Stránka 1 z 1
Upadlé kolo
Napsal: 19 úno 2010 23:38
od faethor
Tak mám asi pěknou smůlu před tzejdnem mi ukopnotu zrcátko, a ted mi upadlo kolo. Kdo ví jestli to nemá nějakou souvislost.
Ale potřeboval bych poradit. Když mi kolo upadlo, naštěstí jsem jel asi deset km v hodině, bohužel se zaplou mezinápravou, po mokrém asfaltu. Takže bez kola to projelo asi pět metrů.No a kolo jsem nahodil zpět, vyhodil mezinápravu, ale kontrolka mi nezhasla. Dojel jsem teda pomalinku domů. asi deset kiláků. Ale prostě nezhasla, v čem může být problém? navíc se mi zdá, že cvaká převodovka při zpátečce. tedy že jakoby zacvakne, jedná se o 300 TDI.
Re: Upadlé kolo
Napsal: 20 úno 2010 07:40
od Forsttimber
A ktore koleso ti odpadlo.
Ja mam volu vo zvislých capoch tak dufam ze mi to tiez neodpadne.
Na suchom ani mokrom by sa uzavierka nemala zapinat prave teraz mi skoncili homokinetaky a to som nechodil po asfalte ale po snehu s uzavierkou.
Uzavierku vypnes len na klzkom povrchu aspon u mna to je tak na asfalte mi uz nevyskoci. skus to zobrat na nejaky zasnezeny povrch a trosku sa tam potoc mne to pomaha.
prevodovka ti cvaka ked to tam zaradis? mne cvaka ked vyradim patku
Re: Upadlé kolo
Napsal: 20 úno 2010 09:21
od Sláma Karel
Ahoj Feathore,
to se ti to kolo odšroubovalo? Jinak tu nápravu by jsi na pevném povrchu včetně mokrého asfaltu, neměl používat. Ta se má používat pouze opravdu až když to klouže hodně.
Jinak zkus zvednout jedno kolo, vyřadit na neutrál, vyřadit mezinápravu a zkus tím kolem zatočit. Mělo by to jít. Pokud to nejde tak s ním zkus párkrát dopředu dozadu jestli ta mezináprava nevyskočí.
Jinak ta kontrolka může zůstat i viset a ta mezináprava může fungovat normálně tak jak má.
To cvakání může být nadměrně mamáhaný kloubek při té zařazené mezinápravě na málo kluzkém povrchu.
K
Re: Upadlé kolo
Napsal: 20 úno 2010 09:40
od faethor
Právě že odšroubovalo.Nevim proč, všechny ostatní držej jak přibité. Normálně ani tu mezinápravu nepoužívám na asfaltu. Tohle byla prostě blbá souhra okolností.
No, kousek jsem pak s tou mezinápravou dojel domů po asfaltu, mi nic jinýho nezbylo, jel jsem teda rychlostí do 30.
Kolo jsem nadzvednul, a zkusil s ním pootočit, ale neprotočím s ním, furt se prostě zasekává a pootočit se nenechá. Prostě se mi tam ta mezináprava zdá fzrt zaseklá. přitom jsem s tím zkoušel popojíždět po dvorku, kde se mi kola protáčeli a jdou mi zařadit i redukce, ale ta mezináprava furt nechce vyskočit. Tak přemejšlím jestli s tím nemůže bejt něco víc.

Re: Upadlé kolo
Napsal: 20 úno 2010 10:36
od Jenda
Me tam zusatvala vyset kdyz jsem auto koupil,neb ji nikdo predtim nepouzival.Ja to rozhybal primo na prevodovce(sika kleste),prostrikal WD40 a pak uz dobry
Honza
Re: Upadlé kolo
Napsal: 20 úno 2010 10:48
od faethor
Já ale nemám zaseklou vevnitř. S tou páčkou normálně hejbu, dokonce jsem schopen přeřadit na redukce, ale ikdyž mám zařeazenou pravou zadní polohu, tak se auto stále chová jako kdyby byla zařazená mezináprava. A dokonce, když to dám oboje na neutrál, tak zvednutým kolem neprotočím.
