Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1574
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#1 Příspěvek od OC » 19 led 2017 15:31

A ještě mi tak vrtá hlavou... já hrozně nerad dávám pryč staré věci, dokud fungují.

Co kdybych namísto koupě L322 investoval nezanedbatelnou část těch peněz, jež by mne jinak L322 stála, do mé P38a, abych ji dostal do perfektního stavu „ještě lepší než nová“? Aby spolehlivě (no... tak spolehlivě, jak je vůbec z principu věci u Landroveru možné :mrgreen: ) jezdila dalších čtvrt století a mnoho set tisíc km?

:hmm:

Zatím jsem to konsultoval v Kosoři, a tam mi neudělali radost, podle nich to smysl nemá a více-méně to ani rozumně nejde — náklady by prý byly neúnosně vysoké, a výsledky stejně nic moc :-(

Co si myslíte Vy tady?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2552
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#2 Příspěvek od teslo » 19 led 2017 16:06

pokial to das niekomu robit, tak to skutocne moze byt kopa penazi.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 3511
Registrován: 26 črc 2010 18:53
tel.: 00420774290683
auto: D2,D3,L322,P38,Sport
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#3 Příspěvek od Kokesek » 19 led 2017 16:25

Ja si myslim ze je lepsi mit neco co ma smysl samo o sobe bez velkych uprav a vice nakladu. P38 zatim neni veteran. Utopit hromadu penez neni zadny problem a jeste se muzu tvarit jak je to uzitecne. P38 je stare auto a stare uz bude jenom vice a vice. L322 je generacne uplne jinde. Delat ze starych veci nove nema ve sve podstate smysl pokud to neni vylozene citova nebo srdecni zalezitost.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11228
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#4 Příspěvek od eliott » 19 led 2017 16:32

Kokesek píše:
19 led 2017 16:25
Ja si myslim ze je lepsi mit neco co ma smysl samo o sobe bez velkych uprav a vice nakladu. P38 zatim neni veteran. Utopit hromadu penez neni zadny problem a jeste se muzu tvarit jak je to uzitecne. P38 je stare auto a stare uz bude jenom vice a vice. L322 je generacne uplne jinde. Delat ze starych veci nove nema ve sve podstate smysl pokud to neni vylozene citova nebo srdecni zalezitost.
Nezlob se na mne, ale já dal přednost P38 před L322 a stále se utvrzuji, že jsem udělal dobře, až dojezdím bílého, tak nastoupí do služby ten Aniversary, který se všem zdál asi drahý, a už pokukuju ještě po jednom, abych s nima vydržel do třetí světové, kdy přesednu do Hakla...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 3511
Registrován: 26 črc 2010 18:53
tel.: 00420774290683
auto: D2,D3,L322,P38,Sport
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#5 Příspěvek od Kokesek » 19 led 2017 17:48

eliott píše:
19 led 2017 16:32
Kokesek píše:
19 led 2017 16:25
Ja si myslim ze je lepsi mit neco co ma smysl samo o sobe bez velkych uprav a vice nakladu. P38 zatim neni veteran. Utopit hromadu penez neni zadny problem a jeste se muzu tvarit jak je to uzitecne. P38 je stare auto a stare uz bude jenom vice a vice. L322 je generacne uplne jinde. Delat ze starych veci nove nema ve sve podstate smysl pokud to neni vylozene citova nebo srdecni zalezitost.
Nezlob se na mne, ale já dal přednost P38 před L322 a stále se utvrzuji, že jsem udělal dobře, až dojezdím bílého, tak nastoupí do služby ten Aniversary, který se všem zdál asi drahý, a už pokukuju ještě po jednom, abych s nima vydržel do třetí světové, kdy přesednu do Hakla...
Ty si asi spatne cetl. ja nenapsal jake auto je lepsi a kteremu bych dal prednost...stare jsou ty auta obe dve...
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1574
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#6 Příspěvek od OC » 19 led 2017 21:13

Kokesek píše:
19 led 2017 16:25
P38 zatim neni veteran.
Někteří se zjevně domnívají, že ano :coze:

(Je to v podstatě offtopic, ale když jsem na tu cenu narazil, nedokáži odolat :rofl Nechcete někdo P38a s toho času nefunkčním motorem? Prodám za pouhou čtvrtinu, to se přece ukrutně vyplatí!)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 272
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#7 Příspěvek od zata » 20 led 2017 07:17

