětku vůbec nechce zrychlovat.
Vyčistil jsem řídící jednotku od oleje, procínoval přívodní kabel co vede do hlavy motoru ke vstřikovačům, zkontroloval vzduchový filtr - efekt nula.

Napadá mě špatný kontakt přímo na vstřikovači a to ještě teplotně závislý- svazek v hlavě jsem neměnil - momentálně ho nemám a ani jsem nesundával víko ventilů - těsnění bude potřeba nové. Kromě toho, musel jsem to všechno dělat venku, ještě že bylo docela teplo.

Mám pár dotazů - je možné nějak elektricky zkontrolovat vstřikovač bez otevření motoru? Co je vlastně ve vstřikovači - pouze elektromagnet (tedy cívka), nebo něco víc? Pokud ano, tak by se daly aspoň elektricky porovnat. Umí toto někdo pořádně diagnostikovat, případně vstřikovače opravit? A co možnost dva vstřikovače navzájem prohodit, pak by se ten špatný měl projevit jinde?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#2 Příspěvek od libovka » 16 led 2010 21:06

Taky mě to zajímá.A ještě přidám dotaz.Jak velký problém je výměna vstřikovače???

Uživatelský avatar
Koudy
Příspěvky: 237
Registrován: 07 led 2008 21:14
tel.: 608984224
auto: D3 TDV6
Bydliště: Zvole u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#3 Příspěvek od Koudy » 16 led 2010 21:31

Vstřik u TD5 je o trochu složitější, vysoký tlak nafty si vyrábí sám a pohonem mu je vačka.
Výměna není moc složitá, sundat víko, sundat vahadlovou tyč na stlačování vstřiku, povolit vstřik a vytrhnout ho ven.
Na to vytržení vstřiku je speciální L.R. přípravek, ale určitě to půjde udělat i bez něho...
Diagnostika vstřiku na autě se dělá přes TestBook.
Kdyby jsi chtěl půjčit na zkoušku vstřik, tak mám na starší typ TD5 použitý, ale funkční vstřiky.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#4 Příspěvek od MadTom » 16 led 2010 22:02

Koudy - díky za nabídku, doufám, že ji nebudu muset využít. Zítra zkusím vstřiky proměřit stejnosměrně a uvidíme.
Co se týče konstrukce a mechanické funkce vstřiku, tak tam tuším jak to funguje, rozebrané jsem to neměl, zajímalo mě, co je tam po elektrické stránce, když řídící jednotka může hlásit - open circuit - tj. rozpojeno.
Podle popisu signálů řídící jednotky jde do hlavy po dvou drátech napětí cca 85V (vyráběné měničem v řídící jednotce - to jsou ty dva veliké kondenzátory a transformátor) - jede drát je společný pro dva vstřikovače, druhý pro tři vstřikovače. Druhá strana vstřikovačů je vedena od každého jedním drátem zpátky do řídící jednotky a tam se uzemňuje - tady probíhá vlastní řízení.

Mě z toho plyne, že ve vstřikovači je pouze cívka elektromagnetu, která řídí otevírání trysky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#5 Příspěvek od Miloš II » 17 led 2010 09:00

Ale Nanocom má test jednotlivejch vstřiků? MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#6 Příspěvek od Jenda » 17 led 2010 09:04

....jak pise Milos, NANOCOM ti vypise jednotlive vstriky.Odchylka mezi nimi muze byt ale je jen nejaka mala.Nez se pustis do vetsich akci,skus nekde nanocom.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#7 Příspěvek od Miloš II » 17 led 2010 09:07

Jenda píše:....jak pise Milos, NANOCOM ti vypise jednotlive vstriky.Odchylka mezi nimi muze byt ale je jen nejaka mala.Nez se pustis do vetsich akci,skus nekde nanocom.
Honza
----No Nanocom má----(půjčenej) MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#8 Příspěvek od MadTom » 17 led 2010 09:37

Ano, Miloš má pravdu a tímto mu oficiálně děkuji za zapůjčení.

Včera jsem vypucoval řídící jednotku a okolí od oleje a čekal co bude. Dokud bylo auto studené (tedy dokud ručička teploměru byla kousek pod vodorovnou polohou), tak auto jelo bez problémů, následně začalo znovu cukat a bylo to jako předtím. Teď bude následovat test přez Nanocom.

Co se týče oleje v řídící jednotce - tak aspoň v mém případě tam byl :hmm: , ale byl pouze v tom červeném konektoru a v mezeře mezi půlkama skříně řídící jednotky. Samotným červeným konektorem neprotekl.
Jako opatření jsem proletoval a znovuzaizoloval dráty co vedou z hlavy do řídící jednotky - koukal jsem při tom, jestli v nich není olej a byl prokazatelně (tj. bylo tam dobře vidět), pouze v drátu který vede po prostředního pinu (číslo 8), konektoru, kterým dráty procházejí do hlavy, v těch ostatních pokud vůbec byl, tak ho bylo podstatně méně.
Vlastní plošný spoj v řídící jednotce je natřenej nějakým izolačním lakem, takže pokud tento se nepoškodí, neměl by být problém jak s olejem, tak vlhkostí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#9 Příspěvek od RudaK » 17 led 2010 10:53

Jestli je dobrý ten izolační lak,tak to nejlépe vyskoušíš v Bystřičce,bo jak se ten potůček menuje,co ti teče za barákem :lol: To Nanocom nepozná :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#10 Příspěvek od MadTom » 17 led 2010 11:04

V Bystřiče to zkoušet nebudu, jednak je tam teď málo vody a hlavně, bych to stejně nepoznal, protožeta řídící jednotka je stejně vysoko jako sání, takže bych to dřív utopil.

