penovka na podlaze DI

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

penovka na podlaze DI

#1 Příspěvek od Miky_CZ » 04 zář 2010 12:33

cela DI je pod kobercem vytlumena takovou penovkou a na tom guma, davali ste to nekdo pryc a misto toho neco jineho? mam to vecne mokre a nejde to vysusit, drzi to v sobe vodu jak houba
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: penovka na podlaze DI

#2 Příspěvek od Honzan » 04 zář 2010 13:53

Resim podobny dilema, zvazuju to cely vyndat. Druha varianta to uriznout tak aby sla vyndat ta cast co je porad mokra a venku to schne relativne rychle... Pri vyndani me stve opet dost zvysena hlucnost odspodu...
Varianta 3 - vyndat odrezit a striknout nejakou tlumici pevnou penou, ktera nenasakne, ale nemam odhad jestl ineco takovyho existuje...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: penovka na podlaze DI

#3 Příspěvek od Miky_CZ » 04 zář 2010 14:13

ja uz sem to vytrhal, a ted zvazuju mezi temahle vecma
http://www.audioves.cz/Tecsound/Tecsoun ... g1723.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.audioves.cz/Brax/BRAX-EXVIBR ... _g567.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.audioves.cz/Vibraflex/Vibraf ... g3576.html" onclick="window.open(this.href);return false;
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: penovka na podlaze DI

#4 Příspěvek od RudaK » 04 zář 2010 15:09

Já to pod pedálama vyřezal a dal tam takovou pěnovou gumu co jsem našel v Gumexu. Bohužel nevím jak se to jmenuje ,jsou to takový rohože různých tlouštěk,tak sem vzal tu co byla stejná na sílu . Jedna rohož vyšla na obě strany a ještě zbylo .... :wink: , pamatuju si jen,že to nebylo levné :mrgreen: .
p.s. Je to jedno ,akorát bych zachoval tu sílu . Orig hodně nasával vodu a todle není taková houba . To co jsi tady dal Miki,tak to je hodně tenké .... :Sorry: To co sem vzal já je 20 mm silné. Nemám to nalepené aby se to dalo vydělat a případně nechat vysušit. Na středovém tunelu zůstala orig odhlučňovací guma . Vzadu jsem to poškozené neměl .
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

omar
Příspěvky: 2749
Registrován: 15 črc 2008 21:30
tel.: 736769704
auto: Discovery TD5,F2
Bydliště: kousek od Nového Jičína

Re: penovka na podlaze DI

#5 Příspěvek od omar » 04 zář 2010 16:19

a co pouzit karimatku

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: penovka na podlaze DI

#6 Příspěvek od Acon » 04 zář 2010 16:29

karimatka by musela byť aspoň 10cm hrubá a o jej vodeodolnosti by som si ilúzie nerobil. Celé je to o akustike a plech sa správa ako membrána reproduktoru. Treba ju zatlmiť a na to je dobré niečo mäkké a ťažké. Dá sa s tým vybabrať tak, že sa na veľké plechové plochy nalepý asfaltový plát, napr ten Vibraflex alebo ten 2. odkaz (no to asi na podlahe je tak sa to dá ešte zdupľovať) a pod koberec sa použije niečo ako použil RudaK. Skrátka niečo, čo prilahne na plech a zabráni jeho vybráciám. Ideálne by to bolo nalepiť aby z toho bol "monolit". Iba ten tenký 2-3mm plát nestačí.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: penovka na podlaze DI

#7 Příspěvek od Acon » 04 zář 2010 16:43

Ešte ma napadlo jedno lacné riešenie. Ten pôvodný penový koberec vybrať, vysušiť, vložiť do PVC fólie a okraje zavariť alebo inak zlepiť. Vlhkosť sa tam nedostane a účel zostane zachovaný.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
sloon
Příspěvky: 470
Registrován: 06 úno 2009 10:17
tel.: 776189666
auto: VW Amarok 4motion
Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
Kontaktovat uživatele:

Re: penovka na podlaze DI

#8 Příspěvek od sloon » 04 zář 2010 18:06

Miky_CZ. když jsem měl ještě Defika tak jsem se chystal na odhlučnění a nechal jsem si poslat vzorky odtud http://www.vestin.cz/autohifi.htm" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ten AMS Tecsound vypadá fakt dobře dělají ho v různých tloušťkách a s různýma povrchovýma vrstvami. Napiš si o vzorky a určitě si něco vybereš.
Bejvalo LR Discovery II, TD5, 2003
Nyní. VW Amarok 4motion
Tel. 776 189 666, sloon@seznam.cz

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: penovka na podlaze DI

#9 Příspěvek od tagr » 04 zář 2010 18:37

:hmm: To vypadá dobře, jen co s tím udělá voda, chtělo by to něco nenasákavého , a bylo by to super :D
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
sloon
Příspěvky: 470
Registrován: 06 úno 2009 10:17
tel.: 776189666
auto: VW Amarok 4motion
Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
Kontaktovat uživatele:

