Hlásí se další SIII "Bertík"

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
lenham3
Příspěvky: 457
Registrován: 19 led 2010 21:08
Bydliště: Zlin/Uherske hradiste

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#21 Příspěvek od lenham3 » 15 bře 2018 14:25


bobes
Příspěvky: 320
Registrován: 17 dub 2008 16:26
auto: LR Series I,II,III
Bydliště: Praha

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#22 Příspěvek od bobes » 15 bře 2018 18:53

Také gratuluji. Švýcarů není nikdy dost. Palubku máš stejnou jako já včetně těch kontrolek na středním panýlku a tlakoměru na olej. Funguje ti ?
LR Series, Zetor, Ferguson TEA 20, Ferguson 35

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#23 Příspěvek od Lukasino » 15 bře 2018 21:50

Kryten: V pohodě, super, díky moc, zkusím tyhle autolaky. Co jsem mluvil ještě s jedněmi, říkali, že se dá barva přiblížit k původní použitím matovadla... :shock:

ad nádrž, dobře, přemluvili jste mne na epoxid. Je pravda, že jsem všude četl negativní ohlasy jen v případě, kdy to popraskalo, tzn. buď silná vrstva, nebo nedodržení pokynů, atd.

Takže chod spojky se nemění, to jsem potřeboval vědět, děkuji a nebudu to zbytečně trápit. Že by mohla být hadička pórovitá mne nenapadlo, mám tu novou, tak jí zkusím vyměnit.

Je pravda, že nové válečky jsem neotvíral, spojka se chová stejně už s druhým hlavním (a ten původní co jsem vyndal vypadal opravdu dobře), tak předpokládám, že tam chyba nebude. Zkusím se ještě podívat na pomocný (ten jsem dával od TRW).

Hlavní váleček jsem se snažil nastavit podle příručky, tzn. aby byl 14cm nad zemí a měl udávanou vůli.

Tyčka u pomocného válečku vypadala takto, lepší fotku bohužel nemám. Ale nepřijde mi, že by jí něco chybělo.

Martin_H: Není zač, asi jsem nepomohl :mrgreen:

Lenham: podívám se, díky

Bobes: Děkuji :wink:
Přílohy
2018-02-23 10.13.39.jpg
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#24 Příspěvek od Lukasino » 16 bře 2018 22:37

Dneska jsem se k tomu zase na chvíli dostal a začínám mít pocit, že hydraulika je v pořádku, ale je to něco v převodovce.

Je normální, aby tyčka byla volně viz video? Takhle volně je cca 2-6cm vysunutá, při vysunutí na ty cca 2cm je slyšet, že na něco narazí.

https://www.dropbox.com/s/xnsipsdggfieg ... 9.mp4?dl=0

Rozebral jsem i původní pomocný váleček, který byl vyndaný a přijde mi v pořádku.

Chápu správně, že mne vyndání převodovky nemine?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#25 Příspěvek od Lukasino » 04 dub 2018 22:44

Tak velké díky Krytenovi za radu po telefonu :Sorry:

Nový hlavní a pomocný spojkový váleček nepomohl, pedál měl stále divný chod (první polovina dá se říct bez odporu), po výměně hadičky a odvzdušnění se zablokovaným pomocným válečkem (to bylo v rámci testování, nevím jestli to mělo vliv na výsledek) konečně hydraulika začala fungovat jak má.

Ale spojka nespojkovala, s tím jsem počítal, když jsem to zkoušel zatlačit přes páku místo pomocného válečku, tak bylo cítit, jak přítlačák klade odpor, ale spojka stejně převodovku neodpojí, doufal jsem, že to bude jen slepené a ne něco víc.

A dneska jsem konečně měl zase chvíli času, tak jsem to zkusil projet a odlepit za jízdy, to se mi bohužel nepodařilo, ale potom na kozičkách se zvednutým zadkem to už na několikátý pokus povolilo a hurá, už jezdím! :mrgreen:

Tak jsem to alespoň vyvenčil trochu po okolí, když bylo tak krásně a je to paráda :heart

Takže mám obrovskou radost, na druhou stranu mě teď čeká vyřešit hromadu dalších věcí :mrgreen:

Jako první bych rád omezil na minimum značkování (teče mi chladič, nádrž a přídavka kolem těsnění vany) a oživil alespoň základní ukazatele, to si musím nastudovat jak je to tam řešené (teplota, rychloměr - nádrž nezkontroluji, nemám odvahu jí naplnit na víc jak 10l :mrgreen: )
Přílohy
2018-04-04 14.29.51.jpg
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Poly
Příspěvky: 341
Registrován: 11 říj 2010 12:20
auto: SIII_88, SIII_109STW
Bydliště: Šumperk

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#26 Příspěvek od Poly » 04 dub 2018 22:55

Velká gratulace !!! :clap :yes :party


Teď už to půjde....