To ale není to podstatné, byl jsem to projet a Nanocomem a výsledky jsou - asi blbé:
1. "cvakací test vstřikovačů" - všechny cvakají - takže chyba - injektor 2 rozpojený obvod vznikla asi samovolně v řídící jednotce
2. balace vstřikovačů - to už je horší - ve chvíli kdy se motor neklepe, tak jsou tam číslo do cca +- 8, ale jak má jít do výkonu, nebo se klepe i když ho vytáčím na místě, tak u ustřikovače 2 to jde na cca +30 občas +50 a doprotivky to kompenzuje některý z ostatních vstřikovačů. Jestli jsem to správně pochopil, tak tohleto číslo znamená, jak dlouho je vstřikovač otevřený - tj. pokud je do plusu, tak tomu elektronika dává na příslušném válci víc nafty. To by mohlo znamenat, že vstřikovač je buďto přidřený a nechce se otevírat, nebo špatně rozprašuje.

Tak a co teď - myšlenku prohodit dva vstřikovače mezi sebou na skoušku jsem zavrhl - je s tím trošku moc práce. Je někdo - nějaká firma, kdo by vstřikovač uměl pořádně otestovat (nejlépe na stolici mimo motor) a případně následně repasovat?
Co ještě by tohleto mohlo způsobovat - napadá mě (nechal jsem si poradit od LandJirky), že vliv by mohla mít váha vzduchu nebo regulátor turba.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#11 Příspěvek od DanoDEF » 17 led 2010 11:13

MadTom píše:To by mohlo znamenat, že vstřikovač je buďto přidřený.
... to je dost casta pricina problemov.
MadTom píše: Tak a co teď - myšlenku prohodit dva vstřikovače mezi sebou na skoušku jsem zavrhl - je s tím trošku moc práce.
... tak ci onak dospejes k vysledku, ze to rozoberes. Ostatne je na tebe kam az dojdes s opravou pokus-omyl.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#12 Příspěvek od MadTom » 17 led 2010 11:22

Dospěl jsem k rozhodnutí, že já to určitě rozebírat nebudu, protože nemám kde. A vzhledem k složitosti (počtu věcí co se s tím musí udělat), se do toho ani hrnout nebudu. "Jednoduché" opravy mi nedělají problém, ale tady už je můj čas moc drahej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#13 Příspěvek od MadTom » 17 led 2010 11:23

http://tadpraha.cz/index.php - tady je něco o vstřikovačích na TD5 a i seznam pár firem, co by to mělo umět opravovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#14 Příspěvek od MadTom » 17 led 2010 13:42

Tak jsem si prošel záznam z nanocomou obsahující parametry motoru a plyne z toho, že injektor 2 jde do plusu (hodnoty špičkově až do +50) a kompenzuje se to hlavně injektorem 5. :hmm: Ještě je tam několik dalších parametrů, kterým moc nerozumím - neumím je z toho záznamu vyhodnotit. Každopádně je to lepší, než koukat za jízdy na PC, protože bych taky mohl zůstat zapíchnutej někde do závěje. :)
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#15 Příspěvek od Jenda » 17 led 2010 17:00

Rozdili mezi vstrikama byl tusim 2-3(nevim uz v cem se to meri) ale dost to ma nacteny ,,honzaoffroad" Tumich.Prihlasovali jsme na mem aute vstriky,novou ECU a je sikovnej.
Jinak me napada jestli by nemohl byt problem prave v tom oleji ktery uz svazkem prosel.Ve svazku urcite nekde jeste bude a pokud tam je ,muze to delat neplechu.Zmena odporu treba :?:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#16 Příspěvek od MadTom » 17 led 2010 17:08

Také jsem přemýšlel o tom, kde by to ještě ve svazku mohlo být, a jediné místo je konektor, kterým kabely prochází skrz hlavu. Sice jsem to vystříkal odnašťovačem a nechal vyschnout, ale to bylo tak jediné co se s tím dalo udělat.

Vzhledem k tomu, jaké napětí a proudy tam ale chodí, tak by to problém být neměl. Pokud se bude sundávat víko na hlavě, tak tam určitě půjde novej svazek, teda kromě nového těsnění. Kromě konektorů to nemá kde škodit. Co mě ještě napadá, je špatný kontakt přímo na vstřikovači. ale to už jsou všechno spíš přání.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#17 Příspěvek od DanoDEF » 17 led 2010 19:29

... olej robi neplechu iba v konektoroch ( vdaka vyssiemu napätiu ). V samotnom kable nevadi.

... ak chces predijst chybe v konektoroch tak bohuzial musis vycistit aj konektor, ktory prechadza hlavou.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#18 Příspěvek od Miloš II » 17 led 2010 19:54

Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#19 Příspěvek od MadTom » 17 led 2010 20:16

Díky Miloši,
tenhle už jsem našel a našel jsem i možná levnější. Ještě je potřeba dořešit dopravu - teda pokud to tím bude. Jinak jsem našel i použité, za 25Liber. Zítra zjistím, jak to vypadá s repasí, respektive s diagnostikou a podle toho budu řešit dál. Každopádně za cca 5000Kč za vstřik s představou dalších cca 2500Kč za materiál (těsnění, novej kabelovej svazek, těsnění pod víko ventilů) a skoro den práce se to ještě dá. Teda pokud to nebude něco horšího.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

#20 Příspěvek od Miloš II » 17 led 2010 20:29

Do repase bych nešel....jen novej Tak pošli link na ten ještě levnější?? MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Odpovědět