Re: penovka na podlaze DI

#10 Příspěvek od sloon » 04 zář 2010 20:35

tagr píše::hmm: To vypadá dobře, jen co s tím udělá voda, chtělo by to něco nenasákavého , a bylo by to super :D
No právě ten AMS Tecsound není nasákavý.
Bejvalo LR Discovery II, TD5, 2003
Nyní. VW Amarok 4motion
Tel. 776 189 666, sloon@seznam.cz

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: penovka na podlaze DI

#11 Příspěvek od Acon » 04 zář 2010 21:12

tieto pár mm pláty riešia rezonancie väčších plechových plôch no nepohlcujú ostatný hluk. Tlmenie musí mať vždy aspoň 2 kroky. 1. zabrániť rezonancii väčších plôch a 2. pohltiť hluk z iného zdroja. Ja som sa na podlahu pod kobercom síce nepozeral no som presvedčený, že auto triedy LR Disco má plechy polepené asfaltovými tlmiacimi pásmi. Nemá zmysel to duplovať. Stačí poklepať po plechu a je jasné, že nerezonuje. Tá sporná, nasiakavá pena je ten 2. krok a nedá sa oblafnúť tuhým neporéznym materiálom. Musí to byť niečo hrubé a ťažké. Tu si treba uvedomiť, čo aký materiál tlmí a akú dĺžku má frekvencia, ktorú chceme a dokážeme utlmiť alebo pohltiť. Tlmiaci materiál o hrúbke 2cm dokáže pohltiť frekvencie od cca 15 000Hz (15kHz) vyššie, pretože to je zvuková vlna o dĺžke 2,3cm, 3mm materiál pohltí frekvencie ktoré ľudské ucho nepočuje (nad 100 000Hz/ 100kHz = zvuková vlna pod 3,4mm) takže má význam naozaj len pre tlmenie rezonancií, ktoré sekundárne produkujú nižšie frekvencie, ktoré už ľudské ucho počuje. Pre porovnanie, dobré ľudské ucho počuje tak 18Hz-22kHz no väčšina z nás vníma tak 20Hz-17kHz. Takže zvyšovať hrúbku plátov o ďalšie 2-3mm je plytvanie peniazmi. Jediný efektívny materiál je podobná gumová pena ako tam je.
Zjednodušene povedané, hrúbka materiálu musí byť aspoň taká akú má dĺžku zvuková vlna, ktorú chceme pohltiť.
Pre ilustráciu zvuková vlna o hodnote napr 28Hz produkovaná mnohými subwoofermi má dĺžku 12m a preto ju nič nezastaví a počuť ju aj cez 2 bloky. To sa už tlmí úplne iným spôsobom v aute nepoužiteľným.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: penovka na podlaze DI

#12 Příspěvek od tagr » 05 zář 2010 08:30

:dance tak to je paráda , to jsem rád za tip ,free bude zase o kousek dál v kvalitě :D
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: penovka na podlaze DI

#13 Příspěvek od RudaK » 05 zář 2010 08:56

Acon píše:. Ja som sa na podlahu pod kobercom síce nepozeral no som presvedčený, že auto triedy LR Disco má plechy polepené asfaltovými tlmiacimi pásmi. Nemá zmysel to duplovať. Stačí poklepať po plechu a je jasné, že nerezonuje. Tá sporná, nasiakavá pena je ten 2. krok a nedá sa oblafnúť tuhým neporéznym materiálom. Musí to byť niečo hrubé a ťažké.

Ano LR má to tlumení asfaltovým pásem vepředu . No a na místo té sací pěny jsem dal podobnou ( je to taky mechovka,ale tak vodu netáhne ) a jen stejné výšky . Tlumení sem neřešil,jen aby ten koberec byl jak předtím . :wink: No a asi to i tlumí ..... Jelikož mám D1 jen na zábavu,tak hlučnost neřeším.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: penovka na podlaze DI

#14 Příspěvek od Acon » 05 zář 2010 09:38

RudaK píše:
Acon píše:. Ja som sa na podlahu pod kobercom síce nepozeral no som presvedčený, že auto triedy LR Disco má plechy polepené asfaltovými tlmiacimi pásmi. Nemá zmysel to duplovať. Stačí poklepať po plechu a je jasné, že nerezonuje. Tá sporná, nasiakavá pena je ten 2. krok a nedá sa oblafnúť tuhým neporéznym materiálom. Musí to byť niečo hrubé a ťažké.

Ano LR má to tlumení asfaltovým pásem vepředu . No a na místo té sací pěny jsem dal podobnou ( je to taky mechovka,ale tak vodu netáhne ) a jen stejné výšky . Tlumení sem neřešil,jen aby ten koberec byl jak předtím . :wink: No a asi to i tlumí ..... Jelikož mám D1 jen na zábavu,tak hlučnost neřeším.
Určite to tlmí. Akýkoľvek mäkký materiál tlmí dobre. Len musí mať potrebnú hrúbku inak je to zbytočné. Tá Tvoja guma je myslím dobré riešenie. Nie je to úplne to isté ako tá gumová pena no účel plní.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět