Stránka 1 z 10
EGR ventily Disco3
Napsal: 01 bře 2010 22:57
od kompresory
Netušíte někdo jak lze vyřadit EGR ventily u TDV6? Díky
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 03:14
od RudaK
EGR ventil nechat a klasicky zaslepit vložením podložky

. Jelikož je TDV ,tak 2 ks záslepek.

Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 06:29
od hokulia
Rudo,
asi se ted provali, ze si nezaslouzim pro svoje mezery v tech. znalostech byt na tomto foru, ale muzes mi prosim popsat ( pripdadne me naves kde najdu) co ten EGR ventil dela, kde je a co ziskam tim, kdyz ho vyradim z funkce?
Diky
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 07:11
od RudaK
Ono je toho napsanýho tady hodně.Třeba :
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 8&start=60
Akorát já o někom,co to má zaslepený na D III zatím nevím ( já ho mám taky funkční ) . Je na každé straně výfukovýho potrubí takovéj bazmek,co pouští zpět spaliny z výfuku do sání

. Na D 1 jsem ho normálně vyhodil,zaslepil a dobrý
Na eBay to sem tam bývá.Jsou to vlastně takový elipsový podložky ze železa a těsnění a to se normálně jen vloží před ( nebo za ) ,aby ty spaliny z výfuků prostě nešli zpátky do sání . Nevím jak to je ošetřený elektronicky,bo Petrsovi na diagnostice jeden vadný našli ,tak mu ho vyměnili ( údajně to ovlivňovalo chod motoru - proto jsem je nezaslepoval,teda sem se na to zatím vyprd ) Někde sem měl od anglánů pěkný obrázek,kde to zaslepili i s detajlem,ale ho nemůžu najít - asi sem ho odstřelil,když sem se dověděl od Petrse že nefunkční to chod motoru ovlivňovalo.Taky tomudle prd rozumím,hold motorář ze mě nebude

.
Možná sem to napsal blbě tak odborníci kliďo do mě perte

( podle mě,jako laika by to jít mělo a jak sem psal,tak sem to viděl i v nabídce za pár kaček,bo to ve finále vlastně moc není - 2x těsnění a 2x záslepka z něčeho,aby to vydrželo to teplo )
Sem se nějak rozepsal

i když jsem teoretik,asi tak ....

Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 09:31
od vizos
Taky nad tím poslední dobou špekuluju a tady sem načerpal několik informací.
http://disco3.co.uk/gallery/thumbnails.php?album=2722
Pak sem přeložil návod do češtiny ale jenom s pomocí googlu

.
http://disco3.co.uk/gallery/displayimag ... 2357&pos=0
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 10:54
od hokulia
Rudo diky za poplopaticke a amaterske vysvetleni. Jen jeste doplnujici otazka. Co tim ziskam kdyz to zaslepim? Vykon? Kolik ( asi)?
ales
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 12:37
od papavel.k
...zdravím...EGR ventily...taky jedna z hlášek loňské diagnostiky, že prý někdy zablbly, ale teď fungují..jestli jsem prý něco poznal...vzhledem k tomu, že nepoznal jsme dál nic neřešili.....jenom jsme si povídali...prý pomáhají emisím, což je hlavní důvod jejich existence (emise po 200tis najeto údajně jak nové

)...odstranění této funkce je rozhodně prý možná (asi tím zaslepením) a že prý i někdo to schválně dělá (že by tato případná závada nějak odstavila auto?to snad ani nééé)....žádné podrobnosti více bohužel

Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 13:04
od vizos
Kolik se získá výkonu netuším .. ale zabrání se vracení kouřových zplodin do motoru.
http://disco3.co.uk/gallery/displayimag ... 722&pos=18
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 14:16
od Honzan
na D3 bych do toho nehrabal. Je to vse el. rizene a davkovane.
Mrozovi odesel egr na D3 a auto ztratilo vykon a to dost citelne. Bojim se ze na D3 uz to nebude jen o mechanickym zaslepeni jako na DI DII, ale ze se motor po zjisteni spatne funkce nebo odstaveni egr prepne do nejakyho nouzovyho rezimu.
Je ale opravdu mozne, ze se pletu, tak prosim at me nejakech profik opravi...
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 21:41
od kompresory
Řeším to jen proto, že mi v servise zdiagnostikovali že jsou v háji. Mám tam cca.150 tis. km a jsou dobré jenom pro snížení emisí. Když jsou špatné tak to hůře jede a více žere. Zasírá se to karbonem a těch 150tis. km je jejich normální životnost. Ty záslepky jsem taky zahlédl, snad to bude makat. Díky za rady. Martin
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 22:52
od RudaK
Taky nevěřím,že je v sání nějaké měřidlo obsahu výfukových spalin. Spíš sem myslel,že ta řídící jednotka pozná,že EGR nefunguje .No a tou záslepkou by se funkčnost neomezila,akorát by to i při otevřeném ventilu ty čmoudy nepouštělo spátky do sání.Pravda je taková,že sem rád,že se nic nesere a tak do toho nechci sám vrtat. Žere mě to dost,ale výkon normální a na posledním servise nic neříkali ( ještě mě chybí 50 000 km

).Tak by měli být ty EGR dobrý. Kdybych věděl na 100%,že to u D III nebude vadit,tak to hned zaslepím a nechám tam.A bylo by.O emise nemám strach - vyšli napoprvé a to se ani nestačil ohřát motor

. ( stejně se u dieselu měří kouřivost a né obsah nějakých škodlivin né ...

