Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Pokud o to bude mít někdo veliký zájem, mohu přeložit, akorát by k tomu chtělo přidat několik obrázků a bylo by to úplně jasné. V principu je tam to co už jsem tady o funkci vstřikovče psal.
Jak se tím pomalu prokousávám, tak jsem našel popis testeru ns Common rail vstřikovače a na konci tam byla taková malá poznámka o adaptérem na PD trysky. z toho mi doklaplo, že pokud se ze vstřikovače sundá tryska a našroubuje na tento adaptér, měla by jít otestovat na testeru pro Common rail vstřikovače. Což může být zajímavé, protože tento tester má pouze vysokotlaké čerpadlo a nemá vačku, kterou by PD vstřikovače poháněl. Následně jsem o to, co s tím dál. Nevím kolik stojí vlastní tryska, protože zalapovat jako u klasických dieselů určitě nepůjde.
To Miloš - tak já ti to někdy osobně vysvětlím.
Jak se tím pomalu prokousávám, tak jsem našel popis testeru ns Common rail vstřikovače a na konci tam byla taková malá poznámka o adaptérem na PD trysky. z toho mi doklaplo, že pokud se ze vstřikovače sundá tryska a našroubuje na tento adaptér, měla by jít otestovat na testeru pro Common rail vstřikovače. Což může být zajímavé, protože tento tester má pouze vysokotlaké čerpadlo a nemá vačku, kterou by PD vstřikovače poháněl. Následně jsem o to, co s tím dál. Nevím kolik stojí vlastní tryska, protože zalapovat jako u klasických dieselů určitě nepůjde.
To Miloš - tak já ti to někdy osobně vysvětlím.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Tak jsem našel firmu, která by i tyto vstřikovače měla umět opravovat - teď už jde jenom o to zakolik:
http://www.pentozlin.cz - jsou ze Zlína - neznáte je někdo?
A koukal jsem znovu na ebay a novej vstřikovač se dá sehnat i s dopravou do ČR do 5500Kč, takže moc prostoru na repase v tomto případě není. Pro srovnání diagnostika a repase všech 4 vstřikovačů (velký přepad, nepravidelný chod motoru, nedrželo volnoběžné otáčky - byly vysoké) na ford Mondeo vyšlo komplet na 18000Kč (v Brně, těsně před koncem roku, takže to dotyčnej měl jako dobrej vánoční dárek) - je pravda, že materiál byl asi 8500Kč a zbytek si řekli za práci.
http://www.pentozlin.cz - jsou ze Zlína - neznáte je někdo?
A koukal jsem znovu na ebay a novej vstřikovač se dá sehnat i s dopravou do ČR do 5500Kč, takže moc prostoru na repase v tomto případě není. Pro srovnání diagnostika a repase všech 4 vstřikovačů (velký přepad, nepravidelný chod motoru, nedrželo volnoběžné otáčky - byly vysoké) na ford Mondeo vyšlo komplet na 18000Kč (v Brně, těsně před koncem roku, takže to dotyčnej měl jako dobrej vánoční dárek) - je pravda, že materiál byl asi 8500Kč a zbytek si řekli za práci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Tak už se mi podařilo rozmrznout - práce na autě venku při -8stC není zrovna ideální. Nicméně výsledek za to, aspoň zatím to tak vypadá stojí.
1. včera večer jsem do toho nalil aditivum od Delphi určené na čištění palivové soustavy. Po nastartování motor nešel úplně pravidelně.
2. dnes jsem sundal víko ventilů a vyndal kabelový svazek ke vstřikovačům. Těsnění někdo přede mnou vydatně lepil silikonem , takže byla docela zábava všechny ty kousky co z víka opadaly posbírat a těsnění od přebytků odrbat.
3. následně jsem opartně rozebral konektory ke vstřikovačům a kleštěmi je přihnul.
4. zpětná montáž.
5. nastartovat - motor běží, párkrát sebou ještě cukne a po protočení ne 2000otáček se krásně zklidnil.
6. 40km zkušební jízda - aby se motor pořádně ohřál, protože předtím se problémy u studeného motoru moc neprojevovali.