Re: Upadlé kolo
Napsal: 20 úno 2010 11:41
od Jarys
No vždyť ti to Jenda píše. Zkus to rozhýbat přímo na převodovce, tedy přímo na skříni a ne pouze řadící pákou. Byli jsme zrovna jezdit když to Jendovi zůstávalo viset a nyní už to má v pohodě.
Re: Upadlé kolo
Napsal: 20 úno 2010 12:48
od faethor
Jo, má pravdu, kouknul jsem na to zvršku a nefunguje, když jsme to zařadili přímo na převodovce tak jsem zvednutý kolo protočil, takže asi dobrý. Takže ted to jen zkusím rozhejbat aby to šlo řadit, a bude. Mockrát dík. A pak ještě narovnat ten blatník, co mě omlelo kolo.
Jinak co mi na ty kola všichni koukali, tak se domnívaj, že mi to někdo povolil, nevim co se lidemm na disco nelíbí.
Re: Upadlé kolo
Napsal: 20 úno 2010 13:00
od Jarys
Ty voe, dost hrozná představa. Vzdyť tady nejde pouze o auto. Při vyšší rychlosti by snadno mohlo jít o život.
Re: Upadlé kolo
Napsal: 20 úno 2010 13:07
od MadTom
Na náklaďáky existují - matkové indikátory - takovej plastovej nesmysl, žluté barvy s jedním výstupkem. Ty se nasadí na matky kolových šroubů tak, aby ty výstupky směřovali vždy jedním směrem, nedo vždy dva směrem k sobě a pohledem se dá zkontrolovat, že se něco nepootočilo, nebo nejsou zkroucené od nadměrného tepla. Akorát nevím, jestli se to dělá i ve správné velikosti na naše auta a navíc si myslím, že do elektronů by to použít nešlo - nevejde se to.
Měl jsem to na kamionu, když kolegovi servis špatně dotáhl kola - použili momentový klíč dle předpisu výrobce, místo toho aby to udělali momentem dlouhé trubky a silné paže - a ono jedno kolo upadlo po pár dnech ježdění. Jediné co se tehdy naštestí stalo, byla pokuta. S Takhle se to dá pohledem dobře zkontrolovat.
Re: Upadlé kolo
Napsal: 20 úno 2010 17:59
od faethor
Jo, kámoš se na stejným úseku málem zabil. Ulítlo mu kolo ale ve 120. Docela klika, že jsem jel fakt jen pomalu. A doopravdy celou dobu to auto nedělalo nic, a začalo právě bouchat až když jsem se vracel, matky nejsou ohlodaný, ani závity, prostě vše naprosto bez problémů, a na dalších třech kolech byli ty matky dotažený, a i trochu zarezlý, takže mi jinak nedává smysl, že by to povolilo.
No ten zaseklej uzávěr byl nakonec jen prasklej silikonovej válaček v řadičce, proto to nešlo řadit. Teď už jen musím vyklepat blatník, co se ohnul od nárazu od kola, a snad zase budeme jezdit.
Jinak o těch krytkách bych asi i uvažoval, je to docela dobrá věc, aby člověk viděl jestli se to nehne. Protože to na tom vidět není, a pak to najednou popadá během chvíle.
Re: Upadlé kolo
Napsal: 20 úno 2010 18:31
od Jenda
...no vida
Honza
Re: Upadlé kolo
Napsal: 22 úno 2010 22:00
od soson
tak toto som robil kolegovi. auto prišlo z talianska, a taliani sú proste taliani. kontrolka medzinápravy zhasla a odniesla si to príruba homokineťáku - povolená svorka páky medzinápravy na skrinke radenia a ohnuté tiahla k páke. pol dňa práce, rozborka a zborka stredového panelu, trhacie nity za asi 1 éčko a auto fičí jako ďas