Ahoj, poradit ti asi neporadím, jen ti představím svůj přístup. P38 jsem před dvěma lety kupoval za cca 80 000Kč. Za dva roky ježdění jsem do ni nainvestoval dalších 120 000Kč. Dnes se v rámci možností s autem nebojím jezdit. Auto mě baví a jako každé jiné, má své přednosti i nedostatky. Jestli to má smysl? Dnes mám P38 za 200 000Kč, v dobrém stavu. Na dobrou L322 by mě těch 200 000Kč nestačilo a vzhledem k tomu, že bych se držel cenově nízko, volil bych asi nějakou starou r.v. 2003 apod. Snad si nikdo nemyslí, že takové auto by nechtělo podobné investice. Srovnej si ale ceny dílů na P38 a L322. Uvidíš, že díly na L322 jsou cenově úplně někde jinde.
Chápu tvé dilema. Také si občas říkám, jestli nevyměnit, ale stav mého účtu mě vždy přesvědčí, že mám být v klidu a užívat si spolehlivé P38 :grin:
PS: Co máš za P38? Benzín/naftu?
http://www.zata.cz
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 565
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#8 Příspěvek od pooh » 20 led 2017 09:42

suhlasim. ja mam teraz P38 aj L322. P38 som nekupil vtedy s tym, ze potom vymenim, ale vedel som predstavit aj to ze budem mat aj za 10 rokov. teraz to mam uz 7 rokov, a nechce sa mi ho vymenit.

Pokial by som nevyskusal L322, nic by nestalo. ale urobil som chybu, a vyskusal som raz L322 s V8. :Sorry:

Moja L322 je dizel, a to je dobre, lebo mozem sa vyhovarat, ze to predam, lebo neni V8 :muscle
lenze ked poviem pravdu, ten bavoracky dizel staci na vsetko, aj ked V8 je nieco uplne ine, samozrejme.

L322 je vo vsetkom lepsie, neskutocny krok dopredu oproti P38. lenze to neznmena, ze pre mna je lepsie auto. tie 2 auta su proste ine. ked po 5000 km , co som jazdil vylucne len L322, sadol som spat do zaprasenej P38, bolo to zaujimavo ine. ale po 5 sekundach som vychutnaval to presne tak ako predtym.
doma vedieme ostre debaty, ktore predat, manzelka chce nechat to vacsie, krajsie, novsie, ako typicka zena :angel , a ja zas som povedal, ze tentokrat treba treba uvazovat rozumom ( LR a rozumne rozhodnutie v jednej vete ... :D :D :D ), pretoze aj suciastky su ovela lacnejsie na P38.

no a boh vie ako to dopadne, ale kamarat mi povedal ze zbytocne rozpravam o tom, ze nieco predavam, ked ani neinzerujem, to predsa neide :blush .
tak som musel obnovit inzerat nakoniec, aby som ukazal, ze to myslim vazne .... :angel :Sorry:

no a koneickoncom obe auta su velmi dobre, otazka len to , ze majitel co ocakava a aka je predstava. P38 je robutnejsia, lacnejsia, da sa upravit, a je velmi komfortna. L322 je este komfortnejsia, na cestovanie neskutocne vhodne, a ked obcas zabludis do terenu, tiez nieco zvladne, ale suciastky su drahsie.
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 552
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: kousek od Brna

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#9 Příspěvek od stiinek » 20 led 2017 10:01

OC píše:
19 led 2017 21:13
Někteří se zjevně domnívají, že ano :coze:
(Je to v podstatě offtopic, ale když jsem na tu cenu narazil, nedokáži odolat :rofl Nechcete někdo P38a s toho času nefunkčním motorem? Prodám za pouhou čtvrtinu, to se přece ukrutně vyplatí!)
Podle řádku:
STK do: 01/2005
bych řekl, že je ten inzerát min. 12 roků starej.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 486
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 728316532
auto: RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#10 Příspěvek od Amon » 20 led 2017 10:53

OC píše:
19 led 2017 21:13
Kokesek píše:
19 led 2017 16:25
P38 zatim neni veteran.
Někteří se zjevně domnívají, že ano :coze:

(Je to v podstatě offtopic, ale když jsem na tu cenu narazil, nedokáži odolat :rofl Nechcete někdo P38a s toho času nefunkčním motorem? Prodám za pouhou čtvrtinu, to se přece ukrutně vyplatí!)
Projel jsem si ten bazar a není to jediná P38 za tak pěknou cenu. Konečně začíná jít cena nahoru :rofl