7. výsledek - motor běží pravidelně, necuká se - takže obrovské zlepšení. Dále z toho plyne, že chyba v řídící jednotce - rozpojený obvod na vstřikovač 2 byla nespíš prvotní závada.
Jediné co ještě není úplně ono byl test ne 5ku - nechtělo se tomu pře 3000otáček - tj. přes 130km/h. To ale může být způsobeno částečně i držákama na lyže co jsou na střeše.
Ještě to zkusím znovu napíchnout na diagnostiku - jestli se srovnala i nevyváženost vstřikovačů - když se auto klepalo, tak to chodilo na vstřikovači 2 až do +50, přičemž hodnoty nad +20 jsou špatně.
1. včera večer jsem do toho nalil aditivum od Delphi určené na čištění palivové soustavy. Po nastartování motor nešel úplně pravidelně.
2. dnes jsem sundal víko ventilů a vyndal kabelový svazek ke vstřikovačům. Těsnění někdo přede mnou vydatně lepil silikonem , takže byla docela zábava všechny ty kousky co z víka opadaly posbírat a těsnění od přebytků odrbat.
3. následně jsem opartně rozebral konektory ke vstřikovačům a kleštěmi je přihnul.
4. zpětná montáž.
5. nastartovat - motor běží, párkrát sebou ještě cukne a po protočení ne 2000otáček se krásně zklidnil.
6. 40km zkušební jízda - aby se motor pořádně ohřál, protože předtím se problémy u studeného motoru moc neprojevovali.
7. výsledek - motor běží pravidelně, necuká se - takže obrovské zlepšení. Dále z toho plyne, že chyba v řídící jednotce - rozpojený obvod na vstřikovač 2 byla nespíš prvotní závada.
Jediné co ještě není úplně ono byl test ne 5ku - nechtělo se tomu pře 3000otáček - tj. přes 130km/h. To ale může být způsobeno částečně i držákama na lyže co jsou na střeše.
Ještě to zkusím znovu napíchnout na diagnostiku - jestli se srovnala i nevyváženost vstřikovačů - když se auto klepalo, tak to chodilo na vstřikovači 2 až do +50, přičemž hodnoty nad +20 jsou špatně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
No vidíš Tome možná máš po problémech.
Potom poreferuj co říká nanocom
Potom poreferuj co říká nanocom
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Je použitelnej tenhle "vytloukač" vstřiků i pro TD5 vstřikiky. Dotaz na mechoše..........možná výměne vstřiku mimo servis... http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWAX:IT" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II
- Přílohy
-
- VS2045.jpg (55.9 KiB) Zobrazeno 8287 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
... stacia ti na to 2 skrubovaky.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Tome,to není závada - to je vlastnost .....MadTom píše:Jediné co ještě není úplně ono byl test na 5ku - nechtělo se tomu pře 3000otáček - tj. přes 130km/h. To ale může být způsobeno částečně i držákama na lyže co jsou na střeše.
Ale není to Dano stylové ....DanoDEF píše:... stacia ti na to 2 skrubovaky.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Ahoj, jen dotaz - objevil jste nekdo nejakou firmu, kde by zkontrolovali ( a v prip. potreby i zrepasovali ) vstriky ?
( Ale jen solidne, je mi jasny, ze vetsina rekne, ze je treba zrepasovat vsechno... ) Diky.
( Ale jen solidne, je mi jasny, ze vetsina rekne, ze je treba zrepasovat vsechno... ) Diky.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
A ta druhá polovina řekne že je potřeba udělat jen něco a bude to na houby.
Tak si vyber .
Vstřiky posílam do Plzně do Bosche nebo do Prahy do Delphi.
Tak si vyber .
Vstřiky posílam do Plzně do Bosche nebo do Prahy do Delphi.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Jasne ale pokud ti to nekdo rekne u pulrocnich vstriku namichanejch mezi starejma, je to min. k zamysleni, ne ?VencaZE píše:A ta druhá polovina řekne že je potřeba udělat jen něco a bude to na houby.
Tak si vyber .
