Navijáky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4205
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#341 Příspěvek od low » 22 dub 2010 14:27

zeptej se na jihlave. a ja tvrdim, ze teorie zrovna ohledne navijeni je 100x horsi, nez praxe
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Navijáky

#342 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 22 dub 2010 14:35

MadTom píše:Protože pokud se neuvážeš za strom a naviják doopravdy zabere (nepř. když se to tahané auto šprajcne), tak je velká šance, že se celé auto i s navijákem posune, protože mu budou klouzat kola. Když budeš uvázanej za strom, tak se nehne nic a naviják zabere do tvrdýho a to mu nemusí udělat dobře. Jinej důvod není.

Naprosto stejně jako když se vyprošťovaný auto zapřáhne rovnou za strom... A to se přeci dělá běžně.

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Navijáky

#343 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 22 dub 2010 14:36

low píše:zeptej se na jihlave. a ja tvrdim, ze teorie zrovna ohledne navijeni je 100x horsi, nez praxe

Zeptám. :-)

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Navijáky

#344 Příspěvek od MadTom » 22 dub 2010 15:42

Ale na druhou stranu jsem se taky vázal za strom a pak prasklo to ocelový lano. Je ale pravda že to co tahalo byla Tatra 148 a lano docela bytelný a navyják ještě bytelnější. Vždy jde jenom o to, kde bude slabej článek - jestli praskne něco v navijáku, nebo lano, nebo to bude mít nějakou spojku nebo omezení výkonu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petrs
Příspěvky: 105
Registrován: 13 bře 2007 14:54
auto: D4
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#345 Příspěvek od petrs » 23 dub 2010 12:42

tkala píše:
MadTom píše:Protože pokud se neuvážeš za strom a naviják doopravdy zabere (nepř. když se to tahané auto šprajcne), tak je velká šance, že se celé auto i s navijákem posune, protože mu budou klouzat kola. Když budeš uvázanej za strom, tak se nehne nic a naviják zabere do tvrdýho a to mu nemusí udělat dobře. Jinej důvod není.

Naprosto stejně jako když se vyprošťovaný auto zapřáhne rovnou za strom... A to se přeci dělá běžně.

Jde jenom o ti čí naviják to nevydrží a pokazí se. :wink:

OME
Příspěvky: 260
Registrován: 25 pro 2007 12:49
Bydliště: Chrudim

Re: Navijáky

#346 Příspěvek od OME » 23 dub 2010 13:18

tkala píše:Pánové prosím poučte nepoučeného.

Proč nemůžu chytit auto vzadu za strom, zepředu na můj naviják chytit kolegu a vytáhnout ho z bláta? Několikrát tu proběhlo, že to nevydrží naviják, ale z hlediska fyziky je to to samé, jaky kdyby se on chytil svým lanem za strom. Tak kde je problém? Díky

Tom
Je to blbost,dělám to běžně,když jseš na kluzku bez ukotvení bys nevytáhnul nic.Samozřejmě musíš používat i rozum.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#347 Příspěvek od erik » 23 dub 2010 14:16

OME píše:
tkala píše:Pánové prosím poučte nepoučeného.

Proč nemůžu chytit auto vzadu za strom, zepředu na můj naviják chytit kolegu a vytáhnout ho z bláta? Několikrát tu proběhlo, že to nevydrží naviják, ale z hlediska fyziky je to to samé, jaky kdyby se on chytil svým lanem za strom. Tak kde je problém? Díky

Tom
Je to blbost,dělám to běžně,když jseš na kluzku bez ukotvení bys nevytáhnul nic.Samozřejmě musíš používat i rozum.
...oba dva motory jsem udelal prave tak, ze jsem se ukotvil za strom.... a s tim rozumem :?: to je jen tlachani jako ze - kun zere seno...
tak k veci
1. je nejlepe stat na pevnem podkladu / asfalt nejlip a ten neni vsude... :hmm: /
2. kdyz nemam pevno pod kolama, pouzivam kotveni za dalsi auto a treba i dalsi auto ne strom.
3. kdyz dalsi neni nebo to nestaci,ukotvim o strom, pak taham pres kladku / v takovem pripade jak Tom pise o rozumu- ja davam 2 kladky bo na warnu 8274 mam 50m lana a podlozim najezdove Wafle... pak soustavu kladek a lana umitim do vetsi vysky a netaham dele jak 5 sekund v kuse...
4. kdyz neni vice aut a navijaku kopeme nebo pak uz jen traktor...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: Navijáky

#348 Příspěvek od KRANG » 23 dub 2010 14:47

Nikdo tady nezmínil použití zakládacích klínů, třeba i improvizovanejch. Sou situace, kdy pomůžou.
Je jasný, že to chce používat při vyprošťování rozum ale to stejně nezaručuje, že to naviják přežije. Třeba u Tatry 813 to je dobře vyřešený pomocí střižnejch kolíčků.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Navijáky

