Stránka 1 z 6
jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 14:00
od sema
Mám nově Defa a rád bych se zeptal kdy vlastně použít uzávěrku?
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 14:13
od Rosi
Co nejmíň

Pokud umíš anglicky, "co a jak" je napsáno na samolepce na středovým panelu nad převodovkou.
Jinak fakticky za sebe doporučuju jezdit bez až do chvíle, kdy je průser a nebo to na průser vypadá.
Když to budeš mít zapnutý "preventivně" dostaneš se do větších sr*cek a budeš se složitějc dostávat ven - určitě ze začátku je lepší se hned natvrdo nezakutat.
Řadit rozhodně na povrchu, kterej je "kluzké konzistence" a nepoužívat v žádných závratných rychlostech...
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 14:17
od KRANG
Rosi píše:
Jinak fakticky za sebe doporučuju jezdit bez až do chvíle, kdy je průser a nebo to na průser vypadá.
..s tim bych nesouhlasil. Lepší zhodnotit terén předtim než do něj vjedeš a podle toho promyslet cestu a jaký kvalty, uzávěrky atp. použít.
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 14:42
od OC
KRANG píše:...Lepší zhodnotit terén předtim než do něj vjedeš a podle toho promyslet cestu a jaký kvalty, uzávěrky atp. použít.
To určitě, nicméně otázka na začátku tohoto tématu tak nějak naznačuje, že zmíněné zhodnocení nejspíše asi nebude semy silná stránka
A v tom případě, dokud nenabere dostatek lepších zkušeností, je Rosiho rada medle velmi dobrá. Spolu s ní samozřejmě také "nepouštět se do extrémů, pokud není poblíž někdo zkušenější, kdo (a) poradí -- mj. i s tím, zda špéru použít nebo ne a proč -- (b) v nouzi vytáhne"

Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 15:00
od Kangaroo
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 15:24
od Miky_CZ
moje rada je: prijed se podivat na jare na naky sraz, jak sem zacinal tak mi tam vsecko vysvetlili a nazorne predvedli.
lepsi nez tisic slov

Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 15:35
od mikulec
Miky_CZ píše:moje rada je: prijed se podivat na jare na naky sraz, jak sem zacinal tak mi tam vsecko vysvetlili a nazorne predvedli.
lepsi nez tisic slov

Alebo rovno šup šup na Tisovec

Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 17:42
od Michal M.
Ještě není na škodu nejezdit sám. Já jsem se byl včera projet na sněhu a hodinu jsem vykopával Defendera polní lopatkou. Nakonec jsem jsem zařadil redukovanou zpátečku, vylezl z auta a tlačil.

Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 18:08
od hokulia
....reaguju na puvodni otazku, kdy pouzit uzaverku. I kdyz nepises jakou, budu predjimat, ze mas jen mezinapravu.
Ja jsem byl s defendrem v Rumunsku 9x, z toho 7x s karlem Slamou. nepovazuju se za zadneho experta, ale ver, ze jezdit se Slamou neni zadnej cajicek. Nevzpominam si uz kolikrat kroutil Karel hlavou kdyz jsem se nekde trapil a kolikrat mi rekl, abych ji po tom co sjezu do terenu proste nevypinal. Casto jsem tak zbytecne zastavil nekde uprostred vyjezdu.
Stale jeste nemuzu verit, ze dlouhodobe zapnuta mezinaprava v terenu netrpi, ale vim jen, ze ti vsichni ostatni se kterymi jezdim, a kteri ji v terenu proste nechavaji zapnutou, s ni proste nikdy zadny problem nemeli.
Pokud ses vsak ptal na spery jednotlivych naprav, tak plati predchozi rady - byt pri jizde se zapnutou sperou ( zvlaste predku) zvlast opatrny pri slapani na plyn.
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 18:12
od OC
Michal M. píše:Ještě není na škodu nejezdit sám....
A
co píšu?

Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 18:15
od OC
hokulia píše:Stale jeste nemuzu verit, ze dlouhodobe zapnuta mezinaprava v terenu netrpi
On je terén a terén. Na štěrku, na hlíně, na trávě, v bahně, na jehličí, proč ne. Na žule bych si to ale rozmyslel. Ale na druhou stranu, ono dlouhodobě po žule se dá jezdit tak snad v USA, v Evropě asi těžko kde...
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 18:16
od Michal M.
Aha, to stejný, tak se omlouvám
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 18:28
od Stavros
v terenu mezinapravu nevypinat, nevypinat ani zadek a obcas nevypinat ani predek. Ale da se rict, ze mezinapravu a zadek skoro furt nechavat, protoze cekat, az to bude jako ostry a ze si ji pak zapnu, vetsinou bejva uz pozde.
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 18:56
od Ken
To je nesmysl, každý terén má svá specifika, a proto je potřeba přemýšlet. Někdy špatně uzavřená uzávěrka může být osudová jak pro auto, tak pro tebe. Přijeď na nějaké srazy, nebo se vydej do terénu s nějakým "instruktorem", naučíš se vnímat situaci a pak už budeš jezdit citem. Konečná volba zavřít neuzavřít je stejně vždy jen na tobě, stejně i případné následky.
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 19:05
od OC
Stavros píše:v terenu mezinapravu nevypinat, nevypinat ani zadek a obcas nevypinat ani predek. Ale da se rict, ze mezinapravu a zadek skoro furt nechavat, protoze cekat, az to bude jako ostry a ze si ji pak zapnu, vetsinou bejva uz pozde.
Pro srovnání, Alpy jsem jel se starým profíkem, léta jezdíval trialy. Špéru použil asi dvakrát -- za celý týden terénu.
Samozřejmě "teď se odsud nemohu dostat, tak zapnu špéru" sice leckdy funguje, ale ideální to není. Správně je "támhleto těch deset metrů před haubnou nevypadá dobře, tak zastavím, dojdu si to prohlédnout -- tento krok lze vynechat tím spíš, čím více máš zkušeností a čím lépe znáš terén, ale obecně neuškodí -- a podle toho tu špéru zapnu, než do toho vjedu."
Ale jako, zapínat špéru se sjezdem s asfaltu a vypínat ji zase až po nájezdu na asfalt... to není úplně dobrý nápad. A pro začátečníka je rozhodně lepší opak, to jest, nechat ji omylem vypnutou tam, kde ji zapnout měl.
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 19:06
od Kangaroo
Ken píše:To je nesmysl, každý terén má svá specifika, a proto je potřeba přemýšlet. Někdy špatně uzavřená uzávěrka může být osudová jak pro auto, tak pro tebe. Přijeď na nějaké srazy, nebo se vydej do terénu s nějakým "instruktorem", naučíš se vnímat situaci a pak už budeš jezdit citem. Konečná volba zavřít neuzavřít je stejně vždy jen na tobě, stejně i případné následky.
nebo vjedeš někam kam nemáš a pak ti odejde převodovka (nedejbože třeba automatická)

Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 19:11
od OC
No nevím, podělat automatiku dá docela práci, a už vůbec si neumím představit, že by to bylo tím, že člověk "vjede někam kam nemá". Takhle poloosu (zvlášť při zbytečně zamknuté špéře), to ještě ano, ale převodovku?!?
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 19:12
od Ken
Kangaroo píše:Ken píše:To je nesmysl, každý terén má svá specifika, a proto je potřeba přemýšlet. Někdy špatně uzavřená uzávěrka může být osudová jak pro auto, tak pro tebe. Přijeď na nějaké srazy, nebo se vydej do terénu s nějakým "instruktorem", naučíš se vnímat situaci a pak už budeš jezdit citem. Konečná volba zavřít neuzavřít je stejně vždy jen na tobě, stejně i případné následky.
nebo vjedeš někam kam nemáš a pak ti odejde převodovka (nedejbože třeba automatická)

I TY BRUTTE!?

... čekal jsem to

(naštěstí tady se bavíme o terénních autech

)
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 19:34
od Kangaroo
OC píše:No nevím, podělat automatiku dá docela práci, a už vůbec si neumím představit, že by to bylo tím, že člověk "vjede někam kam nemá". Takhle poloosu (zvlášť při zbytečně zamknuté špéře), to ještě ano, ale převodovku?!?
Omlouvám, se ten příspěvek byl určenej jen Kenovi. (Včera jsem ho tahal ze sněhem zasypané silnice, kde mu na jeho břichoplazce při vyhrabávání odešel automat).
Re: jak jezdit v terénu
Napsal: 29 led 2010 22:24
od Stavros
ja to psal spis z legrace, ja nevim presne co je mysleno jako teren, jet nekam po polni ceste, jet nekam treba do tech Alp nebo to nekde drtit v bahne? Je to tezky nekomu radit. Kazdej ma jinou predstavu o terenu.