penovka na podlaze DI
Moderátor: Acon
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
penovka na podlaze DI
cela DI je pod kobercem vytlumena takovou penovkou a na tom guma, davali ste to nekdo pryc a misto toho neco jineho? mam to vecne mokre a nejde to vysusit, drzi to v sobe vodu jak houba
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: penovka na podlaze DI
Resim podobny dilema, zvazuju to cely vyndat. Druha varianta to uriznout tak aby sla vyndat ta cast co je porad mokra a venku to schne relativne rychle... Pri vyndani me stve opet dost zvysena hlucnost odspodu...
Varianta 3 - vyndat odrezit a striknout nejakou tlumici pevnou penou, ktera nenasakne, ale nemam odhad jestl ineco takovyho existuje...
Varianta 3 - vyndat odrezit a striknout nejakou tlumici pevnou penou, ktera nenasakne, ale nemam odhad jestl ineco takovyho existuje...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: penovka na podlaze DI
ja uz sem to vytrhal, a ted zvazuju mezi temahle vecma
http://www.audioves.cz/Tecsound/Tecsoun ... g1723.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.audioves.cz/Brax/BRAX-EXVIBR ... _g567.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.audioves.cz/Vibraflex/Vibraf ... g3576.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.audioves.cz/Tecsound/Tecsoun ... g1723.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.audioves.cz/Brax/BRAX-EXVIBR ... _g567.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.audioves.cz/Vibraflex/Vibraf ... g3576.html" onclick="window.open(this.href);return false;
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: penovka na podlaze DI
Já to pod pedálama vyřezal a dal tam takovou pěnovou gumu co jsem našel v Gumexu. Bohužel nevím jak se to jmenuje ,jsou to takový rohože různých tlouštěk,tak sem vzal tu co byla stejná na sílu . Jedna rohož vyšla na obě strany a ještě zbylo ....
, pamatuju si jen,že to nebylo levné
.
p.s. Je to jedno ,akorát bych zachoval tu sílu . Orig hodně nasával vodu a todle není taková houba . To co jsi tady dal Miki,tak to je hodně tenké ....
To co sem vzal já je 20 mm silné. Nemám to nalepené aby se to dalo vydělat a případně nechat vysušit. Na středovém tunelu zůstala orig odhlučňovací guma . Vzadu jsem to poškozené neměl .


p.s. Je to jedno ,akorát bych zachoval tu sílu . Orig hodně nasával vodu a todle není taková houba . To co jsi tady dal Miki,tak to je hodně tenké ....

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
-
- Příspěvky: 2749
- Registrován: 15 črc 2008 21:30
- tel.: 736769704
- auto: Discovery TD5,F2
- Bydliště: kousek od Nového Jičína
Re: penovka na podlaze DI
a co pouzit karimatku
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: penovka na podlaze DI
karimatka by musela byť aspoň 10cm hrubá a o jej vodeodolnosti by som si ilúzie nerobil. Celé je to o akustike a plech sa správa ako membrána reproduktoru. Treba ju zatlmiť a na to je dobré niečo mäkké a ťažké. Dá sa s tým vybabrať tak, že sa na veľké plechové plochy nalepý asfaltový plát, napr ten Vibraflex alebo ten 2. odkaz (no to asi na podlahe je tak sa to dá ešte zdupľovať) a pod koberec sa použije niečo ako použil RudaK. Skrátka niečo, čo prilahne na plech a zabráni jeho vybráciám. Ideálne by to bolo nalepiť aby z toho bol "monolit". Iba ten tenký 2-3mm plát nestačí.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: penovka na podlaze DI
Ešte ma napadlo jedno lacné riešenie. Ten pôvodný penový koberec vybrať, vysušiť, vložiť do PVC fólie a okraje zavariť alebo inak zlepiť. Vlhkosť sa tam nedostane a účel zostane zachovaný.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- sloon
- Příspěvky: 470
- Registrován: 06 úno 2009 10:17
- tel.: 776189666
- auto: VW Amarok 4motion
- Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: penovka na podlaze DI
Miky_CZ. když jsem měl ještě Defika tak jsem se chystal na odhlučnění a nechal jsem si poslat vzorky odtud http://www.vestin.cz/autohifi.htm" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ten AMS Tecsound vypadá fakt dobře dělají ho v různých tloušťkách a s různýma povrchovýma vrstvami. Napiš si o vzorky a určitě si něco vybereš.
Ten AMS Tecsound vypadá fakt dobře dělají ho v různých tloušťkách a s různýma povrchovýma vrstvami. Napiš si o vzorky a určitě si něco vybereš.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: penovka na podlaze DI


Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- sloon
- Příspěvky: 470
- Registrován: 06 úno 2009 10:17
- tel.: 776189666
- auto: VW Amarok 4motion
- Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: penovka na podlaze DI
No právě ten AMS Tecsound není nasákavý.tagr píše:To vypadá dobře, jen co s tím udělá voda, chtělo by to něco nenasákavého , a bylo by to super
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: penovka na podlaze DI
tieto pár mm pláty riešia rezonancie väčších plechových plôch no nepohlcujú ostatný hluk. Tlmenie musí mať vždy aspoň 2 kroky. 1. zabrániť rezonancii väčších plôch a 2. pohltiť hluk z iného zdroja. Ja som sa na podlahu pod kobercom síce nepozeral no som presvedčený, že auto triedy LR Disco má plechy polepené asfaltovými tlmiacimi pásmi. Nemá zmysel to duplovať. Stačí poklepať po plechu a je jasné, že nerezonuje. Tá sporná, nasiakavá pena je ten 2. krok a nedá sa oblafnúť tuhým neporéznym materiálom. Musí to byť niečo hrubé a ťažké. Tu si treba uvedomiť, čo aký materiál tlmí a akú dĺžku má frekvencia, ktorú chceme a dokážeme utlmiť alebo pohltiť. Tlmiaci materiál o hrúbke 2cm dokáže pohltiť frekvencie od cca 15 000Hz (15kHz) vyššie, pretože to je zvuková vlna o dĺžke 2,3cm, 3mm materiál pohltí frekvencie ktoré ľudské ucho nepočuje (nad 100 000Hz/ 100kHz = zvuková vlna pod 3,4mm) takže má význam naozaj len pre tlmenie rezonancií, ktoré sekundárne produkujú nižšie frekvencie, ktoré už ľudské ucho počuje. Pre porovnanie, dobré ľudské ucho počuje tak 18Hz-22kHz no väčšina z nás vníma tak 20Hz-17kHz. Takže zvyšovať hrúbku plátov o ďalšie 2-3mm je plytvanie peniazmi. Jediný efektívny materiál je podobná gumová pena ako tam je.
Zjednodušene povedané, hrúbka materiálu musí byť aspoň taká akú má dĺžku zvuková vlna, ktorú chceme pohltiť.
Pre ilustráciu zvuková vlna o hodnote napr 28Hz produkovaná mnohými subwoofermi má dĺžku 12m a preto ju nič nezastaví a počuť ju aj cez 2 bloky. To sa už tlmí úplne iným spôsobom v aute nepoužiteľným.
Zjednodušene povedané, hrúbka materiálu musí byť aspoň taká akú má dĺžku zvuková vlna, ktorú chceme pohltiť.
Pre ilustráciu zvuková vlna o hodnote napr 28Hz produkovaná mnohými subwoofermi má dĺžku 12m a preto ju nič nezastaví a počuť ju aj cez 2 bloky. To sa už tlmí úplne iným spôsobom v aute nepoužiteľným.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: penovka na podlaze DI


Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: penovka na podlaze DI
Acon píše:. Ja som sa na podlahu pod kobercom síce nepozeral no som presvedčený, že auto triedy LR Disco má plechy polepené asfaltovými tlmiacimi pásmi. Nemá zmysel to duplovať. Stačí poklepať po plechu a je jasné, že nerezonuje. Tá sporná, nasiakavá pena je ten 2. krok a nedá sa oblafnúť tuhým neporéznym materiálom. Musí to byť niečo hrubé a ťažké.
Ano LR má to tlumení asfaltovým pásem vepředu . No a na místo té sací pěny jsem dal podobnou ( je to taky mechovka,ale tak vodu netáhne ) a jen stejné výšky . Tlumení sem neřešil,jen aby ten koberec byl jak předtím .

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: penovka na podlaze DI
Určite to tlmí. Akýkoľvek mäkký materiál tlmí dobre. Len musí mať potrebnú hrúbku inak je to zbytočné. Tá Tvoja guma je myslím dobré riešenie. Nie je to úplne to isté ako tá gumová pena no účel plní.RudaK píše:Acon píše:. Ja som sa na podlahu pod kobercom síce nepozeral no som presvedčený, že auto triedy LR Disco má plechy polepené asfaltovými tlmiacimi pásmi. Nemá zmysel to duplovať. Stačí poklepať po plechu a je jasné, že nerezonuje. Tá sporná, nasiakavá pena je ten 2. krok a nedá sa oblafnúť tuhým neporéznym materiálom. Musí to byť niečo hrubé a ťažké.
Ano LR má to tlumení asfaltovým pásem vepředu . No a na místo té sací pěny jsem dal podobnou ( je to taky mechovka,ale tak vodu netáhne ) a jen stejné výšky . Tlumení sem neřešil,jen aby ten koberec byl jak předtím .No a asi to i tlumí ..... Jelikož mám D1 jen na zábavu,tak hlučnost neřeším.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.