Podle mě je třeba si na začátku říct co od toho očekáváš, jak a kam budeš s autem jezdit, které z nich ti víc vyhovuje... rozhodoval bych se podle toho :hmm:

cyril1967
Příspěvky: 40
Registrován: 15 zář 2015 22:09
auto: RR P38

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#11 Příspěvek od cyril1967 » 20 led 2017 20:36

OC píše:
19 led 2017 21:13
Kokesek píše:
19 led 2017 16:25
P38 zatim neni veteran.
Někteří se zjevně domnívají, že ano :coze:

(Je to v podstatě offtopic, ale když jsem na tu cenu narazil, nedokáži odolat :rofl Nechcete někdo P38a s toho času nefunkčním motorem? Prodám za pouhou čtvrtinu, to se přece ukrutně vyplatí!)
Myslím,že tá cena bola asi tak pred dvanástimi rokmi-je tam písaná stk do 2005.Asi iba zabudnutý inzerát.

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#12 Příspěvek od spata » 20 led 2017 21:49

Tady je asi dilema,jestli P38 provozovat a nebo uz jakoby na veterana,dedka.Je tem autum prumerne kolem 20ti let,a funguji.Ano dily jsou levnejsi,tak je menime a menime.....
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 486
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 728316532
auto: RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#13 Příspěvek od Amon » 11 lis 2020 12:13

Došli jsme doma k rozhodnutí redukovat vozový park. Leze to do peněz a většinu času stejně stojí před barákem. Bouchnul jsem tedy do stolu a říkám, že P38 doma zůstane. Potřebujem totiž jedno auto s automatem a taky aby jsme se tam všichni pohodlně vlezli. Navíc jsem do toho za ty roky už nemálo nasypal a zažili jsme toho spolu, že to nechci jen tak pustit. Chceme taky cestovat, což bylo vždycky s tímhle autem v plánu. Máme tu naší p38 rádi a i když to může být pro někoho stará plečka, tak já mám tu problémovou holku rád. Samozřejmě to má všechno háček a proto to tady píšu. Není totiž v úplně dobré kondici, aby to spolehlivě vozilo ženu a dítě ve všední dny a o víkendech celou famílii na výlety. Pokud bysme kupovali jiný auto, tak bych stejně utratil za koupi a základní servis. Radši to nacpu do P38 a budeme se s ní radovat nadále :)

Co nefunguje -
1) Topení -> klapky+větráky+HEVAC.
2) Nesvítí palubka.
3) Motor se hřeje - na místě se sice v pohodě uchladí, ale po delším stoupání leze teplota nahoru a člověk neví, kdy to praskne. Prostě taková časovaná bomba. Hadice chlazení jsou tvrdý. Chladící soustavu jsem několikrát proplachoval a odvzdušňoval. Při cca 322000km se dávala repasovaná hlava, nový těsnění a šrouby, sundaval se egr, ale je to pořád... na hovno... Test plynu v kapalině vyšel vždy negativní.
4) Motor je na provozní teplotě zahřátý ani ne po 3km. To mi přijde strašně brzo i u takový teplárny jako je 2,5tds. Asi to souvisí s předchozím bodem.
5) Při prudším rozjezdu to trochu škubne od převodovky - asi vytahaný/načatý řetež v rozvodovce.
6) Chybí jedno čidlo ABS, ale díl už mám, jen to neumím nasadit (a nepamatuju se, na které je to straně).

Ještě uvedu, že tmá nalítáno cca 338000km. Rád bych to dal do kupy, respektive nechal dát do kupy. Sám bohužel na to nemám čas ani technický um. Když na to zbydou prostředky, tak bych rád i chip, aby to jezdilo aspoň trochu méně líně. Mám nějakou cenovou představu, ale mám i finanční strop, aby to vůbec dávalo smysl :) A tak se ptám na kolik odhadujete náklady - materiál + práce? Chápu, že se to bude odvíjet od zjištěných závad, ale určitě existuje rozmezí, kde se bude cena pohybovat. Klidně do SZ.

Díky
K.