Rychloměr má většinou v háji náhon od převodovky.... sundej přístrojový štít a uvidíš, jestli je vůbec nasunutý...Případně druhá strana: jak je výstup z přídavky na zadní kardan, tak z boku je třeba malejm šroubama přimontovanej ten náhon.... uvidíš v jakém je stavu.... ale novej nestojí moc.. :)

Teploměr a palivoměr... tam by mohly být někde uklepané kabely, nebo nefunguje správně stabilizátor (malá krabička vzadu na budících, ze ktéré jsou měřáky napájeny....)


Ale to jsou drobnosti :-P

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#27 Příspěvek od Lukasino » 05 dub 2018 08:57

Ahoj,
děkuji :mrgreen:

Je mi jasné, že to jsou drobnosti, ale například tu teplotu bych rád zprovoznil, jsem nesvůj když nevím jak je na tom. Takže zábava začíná :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
StaraPakna
Příspěvky: 199
Registrován: 14 bře 2009 21:13
tel.: +420602767865
auto: LR SII 109
Bydliště: S výhledem na kopec

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#28 Příspěvek od StaraPakna » 06 dub 2018 22:03

" To máte: teploměr, palivoměr, páčka blinkrů, vyvážení kardanu, tekoucí chladič, horší brzdy, nový gumy, svíčky, oleje....... "
A takhle to nějak začíná vždycky :) :) :angel :angel :angel :angel Lukasino a hlavně NIKDY to NEKONČÍ :muscle :muscle :heart
Koukám abych viděl a když už vidím nepřestávám snít.

Uživatelský avatar
kubát
Příspěvky: 100
Registrován: 26 úno 2015 20:07
tel.: 775151173
Bydliště: Středozem

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#29 Příspěvek od kubát » 06 dub 2018 22:11

:lol: :grin: :yes

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#30 Příspěvek od VencaZE » 06 dub 2018 22:23

Moc hezký :yes ! A taky hezký panty dveří, takový by se mi taky líbily :-)
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#31 Příspěvek od kryten » 07 dub 2018 08:41

Tak to jsem moc rád že se ti ta spojka povedla zprovoznit! :yes I když je na autě ještě spoustu práce tak potěší svézt se a získat další nadšení :grin: Ať se daří v dalším snažení!

Venco,panty případně mám taky,ale pospěš si jestli máš zájem o díly,další cesta do UK se blíží a tentokrát už to tam zůstane všechno...

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#32 Příspěvek od Lukasino » 21 črc 2019 22:22

Tak konečně nastává čas i na dědka a s ním budou nejspíše přibývat dotazy :grin:

1) Je nějaký návod na demontáž palubky? Chci nechat opravit popraskanou kůži. Nebo alespoň základní rady, co všechno mě čeká, nebo jestli je tam nějaký špek na co se připravit?

Našel jsem jen toto:
Remove the trim along the edge of the lower dash tray. Windshield wiper motor cover will now come off.
Remove defroster hose
Remove the plastic pins holding the dash tray in and remove tray
Take top and bottom steering column fascia pieces apart
Unscrew instrument panel face and pull back a bit
Unscrew and move heater control panel to side
Remove metal brace that spans bottom of instrument panel box
Remove instrument panel box carefully so you don't break it.
Remove lower dash.
Remove upper dash.


2) Možná hloupý dotaz, ale co znamenají symboly na měrce motorového oleje? Klasická hladinka MIN / MAX je mi jasnější :mrgreen:

3) Jak naplnit chladící kapalinu, myslím je někde nějaká hladinka, nebo podobný návod kolik je správně?

4) Co do motoru? Je tam teď "proplachový" Mogul 15w50, zůstat při něm i na další výměně, nebo něco jiného? Počítám, že jezdit bude minimálně a v posledních letech toho najezdit minimum a to bez výměny oleje.

5) Jaký je interval výměny oleje ve vzduchovém filtru?

Moc díky za trpělivost :wink:
L.
Přílohy
2019-07-21 20.17.21.jpg
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#33 Příspěvek od Lukasino » 27 črc 2019 16:59

Ještě se zeptám jakou máte zkušenost s radiátorem pro interiér? Je prasklý viz foto (pravá strana ve sváru), ale buď původní, nebo ještě starý poctivý (vypadá jak měděný).

Opravovat, nebo koupit nový? Nová druhovýroba bude předpokládám železo, takže bych raději viděl tohle opravené, ale rád si poslechnu rady zkušenějších.
Přílohy
2019-07-23 18.48.45.jpg
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#34 Příspěvek od Lukasino » 06 srp 2019 09:55

Tak si tu vedu takový hezký monolog :mrgreen: radiátor jsem dal do opravy, rozebere, vyčistí a dá zase dohromady, tak snad to bude cajk.