#349 Příspěvek od teslo » 26 dub 2010 11:24

Podla mna je to rovnake ako s jazdenim...casom si vytvoris odhad na situaciu co si mozes dovolit a co uz nie...
Samozrejme na zaciatok,resp. pri uceni sa, najprv skusat "odporucane" metody z manualov a postupne prichadzat na dalsie sposoby ako auto ukotvit a pouzit navijak.
Nemam problem si auto ukotvit o strom, ale zaroven ked vidim( citim, pocujem), ze mi navijak ide zastavit, tak prekladkovat lano a pod...
A este jedna vec, treba si uvedomit, ze aj ked moj navijak s lanom to mozno vydrzia, tak to nemusi vydrzat kotviaci bod na zapadnutom aute...nieje nic lepsie ako prerazeny chladic niekde hlboko v lese. Ja ked niekoho vytahujem( a hlavne niekoho koho nepoznam), tak sa vzdy idem pozriet kam si to lano uchyti.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#350 Příspěvek od tagr » 28 dub 2010 08:53

Hezky napsané, stahoval jsem dřevo navy pár let , auta jsem tahal taky - tohle všechno pravda :angel , chce to cit a hlavně používat hlavu a vše radši 2x zkontrolovat než udělat jednu pitominu :O a pak mít moc práce s opravou.
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Navijáky

#351 Příspěvek od Miky_CZ » 19 črc 2010 19:54

mam takovy dotaz, potrebuju aby byl vyvod lana z navijaku ne dole ale nahore, muzu to lano cele previnout na opacnou stranu nebo je to jenom jednostranne? na ovladaci mam in out a jeste mam nake prepinani na navijaku in out
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Navijáky

#352 Příspěvek od teslo » 20 črc 2010 10:54

na snekovom je to jedno. pri beznom( planetova prevodovka) je konusova brzda. Ta je aktivna iba v jednom smere...takze navijak musis aj cely otocit...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Navijáky

#353 Příspěvek od Miky_CZ » 20 črc 2010 11:00

teslo píše:na snekovom je to jedno. pri beznom( planetova prevodovka) je konusova brzda. Ta je aktivna iba v jednom smere...takze navijak musis aj cely otocit...
no prave ze ho cely otocit nemuzu:-( no nic hodim tam plotnu a trochu ho posunu a bude to v cajku
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Navijáky

#354 Příspěvek od teslo » 20 črc 2010 13:27

neviem akej konstrukcie je ten navijak, ale mozno by stacilo ho rozobrat a otocit len brzdu...ale nerucim za vysledok...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Navijáky

#355 Příspěvek od Miky_CZ » 20 črc 2010 16:18

teslo píše:neviem akej konstrukcie je ten navijak, ale mozno by stacilo ho rozobrat a otocit len brzdu...ale nerucim za vysledok...
jednodussi bude udelat plotnu s tim uz s inak pohraju:-)
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
jendarover
Příspěvky: 89
Registrován: 29 bře 2009 22:37
auto: Freelander
Bydliště: Chodov

Re: Navijáky

#356 Příspěvek od jendarover » 24 črc 2010 18:44

ahoj nemáte někdo náhodou skušenost s tímto peklostrojem?? popřípadě jestli se to dá sehnat a za kolik?
docela mě to zaujalo hlavně by mě zajímala cena
http://www.youtube.com/watch?v=ZJdwVSOWtbM" onclick="window.open(this.href);return false;

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#357 Příspěvek od pidibi » 24 črc 2010 19:18

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 12:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jendarover
Příspěvky: 89
Registrován: 29 bře 2009 22:37
auto: Freelander
Bydliště: Chodov

Re: Navijáky

#358 Příspěvek od jendarover » 24 črc 2010 19:33

tak jsem ho našel s tou sintetikou na 3tuny vypadá zajímavě http://www.wyeth-scott.com/orders.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#359 Příspěvek od pidibi » 24 črc 2010 19:35

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 12:31, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jendarover
Příspěvky: 89
Registrován: 29 bře 2009 22:37
auto: Freelander
Bydliště: Chodov

Re: Navijáky

#360 Příspěvek od jendarover » 25 črc 2010 13:45

pidibi píše:to je tak na osobak, pry ma byt navijak na dvojnasobek vahy auta, DII ma skoro 3t
a jeste koukam, ze ta speccifikace je pri dvojitym lane, pres kladku
ale zase podle nich na visici predmety :)
takze kdyz by to bylo pres dvojity lano a na aute tak by to mohlo tech 6t utahnout
pudes do toho? koukal jsem ze to vychazi na 5tis Kc plus postovny, v te nejlepsi verzi
akorat postovny netusim, mezinarodni objednavky pres telefon, mam sice dovcu ale v pondeli bych se mohl pres VPN pripojit do prace a zavolat tam
možná do toho pujdu mám známího v USA tak by mi to mohl dovýzt ale asi až na podzim protože za tejden přiletí a už to nestihne přibalit, protože jak sem tak koukal tak mi to připadá jako nejlepší varianta ruč. nav. a hlavně je i ta cena zajimava
a na to moje 1navýjení za 2měs to postačí vozim plechy a něco jako hi-lift takže s touhle kombinací by neměl být problém
jinak sem ještě uvažoval o tom tzv.polikači lana co nabýzí tady http://www.shop4x4.cz/navijaky/rucni/ru ... k-32t.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale za 10 mi to přijde drahý

Odpovědět