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 412
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#14 Příspěvek od uhlic » 16 lis 2020 12:14

ahoj az na tu palubovku som mal vsetky vadi na mojej aj ja :D nic hrozneho si myslim. Chladiacu sustavu som celu vymenil a uchladi sa aj bez vrtule. Najskor sa ti bude pretacat vodna pumpa (odtrhnute umele lopatky) alebo tiec chladiaca kapalina cez trubku do radiatora kurenia. Dal som pre istotu kovove. Z tych umelich som mal zasraty cely chladic ako sa to drolilo. Auto mam 5 rokov vzdy je co robit ale jazdi to uplne v pohode. mam na tom 310 000km a auto mam od 218 000km. Najhorsie su na tom aute tie zamky zasrate :D

Mam jedneho RR p38 na diely ak by si nieco potreboval. Mam ho skoro este cely okrem prevodovky a motora.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11228
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#15 Příspěvek od eliott » 16 lis 2020 12:43

Osobně si po více jak 17ti letech zkušeností s tímto typem troufnu říci, že je to nejlepší auto, které ta automobilka vyprodukovala. Samozřejmě musí být s motorem V8. O víkendu mi tachometr přelezl přes 397000 km, a to u mne opravdu nemá lehký život. Já už asi jiné auto na každodenní užívání nechci, proto jsem si udělal zásobu aut na díly a dokud bude možné jezdit s auty se spalovacím motorem, tak z něj nevylezu.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 486
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 728316532
auto: RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#16 Příspěvek od Amon » 16 lis 2020 15:55

Presne tak :yes je to skvely auto, taky si ho nemuzu vynachvalit. Jen me trapi vyse zminene... Navic je aute udelana sposta veci - predni naprava, turbo, termostat, remenice, viskovrtule, brzdy, tlumice atd... je toho hodne...

Uhlic - diky, pristup k dilum mam. Jen ty ruce mi chybi :Ja blb: Vodni pumpa je original BMW/LR se zeleznou vrtuli. Zkousel jsem nahradu s plastovou vrtuli a efekt chlazeni byl horsi - plastova vrtule ma mensi otvory na cirkulaci chladiva. Pres radiator to snad netece. Mokro v aute neni a chladici kapalina neubyva. Nicmene cirkulace vody kvuli tomu nefunkcimu topeni neni ideali, a asi proto to blbe chladi...

Eliott - V8 by se mi taky libila, je v to uzasny svezeni. Ale novy auto se mi porizovat nechce. Nejspis by me stejne opravy cekali znovu :chuckle

Otazka je tedy porad stejna: na kolik odhadujete náklady - materiál + práce? Zhruba :mrk

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 3511
Registrován: 26 črc 2010 18:53
tel.: 00420774290683
auto: D2,D3,L322,P38,Sport
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#17 Příspěvek od Kokesek » 17 lis 2020 07:38

Druhej motor s hlavou je zhruba 25tis kdyz to udelas poradne. To znamena rovina bloku i hlavy. Nove veskere tesneni, srouby atd. Resil sem hodne tds ktere meli stejne priznaky a taky meli “udelane” hlavy.... ale nebylo to ono. Chtelo to vice koukat a vice peclivosti aby se dostavil vysledek. Tds je dlouhy blok vsechno do sebe musi sednout na 100%.
Cidlo abs to je sranda na 30min....
Kopani prevodu te nijak nelimituje. Trochu citu a jezdis dalsich 50tis. Pak to treba udelas nebo to nekde povoli a musis to udelat.

Klapky topeni, koupit sadu za 10tis nebo sehnat starsi a nebo si je opravit. Vetsinou nektere jdou a kdyz budes mit dalsi starsi tak neni problem udelat z 10 kusu 5funkcnich.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 486
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 728316532
auto: RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: Velká revitalizace P38a: možnosti? Smysl?

#18 Příspěvek od Amon » 17 lis 2020 18:37

Kokesek píše:
17 lis 2020 07:38
Druhej motor s hlavou je zhruba 25tis kdyz to udelas poradne. To znamena rovina bloku i hlavy. Nove veskere tesneni, srouby atd. Resil sem hodne tds ktere meli stejne priznaky a taky meli “udelane” hlavy.... ale nebylo to ono. Chtelo to vice koukat a vice peclivosti aby se dostavil vysledek. Tds je dlouhy blok vsechno do sebe musi sednout na 100%.
Cidlo abs to je sranda na 30min....
Kopani prevodu te nijak nelimituje. Trochu citu a jezdis dalsich 50tis. Pak to treba udelas nebo to nekde povoli a musis to udelat.

Klapky topeni, koupit sadu za 10tis nebo sehnat starsi a nebo si je opravit. Vetsinou nektere jdou a kdyz budes mit dalsi starsi tak neni problem udelat z 10 kusu 5funkcnich.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo to kopani prevodovky resim citem :mrk Tak podle toho co pises je cca 70tis (material a prace) realna cena za opravy co jsem popsal... pokud je to tak, tak to jsem nejak cekal :yes

Odpovědět