Nechal jsem si od British Motor Museum vystavit certifikát a k mému překvapení tam nebyla žádná informace navíc, většina informací je "not recorded", ale sedí že je to Švýcar a barva je původní. Jen k mému překvapení to není rok 1978, ale říjen 1971. Což mě mohlo taky trknout, když pořadové číslo je 00139A, takže se jedná o druhý měsíc produkce SIII, hezký :grin:

Ještě se zeptám na výfuk, je kompletní, ale jak je po těch letech látaný, tak se mi nelíbí a rád bych jej vyměnil, kór když vidím ceny nových na paddocku. Láká mě nerez, ale co jsem četl UK fóra, tak dost lidem začíná ten nerezový od Double S reznout na benzínech už třeba po roce. Nějaká zkušenost? :idea: Nebo prostě reznout bude, ale vydrží třeba 2x déle jak ten obyčejný, tzn. že to má stále smysl?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#35 Příspěvek od MadTom » 06 srp 2019 10:30

Jak nerezový reznout? Ten by přece měl být "na vždy". Viděl jsem na několika autech nerezový výfuk, který ureznul u závěsů, protože ty byly z obyčejného železa.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#36 Příspěvek od 1960SeriesII » 06 srp 2019 11:09

Je prý vícero druhů nerezu a některé zase tak nerezové nejsou - nebo alespoň ne navždy. Já nerezový výfuk koupil prvně a pro hobby ježdění bez zimních výletů po prosolené silnici i normální výfuk vydrží roky. Největší problém je držák koncovky výfuku za zadním kolem, kde se hromadí bláto a výfuk mi v tom místě už třikrát ureznul :Ja blb:

S těmi technickými dotazy je to tu složité, asi většina expertů buď má plné ruce práce ve vlastních dílnách, nebo chodí už jen na klubové fórum. Ty písmena na měrce podle mě znamenají "High" a "Low", mezi nimi by se měla pohybovat hladina, ale nevím to jistě, takovouhle jsem ještě neviděl, asi nějaká moderna :lol:

Chladič plním tak, aby byla "pod vodou" ta děrovaná mřížka uvnitř. Do motoru dávám Castrol 15W40 nebo 10W40, jednu dobu jsem měl i 20W50 od Millers Oils, a ten je asi ten nejsprávnější. Na internetu se o správném oleji vedou dlouhé rozepře a různí majitelé na to mají všelijaké názory :punch Hlavní je asi měnit pravidelně a nezapomenout :bandit Ve vzduchovém filtru bude asi při normálním ježdění mimo nějaké prašné prostředí stačit vyměnit olej při výměně motorového oleje, ale po nějaké vyjížďce po prašných cestách je dobré se podívat a případně filtr vyčistit a olej vyměnit.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#37 Příspěvek od Lukasino » 06 srp 2019 11:19

Třeba tady se to řešilo...
https://www.lrukforums.com/threads/exha ... el.235454/

A stěžoval si nejen na závěsy/příruby, ale i na samotné trubky...

Na konci někdo tvrdí, že se totiž nejedná o nerezovou ocel jako takovou, ale ocel řady 4000. Co to ale znamená a co je na tom pravdy netuším :?:

Díky za reakci i na dotazy, k té měrce, vidíš, raději zkontroluji, jestli tam vůbec patří, aby to nebyla bouda jak u Citroenů pro nacisty :mrgreen: Kdyby to mělo být mezi Hi a Lo, tak nerozumím potom tomu MIN :grin:

Je mi jasné, že každý má plné ruce práce, ono to taky nejsou nijak důležité, nebo akutní dotazy :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
tom199
Příspěvky: 155
Registrován: 07 dub 2016 23:40
auto: L320 4.2 SC
Bydliště: Plzeň

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#38 Příspěvek od tom199 » 06 srp 2019 11:37

No min je asi místo červené kontrolky zvané "průser"? Jakože teď už fakt dolej...

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#39 Příspěvek od Rover » 06 srp 2019 16:03

Měrka je H max. hladina, L spodní hladina, tedy ideálně mezi a MIN je prostě už průser za minutu dvanáct, možná i dřív. Auto je to zajímavý, tím že je z kraje výroby ještě s S2 pantama...
Country boy...

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Hlásí se další SIII "Bertík"

#40 Příspěvek od Lukasino » 07 srp 2019 07:25

Takže opravdu je to tak s měrkou, moc díky za info pánové :wink:

Ty panty, donedávna jsem si myslel, že je tam někdo v rámci opravy napáchal a ono je taky možné, že někdo sáhnul prostě do jiného regálu... Ale ty zrcátka v blatnících jsou už asi určitě dodělávané, ne?

Jinak chodím kolem toho už rok a půl a až včera jsem si všiml, že je to špatně obuté. Vzadu mám pneu stranou s výčnělkem ven, vepředu je dovnitř. Teď nevím, jestli je to ochrana ráfku nebo výztuha, co má být schovaná, poradíte prosím?
Když se dívám na fotky na netu, tak to má každý jinak :mrgreen:

Moc díky :wink:
L.
Přílohy
2019-08-06 20.14.27.jpg
2019-08-06 20.14.37.jpg
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Odpovědět