)
Jak tady dal odkaz Vizos,tak je to tam pěkně nafocené .....

Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 23:12
od mrož
Jeden ERG ventil mě odešel na D3 tak po 60 000 km . Auto ztrácelo nekontrolovatelně na výkonu a musím říct , že znatelně . Takže oprava v garanci páč to bylo po cca roce . Po dalších 20 se odporoučel druhej . Stále garance tak jsem to neřešil . Teď mám asi 90 000 km a zatím drží. Ano jsou o spalinách , které jdou zpět , kvůli snižévání emisí. Protože bylo auto v garanci nepátral jsem po tom co bude , když by se vyřadili . Myslím , že by se musela upravit řídící jednotka ? Když nefungoval jeden tak např. při rozjezdu z křižovatky , nebo potřebě zrychlit auto znatelně váhalo a to dost dlouho

Možná se pletu s potřebou úpravy řídící jednotky , ale připadá mě to logické po tom jak se auto chovalo

Fakt nejsem expert.
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 23:17
od RudaK
Právě že nefunkční EGR mohl ovlivnit řídící jednotku.Ale co když bude funkční a jen to potrubí bude zaslepené ?
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 23:23
od mrož

dobrá diskuse dvou amatérů Rudo

. Odpověd neznám , jen si myslím , že směs bude jiná a pak

asi zítra zavolám na servis a odpověd bude jasná

Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 23:26
od RudaK
mrož píše:
dobrá diskuse dvou amatérů Rudo

. Odpověd neznám , jen si myslím , že směs bude jiná a pak

asi zítra zavolám na servis a odpověd bude jasná

V servise to bude jasný

,že tam být musí

Ale já měl asi nějaký štěstí s autem,bo mě takový závady jako je EGR ap. míjejí
zatím
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 23:32
od mrož
Když máš dobrý vzah , tak jsou schopni říct i pravdu

... to schválně zjistím , ty , já a Karel

přece známe ...UČIT SE , UČIT SE , UČIT SE ..... vono to není někdy k zahození a proboha ne aby jste mě vzali tak, že vzpomínám na starý časy ... to bych neměl D3 , Defíka a neměl internet , PC atak . !!!!!!!!! Ale stále se vzděláat je dobrý přece .
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 02 bře 2010 23:58
od Distruptor
Ja si myslim ze to vahanie auta pri akceleracii bolo sposobene tym ze EGR ventil bol otvoreny aj ked nemal byt, cize ti to tam tie spaliny nesralo len pri tych otackach pri ktorych malo ale aj pri vyssich a tym padom auto nemalo dost vzduchu a ani vykon, ja som zaslepil nedavno na Freelanderi a auto taha v nizsich otackach znatelne lepsie (nedusi sa vyfukovym sajrajtom). Ak DIII pri poskodenom EGR-ku nehlasi ziadnu chybu na displeji tak by to teoreticky malo ist zaslepit aj bez zasahu do RJ.
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 03 bře 2010 00:08
od mrož
už si nevzpomínám , která kontrolka svítila ale svítila , ale jak říkám , zjistím a dám vědět ...ať nejsme jen teoretikové , ale víme o čem vlastně diskutujeme
Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 03 bře 2010 06:28
od RudaK
mrož píše:Když máš dobrý vzah , tak jsou schopni říct i pravdu

... to schválně zjistím , ty , já a Karel

přece známe ...UČIT SE , UČIT SE , UČIT SE ..... vono to není někdy k zahození a proboha ne aby jste mě vzali tak, že vzpomínám na starý časy ... to bych neměl D3 , Defíka a neměl internet , PC atak . !!!!!!!!! Ale stále se vzděláat je dobrý přece .
Za první republiky nebyl jak internet,nebyla D III ,ani Defendr ( říkalo se mu Serie

) A chodilo se a naboso. To je ten pokrok a lidi stále něco vymýšlejí ......proto ta D IV

a všechno okolo
p.s. kua to sem byl zas chytrej

a o EGR nic

Re: EGR ventily Disco3
Napsal: 03 bře 2010 09:26
od papavel.k
..tak z toho co tady čtu poznávám, proč asi BERU3KA váhá při prudkém přidání plynu

(hodně se to zlepšilo lepší naftou, ale teď jsem po 2měsících zase nabral normální u Shellu a je to zpět i s kouřením

) ...logicky vzato pokud nemá v pořádku sání je to špatně(což mne vůbec nepřekvapuje), podle fotek a komentářů výše bych se nedivil, že má "ucpaný roury"...někde se to tu kdysi psalo, ale nepodařilo se mi najít...pokud nedává EGR hlášku je možné zaslepit bez toho, aby něco řídící jednotka poznala. pokud už o sobě daly vědět tak poznají, že už jsou opravený asi jenom výměnou(nebo vymazáním diagnostikou?)....z toho všeho mi tak nějak vychází, co nejdřív zaslepit, než mne předběhne hláška...obvzlášť po 200tis. pokud je životnost 150.tis......ještě počkám pár dní na případné komentáře a pak objednávám ELIOTTa...podle návodu viz.VISOZ (díky skvělá práce

) u toho raději budu jenom asistovat...asi mám období menší odvahy
..jednou už se ELIOTTv minulosti k EGR jasně vyjádřil

, ale jeho názor mi tu stále chybí