Vstřiky posílam do Plzně do Bosche nebo do Prahy do Delphi.
Kolik to tam (asi spis to Delphi) prosim te stoji ?
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- peppino
- Příspěvky: 721
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Já mám zkušenost s Radou Soběslav-výbornou.Úplný opak je Kopecký Chotěboř.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Mate s nekteryma opravarema vstrikovacu opakovane fakt dobre zkusenosti ? Je prakticky jedno odkud. Ted jsem hledal po netu kde vsichni pisou ze jsou ti "nej" a kdyz tam clovek zavola, dozvi se, ze LR ani tak moc nedelaji...
Druha vec - opravoval jste uz nekdo "vymackanou" hlavu u vstrikovacu ? Pokud ano, tak u koho ?
Diky za pomoc.
Druha vec - opravoval jste uz nekdo "vymackanou" hlavu u vstrikovacu ? Pokud ano, tak u koho ?
Diky za pomoc.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Tím že D2 je systém čerpadlo-tryska, tak do příslušné mašinky je potřeba také příslušné držáky a ty má málo kdo. Takže když si obvoláš ty co nabízejí repase těchto vstřiků a konkrétně na toto se jich zeptáš, tak si myslím, že se ti výběr docela dost zúží. Já jsem tohle řešil před 5 roky, problém byl nakonec v drátech, a tehdy jsem našel jednu firmu, co to doopravdy uměla a měla na to příslušné vybavení. Druhá si ho tehdy akorát doplňovala.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
O tom jsem prave psal, obvolal jsem toho uz dost a vsichni rikaji co pisu... Mam spoustu zkusenosti kdo a jak treba dela MANy, na LR jsem to jeste nepotreboval, proto se ptam. Dnes to dela tolik lidi, ze neni stejne sance najit vsechny a rozhodne bych preferoval nejake doporuceni / zkusenost...
A myslim, ze by se to vyhledove mohlo hodit i dalsim lidem...
A myslim, ze by se to vyhledove mohlo hodit i dalsim lidem...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
ve vstřikovači "trysce"/ je měření pohybu jehly -/pro přirovnání, je to principově stejný zařizení, jako digit. odměřování např.na soustruhu/ ,tak že ŘJ ví přesně v jaký pozici se jehla právě nachází a potažmo ji dovede i řídit pomocí el. signálu, které posílá do pizel. ev, el.magn. -solenoid, kterým časově zavírá/otvírá ovládací větev nafty a tím řídí hlavní výstřik pro každou trysku samostatně . -to ve stručnostiMadTom píše:Tak mi to večer nedalo znovu jsem se začetl do RAVE do popisu engine managementu u TD5ky (stejně nemám večer co dělat, než jsem u toho usnul) a pořád mi není jasné, z čeho řídící jednotka může poznat, že s konkrétním jedním vstřikovačem není něco v pořádku a tak mu musí přidat. Z čidel která na motoru jsou je to pouze čidlo polohy klikového hřídele, ze kterého leze signál, který má šanci se dostatečně rychle měnit, aby řídící jednotka měla vůbec šanci něco poznat.
Pochopím, jak se řídí celý motor - tj. všech 5 vstřikovačů, to je analogické k mechanickému čerpadlu, ale nepochopím, podle čeho se řídí pouze jeden z nich. Jediné co mě napadá, je še si řídící jednotka měří přímo proud který prochází vstřikovačem a něco poznává z něj.
Víte o tom někdo něco víc, přípdaně nemáte někdo odkaz na nějakou vhodnou (i cizojazyčnou) literaturu? Né že by mito pomohlo při opravě, ale docela rád bych pochopil princip.
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
Tak takto to doopravdy není. To co Nanocom ukazuje jako chybu u vstřikovačů jsou ve skutečnosti otáčky motoru, respektive jejich požadovaná korekce na to aby motor běžel hladce. A snímá se to pomocí čidla kliky - jediné doopravdy rychlé čidlo u TD5ky. Takže řídící jednotka kromě stejnosměrného odporu doopravdy nepozná, jestli se vstřikovačem něco je.
