300 Tdi nestartuje
Moderátor: Miky_CZ
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: 300 Tdi nestartuje
ku.va do pi.i -13 stupnu a zas stojim:-( tak 5 minut to tocilo, sice pomalu ale skoro to ani neblaflo, za chvili mi kamos priveze novou baterku, nafta je zimni, dal sem do ni i trochu benzinu, zhavicky jsou vsechny dobre, kontakty ocistene sakra co pro to jeste udelat nebo co zkontrolovat:-(
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: 300 Tdi nestartuje
Mně něco podobného dělala baterka..., motor takřka normálně točil, ale nechytl..., koupil jsem potom novou baterku a začal "chytat na cvrknutí", překvapilo mně to, protože se ta stará baterie chovala "na pohled" vcelku normálně.
Pomáhá mně ještě "vodička" do nafty od Millers. Dávám jí tam při každém tankování, kór v zimě...
dal jsem do nafty aditiva aji benzin, no tak sem se placnul pres kapsu a koupil dve nove 74Ah baterky tak doufam ze to bude startovat na brnk jinak se vazne naseru
Pomáhá mně ještě "vodička" do nafty od Millers. Dávám jí tam při každém tankování, kór v zimě...
dal jsem do nafty aditiva aji benzin, no tak sem se placnul pres kapsu a koupil dve nove 74Ah baterky tak doufam ze to bude startovat na brnk jinak se vazne naseru
Country boy...
-
- Příspěvky: 15257
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300 Tdi nestartuje
Miky - sám to píšeš - točilo pomalu. Buďto baterka, nebo startér, nebo někde špatnej kontakt. Pokud je dobrá baterka, tak to musí motorem točit jak utrhnuté, a to už vůbec nemluvím o tom, že ty baterky tam máš dvě. Většinou je to tak, že motor potom začne jakoby chytat, takže to točí sještě rychleji, ale to už z výfuku musí jít kouř. Jestli nejde, tak to nejspíš nemá naftu.
U některých aut bylo pro zimní starty točit až 30sekund v kuse.
U některých aut bylo pro zimní starty točit až 30sekund v kuse.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: 300 Tdi nestartuje
Jeste me Miky napada jedna vec - mozna hloupost - mel jsi rozdelany starter? Me kdyz ho kluci repasovali tak byl primo ucpany blatem - nemohlo by to byt toto? Pripadne plny vody a zamrza? 

"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: 300 Tdi nestartuje
Miky_CZ píše: sakra co pro to jeste udelat nebo co zkontrolovat![]()
Rover píše: http://cor.defa.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
-
- Příspěvky: 15257
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300 Tdi nestartuje
Startér zacpanej čurbesem je dobrá poznámka, ještě se může stát, že pouze drhne, když jsou vyjetá pouzdra. Jediné jak se to dá poznat, je ho vymontovat a rozebrat - v tomto počasí venku super práce. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: 300 Tdi nestartuje
rovere, chlapiii, dneska den blbec, prvni sem nenastartoval, pak sem koupil dve nove baterky, pri jejich montazi sem si ufik kousicek prstu:-D no nic nove baterky toci starterem jak dive, ze sem se nestacil divit.
Takze doufam ze to bylo tom, ta stara baterka vybijela tu zanovni, no nic uz sem zainvestoval do dvou stejnych 74Ah tak drzte palce ze to je ono
davam tomu 99 procent, jinak ten starter, druha moznost, on kdyz je zahraty tak se obcas zaseknul takze sem se ho chystal na jare stejne zrepasovat
Takze doufam ze to bylo tom, ta stara baterka vybijela tu zanovni, no nic uz sem zainvestoval do dvou stejnych 74Ah tak drzte palce ze to je ono
davam tomu 99 procent, jinak ten starter, druha moznost, on kdyz je zahraty tak se obcas zaseknul takze sem se ho chystal na jare stejne zrepasovat
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: 300 Tdi nestartuje
Toto mi robil môj land teraz. Vybral som štartér vyčistil, dal nové mazivo, očistil všeky kostry a auto štartuje aj pri -10. Pred tým už keď bolo okolo 0 tak len točil pomaly a nenaštartovalMiky_CZ píše:rovere, chlapiii, dneska den blbec, prvni sem nenastartoval, pak sem koupil dve nove baterky, pri jejich montazi sem si ufik kousicek prstu:-D no nic nove baterky toci starterem jak dive, ze sem se nestacil divit.
Takze doufam ze to bylo tom, ta stara baterka vybijela tu zanovni, no nic uz sem zainvestoval do dvou stejnych 74Ah tak drzte palce ze to je ono
davam tomu 99 procent, jinak ten starter, druha moznost, on kdyz je zahraty tak se obcas zaseknul takze sem se ho chystal na jare stejne zrepasovat
LAND ROVER DISCOVERY ESQUIRE 300TDI automat
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: 300 Tdi nestartuje
ja bych rek ze to byly ty baterky, protoze sem tam dal novou a to sem myslel ze mi to ten motor obrati vzhuru nohama jak s tim ten starter zatocil 

DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
-
- Příspěvky: 15257
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300 Tdi nestartuje
No vidíš Miky, jenom otázka, ty máš ty baterky spojené natvrdo trvale? Nebo tam máš nějaké relé, které je při vypnutém zapalování rozpojí?
A k tomu prstu - ber to tak, že jich máš ještě dost a že blbý maso musí pryč.

A k tomu prstu - ber to tak, že jich máš ještě dost a že blbý maso musí pryč.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: 300 Tdi nestartuje
mam tam odpojovac a odpojuju je, akorat nekdy zapomenu takze tam asi pujde nake rele, mas nejaky tip?MadTom píše:No vidíš Miky, jenom otázka, ty máš ty baterky spojené natvrdo trvale? Nebo tam máš nějaké relé, které je při vypnutém zapalování rozpojí?![]()
A k tomu prstu - ber to tak, že jich máš ještě dost a že blbý maso musí pryč.
no a ted kdyz jsou ty baterky uplne stejne tak by ani moc nevadilo ze jsou porad zapojene ne?
nebo mam jezdit jenom na tu jednu a druhou zapojovat jak pojedu delsi trasu at se to stiha dobijet nebo jak?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
-
- Příspěvky: 15257
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300 Tdi nestartuje
Začnu někde od prostředka - to že mají baterky stenou značku, kapacitu a datum výroby znamená, že je menší šance, že se budou vybíjet navzájem, ale vybíjet se budou. Teda olověné akumulátory. Něco jiného je to u LiOn a LiPol baterií, ale tam je to dané jeji skoro nulovým samovybíjením.
Co se týče nějakého relé - běžně se dají sehnat do 70A - to stačí pro dobíjení když z druhé baterky poženeš ledničku, ale nestačí pro ostartování nebo naviják - tam je potřeba něco většího - ekvivaletního solenoidu od navijáku. Nejjednodužší řešení je to napojit na ovládání od spínací skříňky a to tak, že pokud moto běží nebo startuješ, tak jsou připojené obě, a pokud motor neběží, tak se to rozpojí.
K tomu ještě možnost nuceně je spojit - navijákování při chcíplém motoru, startování pokud je hlavní baterka vybitá.
A ještě nuceně odpojit - startování, pokud je pomocná baterka vybitá - například ledničkou nebo bufíkem.
Co se týče nějakého relé - běžně se dají sehnat do 70A - to stačí pro dobíjení když z druhé baterky poženeš ledničku, ale nestačí pro ostartování nebo naviják - tam je potřeba něco většího - ekvivaletního solenoidu od navijáku. Nejjednodužší řešení je to napojit na ovládání od spínací skříňky a to tak, že pokud moto běží nebo startuješ, tak jsou připojené obě, a pokud motor neběží, tak se to rozpojí.
K tomu ještě možnost nuceně je spojit - navijákování při chcíplém motoru, startování pokud je hlavní baterka vybitá.
A ještě nuceně odpojit - startování, pokud je pomocná baterka vybitá - například ledničkou nebo bufíkem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: 300 Tdi nestartuje
aha, no to stejne nebudu ted v zime resit kdyz nemam auto kde dat do garaze, takze staci ty baterky rozpojovat jak stojim vic nez den?MadTom píše:Začnu někde od prostředka - to že mají baterky stenou značku, kapacitu a datum výroby znamená, že je menší šance, že se budou vybíjet navzájem, ale vybíjet se budou. Teda olověné akumulátory. Něco jiného je to u LiOn a LiPol baterií, ale tam je to dané jeji skoro nulovým samovybíjením.
Co se týče nějakého relé - běžně se dají sehnat do 70A - to stačí pro dobíjení když z druhé baterky poženeš ledničku, ale nestačí pro ostartování nebo naviják - tam je potřeba něco většího - ekvivaletního solenoidu od navijáku. Nejjednodužší řešení je to napojit na ovládání od spínací skříňky a to tak, že pokud moto běží nebo startuješ, tak jsou připojené obě, a pokud motor neběží, tak se to rozpojí.
K tomu ještě možnost nuceně je spojit - navijákování při chcíplém motoru, startování pokud je hlavní baterka vybitá.
A ještě nuceně odpojit - startování, pokud je pomocná baterka vybitá - například ledničkou nebo bufíkem.
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: 300 Tdi nestartuje
... a ja pridam prakticku skusenost za 6 rokov na tvrdo paralelne spojene rozne baterky a v pohode. Spojene boli uplne od nova az do nehody kedy sa z jednej vyliala cast kyseliny. Potom isli nove baterky.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15257
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300 Tdi nestartuje
Miky - ano, rozpojovat když stojíš déle než chvíli.
Dano - to jsi měl docela štěstí a kvalitní baterky. Určitě jsi je měl v Defu pěkně pod sedadlem těsně vedle sebe. V Disco to tak nejde, takže hrozí že bude mít každá jinou teplotu a ony všechny napětí u olověných baterek jsou docela slušně teplotně závislé, takže ta teplejší se bude rychleji nabíje tež ta studenější, ... . A ve výsledku se budou o to víc hádat, pokud budou natvrdo.
Dano - to jsi měl docela štěstí a kvalitní baterky. Určitě jsi je měl v Defu pěkně pod sedadlem těsně vedle sebe. V Disco to tak nejde, takže hrozí že bude mít každá jinou teplotu a ony všechny napětí u olověných baterek jsou docela slušně teplotně závislé, takže ta teplejší se bude rychleji nabíje tež ta studenější, ... . A ve výsledku se budou o to víc hádat, pokud budou natvrdo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: 300 Tdi nestartuje
Dvě paralelně jsou standartně u Toyoty Land Cruiser 120.


Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Re: 300 Tdi nestartuje
... neuvadzal som to aby si mi oponoval ale cisto ako prakticky overeny pripad.MadTom píše: Dano - to jsi měl docela štěstí a kvalitní baterky. Určitě jsi je měl v Defu pěkně pod sedadlem těsně vedle sebe. V Disco to tak nejde, takže hrozí že bude mít každá jinou teplotu...
... co sa tyka kvality jedna bola original LR 110Ah (vyrobca Delphi) a druha 82Ah Delphi
... povodne boli obe pri sebe pod sedadlom ( aj preto je druha inej kapacity, max co sa voslo k originalu ) ale po kratkej dobe boli rozdelene povodna zostala na svojom mieste a ta druha sa vozila v kufri
... teraz po vymene mam 2x 100Ah EXIDE Premium
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15257
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300 Tdi nestartuje
Dano nemyslím to jako oponování, ale jako že jsi měl štěstí. Já s tímto způsobem spojováním mám několik špatných zkušeností ze staničních baterií v zálohovacích zdrojích - tahat na věž po schodech 180Ah baterky se panáčkům nechtělo, tak se rozhodli že tam dají 80Ah a vždy dvě paralelně. No nedopadlo to dobře. I když byly z jedné série, tak po 2 letech byly KO. A to měli podstatně příjemnější podmínky než v autě - stálá teplota, bez otřesů, téměř trvale nabíjené - akorát prostě nepřežily.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: 300 Tdi nestartuje
... no prave to trvale nabijanie je problem. Mame podobny problem. Nase zalozne zdroje maju aj 4 sady paralelne radenych 48V 180Ah (4x4x12V) a sem tam je nejaka bateria KO.MadTom píše:...téměř trvale nabíjené - akorát prostě nepřežily.
... ja mam nejake "sajty" kde nemam klimatizaciu a baterky aj ked nie paralelne kombinovane mi drzia uz 8 rokov ale dochadza tam k vypadkom a baterie cykluju
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".