Odměřování polohy ve vstřikovači není, jenom elektromagnet který hýbe jehlou - odblokovává ji. A délkou pulzu se řídí dávka.
Díky elektronickému ovládání vstřikovačů se dá udělat to, že na jeden cyklus je více než jeden vstřik, kvůli zklidnění chodu motoru a zlepšení emisí. Veškeré řízení je ale řešeno časem, respektive délkou doby po kterou je palivo vstřikováno. Vlastní tryska je buďto otevřená nebo uzavřená, není řízená proporcionálně. Vzhledem k tomu, že do vstřikovačů u TD5ky se posílá ovládací napětí 90V a po dobu pulzu tam teče zhruba 50A,, tak ovládací tranzistory v řídící jednotce mohou fungovat pouze jako spínače, jinak by prostě ztrátama uhořeli. A protože se ovládá cívka, tak není moc možné ani řízení rychlý spínáním (PWM), protože indukční zátěž tvořená touto cívkou to prostě neumožní.
Odměřování polohy ve vstřikovači není, jenom elektromagnet který hýbe jehlou - odblokovává ji. A délkou pulzu se řídí dávka.
Díky elektronickému ovládání vstřikovačů se dá udělat to, že na jeden cyklus je více než jeden vstřik, kvůli zklidnění chodu motoru a zlepšení emisí. Veškeré řízení je ale řešeno časem, respektive délkou doby po kterou je palivo vstřikováno. Vlastní tryska je buďto otevřená nebo uzavřená, není řízená proporcionálně. Vzhledem k tomu, že do vstřikovačů u TD5ky se posílá ovládací napětí 90V a po dobu pulzu tam teče zhruba 50A,, tak ovládací tranzistory v řídící jednotce mohou fungovat pouze jako spínače, jinak by prostě ztrátama uhořeli. A protože se ovládá cívka, tak není moc možné ani řízení rychlý spínáním (PWM), protože indukční zátěž tvořená touto cívkou to prostě neumožní.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
"tak že ŘJ ví přesně v jaký pozici se jehla právě nachází "myšleno jestli je 0/I ,řečeno softw. /proporcionál. řízení není - k čemu by bylo?,/ TD5 je vstřikování čerpadlo/tryska -jestli se nemýlím a tam toho moc nejde dělat /techn. je to už nejspíš pasé/
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
mne testovali vstreky v rada bosch, ak si dobre spominam. spravili vcelku detailne protokolyazni píše:O tom jsem prave psal, obvolal jsem toho uz dost a vsichni rikaji co pisu... Mam spoustu zkusenosti kdo a jak treba dela MANy, na LR jsem to jeste nepotreboval, proto se ptam. Dnes to dela tolik lidi, ze neni stejne sance najit vsechny a rozhodne bych preferoval nejake doporuceni / zkusenost...
A myslim, ze by se to vyhledove mohlo hodit i dalsim lidem...
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
To nijak neodpovídá na madtomovo podezření, resp. dotaz:Wiki píše:"tak že ŘJ ví přesně v jaký pozici se jehla právě nachází "myšleno jestli je 0/I ,řečeno softw. /proporcionál. řízení není - k čemu by bylo?,/ TD5 je vstřikování čerpadlo/tryska -jestli se nemýlím a tam toho moc nejde dělat /techn. je to už nejspíš pasé/
"CO" ví řídící jednotka o každém jednom vstřikovači v reálném čase, resp. z čeho na "TO" usuzuje. Když člověk ví, že ke vstřikovači vedou jen 2 dráty, kudy teče proud, nabízí se, zda mi něco neřekne jejich odpor.
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem
A když člověk ví, jaký je spínač v řídící jednotce - prostě jenom FET a k tomu nějaká elektronika, která je schopná zjistit, rozpojení nebo zkrat, nebo zkrat na +12V nebo zkrat na zem. Nic víc, typu průběžné měření proudy vstřikovačem po dobu jeho sepnutí tam není. Takže to umí poznat hlavně přerušené dráty a podobné chyby. Nemá to ale jek poznat, že vstřikovač vstřikuje jiné množství paliva, protože je ucpanej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo